![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Belwinkels nightshops internetcafés vzw's ... | |||
| Sluiten al die rotzooi |
|
5 | 45,45% |
| Hoe meer hoe liever |
|
6 | 54,55% |
| Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Staatssecretaris
|
Waarvoor dienen al die louche zaakjes die je almaar als paddestoelen uit de grond ziet schieten?
Het begon met de nachtwinkels en dan kwamen er gsmwinkels en belwinkels en internetcafés en ... Wat moeten we hier met al die imagoverlagende kutwinkels die enkel maar dekmantels en schuilplaatsen zijn voor criminaliteit en terreuractiviteiten? Zouden die beter niet allemaal van de eerste tot de laatste opgedoekt worden? |
|
|
|
|
|
#2 | ||
|
Banneling
|
er is reeds een thread over dit onderwerp , maar ok, waarom mag een kleine zelfstandige geen euro verdienen of is het omdat vele uitbaters succesvolle ondernemers zijn in Vlaanderen ... ze betalen sociale bijdragen en financieren de Sociale zekerheid en nu is het ook niet goed ?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door De Violiste : 10 augustus 2005 om 22:16. |
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Die mogen er zijn, wegens hun handigheid...
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Banneling
|
Het is wel zo dat in bepaalde buurten(bijv.Antwerpen-Noord) het grootste deel van de 'gewone' middenstand verdwenen is en 'vervangen' door minderwaardige handelszaken, zoals nachtwinkels edm...
Ook banken, postkantoren en bibliotheken verdwijnen hier, zelfs een Aldifiliaal is opgedoekt. Er is welgeteld nog één autochtone bakker, één dito slager en een kleine (proxy)Delhaize, gelukkig maar. Ik bedoel, ik heb niks aan een Marokkaanse bakker want die maken geen bruin brood of meergranen... Moet ik dan zelfs mijn eetgewoonten gaan aanpassen aan die gasten? |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Gouverneur
|
We leven(godzijdank) nu eenmaal in een vrije markt economie, dus is het goed dat mensen een eigen zaak opzetten.
VZW's zijn echter een ander punt. VZW's moeten ook echt VZW's zijn en geen verdoken theehuis of cafe. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Gouverneur
|
Dat vind ik nu eens super-handig ne night-shop, wie kan daar nu mogelijk tegen zijn?
Gewoon omdat het meestal buitenlander zijn waarschijnlijk ... lol, verdraagzaamheid is ver zoek ... typisch weeral een vlaams blok fascist die zoiets niet kan zien ... Internetcafé's wat heb je daar tegen? LOL, er zijn geneog mensen die geen ineternet kune betalen, ik ben blij dat dze dingen bestaan ...
|
|
|
#10 |
|
Provinciaal Statenlid
|
De vragen in de peiling zijn zwart-wit. Tussen totaal opdoeken en hoe meer hoe liever zijn nog wel een aantal schakeringen te vinden.
Die zaken zijn nodig, ander waren er niet zoveel. Om te beweren dat het allemaal extremisten en criminelen zijn die zulke zaken uitbaten is weer al eens een typisch voorbeeld van desinformatie en van ongebreideld rascisme. Men zou bvb. quota kunnen instellen, bvb. 1 nachtwinkel per 5000 inwoners. (of 1 per 10000, of 1 per 8000 .....) |
|
|
|