Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2005, 08:55   #1
sinan123
Banneling

Standaard Internet ''onbetaalbaar'' door bewaarplicht.

AMSTERDAM - De kosten van internetgebruik zullen 'onbetaalbaar' worden door de Europese bewaarplicht. Providers zullen extra kosten maken om het dataverkeer van de klanten op te slaan en dat zullen ze doorberekenen naar de klant. Dat stelt zakelijke provider BIT woensdag in een persbericht.

De Europese Commissie en de Europese ministers van Justitie willen alle Europese e-mails, internet- en telefoongegevens langdurig bewaren. De gegevens van 450 miljoen Europeanen zouden beschikbaar moeten worden voor justitie en politie, onder meer om de strijd tegen terrorisme te helpen.

Zinloos

In mei stelde internetaanbieder IS Interned Services dat de voorgestelde bewaarplicht zinloos is. IS demonstreerde aan Tweede-Kamerleden dat kwaadwillenden gegevens kunnen versleutelen en opslag kunnen omzeilen. Bovendien zijn de enorme hoeveelheden data onmogelijk te doorzoeken en zijn geregistreerde ip-adressen niet te herleiden tot unieke personen.

De meeste Europarlementariërs zijn ook tegen de opslag. De Commissie zou het voorstel dit najaar doen, maar Groot-Brittannië drong enkele dagen na de aanslagen in Londen aan op een snel besluit van de EU-landen.

Bron

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by sinan123 on 18-08-2005 at 09:55
Reason:
--------------------------------

AMSTERDAM - De kosten van internetgebruik zullen 'onbetaalbaar' worden door de Europese bewaarplicht. Providers zullen extra kosten maken om het dataverkeer van de klanten op te slaan en dat zullen ze doorberekenen naar de klant. Dat stelt zakelijke provider BIT woensdag in een persbericht.

De Europese Commissie en de Europese ministers van Justitie willen alle Europese e-mails, internet- en telefoongegevens langdurig bewaren. De gegevens van 450 miljoen Europeanen zouden beschikbaar moeten worden voor justitie en politie, onder meer om de strijd tegen terrorisme te helpen.

Zinloos

In mei stelde internetaanbieder IS Interned Services dat de voorgestelde bewaarplicht zinloos is. IS demonstreerde aan Tweede-Kamerleden dat kwaadwillenden gegevens kunnen versleutelen en opslag kunnen omzeilen. Bovendien zijn de enorme hoeveelheden data onmogelijk te doorzoeken en zijn geregistreerde ip-adressen niet te herleiden tot unieke personen.

De meeste Europarlementariërs zijn ook tegen de opslag. De Commissie zou het voorstel dit najaar doen, maar Groot-Brittannië drong enkele dagen na de aanslagen in Londen aan op een snel besluit van de EU-landen.

Bron

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

De Europese Commissie en de Europese ministers van Justitie willen alle Europese e-mails, internet- en telefoongegevens langdurig bewaren. De gegevens van 450 miljoen Europeanen zouden beschikbaar moeten worden voor justitie en politie, onder meer om de strijd tegen terrorisme te helpen. Ads_kid=0;Ads_bid=0;Ads_xl=0;Ads_yl=0;Ads_xp='';Ad s_yp='';Ads_opt=0;Ads_wrd='';Ads_prf='';Ads_par='' ;Ads_cnturl='';Ads_sec=0;Ads_channels=''; document.write(""); function Ads_PopUp() {}

Zinloos

Bron

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door sinan123 : 18 augustus 2005 om 08:55.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 09:18   #2
woffer
Lokaal Raadslid

woffer's schermafbeelding

Standaard

Als de EU zo'n projekt wil opstarten moet ze dat zelf maar bekostigen, vind ik persoonlijk. Wat gaat er anders nog volgen ? Moeten landbouwers naar goede oude middeleeuwse gewoonte mss ook weer een tiende van hun opbrengst afgeven ???
woffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 09:45   #3
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door woffer
Moeten landbouwers naar goede oude middeleeuwse gewoonte mss ook weer een tiende van hun opbrengst afgeven ???
Ahum,.....
Ik wil best weer 'op zijn Middeleeuws' slechts één tiende van mijn oogst afstaan..............
Oud 18 augustus 2005, 09:46   #4
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Big Brother komt dichter en dichter.

Dat ze eigenlijk eens beginnen met de bekende gangsters te vervolgen ipv van de gewone burger alweer op kosten te jagen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 10:27   #5
woffer
Lokaal Raadslid

woffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ahum,.....
Ik wil best weer 'op zijn Middeleeuws' slechts één tiende van mijn oogst afstaan..............
euhm... just ja... slecht voorbeeld
woffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 10:51   #6
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt me weer een van de zoveelste inbreuken op de privacy. Dat men criminelen wil vervolgen ok Maar als alles opslaan helpt, dat betwijfel ik ten sterkste Tenzij men men alle verkeer zou controleren en daadwerkelijk zou lezen. En zomaar toegang hebben tot mails vind ik wel te ver gaan.[edit]
[size=1]After edit by armoede on 18-08-2005 at 11:53
Reason:

Het lijkt me weer een van de zoveelste inbreuken op de privacy. Dat men criminelen wil vervolgen ok Maar als alles opslaan helpt, dat betwijfel ik ten sterkste Tenzij men men alle verkeer zou controleren en daadwerkelijk zou lezen. En zomaar toegang hebben tot mails vind ik wel te ver gaan.[/size]

Het lijkt me weer een van de zoveelste inbreuken op de privacy. Dat men criminelen wil vervolgen ok Maar als alles opslaan helpt, dat betwijfel ik ten sterkste Tenzij men aen dat men zomaar toegang zou hebben tot mails vind ik wel te ver gaan.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door armoede : 18 augustus 2005 om 10:53.
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 11:35   #7
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
Het lijkt me weer een van de zoveelste inbreuken op de privacy. Dat men criminelen wil vervolgen ok Maar als alles opslaan helpt, dat betwijfel ik ten sterkste Tenzij men men alle verkeer zou controleren en daadwerkelijk zou lezen. En zomaar toegang hebben tot mails vind ik wel te ver gaan.
Op dat punt hebben onze kameraden in de rode paradijzen het veel beter...
Daar heeft men, na het sluiten van internetcafé's e.d., op dat punt veel minder last van inbreuken op de privacy... Op dat punt kunnen we nog veel van onze superlinksen leren

Het internet is er trouwens op de meeste plaatsen gratis, gezien men er nog niet van gehoord heeft
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 15:31   #8
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Daar heeft men, na het sluiten van internetcafé's e.d., op dat punt veel minder last van inbreuken op de privacy... Op dat punt kunnen we nog veel van onze superlinksen leren

Het internet is er trouwens op de meeste plaatsen gratis, gezien men er nog niet van gehoord heeft
msschn dan toch maar verhuizen naar de rode paradijzen om toch een beetje privacy te hebben[edit]
[size=1]After edit by armoede on 18-08-2005 at 16:31
Reason:

Citaat:

msschn dan toch maar verhuizen naar de rode paradijzen om toch een beetje privacy te hebben[/size]

Citaat:

mschn dan toch maar verhuizen naar de rode paradijzen om toch een beetje privacy te hebben[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door armoede : 18 augustus 2005 om 15:31.
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 18:25   #9
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123

Zinloos

Bron

De volgende stap is dan logischerwijs dat men De Post verplicht alle zendingen te openen, te kopieëren en te bewaren.
Telefonie-providers worden verplicht om alle gesprekken op te nemen en te bewaren.
Bij de doktor komen videocamera's en we krijgen met zijn allen een GPS-ding geïmplanteerd (ergens in't hart zodat je hem zelf niet kan verwijderen). Je routes worden uiteraard continu getraceerd en bewaard.

Maar dat is logica en daarom zal het waarschijnlijk nog lang duren voor het zover is.

[size=1]P.s. Het woord 'bewaren' komt vaak voor hierboven. Is het tijd om aandelen van harde-schijf-fabrikanten in te slaan?[/size]

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be