![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Gouverneur
|
![]() Vele vragen zich allicht af waarom Iran niet ingaat op de "fameuze" (in de ogen van EU-3) economisch voordelenpakket.
(Mijn voorspelling, Iran zal nog wel ingaan op de EU voorstellen) Iran zit in de OPEC en bekleed positie van de 2grootste olie-uitvoerende land naar het rijke westen EN China. Economen zullen het niet toegeven (om de rust te bewaren?), maar we zitten al volop in de olie-crisis. De Chinezen importeert in een abnormaal snelle tempo olie vanuit Iran. Het is mede dankzij die import vanuit Iran dat de China het rijke westen pijn kan doen. Zonder die importolie vanuit Iran zal de productie in China niet op volle toeren draaien. Het westen maakt ook gretig gebruik van de olie uit Iran. Nog meer, Iran als OPEC-land met 2de grootste reserve zorgt er ook voor dat de aanbod kan behouden worden in functie van de vraag. Samen met de Saoediers. Kortom, een Iran crisis zal elk westers land diep in haar schatkist voelen. Saoedie Arabie kan nooit op zijn eentje de aanbod van olie depanneren. Iran heeft dus een machtig wapen. Het kan rustig de oliekraan dichtdraaien richting rijke westen. En tegelijkertijd de andere oliekraan wijd opendraaien richting zijn Aziatische vrienden met als grootste afnemer China. Dat de EU-3 zo gretig bezig zijn met diplomatie is niet omdat zij van goodwill zijn en Iran echt willen helpen. Integendeel, Europa als grootste afnemer van Iraans olie ziet een economisch ramp aankomen als Iran-crisis op volle toeren begint te draaien.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mustapha : 6 augustus 2005 om 10:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Iran boezemt mij schrik in. Niettegenstaande het land drijft op een zee van voor hun goedkope olie wil het diversiëren naar kernenergie. Dat kan alleen maar met de bedoeling zijn om kernwapens te ontwikkelen. Het land is in handen van godsdienstfanaten, en we weten waar dat naar toe leidt: onderdrukking in naam van god.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder de olie-export is Iran een derde wereld land.
Niet dat er nu veel verschil is. Die olie dollars komen maar een paar personen ten goede. En dat zijn dezelfde idioten die denken dat een eigen atoombom hun versie van de koran zal verspreiden.
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bovendien weten ze dat de wereld weet dat het Westen zich geen tweede Irak in het Midden-Oosten kan veroorloven.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Boem en gedaan ermee
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door illwill : 6 augustus 2005 om 14:14. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Iran zit niet in een luxe-positie. Het heeft een onwaarschijnlijk hoge werkloosheidsgraad en alleen meer handel en betere economische betrekkingen met de EU kunnen daaraan verhelpen. De werkloosheid in Iran (waar 50% van alle mensen jonger dan 25 jaar is), vormt een echte tijdbom onder het regime.
Je kan nog zoveel olie hebben, maar wanneer dit je enige export-product is, heb je nog geen bloeiende economie. Iran zal dus waarschijnlijk wel ingaan op de voorstellen van de EU-3 die zeer aantrekkelijke economische maatregelen bevatten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je vandaag alle wereldleiders zou verwijderen...deze aardkloot zou al een heel stukje veiliger en beter zijn. Een handvol eikels verkloten het voor iedereen.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat niet omdat ik je voor schut wil zetten. Ik zeg het omdat ik van Iraniërs en alle andere moslims houd. Wanneer gaan we progressieve Islamieten (Arabieren,Perzen,..) zien? Die ZONDER de Westerse hulp hun land zullen helpen. Citaat:
Waarom moet Iran al 'zijn' olie verkopen aan 'anderen'. Waarom kan Iran zijn eigen olie niet voor zijn eigen ontwikkeling gebruiken? Waarom moeten ze hun rijkdommen zomaar uit de hand geven voor aalmoesjes. Ja, aalmoes, met de opbrengsten doen ze blijkbaar niet veel. Maar Iran is een grote land, gas en olie is niet genoeg om die mensen te doen beseffen dat ze met de opbrengsten hun eigen tech moeten creëren .. Maar Saoedi-Israelia, nog rijker dan Iran aan GRONDSTOFFEN. Ik kan dat echt niet verdragen, zo rijk zijn en nog niets aan wetenschap bijdragen. Kwijl kwijl olie hebben en nog alle elektronische apparaten KOPEN van andere landen in plaats van zelf universiteiten te stichten, de bevolking te stimuleren van dat de Arabieren ook iets kunnen uitvinden. SA, heeft ALLE middelen om Islamtische trots te worden. Het woordje te laat accepteer ik niet. Citaat:
Citaat:
Wij kennen het woord solidariteit niet. Zie, hoe de joden elkaar helpen, we moten hen als voorbeeld nemen ipv altijd als vijand te zien. We moeten tegen hen strijd voeren met hun eigen middelen. We moeten eerst zorgen voor gelijkheid tussen de man en de vrouw. Daarna moeten ze achterlijke wetten vervangen door meest toepasbare wetten. Langzaam maar zeker gaan we dan beseffen dat het niet verder kan zoals het is. Alle mensen die werken voor het imperialistisch,kolonialistisch beleid moeten afgemaakt worden. Nationalisme moet er komen bij de Arabieren. Natioanlisme dat ik bedoel is niet 'hamas, alle joden aan de gas, ...' helemaal niet. Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door JusticeLover : 6 augustus 2005 om 16:32. |
||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Dit is nu toch ongelooflijk he.. Iran zit zeker niet in een "luxe"-positie.De stagnatie van 1979,de verkwanseling van een volledige generatie jongeren, is niet zomaar ongedaan te maken. Iran zelf heeft,net als Saoudi-Arabie voor geen 30 jaar goed winbare olie meer,en zeker niet op dit tempo! Iran kan zelfs geen toegevoegde waarde creeeren aan zijn eigen olie wegens onvoldoende raffinagecapaciteit en serieus gebrek aan chemische industrie.Om dan nog maar te zwijgen van een marketing-apparaat. Iran zal dus nucleair MOETEN gaan,en daarvoor zijn ze feitelijk afhankelijk van ofwel het Westen,ofwel de Russen. Overigens,moest Iran echt goeie kern-technici hebben,dan had Iran al lang beschikking over nucleaire wapens.Maar er is in Iran duidelijk geen verzameling "brains" zoals de oude atoommachten konden bijeenscharrelen blijkbaar. En zeker niet omdat jaarlijks duizenden van de meest ondernemenden "wegsijpelen" uit Iran,vastbesloten om nooit meer terug te keren. De Westerse economie absorbeert nu al de sterk stijgende olieprijzen,voor de opwekking van elektriciteit hebben we aardolie zelfs helemaal niet meer nodig(wat een verschil met de jaren 70!),voor de aandrijving van voertuigen komen de vervangers er aan! Wie staat er nu sterk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze wisten nog niets eens dat die rijkdom onder hun zandbak stak (volgens Prof Vermeulen, als ik me niet vergis). ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik een probleem heb,laat ons zeggen in mijn huis,dan vloek ik even,loop wat stampend rond,ga wat zitten denken......en los het op....
Dit is een mentaliteit die heerst in wat men "de geindustrialiseerde" wereld noemt. Er is een deel van de wereld waar men bij een probleem nog steeds "Goddelijke interventie" of de "hand van de Amerikanen" vermoed. Erger nog,een mentaliteit van,Ik een probleem,dus Jij een probleem dient zich nu plots als oplossing aan...... Tja...... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat er miljarden mensen lijden aan hongersnaad terwijl ik hier keuze heb tussen alle soorten vlees. Dat er mensen zijn zonder water, terwijl ik hier in de koelkast van alles heb liggen, is zorgwekkend. Ik verwijt men eigen soms van dat ik teveel filosofeer, op 18-jairge leeftijd is dat niet zo gezond ![]() Sommige vrienden beginnen me nu al 'vreemd' te vinden .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Iran is een achterlijk land met een achterlijk volk.
Laten we het zeggen gelijk het is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |