![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Berichten: n/a
|
Als we de westerse leiders mogen geloven dan hebben terrorisme en de islam
niets met elkaar te maken. Het was nochtans een islamitische journalist die na de aanslagen van 11 september in 2001 op zeer treffelijke wijze het volgende stelde: "niet alle moslims zijn terroristen, maar nagenoeg alle terroristen zijn moslims". De al te kritische man werd meteen met de dood bedreigd. Dat de islam niet zomaar een religie is zoals elke andere, mag nochtans blijken uit de vele verzen uit de koran en hadith (woorden van de profeet Mohammed) alwaar zeer letterlijk wordt opgeroepen tot het doden van allerhande categorieën van mensen, voornamelijk ongelovigen en andersgelovigen. De rode draad in de koran en de hadith is het "gij zult doden". Dat is een verschrikkelijke logica die inherent en zeer letterlijk is verbonden met de islam. Daarin precies verschilt de islam van andere religies zoals het christendom en het jodendom. De terroristen halen hun ideologische mosterd dus wel degelijk letterlijk uit religieuze verzen. Het past uiteraard niet in het hypocriete kraam van volstrekt verweekte en ruggengraatloze politieke leiders om daarop te wijzen. Uit angst voor de grote religieuze groep die ze inmiddels op westerse bodem hebben toegelaten door decennialang naïef, laks en dus links beleid, weigeren ze steevast man en paard te noemen. Dat niet elke individuele moslim een terrorist of zelfs potentiële terrorist is, is nochtans geen reden om de islam als zodanig te sparen van fundamentele kritiek. Terreur is veel meer dan bommen laten ontploffen. Terreur is vooral het creëren van een klimaat waarin geen enkele "kritiek op" wordt geduld. Het mooiste voorbeeld van het bestaan van die terreur is de zwijgzaamheid van de gematigde moslims, moslims die voor zichzelf veel vraagtekens hebben geplaatst achter hun religieuze teksten, doch die het nooit in hun hoofd zullen halen om openlijk kritiek te spuien op de islam. Hoe zou je zelf zijn als er een vers zegt dat moslims die kritiek hebben op de koran afvallig zijn en daarom moeten worden gedood. Alweer zit de logica van het doden, van het uiten van doodsbedreigingen, het uitspreken van fatwa's inherent in de religie. Een moslim die de verzen toepast, in de praktijk omzet is dan per definitie een goede moslim. De theorie die stelt dat de terroristen eenzame arme gekken zijn, is volstrekte nonsens. Het zijn gewoon zeer trouwe uitvoerders van de religieuze bevelen van de profeet. Het past in deze context overigens ook om brandhout te maken van de door diezelfde verweekte politieke kaste verspreide theorie over de armoede en het terrorisme. In een zoveelste uiting van pure zwakheid en lafheid, poogt ze de gronden voor het (zelfmoord-) terrorisme te "objectiveren". Men probeert als het ware zelfmoordterrorisme los te koppelen van een specifieke religieuze context. Vandaar dat in dezelfde adem steevast al te expliciet wordt herhaald dat de islam fundamenteel staat voor "verdraagzaamheid", maar dat sommige gekken dat niet zo begrepen hebben. Welnu, men hoeft geen gek te zijn om te lezen wat er in vele verzen van de islamitische geschriften staat. Dat armoede de oorzaak is van zoveel terrorisme, is zo mogelijk de belachelijkste theorie die door diezelfde verweekten wordt gehanteerd. Het simpele feit dat niet heel zwart-Afrika grijpt naar het wapen van terrorisme is een voldoende contra-indicatie voor de genoemde armoede - theorie. Conclusie: de islam an sich is dus wel degelijk problematisch en mag in het westen als zodanig niet zomaar op dezelfde wijze worden benaderd als het christendom en het jodendom. Dat is immers de fundamentele redeneerfout van de trouwe adepten van de nieuwe politieke bijbels, het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens en de gelijknamige Universele Verklaring. Die bijbels staan vol goede bedoelingen, intenties die zijn tot stand gekomen in een periode, een politieke context die onmiddellijk volgde op de verschrikkingen van de tweede wereldoorlog. Alleen is de interpretatie die men vandaag aan sommige van de daarin opgesomde rechten geeft, niet langer vol te houden. Wanneer er wordt gesproken over "godsdienstvrijheid", dan mag de interpretatie daarvan niet langer absoluut te zijn. Wat doet men immers met religies die inherent agressief staan t.o.v. van westerse rechten en vrijheden, diezelfde vrijheden die deze religies in onze westerse contreien in de eerste plaats hebben geduld. Dat is een permanente paradox die op lange termijn de andere religies mee zal ondermijnen, omdat het dictaat van de gelijkheid en verbod van discriminatie niet zal toelaten om één religie anders te behandelen dan de andere. M.a.w, wanneer er ooit beperkingen aan de vrijheid van religie zouden komen, dan zullen de religies die als zodanig geen aanleiding geven tot maatschappelijke onrust spijtig genoeg delen in de klappen. Het zijn daarenboven religies die fundamenteel verbonden zijn met de westerse cultuur en geschiedenis, wat van de islam geenszins kan worden gezegd. Of hoe de dwaze interpretatie van de westerse gelijkheidslogica westerlingen er zal toe dwingen hun eigen religieuze erfenis en geschiedenis te verloochenen. Dat soort van verloochening in naam van de gelijkheid heeft nochtans een naam: laïciteit, een aberrante en verwerpelijke vorm van overheidsneutraliteit t.o.v. al dan niet erkende religies. Get: Rogier Vandenbussche En nog maar eens, nagels met koppen. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |