Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2005, 10:29   #1
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard Waarom hebben moslims iets tegen Joden en Christenen

Ik vind het raar omdat alle 3 de religies iets gemeenschappelijk hebben: Abraham, moslims geloven ook in Jezus (allen in een iets andere vorm).
En wat hebben moslims toch tegen Joden? Ze hebben toch al genoeg meegemaakt (holocaust) laat ze nu eens in vrede leven.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2005, 11:05   #2
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Ik vind het raar omdat alle 3 de religies iets gemeenschappelijk hebben: Abraham, moslims geloven ook in Jezus (allen in een iets andere vorm).
En wat hebben moslims toch tegen Joden? Ze hebben toch al genoeg meegemaakt (holocaust) laat ze nu eens in vrede leven.
En wat hebben de christenen tegen de joden en de moslims ?

En wat hebben de joden tegen de twee anderen ?
Oud 1 augustus 2005, 15:27   #3
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Nogal simplistisch. De verschillen zijn wel degelijk groot.
Als je Christen bent geloof je in de goddelijke natuur van Christus. Zoiets is voor een moslim uiteraard volslagen onaanvaardbaar en zelfs godslastering.
Als je Christen bent, dan is Mohammed per definitie een valse profeet. OOk zoiets is natuurlijk volkomen tegengesteld aan de moslim-visie.
Christendom en Islam hebben beiden wel bepaalde wortels in het Jodendom (die van het Christendom zijn veel sterker), maar Christendom en Islam zijn wel degelijk volslagen onverzoenbaar. Wie gelooft in één van beide verwerpt per definitie de andere.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2005, 15:41   #4
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Nogal simplistisch. De verschillen zijn wel degelijk groot.
Als je Christen bent geloof je in de goddelijke natuur van Christus. Zoiets is voor een moslim uiteraard volslagen onaanvaardbaar en zelfs godslastering.
Als je Christen bent, dan is Mohammed per definitie een valse profeet. OOk zoiets is natuurlijk volkomen tegengesteld aan de moslim-visie.
Christendom en Islam hebben beiden wel bepaalde wortels in het Jodendom (die van het Christendom zijn veel sterker), maar Christendom en Islam zijn wel degelijk volslagen onverzoenbaar. Wie gelooft in één van beide verwerpt per definitie de andere.
Zo kan je het ook stellen:

Waarom zijn christenen tegen joden ? Ze zouden ze eigenlijk op hun beide knieën moeten danken want zonder hen was hun christus niet gestorven en waren ze zodus ook niet verlost van hun zonden.

Waarom zijn christenen tegen moslims ? Omdat voor de moslims er geen heiligen noch engeltjes bestaan en ze zodus de handelsfondsen van de christenen ondermijnen.

Waarom zijn de moslims tegen de christenen ? Omdat zij hen het gras onder hun voeten weggemaaid hebben - zie hierboven.

Waarom zijn de moslims tegen de joden ? Eigenlijk zouden ze de joden dankbaar moeten zijn omdat hun talmud de basis was van de koran.

Waarom gunnen ze elkaar het licht niet in de ogen ? Money, money en nog eens money.
Oud 1 augustus 2005, 18:17   #5
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Waarom gunnen ze elkaar het licht niet in de ogen ? Money, money en nog eens money.
Dat is niet simplistisch maar hyper-simplistisch.
Oud 1 augustus 2005, 18:29   #6
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is niet simplistisch maar hyper-simplistisch.
Neen, gewoon werelds en humaan.
Oud 1 augustus 2005, 18:32   #7
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Neen, gewoon werelds en humaan.
Integendeel zeer anti-humaan, want u beweert dat de mens een zuiver materialistisch wezen is.
Oud 1 augustus 2005, 19:26   #8
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Integendeel zeer anti-humaan, want u beweert dat de mens een zuiver materialistisch wezen is.
Dat beweer ik niet, dat is een feit.
Ogenschijnlijk ben jij het daar niet mee eens maar stel je maar gerust, dat veranderdt niets aan de zaak. In deze gevallen zijn het niet de uitzonderingen die de regels maken.
Oud 2 augustus 2005, 05:37   #9
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd,de eeuwige vrede kunnen we pas bereiken denk ik als we van dat "vakjesdenken" afgeraken.Elk geloof is een bepaalde expressievorm met verschillende afbeeldingen maar legt nadruk op steeds hetzelfde.

Geef mij persoonlijk maar indische wijsheid,hierin worden de mensen niet in "vakjes" gestoken.

"Tempels en moskeeën versperren uw pad,
ik kan uw roep niet horen of mij bewegen,
als leraren en priesters kwaad rondom mij drommen."

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2005, 07:39   #10
Moneta
Provinciaal Gedeputeerde

Moneta's schermafbeelding

Standaard

Volgende uitspraak duidt ook dat ieder zijn eigen voorkeur/geloof/overtuiging kiest en dat een ander daar niets over te zeggen heeft

"Jouw weg is prima voor jou, maar niet voor mij. Mijn weg is goed voor mij, maar niet voor jou." - Swami Vivekananda
Oud 2 augustus 2005, 08:10   #11
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moneta
Volgende uitspraak duidt ook dat ieder zijn eigen voorkeur/geloof/overtuiging kiest en dat een ander daar niets over te zeggen heeft

"Jouw weg is prima voor jou, maar niet voor mij. Mijn weg is goed voor mij, maar niet voor jou." - Swami Vivekananda
Juist. Maar spijtig genoeg zijn zij die agressief aan "ledenwerving" doen daar niet mee gediend... money money weet je.
Oud 2 augustus 2005, 08:12   #12
Moneta
Provinciaal Gedeputeerde

Moneta's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, alles draait om geld en daarvoor worden alle principes overboord gegooid door zulks ledenwerving
Oud 2 augustus 2005, 10:30   #13
Ambiorix

Standaard

moslims willen zich uitbreiden in gebieden die nu overwegend Christelijk zijn. Daar ligt de bron van het conflict denk ik. Uiteraard zou dit geen probleem zijn als de autochtone bevolking vrijwillig overschakelt naar die godsdienst. Máar, het ligt anders: in onderontwikkelde gebieden zoals noord- en centraalafrika worden christenen met geweld bedreigd. In ontwikkelde gebieden wordt een demografische explosie veroorzaakt waar de autochtonen niets aan kunnen doen met hun huidige levenswyze.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2005, 18:30   #14
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moneta

Yep,niets aan te te voegen.Zuivere Waarheid straight to the bone.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 15:15   #15
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

"Indien god echt zou bestaan, zou men hem uit de weg moeten ruimen" Michel Bakounine
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be