Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2005, 11:50   #1
Piet Hein
Minister

Standaard EU ik heb er mijn buik van vol

Ik vind dat de EU de laatste jaren heel hard achteruit aan het gaan is. Dat komt om dat de eurocraten geen gevoel hebben met de gewone man. Iedereen is een cijfer of ne statestiek. En Streken die producten nog op ambachtelijke wijze willen maken, mogen dat niet meer vanwege de zo strengen (veiligheids)normen.
Als de Eu wilt blijven moeten ze toch hard veranderen of het moet voor mij niet meer.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2005, 12:43   #2
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik vind dat de EU de laatste jaren heel hard achteruit aan het gaan is. Dat komt om dat de eurocraten geen gevoel hebben met de gewone man. Iedereen is een cijfer of ne statestiek. En Streken die producten nog op ambachtelijke wijze willen maken, mogen dat niet meer vanwege de zo strengen (veiligheids)normen.
Als de Eu wilt blijven moeten ze toch hard veranderen of het moet voor mij niet meer.
Ik denk dat het een gevolg is van het intergovermentalisme. Niet gekozen leiders dus geen verantwoording aan het volk. Een door het volk gekozen president zou de oplossing kunnen zijn maarja dan schreeuwen de eurosceptici moord en brand. Ik denk trouwens dat de nationale partijen met de huidige situatie wel tevreden zijn. Als de europese politiek dichter bij de burger zou komen te staan gaat dat waarschijnlijk ten koste van hun invloed en dat wil "men" natuurlijk niet.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2005, 18:58   #3
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum
Ik denk dat het een gevolg is van het intergovermentalisme. Niet gekozen leiders dus geen verantwoording aan het volk. Een door het volk gekozen president zou de oplossing kunnen zijn .
En wat als dat volk helemaal geen europese president wilt?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2005, 19:58   #4
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
En wat als dat volk helemaal geen europese president wilt?
De president zal wel best weten wat het volk wil.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2005, 21:08   #5
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum
Ik denk dat het een gevolg is van het intergovermentalisme. Niet gekozen leiders dus geen verantwoording aan het volk. Een door het volk gekozen president zou de oplossing kunnen zijn maarja dan schreeuwen de eurosceptici moord en brand. Ik denk trouwens dat de nationale partijen met de huidige situatie wel tevreden zijn. Als de europese politiek dichter bij de burger zou komen te staan gaat dat waarschijnlijk ten koste van hun invloed en dat wil "men" natuurlijk niet.
Zo denk ik ook
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2005, 21:12   #6
Gargamel
Banneling

Standaard

Eindelijk gans de narrenkast buiten,de bruinen en de rest,één president,ik stel voor FDW
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2005, 21:25   #7
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel
één president,ik stel voor FDW
Tis niet voor het één of het ander maar ik denk niet dat die enorm veel kans maakt...

Maar hij mag altijd proberen natuurlijk! Democratie is er voor iedereen
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 10:31   #8
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Van mij mag men de EU gewoon vertikaal klasseren en van voor af aan beginnen met de bouw van een confederatie van soevereine volkeren.
Oud 4 augustus 2005, 22:39   #9
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
De president zal wel best weten wat het volk wil.

Hitler, Stalin, Verhofstadt, Stevaert wisten/weten ook allemaal waar 'de bevolking' mee bezig is, of wat 'de mensen' willen...

Elke dictator claimt dat....

Sorry maar ik heb genoeg eigenwaarde om zelf te bepalen wat ik wil, en een europese president wil ik alvast niet.. Volgens mij denken de meeste mensen er zo over. U denkt dat trouwens ook, waarom anders niet toelaten de mensen zelf te laten kiezen of ze er 1 willen?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 15:08   #10
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

juist een idee, het zal iedereen wel in de lucht doen springen:we koppelen Europa en de Verenigde Staten tot 1, intercontinentale staat, met 1 enkele president ?Dat zou pas een wereldmacht zijn!In feite zijn de meeste amerikanen afkomstig uit Europa, nee? ik heb zelf familie dat geemigreerd in de jaren 1800.En ik niet alleen in vlaanderen
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 15:52   #11
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hou het maar bij 'juist een idee'
Oud 16 augustus 2005, 21:53   #12
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Liever niet, ik wil geen slaafje zijn van die oliedomme president en zijn achterlijk gevolg.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 09:04   #13
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Ik heb hetzelfde gevoel. Vroeger was de EU opbouwend. Nu is het gewoon een verbodmachine geworden die eeuwenoude tradities met één pennetrek vernietigd.

Er worden trouwens regels gemaakt waarbij nauwelijks een europarlementslid in geïnteresseerd is. Enkel door lobbywerk krijgt men genoeg stemmen bijeen. Dit heeft NIETS meer met democratie te maken.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 09:20   #14
Gargamel
Banneling

Standaard

Pensioen op 50 en 9.000 euro maandelijks voor EU- ambtenaren

Europa is gul voor eigen ambtenaren.340 Europese ambtenaren gaan dit jaar met vervroegd pension vanaf 50 en dit met een pensioen van 9.000 euro per maand.

Om ambtenaren uit de nieuwe lidstaten van de Europese Unie (Polen, Malta, Estland) aan de slag te helpen, geeft de EU functionarissen uit de oude lidstaten (België, Duitsland, Frankrijk) dus een gouden handdruk. Volgens europarlementslid Ivo Belet (CD&V) gaat het hier om een heel bedenkelijk signaal.

Wie gaat dit weerom opdokken[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Gargamel on 17-08-2005 at 10:21
Reason:
--------------------------------

Europa is gul voor eigen ambtenaren.340 Europese ambtenaren gaan dit jaar met vervroegd pension vanaf 50 en dit met een pensioen van 9.000 euro per maand.

Om ambtenaren uit de nieuwe lidstaten van de Europese Unie (Polen, Malta, Estland) aan de slag te helpen, geeft de EU functionarissen uit de oude lidstaten (België, Duitsland, Frankrijk) dus een gouden handdruk. Volgens europarlementslid Ivo Belet (CD&V) gaat het hier om een heel bedenkelijk signaal.

Wie gaat dit weerom opdokken[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Om ambtenaren uit de nieuwe lidstaten van de Europese Unie (Polen, Malta, Estland) aan de slag te helpen, geeft de EU functionarissen uit de oude lidstaten (België, Duitsland, Frankrijk) dus een gouden handdruk. Volgens europarlementslid Ivo Belet (CD&V) gaat het hier om een heel bedenkelijk signaal.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Gargamel : 17 augustus 2005 om 09:21.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 10:11   #15
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wie gaat dit weerom opdokken
Dat is allemaal noodzakelijk om de toekomstige werking van de EU te verzekeren na de (uiteraard onvermijdelijke) uitbreiding, en al die ambtenaren hebben zeer goed werk geleverd.

Zoiets zal de uitleg wel zijn.
Oud 17 augustus 2005, 10:14   #16
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:

En dan vragen ze zich af waarom men tegen Europa wordt.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 16:10   #17
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Wij natuurlijk, wie anders?
Oud 17 augustus 2005, 16:11   #18
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

En dan zijn er nog daar in het Europees Parlement die het nodig vinden om te sjoemelen hé. Sommigen zijn werkelijk voor niets beschaamd.
Oud 17 augustus 2005, 20:53   #19
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Ja aan een sterk Europees Economisch beleid waarin de lidstaten alle vrijheid hebben om wetten te stellen. Ja aan het schengen? verdrag.
Nee aan de politieke unie waarin bv. een of andere Spanjaard, Fin (of binnenkort een Turk) gaan bepalen hoe wij hier dit of dat mogen maken.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be