![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Controle op buitenlandse vrachtwagens voortzetten In 2004 gebeurde meer dan de helft van controles op buitenlandse vrachtwagens. “Geen overbodige luxe”, zegt Dylan Casaer, “want vorige zomer raakten verscheidene buitenlandse vrachtwagens betrokken bij zware verkeersongevallen. We vermijden ook concurrentievervalsing en dwingen hen onze regels te respecteren.”
--> Vorig jaar werden 53.000 voertuigen gecontroleerd door de controleurs van het directoraat-generaal Vervoer te land. Daarvan waren er 25.086 buitenlandse vrachtwagens en 1.978 buitenlandse autocars. Dat antwoordde minister van Mobiliteit Renaat Landuyt op een vraag van kamerlid Dylan Casaer (beiden sp.a). Meer dan 50 procent van de controles gebeurde dus op buitenlandse vrachtwagens of autocars. Casaer drong er bij de minister op aan deze strenge controles ook in 2005 en de volgende jaren voort te zetten. Casaer haalt daarvoor twee redenen aan. Enerzijds is er de verkeersveiligheid. “Vorige zomer waren verschillende buitenlandse vrachtwagens betrokken bij zware verkeersongevallen. We doen er dus goed aan om ook bij de buitenlandse chauffeurs de rij- en rusttijden en dergelijke te controleren”, zegt Casaer. Meteen komt hij bij de tweede reden waarom controles scherp moeten blijven. “Er bestaat gevaar voor concurrentievervalsing ten nadele van de Belgische vervoerders wanneer buitenlandse chauffeurs niet voldoende gecontroleerd worden en de regels niet zouden respecteren. Dat moeten we dus vermijden.” Minister Landuyt liet alvast weten de controles op buitenlandse vrachtwagens nog efficiënter te willen maken. Hij voert hierover gesprekken met collega-minister van Arbeid Freya Van den Bossche. Ook zijn er contacten met de controlestations om na te gaan hoe we deze kunnen betrekken bij een efficiëntere controle van buitenlandse vrachtwagens. Is wel nodig want die zotte hollanders rijden toch een beetje zoals cowboy"s |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
|
![]() Citaat:
__________________
Etiam si omnes, ego non. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 16 augustus 2004
Berichten: 325
|
![]() Citaat:
De grote concurrentievervalsing zal wel in de loonkost zitten : niet voor niks hebben vele belgische transportfirma's filialen opgericht in bv Polen. Nog maar eens delocalisatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.372
|
![]() Citaat:
![]() Nog efficienter zou het zijn om in de ganse Europese gemeenschap terzelfdertijd een tol op vrachtvervoer in te voeren....(en niet in Duitsland alleen,zoals nu).... Dit zal de Just-In-Time waanzin,die mensen in fabrieken overal in Europa gek aan het maken is(wat jammer dat er maar 24 uren in een dag zijn),en onze autostrades aan het verwoesten is, wat doen luwen denk ik...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
|
![]() In Amerika hebben ze daar een goed systeem voor: langs de autostrades zijn weegbruggen en controlestations ingericht, een beetje zoals de parkings bij ons.
Bij controle worden de vrachtauto's verplicht over die parking te rijden en worden gecontroleerd. Dit wordt dan aangekondigd door verkeersborden. Dus iedere vrachtauto wordt verplicht zich te laten controleren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
![]() Citaat:
Of zou het hier misschien toch een heel klein beetje om een zeer licht vooroordeel over 'Hollanders' gaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
|
![]() @ Gertj3
Even off-topic, maar waar is je SP-A logo naartoe?
__________________
Etiam si omnes, ego non. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
Vlaanderen onze thuis. ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.189
|
![]() Citaat:
Er zitten inderdaad zotten tussen ... Maar hebde al eens in Italië gereden ? Dat zijn pas zotten ! Pas op om daar veilig thuis te komen moete even zot rijden : Dus Recht door rijden op ronde punten, als ge uwen bocht rechts neemt geraakte nooit waar je moet zijn ... Ge rijd op het linkervak minstens 140 en blijft daar ook rijden. Als je dan toch op het rechtervak rijd, ga je even traag rijden als de camion voor u een kleine 100 a 110 dus. Verschiet niet als er u ineens een camion op het linkervak tegen 120 a 130 voorbijscheurt die duidelijk al een paar jaar niet meer langs de schouwing gepaseert is... Man ik heb hier al dingen gezien ! ongeloofelijk, vanaf dat je de Zwitsere grens over bent, anything goes ! Ik heb ooit eens een kerel tegen 140 in de gutsende regen de Carabinierie zien voorbijsteken die met hun blauw knipperlichten aan op het middenvak reden. Ik reed op dat moment 90 per uur op het rechtervak met mijn huurautoken omdat ik anders geen steek zag. Als ge zotte dingen wilt zien, brengt uw vouwstoeleke mee en ga een midagje fiatjes spotten op de autostrada Milaan - Bologna, fun verzekerd en meestal goe weer. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
Etiam si omnes, ego non. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Tja er zitten inderdaat wegpiraten op onze wegen!!! Waar men ook eens werk moet van maken is eenn wegenvignet voor buitenlandse gebruikers van onze. Want zij rijden ook onze wegen kapot!!! Wie draaït daarvoor dan op??? Wij de kleine man, de belastingsbetaler natuurlijk. Met zo een wegenvignet (die trouwens in heel veel Europese landen bestaat) kunnen ze dan al een groot deel van onderhouds- en herstellingswerken bekostigen!!! En op deze manier een stukje teruggeven aan ons, belastingsbetalers!!! Door bv onze rijtaks naar beneden te halen!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 27 mei 2004
Berichten: 832
|
![]() Citaat:
langs de andere kant zal je er wel niet snel voetgangers blindelings een viervaksbaan zien oversteken... als je aan buitenlanders die in belgie gereden hebben, vraagt of we zo rustig rijden zullen ze echter ook niet positief zijn. even over vrachtwagens... ik dacht dat die niet mochten inhalen bij regenweer? is die wet al weer ingetrokken ofzo? laatste tijd heb ik al toeren moeten uithalen om niet te verzuipen in het spoor van zowel buitenlandse als binnenlandse chauffeurs...
__________________
"i don't know with which weapons world war 3 will be fought, but world war 4 will be fought with sticks and bones" A.Einstein You're only as old as the boys you feel Laatst gewijzigd door james : 2 februari 2005 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |