Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 januari 2005, 17:21   #1
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard Controle op buitenlandse vrachtwagens voortzetten

Controle op buitenlandse vrachtwagens voortzetten In 2004 gebeurde meer dan de helft van controles op buitenlandse vrachtwagens. “Geen overbodige luxe”, zegt Dylan Casaer, “want vorige zomer raakten verscheidene buitenlandse vrachtwagens betrokken bij zware verkeersongevallen. We vermijden ook concurrentievervalsing en dwingen hen onze regels te respecteren.”

-->
Vorig jaar werden 53.000 voertuigen gecontroleerd door de controleurs van het directoraat-generaal Vervoer te land. Daarvan waren er 25.086 buitenlandse vrachtwagens en 1.978 buitenlandse autocars. Dat antwoordde minister van Mobiliteit Renaat Landuyt op een vraag van kamerlid Dylan Casaer (beiden sp.a).

Meer dan 50 procent van de controles gebeurde dus op buitenlandse vrachtwagens of autocars. Casaer drong er bij de minister op aan deze strenge controles ook in 2005 en de volgende jaren voort te zetten. Casaer haalt daarvoor twee redenen aan. Enerzijds is er de verkeersveiligheid. “Vorige zomer waren verschillende buitenlandse vrachtwagens betrokken bij zware verkeersongevallen. We doen er dus goed aan om ook bij de buitenlandse chauffeurs de rij- en rusttijden en dergelijke te controleren”, zegt Casaer. Meteen komt hij bij de tweede reden waarom controles scherp moeten blijven. “Er bestaat gevaar voor concurrentievervalsing ten nadele van de Belgische vervoerders wanneer buitenlandse chauffeurs niet voldoende gecontroleerd worden en de regels niet zouden respecteren. Dat moeten we dus vermijden.”

Minister Landuyt liet alvast weten de controles op buitenlandse vrachtwagens nog efficiënter te willen maken. Hij voert hierover gesprekken met collega-minister van Arbeid Freya Van den Bossche. Ook zijn er contacten met de controlestations om na te gaan hoe we deze kunnen betrekken bij een efficiëntere controle van buitenlandse vrachtwagens.






Is wel nodig want die zotte hollanders rijden toch een beetje zoals cowboy"s
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 17:40   #2
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Is wel nodig want die zotte hollanders rijden toch een beetje zoals cowboy"s
Het buitenland bestaat uit Holland. Fijn. Mooi. Weeral iets bijgeleerd.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 18:29   #3
Isegrim
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2004
Berichten: 325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Controle op buitenlandse vrachtwagens voortzetten In 2004 gebeurde meer dan de helft van controles op buitenlandse vrachtwagens. “Geen overbodige luxe”, zegt Dylan Casaer, “want vorige zomer raakten verscheidene buitenlandse vrachtwagens betrokken bij zware verkeersongevallen. We vermijden ook concurrentievervalsing en dwingen hen onze regels te respecteren.”

-->
Vorig jaar werden 53.000 voertuigen gecontroleerd door de controleurs van het directoraat-generaal Vervoer te land. Daarvan waren er 25.086 buitenlandse vrachtwagens en 1.978 buitenlandse autocars. Dat antwoordde minister van Mobiliteit Renaat Landuyt op een vraag van kamerlid Dylan Casaer (beiden sp.a).

Meer dan 50 procent van de controles gebeurde dus op buitenlandse vrachtwagens of autocars. Casaer drong er bij de minister op aan deze strenge controles ook in 2005 en de volgende jaren voort te zetten. Casaer haalt daarvoor twee redenen aan. Enerzijds is er de verkeersveiligheid. “Vorige zomer waren verschillende buitenlandse vrachtwagens betrokken bij zware verkeersongevallen. We doen er dus goed aan om ook bij de buitenlandse chauffeurs de rij- en rusttijden en dergelijke te controleren”, zegt Casaer. Meteen komt hij bij de tweede reden waarom controles scherp moeten blijven. “Er bestaat gevaar voor concurrentievervalsing ten nadele van de Belgische vervoerders wanneer buitenlandse chauffeurs niet voldoende gecontroleerd worden en de regels niet zouden respecteren. Dat moeten we dus vermijden.”

Minister Landuyt liet alvast weten de controles op buitenlandse vrachtwagens nog efficiënter te willen maken. Hij voert hierover gesprekken met collega-minister van Arbeid Freya Van den Bossche. Ook zijn er contacten met de controlestations om na te gaan hoe we deze kunnen betrekken bij een efficiëntere controle van buitenlandse vrachtwagens.






Is wel nodig want die zotte hollanders rijden toch een beetje zoals cowboy"s
Och die controles zijn enkel bedoeld om nog wat geld via boetes binnen te halen. Door mijn gemeente passeren op één dag vijfentwintigduizend voertuigen, waaronder toch een fiks aantal vrachtwagens, wat betekent het dan op een gans jaar vijftigduizend controles uit te voeren in gans den belgik ?
De grote concurrentievervalsing zal wel in de loonkost zitten : niet voor niks hebben vele belgische transportfirma's filialen opgericht in bv Polen.
Nog maar eens delocalisatie.
Isegrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 18:46   #4
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Het buitenland bestaat uit Holland. Fijn. Mooi. Weeral iets bijgeleerd.
ik had het anders moeten uitdrukken buiteland bestaat meer uit holland maar je kan toch niet ontkennen dat er tussen de hollanders cowboy's zitten e
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 20:30   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.372
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
ik had het anders moeten uitdrukken buiteland bestaat meer uit holland maar je kan toch niet ontkennen dat er tussen de hollanders cowboy's zitten e
foei foei foei stoute Hollanders toch

Nog efficienter zou het zijn om in de ganse Europese gemeenschap terzelfdertijd een tol op vrachtvervoer in te voeren....(en niet in Duitsland alleen,zoals nu)....

Dit zal de Just-In-Time waanzin,die mensen in fabrieken overal in Europa gek aan het maken is(wat jammer dat er maar 24 uren in een dag zijn),en onze autostrades aan het verwoesten is, wat doen luwen denk ik......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 20:37   #6
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

In Amerika hebben ze daar een goed systeem voor: langs de autostrades zijn weegbruggen en controlestations ingericht, een beetje zoals de parkings bij ons.
Bij controle worden de vrachtauto's verplicht over die parking te rijden en worden gecontroleerd. Dit wordt dan aangekondigd door verkeersborden.
Dus iedere vrachtauto wordt verplicht zich te laten controleren.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 20:37   #7
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 21:32   #8
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Is wel nodig want die zotte hollanders rijden toch een beetje zoals cowboy"s
Alleen in België dan zeker, want daar is het aantal ongevallen in het verkeer een stuk hoger dan in Nederland.

Of zou het hier misschien toch een heel klein beetje om een zeer licht vooroordeel over 'Hollanders' gaan?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 21:39   #9
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Alleen in België dan zeker, want daar is het aantal ongevallen in het verkeer een stuk hoger dan in Nederland.

Of zou het hier misschien toch een heel klein beetje om een zeer licht vooroordeel over 'Hollanders' gaan?
Neen andere vrachtwagenschauffeurs kunnen ook cowboy gedrag hebben inclusief belgische chauffeurs! maar het valt toch op als je op de autosnelweg rijd dat er gevaarlijke weggebruikers op de baan rijden!
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 21:47   #10
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Neen andere vrachtwagenschauffeurs kunnen ook cowboy gedrag hebben inclusief belgische chauffeurs! maar het valt toch op als je op de autosnelweg rijd dat er gevaarlijke weggebruikers op de baan rijden!
Waarom heb je het dan specifiek over 'Hollanders'?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 22:03   #11
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Waarom heb je het dan specifiek over 'Hollanders'?
ja heb al eens rare touren meegemaakt met die hollanders maar alé kom ter zitten er goeie tussen ook
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 22:57   #12
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
ja heb al eens rare touren meegemaakt met die hollanders maar alé kom ter zitten er goeie tussen ook
En hoeveel "rare touren" heeft u al meegemaakt met Belgen? Of zitten daar alleen maar "goeie" tussen?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 23:12   #13
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
En hoeveel "rare touren" heeft u al meegemaakt met Belgen? Of zitten daar alleen maar "goeie" tussen?
in verkeer nog niet echt maar met ne hollander wel
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 23:25   #14
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

@ Gertj3

Even off-topic, maar waar is je SP-A logo naartoe?
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 23:40   #15
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
@ Gertj3

Even off-topic, maar waar is je SP-A logo naartoe?
Hij begint het licht te zien.
__________________
Vlaanderen onze thuis. ...

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 10:00   #16
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Hij begint het licht te zien.
zijn gezaag over hollanders vond ik óók al verdacht
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 12:45   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
ik had het anders moeten uitdrukken buiteland bestaat meer uit holland maar je kan toch niet ontkennen dat er tussen de hollanders cowboy's zitten e

Er zitten inderdaad zotten tussen ...

Maar hebde al eens in Italië gereden ?

Dat zijn pas zotten !

Pas op om daar veilig thuis te komen moete even zot rijden :

Dus

Recht door rijden op ronde punten, als ge uwen bocht rechts neemt geraakte nooit waar je moet zijn ...

Ge rijd op het linkervak minstens 140 en blijft daar ook rijden.

Als je dan toch op het rechtervak rijd, ga je even traag rijden als de camion voor u een kleine 100 a 110 dus.

Verschiet niet als er u ineens een camion op het linkervak tegen 120 a 130 voorbijscheurt die duidelijk al een paar jaar niet meer langs de schouwing gepaseert is...

Man ik heb hier al dingen gezien ! ongeloofelijk, vanaf dat je de Zwitsere grens over bent, anything goes !

Ik heb ooit eens een kerel tegen 140 in de gutsende regen de Carabinierie zien voorbijsteken die met hun blauw knipperlichten aan op het middenvak reden. Ik reed op dat moment 90 per uur op het rechtervak met mijn huurautoken omdat ik anders geen steek zag.

Als ge zotte dingen wilt zien, brengt uw vouwstoeleke mee en ga een midagje fiatjes spotten op de autostrada Milaan - Bologna, fun verzekerd en meestal goe weer.

Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 15:07   #18
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Hij begint het licht te zien.
Het licht aan het eind van de tunnel? Zou wel eens een aanstormende trein kunnen zijn.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 15:29   #19
Peter001
Banneling
 
 
Peter001's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Sint-Lievens-Houtem
Berichten: 188
Stuur een bericht via MSN naar Peter001
Standaard

Tja er zitten inderdaat wegpiraten op onze wegen!!! Waar men ook eens werk moet van maken is eenn wegenvignet voor buitenlandse gebruikers van onze. Want zij rijden ook onze wegen kapot!!! Wie draaït daarvoor dan op??? Wij de kleine man, de belastingsbetaler natuurlijk. Met zo een wegenvignet (die trouwens in heel veel Europese landen bestaat) kunnen ze dan al een groot deel van onderhouds- en herstellingswerken bekostigen!!! En op deze manier een stukje teruggeven aan ons, belastingsbetalers!!! Door bv onze rijtaks naar beneden te halen!!!
Peter001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2005, 14:00   #20
james
Provinciaal Gedeputeerde
 
james's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2004
Berichten: 832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Er zitten inderdaad zotten tussen ...

Maar hebde al eens in Italië gereden ?

Dat zijn pas zotten !

Pas op om daar veilig thuis te komen moete even zot rijden :

Dus

Recht door rijden op ronde punten, als ge uwen bocht rechts neemt geraakte nooit waar je moet zijn ...

Ge rijd op het linkervak minstens 140 en blijft daar ook rijden.

Als je dan toch op het rechtervak rijd, ga je even traag rijden als de camion voor u een kleine 100 a 110 dus.

Verschiet niet als er u ineens een camion op het linkervak tegen 120 a 130 voorbijscheurt die duidelijk al een paar jaar niet meer langs de schouwing gepaseert is...

Man ik heb hier al dingen gezien ! ongeloofelijk, vanaf dat je de Zwitsere grens over bent, anything goes !

Ik heb ooit eens een kerel tegen 140 in de gutsende regen de Carabinierie zien voorbijsteken die met hun blauw knipperlichten aan op het middenvak reden. Ik reed op dat moment 90 per uur op het rechtervak met mijn huurautoken omdat ik anders geen steek zag.

Als ge zotte dingen wilt zien, brengt uw vouwstoeleke mee en ga een midagje fiatjes spotten op de autostrada Milaan - Bologna, fun verzekerd en meestal goe weer.

bwa kmoet zeggen dat die heisa over italiaanse racers nogal overdreven is.
langs de andere kant zal je er wel niet snel voetgangers blindelings een viervaksbaan zien oversteken...
als je aan buitenlanders die in belgie gereden hebben, vraagt of we zo rustig rijden zullen ze echter ook niet positief zijn.

even over vrachtwagens... ik dacht dat die niet mochten inhalen bij regenweer? is die wet al weer ingetrokken ofzo? laatste tijd heb ik al toeren moeten uithalen om niet te verzuipen in het spoor van zowel buitenlandse als binnenlandse chauffeurs...
__________________
"i don't know with which weapons world war 3 will be fought, but world war 4 will be fought with sticks and bones" A.Einstein

You're only as old as the boys you feel

Laatst gewijzigd door james : 2 februari 2005 om 14:01.
james is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be