![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe zit het nu met 11 juli als betaalde feestdag dit jaar? Ik herinner me Dewael vorig jaar nog die verklaarde dat dit jaar 11 juli een officiële betaalde feestdag zou worden....
Hoe staat het ermee? Of liggen de federale Belgische autoriteiten nog altijd dwars? ![]() Ik wil 21 juli wel inruilen! En ik niet alleen: ![]() ![]() De Vlaamse feestdag staat dit jaar trouwens in teken van poëzie: www.vlaanderenfeest.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ok help deze Nederlander eens ---> ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 21 juli is de Belgische nationale feestdag. Dan "vieren" sommige mensen het begin van Vlaamse onderdrukking en Franstalige overheersing!!!
11 juli is de nationale feestdag van Vlaanderen. Dat is een symbolische datum. Men herdenkt dan de Guldensporenslag. Op deze dag (11 juli 1302) versloegen de Vlaamse legers de Fransen bij Kortrijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is onze nationale feestdag.
Omdat ik een beetje te traag was, staat dat ook reeds hierboven te lezen en zal ik maar gebruik maken van deze ruimte om even op iets anders te wijzen en dat is de onzinnigheid van het zogenaamde belang dat 11juli zou hebben omdat toen de Guldensporenslag was in 1302. Onzinnig omwille van het feit dat dit een compleet onbelangrijke veldslag was.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De mijne is 11 juli! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Goed, al telt het niet mee voor mij zeg ik toch Lang Leve 11 JULI ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens, als je dan toch een goeie Belg bent, wat herdenkt men op 21 juli? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
JIJ BENT BELG... Nee ik ben Vlaming... JIJ BENT BELG EN DAARMEE UIT!!! ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben we deze discussie vorig jaar al niet gevoerd?
Ik blijf bij mijn standpunt. Wie wil kan het opsnorren. Is trouwens 21 juni niet de langste dag?
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Zozo, Zeno Bron: VEV? Datzelfde VEV waarvan 40% N-VA stemde...
zeer betrouwbaar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
21 juli is uiteraard een veel mooiere feestdag omdat we dan herdenken hoe onze goede Vorst Leopold I, die Belgie op de wereldkaart placht te zetten de troon besteeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
p.s.: ik vind 10% voor 11/11 ook erg hoor! Dat is verdorie de overwinning op het Keizerrijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Op 21 juli vieren we een zoete realiteit: ons land van melk en honing: [size=6]BELGIË[/size]. Op 11 juli moeten er zelfs gratis korteletten gedeeld worden om te grillen, zodat aan het gebeuren enige tastbaarheid verleend kan worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
PS: Op 21 juli herdenken we het onstaan van Belgie (eedaflegging eerste koning), het begin van een periode Vlaamse ondedrukking en Franstalig imperialisme. Dat ga IK niet vieren hoor!!! Bah! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ROTFLMAO
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Congo is half uitgemoord en leeggeplunderd door ùw geliefde vaderland en vorst. Dat rood op de Belgische vlag is het bloed van miljoenen Congolezen. Vreselijk symbool. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |