Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2003, 22:59   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Historicus David Irving verliest proces !("Auschwitz ?: Disneyland voor toeristen opgericht in 1948 !")

Enkele beruchten citaten van Historicus(?) David Irving:

- "Ik druk me misschien niet erg elegant uit, maar in feite zijn er meer vrouwen gestorven op de achterbank van de auto van Edward Kennedy bij Chappaquiddick, dan dat er ooit in de gaskamers van Auschwitz zijn omgekomen."
- "Het concentratiekamp te Auschwitz is een Disneyland, speciaal gebouwd voor de toeristen en dat pas n�* de wereldoorlog werd gebouwd in 1948"
- "Er lopen zoveel Auschwitz overlevenden rond, in feite neemt hun aantal nog steeds toe met de jaren die verstrijken, wat biologisch gezien op z'n minst een vreemde zaak is,. Daarom dat ik een 'Vereniging van Auschwitz Overlevenden' ga oprichten, overlevenden van de Holocaust en andere leugenaars, of van de 'AssHoles'**"

** assholes: samentrekking van 'ashes' (asse) en holocaust

Na een langdurig proces dat de historicus David Irving had aangespannen tav professor Deborah Lipstadt van de Emory University in Atlanta (VS), omdat zij David Irving hadt beschuldigt van negationisme** en revisionisme, is het verdict gevallen.

** Negationisme is het ontkennen dat er ooit een geplande genocide heeft plaatsgevonden tav een bevolking, in dit verband de genocide op (en vooral) de joden voor en tijdens de tweede wereldoorlog.

David Irving kreeg op 12 april 2000 het deksel op de neus van een Britse rechter, die hem "een actieve ontkenner van de holocaust, een antisemiet en een racist die samenheult met neonazi's" noemde.
Rechter Charles Gray: "Hij heeft Hitler op een ongerechtvaardigde manier in een voordelig daglicht geplaatst, vooral in relatie tot Hitlers houding tegenover en verantwoordelijkheid voor de behandeling van de joden. David Irving heeft voor zijn eigen ideologie stelselmatig historische bewijzen verkeerd voorgesteld en gemanipuleerd."

David Irving was reeds voordien verbannen uit Australië, Canada en Duitsland.

Dikwijls wordt -en dat ook hier in deze ng's- de kritiek geuit dat 'wij het verleden maar niet kunnen loslaten'. Kritiek die ook geuit worden als het om amnestie voor oorlogsmisdadigers gaat. Amnestie dat nog steeds een 'hot item' is voor extreem-rechts, en dan het Vlaams Blok in het biezonder, die op deze amnestie-eis het patent claimt. Ook in deze partij wemelt het van oud-collaborateurs of zonen en dochters van collaborateurs. Ook revisionisten zoals David Irving krijgen hun kans binnen deze partij. De Belg Siegfried Verbeke bv, die een jaar geleden nog veroordeeld werd voor het verspreiden van negationistische druksels. SV was de drukker waar onder meer het blad 'Alarm' van de VMO (Vlaamse Militanten Orde) en later 'Haro' op gedrukt werden.
SV heeft nu nog steeds een website (ergens bij een obscure engelse server) waar hij zijn aktiviteiten gewoon voortzet.
Ook België kent een wet op het negationisme, en dat is maar goed ook !
CGKR: www.antiracisme.be

De rel rond de ondervoorzitter(?!!?!) van het Vlaams Blok Roeland Raes die revisionistische uitspraken deed op de Nederlandse TV is veelzeggend genoeg hoe het Blok werkelijk denkt over de joden.

Zolang er lieden bestaan die alle moeite van de wereld blijven doen, om de holocaust, of de slachting op het joodse volk (en andere minderheden) trachten te minimaliseren, te bagateliseren of te ontkennen, dat die ooit heeft plaats gehad, zullen wij aan de geschiedenis moeten blijven herrineren. De Shoah die het extreem-nationalisme ten tijde van Nazi-Duitsland heeft aangericht verschilt maar in weinig van wat een ethnisch nationalistische partij zoals het Vlaams Blok met ons voor heeft.

Bronnen:
De Morgen
http://www.demorgen.be/
The Nizkor Project: http://www.nizkor.org/
- David Irving: Britain's Holocaust "revisionist": http://www.nizkor.org/hweb/people/i/irving-david/

"Wanneer houdt al deze vernietiging ooit op ?"
vroeg dr. Nyiszli aan dr. Mengele in Auschwitz.
Hij antwoordde: "Beste vriend ! Het gaat steeds maar door, steeds maar door !"
Oud 10 juni 2003, 15:20   #2
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Historicus David Irving verliest proces !("Auschwitz ?: Disneyland voor toeristen opgericht in 1948 !")

Enkele beruchten citaten van Historicus(?) David Irving:

- "Ik druk me misschien niet erg elegant uit, maar in feite zijn er meer vrouwen gestorven op de achterbank van de auto van Edward Kennedy bij Chappaquiddick, dan dat er ooit in de gaskamers van Auschwitz zijn omgekomen."
- "Het concentratiekamp te Auschwitz is een Disneyland, speciaal gebouwd voor de toeristen en dat pas n�* de wereldoorlog werd gebouwd in 1948"
- "Er lopen zoveel Auschwitz overlevenden rond, in feite neemt hun aantal nog steeds toe met de jaren die verstrijken, wat biologisch gezien op z'n minst een vreemde zaak is,. Daarom dat ik een 'Vereniging van Auschwitz Overlevenden' ga oprichten, overlevenden van de Holocaust en andere leugenaars, of van de 'AssHoles'**"

** assholes: samentrekking van 'ashes' (asse) en holocaust

Na een langdurig proces dat de historicus David Irving had aangespannen tav professor Deborah Lipstadt van de Emory University in Atlanta (VS), omdat zij David Irving hadt beschuldigt van negationisme** en revisionisme, is het verdict gevallen.

** Negationisme is het ontkennen dat er ooit een geplande genocide heeft plaatsgevonden tav een bevolking, in dit verband de genocide op (en vooral) de joden voor en tijdens de tweede wereldoorlog.

"Wanneer houdt al deze vernietiging ooit op ?"
vroeg dr. Nyiszli aan dr. Mengele in Auschwitz.
Hij antwoordde: "Beste vriend ! Het gaat steeds maar door, steeds maar door !"
Ter attentie van het stelletje revisionisten en negationisten hier op dit forum uitgebreid aanwezig (ik noem geen namen zou ik?), deze topic nog eens omhoog gekrikt.

Voor diegenen die het echt interesseert wil ik best de debatten online brengen waarbij wel degelijk de argumenten van David Irving en de tegenargumenten die zijn leugens helemaal ontzenuwden. Die debatten gingen bijwijlen erg ver, tot zelfs hoeveel cokes benodigd waren om een lijk van 60 kilo te verbranden. Gruwelijke discussies soms ten gronde, en beslist niet bestemd voor gevoelige zielen (lezers).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be