Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2005, 18:02   #1
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Wat vinden diegenen die de Londense agenten het een en ander verweten, hiervan:

Citaat:
[size=4] Politie schiet snelheidsduivel in het hoofd[/size]

De politie heeft vrijdagavond een bestuurder neergeschoten na een wilde achtervolging door Deurne. De man reed aan hoge snelheid en weigerde te stoppen. Toen hij op een wegversperring wilde inrijden, werd hij in het hoofd geschoten. Zijn toestand is nog steeds kritiek. Volgens het Antwerpse parket hebben de agenten uit wettelijke zelfverdediging gehandeld.
Een politiepatrouille controleerde rond 22 uur een fietser in Deurne toen een grijze Mercedes kwam aanscheuren. De politie maande de bestuurder aan te stoppen. Die zette zijn voertuig langs de kant van de weg, maar toen de agenten op hem afstapten, gaf hij opnieuw plankgas.

De politie zette de achtervolging in, terwijl andere combi's een wegversperring opzetten. Toen het voertuig tegen hoge snelheid kwam aanrijden en niet de intentie leek te hebben om te stoppen, openden agenten het vuur.

De bestuurder werd geraakt in het achterhoofd en sloeg te pletter tegen een geparkeerde oplegger. De snelheidsduivel werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht.

Het is nog onduidelijk waarom hij op de vlucht sloeg voor de politie.
BRON
Is dit, zonder de juiste omstandigheden te kennen, niet duizendmaal erger als hetgeen in Londen gebeurde (doodschieten van een onschuldige Braziliaan die als terrorist verdacht was)?

Ik kan me vergissen, maar ik heb hiervan nog niet veel over gehoord... Waarom niet?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 06-08-2005 at 19:03
Reason: bronvermelding
--------------------------------

Citaat:

De politie heeft vrijdagavond een bestuurder neergeschoten na een wilde achtervolging door Deurne. De man reed aan hoge snelheid en weigerde te stoppen. Toen hij op een wegversperring wilde inrijden, werd hij in het hoofd geschoten. Zijn toestand is nog steeds kritiek. Volgens het Antwerpse parket hebben de agenten uit wettelijke zelfverdediging gehandeld.
Een politiepatrouille controleerde rond 22 uur een fietser in Deurne toen een grijze Mercedes kwam aanscheuren. De politie maande de bestuurder aan te stoppen. Die zette zijn voertuig langs de kant van de weg, maar toen de agenten op hem afstapten, gaf hij opnieuw plankgas.

De politie zette de achtervolging in, terwijl andere combi's een wegversperring opzetten. Toen het voertuig tegen hoge snelheid kwam aanrijden en niet de intentie leek te hebben om te stoppen, openden agenten het vuur.

De bestuurder werd geraakt in het achterhoofd en sloeg te pletter tegen een geparkeerde oplegger. De snelheidsduivel werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht.

BRON
Is dit, zonder de juiste omstandigheden te kennen, niet duizendmaal erger als hetgeen in Londen gebeurde (doodschieten van een onschuldige Braziliaan die als terrorist verdacht was)?

Ik kan me vergissen, maar ik heb hiervan nog niet veel over gehoord... Waarom niet?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Ik kan me vergissen, maar ik heb hiervan nog niet veel over gehoord... Waarom niet?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 6 augustus 2005 om 18:03. Reden: bronvermelding
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 18:23   #2
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE

Ik kan me vergissen, maar ik heb hiervan nog niet veel over gehoord... Waarom niet?
Waarom zou het duizend maal erger zijn dan wat in Londen gebeurd is? Er is toch een verschil, van wat voor de moment bekend is was er een rechtstreekse dreiging voor de agenten.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 18:33   #3
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Waarom zou het duizend maal erger zijn dan wat in Londen gebeurd is? Er is toch een verschil, van wat voor de moment bekend is was er een rechtstreekse dreiging voor de agenten.
Tja, als U het zo bekijkt... Inderdaad, in Londen was er voor niemand een dreiging ...

En die 'dreiging' hier voor de politie... Konden deze geen stapje opzij zetten?
Oud 6 augustus 2005, 18:44   #4
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Tja, als U het zo bekijkt... Inderdaad, in Londen was er voor niemand een dreiging ...

En die 'dreiging' hier voor de politie... Konden deze geen stapje opzij zetten?
Sorry Chipie, hier kan ik u moeilijk volgen......
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 19:43   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als ik het goed begrepen heb, dan reed die vluchtende auto aan hoge snelheid in op een blokkade van de politie.

"de politie kon een stapje opzij zetten" .... dan kunnen we de politie evengoed afschaffen

Voor mijn part mag men in onze wetgeving zelfs invoeren dat de politie mag schieten (indien geen direkt gevaar voor onschuldigen) vanaf iemand duidelijk een bevel tot stilstaan, dus ook met de politie-sirene, van de politie negeert. Bij voorkeur eerst op de banden, of op de benen ... maar de ouderen, zij die hun militaire dienst gedaan hebben, weten dat dat niet zo simpel is als ge geen tijd hebt om rustig te mikken ...

Net zoals - nu of topik - ik gelezen heb over GB, waar twee vrouwen de doos ingedraaid zijn omdat ze informatie achtergehouden hebben over de aanslagen of over hun daders. Daar stond wel niet veel uitleg bij, vb. is er pas sprake van een misdrijf als je door de politie gevraagd wordt om iets, en als je dan iets verzwijgt .. ?? Of zou het toch gaan om een soort van medeplichtigheid: als je een dode kan voorkomen door te klikken, dan word je verondersteld om te klikken ... allez, ik hoop toch dat men zou klikken als 't om mijne kop zou gaan ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 21:02   #6
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Ik zie niet in wat hier erg aan is. Iemand die gek genoeg is om op een blokkade te willen inrijden...
wat ik wel niet snap... hij is geraakt in het achterhoofd? heeft de combi achter hem geschoten of de blokkade? of keek hij achter zich?
anyway, als iedereen zo blijft zagen als er eens een flik de ballen heeft om zn wapen te gebruiken waarvoor t dient kunne we idd beter de politie afschaffen. Laat die mensen hun werk doen, als schieten daar bij hoort, so be it.
Oud 6 augustus 2005, 21:04   #7
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard Politie schiet snelheidsovertreder neer

Citaat:
ANTWERPEN - De politie heeft vrijdagavond een bestuurder neergeschoten na een wilde achtervolging door Deurne. De man reed aan hoge snelheid en weigerde te stoppen. Toen hij op een wegversperring wilde inrijden, werd hij in het hoofd geschoten. Zijn toestand is nog steeds kritiek. Volgens het Antwerpse parket hebben de agenten uit wettelijke zelfverdediging gehandeld.

Een politiepatrouille controleerde rond 22 uur een fietser in Deurne toen een grijze Mercedes kwam aanscheuren. De politie maande de bestuurder aan te stoppen. Die zette zijn voertuig langs de kant van de weg, maar toen de agenten op hem afstapten, gaf hij opnieuw plankgas. De politie zette de achtervolging in, terwijl andere combi's een wegversperring opzetten. Toen het voertuig tegen hoge snelheid kwam aanrijden en niet de intentie leek te hebben om te stoppen, openden agenten het vuur.

bron: de Standaard

De meesten van jullie zullen dit ook wel al gehoord hebben. Persoonlijk vind ik het eens schande dat de politie zomaar iemand in het hoofd schiet, zelfs als was er reden om te denken dat de man een versperring ging rammen.

De politieagenten in kwestie verdienen volgens mij een zware sanctie.
Wat is uw mening?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 21:08   #8
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
De meesten van jullie zullen dit ook wel al gehoord hebben. Persoonlijk vind ik het eens schande dat de politie zomaar iemand in het hoofd schiet, zelfs als was er reden om te denken dat de man een versperring ging rammen.

Wat is uw mening?
Dat is een nieuwe rage aan het worden.
Oud 6 augustus 2005, 21:15   #9
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Dat is een nieuwe rage aan het worden.
We leven toch niet in het Wilde Westen!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 6 augustus 2005, 21:21   #10
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Ik zie niet in wat hier erg aan is. Iemand die gek genoeg is om op een blokkade te willen inrijden...
wat ik wel niet snap... hij is geraakt in het achterhoofd? heeft de combi achter hem geschoten of de blokkade? of keek hij achter zich?
anyway, als iedereen zo blijft zagen als er eens een flik de ballen heeft om zn wapen te gebruiken waarvoor t dient kunne we idd beter de politie afschaffen. Laat die mensen hun werk doen, als schieten daar bij hoort, so be it.
Allemaal goed en wel... Maar veronderstel nu eens dat die chauffeur niet wilde stoppen omdat bv zijn visum vervallen was...

Waarom vindt men dit normaal en waarom keurde men het neerschieten van die Braziliaan, waarvan de agenten dachten dat het een terrorist was, krachtdadig af?
Oud 6 augustus 2005, 21:21   #11
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk vind ik dat zulke bestuurders WEL doodgeschoten moeten worden aangezien zij voor de ANDERE weggebruikers gevaarlijk zijn.
Wat ze zichzelf aandoen kan niemand schelen...
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 21:27   #12
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat is uw mening?
Ik vind het ook een grote schande. Zoals je schrijft schoot de politie zomaar iemand in het hoofd. ZOMAAR????...kun je iets duidelijker zijn aub? Was het slachtoffer een pintje aan het drinken op een terras, zijn hond aan het wandelen in het park of was hij zijn haag aan het scheren?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 21:28   #13
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Persoonlijk vind ik dat zulke bestuurders WEL doodgeschoten moeten worden aangezien zij voor de ANDERE weggebruikers gevaarlijk zijn.
Wat ze zichzelf aandoen kan niemand schelen...
Maar denk wat verder. Die mensen hebben ook families, vrienden en buren. Niemand verdient het doodgeschoten te worden als een hond.

Oud 6 augustus 2005, 21:28   #14
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Ik vind het ook een grote schande. Zoals je schrijft schoot de politie zomaar iemand in het hoofd. ZOMAAR????...kun je iets duidelijker zijn aub? Was het slachtoffer een pintje aan het drinken op een terras, zijn hond aan het wandelen in het park of was hij zijn haag aan het scheren?
Hebt u het artikel niet gelezen?

Oud 6 augustus 2005, 21:33   #15
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt u het artikel niet gelezen?
Toch wel, maar laat mij toe om sarcastisch te reageren op uw posting. U schrijft dat de politie ZOMAAR iemand in het hoofd heeft geschoten. Volgens het artikel dat ik gelezen heb, ging hij een politieversperring rammen. Bij mijn weten is dat een aanslag met een dodelijk wapen en is zelfverdediging op zijn plaats.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 21:33   #16
Shizie
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar denk wat verder. Die mensen hebben ook families, vrienden en buren. Niemand verdient het doodgeschoten te worden als een hond.
Denk ook iets verder.. Die mensen zijn schuldig aan honderden onschuldige doden per jaar. Willen ze stoer doen en de anderen in gevaar brengen ? Dan verdienen ze om doodgeschoten te worden... pech voor hun familie maar daar hebben ze zelf om gevraagd... Zoals iemand hier al zei : kerkhoven zijn vol met mensen die zware voet tegengekomen zijn.
Oud 6 augustus 2005, 21:34   #17
van Maerlant

Standaard

Dat weet ik, maar die levens worden niet terugbetaald door het bloed van de daders.
Bent u ook voor herinvoering van de doodstraf?

Oud 6 augustus 2005, 21:39   #18
Shizie
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat weet ik, maar die levens worden niet terugbetaald door het bloed van de daders.
Bent u ook voor herinvoering van de doodstraf?
Natuurlijk ben ik voor herinvoering van de doodstraf..
Oud 6 augustus 2005, 21:39   #19
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Aan iedereen die hier zaagt over in het hoofd schieten... hebben jullie al eens ooit met een revolver geschoten? Zoja, hoeveel tijd had je om te mikken en hoever zat je naast je doel?
Oud 6 augustus 2005, 21:41   #20
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Natuurlijk ben ik voor herinvoering van de doodstraf..
Bloed om bloed? Doet me denken aan de Cosa Nostra...
De doodstraf is een barbaarse instelling, en hoort in het Ancien Regime te blijven, waar ze thuishoort!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be