Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2005, 15:18   #2
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...row/index.html

Nu het niet op Zaventem is zijn de "Staker-bashers" wel heel verdacht "stil"
De Engelsen hebben ondertussen geleerd van hun laffe Belgische of Fransde collega's. Allemaal afdanken en vervangen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 16:35   #3
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...row/index.html

Nu het niet op Zaventem is zijn de "Staker-bashers" wel heel verdacht "stil"
Ze zijn weer goed bezig... De oenen...
Tienduizend mensen gegijzeld en miljarden verliezen... Maar ja, dat is goed voor de mensen...

U moet daar echt fier op zijn... De zakterroristen hebben weer werkgelegenheid bij gecreëerd...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 17:06   #4
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Persoonlijk ben ik absoluut gekant tegen stakingen in een publieke (dienstverlenende) sector.

Zelf werk ik op de luchthaven en ik zal nooit ofte nimmer deelnemen aan een staking, omdat dit nadelig is voor de passagiers, onschuldige mensen die er niets mee te maken hebben.

Dan vindt ik een betaalstaking (niet betalen voor de geleverde dienst) veel beter en effectiever zonder onschuldigen te treffen.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 17:06   #5
PAJOT
Banneling

Standaard

Ik zie alleen maar vreemdelingen ....

Misschien is het dus beter te spreken van een terreurdaad.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 17:09   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Ze zijn weer goed bezig... De oenen...
Tienduizend mensen gegijzeld en miljarden verliezen... Maar ja, dat is goed voor de mensen...

U moet daar echt fier op zijn... De zakterroristen hebben weer werkgelegenheid bij gecreëerd...
Nope;regelmatig eens op BBC en ITV het nieuw bezichtigen vriend..

Het toont aan dat het "filialiseren" van de verschillende afdelingen voor het in de lucht houden van een luchtvaartmaatschappij slechts 2 gevolgen heeft:

1) De business draait beter
2) De sociale omstandigheden boeren achteruit.
3) Filialen kun je gemakkelijker "dumpen",samen met de mensen...

De problemen bij de catering-leverancier Gate Gourmet zijn alweer een tijdje bezig.Het gaat over lage verloning,uurverdeling,"flexibele" ontslagregelingen.......en dat allemaal bij een half- of zelfs ongeschoolde werknemersgroep,in veel gevallen bestaande uit "nieuwe Britten".OK,OK Gate Gourmet is winstgevend,BA,haar grootste afnemer krijgt zijn bereide schoteltjes,waarvan ik aanneem dat ze zelfs enigszins eetbaar zijn....

En ettelijke honderden werknemers krijgen net genoeg om van te leven,te weinig om hun leven verder uit te bouwen,draaien teveel uren om hun gezin te verzorgen,bij te studeren,enfin zich te verbeteren,enfin zitten eigenlijk muurvast in hun leven.....

Het is fijn dat er werknemers bij BA zelf zijn die solidair zijn.
The Brave New Anglo-Saxon Business Environment heeft al genoeg schade aangericht.....er is geen lineair verband tussen "above market" performers in het zakenleven en een gezonde,leefbare maatschappij...

Het is ongeloofelijk dat dit nu onder een Labour regering moet gebeuren.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 17:10   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik beloof dat ik volgende keer beter zal tellen;3 gevolgen dus
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 17:20   #8
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Dan vindt ik een betaalstaking (niet betalen voor de geleverde dienst) veel beter en effectiever zonder onschuldigen te treffen.
Leg me dan eens concreet uit hoe je dat op de luchthaven gaan bewerkstelligen, vermits de meeste passagiers er met een betaald ticket toekomen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 17:39   #9
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Leg me dan eens concreet uit hoe je dat op de luchthaven gaan bewerkstelligen, vermits de meeste passagiers er met een betaald ticket toekomen.
Ik had het over het algemeen (stakingen bij de NMBS of De Lijn bijvoorbeeld...)

Wat op de luchthaven mogelijk is, is veel tralala verkondigen en het bedrijf in een slecht daglicht stellen, verder niets natuurlijk.

Ik ken de perfecte manier om mijn eigen werkgever bijvoorbeeld op de knieën te krijgen, moest het ooit zover komen. Jammer genoeg kan ik daar niks over zeggen omdat het een beveiligingsfirma is met een grote invloed op de veiligheid op de luchthaven.

Eén mogelijkheid is om de procedures zoals ze voorgeschreven staan, strikt na te volgen. Ik verzeker u, er gaan er velen mogen lopen om op tijd hun vlucht te halen.
Oud 12 augustus 2005, 17:48   #10
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het over het algemeen (stakingen bij de NMBS of De Lijn bijvoorbeeld...)

Wat op de luchthaven mogelijk is, is veel tralala verkondigen en het bedrijf in een slecht daglicht stellen, verder niets natuurlijk.

Ik ken de perfecte manier om mijn eigen werkgever bijvoorbeeld op de knieën te krijgen, moest het ooit zover komen. Jammer genoeg kan ik daar niks over zeggen omdat het een beveiligingsfirma is met een grote invloed op de veiligheid op de luchthaven.

Eén mogelijkheid is om de procedures zoals ze voorgeschreven staan, strikt na te volgen. Ik verzeker u, er gaan er velen mogen lopen om op tijd hun vlucht te halen.
Ik werk ook op de luchthaven (sinds kort te Steenokkerzeel, maar soit).
Zoals ik jou voorstellen lees, stuur je aan op "stiptheidsacties". Wel, de chaos zou dan veel groter zijn, en de passagiers weten dan helemaal niet meer waar ze aan toe zijn.
Oud 12 augustus 2005, 18:32   #11
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt

Het toont aan dat het "filialiseren" van de verschillende afdelingen voor het in de lucht houden van een luchtvaartmaatschappij slechts 3 gevolgen heeft:

De problemen bij de catering-leverancier Gate Gourmet zijn alweer een tijdje bezig.Het gaat over lage verloning,uurverdeling,"flexibele" ontslagregelingen.......en dat allemaal bij een half- of zelfs ongeschoolde werknemersgroep,in veel gevallen bestaande uit "nieuwe Britten".OK,OK Gate Gourmet is winstgevend,BA,haar grootste afnemer krijgt zijn bereide schoteltjes,waarvan ik aanneem dat ze zelfs enigszins eetbaar zijn....

En ettelijke honderden werknemers krijgen net genoeg om van te leven,te weinig om hun leven verder uit te bouwen,draaien teveel uren om hun gezin te verzorgen,bij te studeren,enfin zich te verbeteren,enfin zitten eigenlijk muurvast in hun leven.....

The Brave New Anglo-Saxon Business Environment heeft al genoeg schade aangericht.....er is geen lineair verband tussen "above market" performers in het zakenleven en een gezonde,leefbare maatschappij...

Dat zal allemaal wel kloppen... Maar om zomaar onaangekondigd tot staking over te gaan, daar moet men niet echt creatief voor zijn... Ik vind dat persoonlijk crimineel... Hoe kan men trouwens voor zulke mensen respect tonen als ze het zelf niet doen voor anderen...
Dat ze zich zo maar niet laten afslachten, daar heb ik begrip voor, maar niet op die manier...
Ik heb deze avond gezien dat er ouders met uitgedroogde en uitgehongerde babies waren... Maar ja, het stakingsrecht is heilig... Daar gaat niets boven...

Het wordt hoogtijd dat bv de 'klanten' van de spoorwegen, luchthavens enz. zich beter gaan organisteren... en bij zulke stakingen eveneens 'terroristen' zouden inschakelen om die stakers 'uit te schakelen'...
Want zowel dat die stakers rechten hebben, hebben toeristen, reizigers enz ook rechten... Waarom dan niets eens wat stakers gijzelen? Of mss nog beter... de vakbondsleiders... [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 12-08-2005 at 19:34
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Het toont aan dat het "filialiseren" van de verschillende afdelingen voor het in de lucht houden van een luchtvaartmaatschappij slechts 3 gevolgen heeft:

Dat zal allemaal wel kloppen... Maar om zomaar onaangekondigd tot staking over te gaan, daar moet men niet echt creatief voor zijn... Ik vind dat persoonlijk crimineel... Hoe kan men trouwens voor zulke mensen respect tonen als ze het zelf niet doen voor anderen...
Dat ze zich zo maar niet laten afslachten, daar heb ik begrip voor, maar niet op die manier...
Ik heb deze avond gezien dat er ouders met uitgedroogde en uitgehongerde babies waren... Maar ja, het stakingsrecht is heilig... Daar gaat niets boven...

Het wordt hoogtijd dat bv de 'klanten' van de spoorwegen, luchthavens enz. zich beter gaan organisteren... en bij zulke stakingen eveneens 'terroristen' zouden inschakelen om die stakers 'uit te schakelen'...
Want zowel dat die stakers rechten hebben, hebben toeristen, reizigers enz ook rechten... Waarom dan niets eens wat stakers gijzelen? Of mss nog beter... de vakbondsleiders... [/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Dat zal allemaal wel kloppen... Maar om zomaar onaangekondigd tot staking over ta gaan, daar moet men niet echt creatief voor zijn... Ik vind dat persoonlijk crimineel... Hoe kan men trouwens voor zulke mensen respect tonen als ze het zelf niet doen voor anderen...

Want zowel dat die stakers rechten hebben, hebben toeristen, reizigers enz ook rechten... Waarom dan niets eens wat stakers gijzelen? [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 12 augustus 2005 om 18:34.
Oud 12 augustus 2005, 21:21   #12
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zoals ik jou voorstellen lees, stuur je aan op "stiptheidsacties". Wel, de chaos zou dan veel groter zijn, en de passagiers weten dan helemaal niet meer waar ze aan toe zijn.
Toch wel. Passagiers weten dat ze om op tijd te zijn, minimum 1,5 tot 2 uur op voorhand op de luchthaven moeten zijn, voor vluchten naar de VS tot 3 uur op voorhand.

De meesten houden er zich aan, enkel 'stijfkoppen' denken untouchable te zijn en komen last minute naar de luchthaven.

De enige hinder die je hebt is dat passagiers te lang moeten aanschuiven aan de veiligheidscontrole bijvoorbeeld (mijn functie) wat bijlange niet comfortabel is en storend werkt, maar ze missen tenminste hun vlucht en eventueel bijhorende aansluiting niet.
Oud 12 augustus 2005, 21:26   #13
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

waarom moeten mensen ook perse het vliegtuig nemen?
waar moeten die in godsnaam zo ver naartoe?

mij krijgen ze nooit in zo'n vliegende doodskist.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 21:27   #14
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel. Passagiers weten dat ze om op tijd te zijn, minimum 1,5 tot 2 uur op voorhand op de luchthaven moeten zijn, voor vluchten naar de VS tot 3 uur op voorhand.

De meesten houden er zich aan, enkel 'stijfkoppen' denken untouchable te zijn en komen last minute naar de luchthaven.

De enige hinder die je hebt is dat passagiers te lang moeten aanschuiven aan de veiligheidscontrole bijvoorbeeld (mijn functie) wat bijlange niet comfortabel is en storend werkt, maar ze missen tenminste hun vlucht en eventueel bijhorende aansluiting niet.
Neem het van mij aan : als mijn collega's (de verkeersleiders) een stiptheidsactie houden voor alle vluchten (wat vroeger al gebeurd is), zijn er vluchten van vandaag die pas morgen kunnen opstijgen. En vraag maar niet welk uur, want dat zal niet met zekerheid kunnen gezegd worden.
Oud 12 augustus 2005, 22:24   #15
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Neem het van mij aan : als mijn collega's (de verkeersleiders) een stiptheidsactie houden voor alle vluchten (wat vroeger al gebeurd is), zijn er vluchten van vandaag die pas morgen kunnen opstijgen. En vraag maar niet welk uur, want dat zal niet met zekerheid kunnen gezegd worden.
Mensen zoals U zouden in principe probleemloos het land letterlijk en figuurlijk kunnen lam leggen... Angstaanjagend... (zelfs om een vogel terug te vinden...).
Oud 13 augustus 2005, 00:57   #16
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Mensen zoals U zouden in principe probleemloos het land letterlijk en figuurlijk kunnen lam leggen... Angstaanjagend... (zelfs om een vogel terug te vinden...).
Ikzelf niet nee. Ik ben zelf geen verkeersleider, maar werk wel heel close met hen samen. Op de luchthaven zijn twee diensten die de luchthaven kunnen "platleggen" , dat zijn idd de verkeersleiders zoals jezelf opmerkte, en de brandweer ; want zonder "firebrigade" --> No take offs or landings 8)
Oud 13 augustus 2005, 08:37   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Soms zijn het de werkgevers die echt te ver hun werkvolk uitzuigen, en dan krijg je zo'n hevige reaktie als een staking.
Soms zijn het de vakbonden die onredelijk denken dat de poetsvrouw evenveel moet verdienen dan de arbeidsgeneesheer, en dat dat mogelijk is zonder aan de rendabiliteit van het bedrijf te raken ....

Nu is het een spel van mekaars macht en kracht af te tasten, zien hoe ver men kan gaan ....

Een evenwichtige scheidsrechter zou beter zijn ... maar wellicht is dat onrealistisch en naïef van mij.

ps: als ambtenaar zal ik nooit meedoen aan iets dat mijn klant hindert. Ik werk niet bij de nmbs, maar om dit als voorbeeld aan te halen: ik zou als vakbondslid zeer graag post vatten bij de loketten, zodat niemand nog kan betalen, en bij de kondukteur, zodat die niemand kan kontroleren, zodanig dat de betaalstaking reëel is. Mits iets of wat aankondiging kunnen ook abonnementen iet of wat meepikken van dat spel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be