Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juni 2003, 11:41   #1
GC
Minister-President
 
GC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juni 2002
Berichten: 4.609
Standaard

De jongeren van de Linkse Socialistische Partij ondersteunen volledig de oproep voor een 24u staking bij de NMBS op 29 en 30 juni. Dit is niet alleen een actie om de verworvenheden en belangen van het personeel te verdedigen, maar eveneens voor het behoud van de NMBS als openbare dienst, en dat belangt iedereen aan!

De herstructureringsplannen die nu op tafel liggen zijn niets meer dan een voorbereiding op de -gedeeltelijke - privatisering van de NMBS. De productiviteit met 30% opdrijven terwijl de spoorlieden nog 620.000 achterstallige rust- en verlofdagen staan hebben en ondertussen ook nog eens besparen op onderhoud en materieel is spelen met mensenlevens. Niet alleen de veiligheid zal verslechten, ook de dienstverlening zal erop achteruit gaan. Er zal niets verbeteren aan de overvolle treinen, de stiptheid en de netheid, integendeel. Dit alles zal dan ook nog eens gepaard gaan met een prijsverhoging.

Het is inderdaad vervelend voor de festivalgangers en de andere 700.000 dagelijkse klanten van de NMBS. Wat eens te meer aantoont hoe belangrijk het openbaar vervoer is. Maar zich kanten tegen de spoorarbeiders, zoals ook alle jongerenafdelingen van de politieke partijen doen, is schandalig. De jongeren hebben meer dan wie ook nood aan degelijk openbaar vervoer, ook 's nachts. Dit is de enige manier om een einde te maken aan de vele weekenddoden (hoofdzakelijk jongeren). De jongerenorganisaties maken op een populistische manier misbruik van de NMBS-crisis door de festivalgangers op te zetten tegen de spoorarbeiders. Waarom leggen ze de verantwoordelijkheid niet bij de politieke verantwoordelijken? Ze denken wellicht op deze manier de politiek opnieuw dichter bij de jongeren te brengen. Ze vergissen zich, ze spelen hetzelfde spel als hun moederpartijen door delen van de bevolking tegen elkaar op te zetten.

Wij willen als tegenactie onze solidariteit uiten namens alle bezorgde jonge gebruikers van het openbaar vervoer die ook in de toekomst willen gebruik maken van het openbaar vervoer als een openbare dienst. De uiteindelijke oplossing die uit de bus is gekomen met De Lijn toont dat er een oplossing kan worden gevonden voor een praktisch probleem.

De Linkse Socialistische Partij roept dan ook alle reizigers op om hun solidariteit te betuigen met de spoormannen en vrouwen en mee te vechten voor het behoud van de NMBS als openbare dienst, ten dienste van de bevolking, niet van de winst.


Bart Vandersteene
Woordvoerder LSP
__________________
Linkse Socialistische Partij
GC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 11:44   #2
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

Samengevat: LSP steunt het kloten van pendelaars.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 11:50   #3
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

GC, ik stel voor dat gij Karel Vinck opvolgt en het probleem oplost.

Als ik u zo bezig hoor dan hebben we geen NMBS meer nodig. De Lijn kan het wel alleen aan.

Tarara. 200 autobussen 's nachts bijeentrommelen en ze loslaten op lege autostrades, da's echt een oplossing die aanzet tot een ondervanging van een dagelijks probleem !

In de privé moet iedereen ook zijn tering naar de nering zetten als de economie slechts draait. Waarom aan de staat niet ?

Die problemen moeten rond de gesprekstafel opgelost worden, niet op de perrons !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 13:02   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
De herstructureringsplannen die nu op tafel liggen zijn niets meer dan een voorbereiding op de -gedeeltelijke - privatisering van de NMBS. De productiviteit met 30% opdrijven terwijl de spoorlieden nog 620.000 achterstallige rust- en verlofdagen staan hebben en ondertussen ook nog eens besparen op onderhoud en materieel is spelen met mensenlevens. Niet alleen de veiligheid zal verslechten, ook de dienstverlening zal erop achteruit gaan. Er zal niets verbeteren aan de overvolle treinen, de stiptheid en de netheid, integendeel.
Dan moet u mij nog steeds eens uitleggen hoe het komt dat men in Duitsland er wel in slaagt om stipt rijdende treinen te hebben waarvan de lijnen door privaat ondernemers worden uitgebaat.

En over productiviteit gesproken. Onlangs maakte ik een praatje met een van die "gele mannetjes" in het station van Brugge. Wat bleek nu? De enige taak waarmee die man was belast, was het koppelen en ontkoppelen van treinstellen. Maar daar Brugge geen rangeerstation is, gebeurt dat echter niet zo vaak. Naar de man zelf vertelde, had hij hoogstens een kwartiertje werk per verstreken uur. De reden voor iets dergelijks? De vakbonden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 13:03   #5
Quicky
Gouverneur
 
Quicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Locatie: Tielrode (VLAANDEREN)
Berichten: 1.378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Samengevat: LSP steunt het kloten van pendelaars.
Lid zijn van de LSP getuigt al van lompigheid en met deze actie zetten maken ze dat nog eens duidelijk.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 13:06   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Tarara. 200 autobussen 's nachts bijeentrommelen en ze loslaten op lege autostrades, da's echt een oplossing die aanzet tot een ondervanging van een dagelijks probleem !
Ongetwijfeld niet. Maar hiermee toont De Lijn zich een dynamische onderneming: een probleem stelt zich en men zoekt zo vlug mogelijk een oplossing. De NMBS echter is in dat verband wel een tegenpool. Gisteren vertelde een collega me nog hoe hij alle moeite van de wereld heeft moeten doen om een wagonreservering aan te vragen. Volgens de man achter het loket had mijn collega de aanvraag veel te laat binnengebracht (nochtans drie weken op voorhand), en dat ging niet meer, want de aanvraag moest eerst naar Gent worden verzonden en daarna in Brussel goedgekeurd om vervolgens weer naar Gent te worden doorgegeven om tenslotte in het station van aanvraag weer te keren. Wat een administratieve rompslomp... En dat voor een wagonreservering op een uur dat de treinstellen eerder leeg dan halfvol zitten!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 13:07   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
De jongeren van de Linkse Socialistische Partij ondersteunen volledig de oproep voor een 24u staking bij de NMBS op 29 en 30 juni.
Met "jongeren" bedoelt u ongetwijfeld uzelf, samen met enkele witte raven en zwarte schapen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 13:23   #8
GC
Minister-President
 
GC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juni 2002
Berichten: 4.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
De jongeren van de Linkse Socialistische Partij ondersteunen volledig de oproep voor een 24u staking bij de NMBS op 29 en 30 juni.
Met "jongeren" bedoelt u ongetwijfeld uzelf, samen met enkele witte raven en zwarte schapen.
Neen. Ik heb nog slechts weinig te maken met de jongerenwerking van LSP. Dat is meer iets voor de scholieren en studenten. Bij ons ben je geen "jongere" tot je 35ste
__________________
Linkse Socialistische Partij
GC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 13:23   #9
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
De herstructureringsplannen die nu op tafel liggen zijn niets meer dan een voorbereiding op de -gedeeltelijke - privatisering van de NMBS. De productiviteit met 30% opdrijven terwijl de spoorlieden nog 620.000 achterstallige rust- en verlofdagen staan hebben en ondertussen ook nog eens besparen op onderhoud en materieel is spelen met mensenlevens. Niet alleen de veiligheid zal verslechten, ook de dienstverlening zal erop achteruit gaan. Er zal niets verbeteren aan de overvolle treinen, de stiptheid en de netheid, integendeel.
Dan moet u mij nog steeds eens uitleggen hoe het komt dat men in Duitsland er wel in slaagt om stipt rijdende treinen te hebben waarvan de lijnen door privaat ondernemers worden uitgebaat.

En over productiviteit gesproken. Onlangs maakte ik een praatje met een van die "gele mannetjes" in het station van Brugge. Wat bleek nu? De enige taak waarmee die man was belast, was het koppelen en ontkoppelen van treinstellen. Maar daar Brugge geen rangeerstation is, gebeurt dat echter niet zo vaak. Naar de man zelf vertelde, had hij hoogstens een kwartiertje werk per verstreken uur. De reden voor iets dergelijks? De vakbonden.
De meeste treinen die de NMBS op lange afstand inzet, koppelen en ontkoppelen automatisch, zodus...

PS: Was De Lijn ook niet geprivatiseerd? Die doen het anders toch goed, me dunkt...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 13:33   #10
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Alle mensen weer gijzelen, massa's filles en meer ergernissen en dit wordt dan gesteund. PFfffffffffff. Ik begrijp de mensen van de NMBS dat ze hun ongenoegen laten blijken, maar eens te meer is de gewone reiziger weer eens het slachtoffer. Weer maar eens.
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 13:46   #11
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Met deze actie heeft de vakbond van de nmbs het echt verkorven bij mij. Ik ben voor vakbonden, maar dit is echt te goor, ze gaan de nmbs gewoon ten gronde brengen zo. Echt vakbonden zijn goed, maar zo fanatiek proberen de laatste franks uit een verlieslaten bedrijf te persen, dat kan echt niet. Als de NBMS binnekort falliet gaat, dan zijn de vakbonden minstens voor de helft mee verantwoordelijk. De werknemers bij de NMBS hebben godverdomme de beste jobs in België, en toch vinden ze het nodig om elke maand de reizigers het bloed van onder de nagels te pesten met 'vakantie' stakingen. Ja dat zijn het: gratis vaklanties. Ik vraag mij af hoeveel van die mannen naar een piket gaan als het staking is?


Ik neem nooit meer de trein. NOOIT. Hoe ik erg ook voor het milieu ben, hoe erg ik het zou vinden dat de mensen bij de nmbs hun job zouden kwijtspelen, hoe erg ik files haat, ze mogen van mij stikken met hun treintjes. Vorige week nog: ik neem in Gent de trein naar de Panne, ik moet er halverwege af in Diksmuide (neenee, niet om naar den ijzertoren te gaan).
Ik was mij mij 2 kinderen: eentje van 8 maanden en eentje van 2 jaar.
Nu zat die trein stampvol vanwege de City parade, maar men roept om dat er een extra trein werd ingezet. Wij dus op die extra trein.
Wat gebeurt er? Treintje stopt niet overal, en dus ook niet in mijn station. Zowat iedereen op te trein is in het verkeerde station moeten afstappen, omdat de chauffeur het had vertikt om hier enige uitleg over te geven (hij riep wel iets om van 'stopt daar en daar, maar niets over hoe en waar overstappen of in welke stations hij niet stopt). Een conducteur was ook nergens te zien, en de trein was in twee gedeeld zodat je niet naar voor kom om met de chauffeur te spreken. Ik zit dus met twee kinderen in een bloedhete trein die 20 kilometer voorbij mijn afstapplaats stopt. Ik kan dus met twee hongerige en jengelende babies een uur op een trein terug wachten om uiteindelijk twee uur te laat aan te komen.

Van mij mag de NMBS met vakbondafgevaardigden en al ontploffen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 13:48   #12
braambos
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 juni 2003
Berichten: 84
Standaard

Pff, waar hebben we meer last van: een dag staking of op termijn weer enkele duizenden jobs die verloren gaan.
Benepen visie hebben sommigen hier.
braambos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 13:53   #13
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Ik zit dus met twee kinderen in een bloedhete trein die 20 kilometer voorbij mijn afstapplaats stopt. Ik kan dus met twee hongerige en jengelende babies een uur op een trein terug wachten om uiteindelijk twee uur te laat aan te komen.

.
De trein is altijd een beetle lijden...
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 13:57   #14
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Voor al uw problemen op te lossen: stem Vlaams Blok!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 14:09   #15
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door braambos
Pff, waar hebben we meer last van: een dag staking of op termijn weer enkele duizenden jobs die verloren gaan.
Benepen visie hebben sommigen hier.
De NMBS lijdt enorm onder die stakingen, hoe meer ze staken, hoe meer ze de NMBS naar de afgrond duwen. Bij de NMBS kunnen ze echt niet klagen hoor, ze hebben ongeloofelijk veel arbeidsvoordelen daar. Zoals ik heb gezegd: vakbonden zijn goed, en stakingen ook, maar niet als het gaat om nog maar eens een bedrijf plat te leggen dat al virtueel falliet is. Ik vind dat ze wat meer vriendelijkheid aan de dag mogen leggen tegenover hun bedrijfen en hun klanten. Als ze willen dat de NMBS blijft bestaan, dan doe je dat niet door alles plat te leggen, dan doe je maar stiptheidsacties ofzo. Het is jammer dat die mensen hun job gaan kwijtspelen, en ze hebben het volste recht om daartegen te protesteren, maar door de NMBS nog met nog meer verlies op te zadelen maken ze het alleen maar erger, zo zorgen ze ervoor dat er op de lange terijm nog meer jobs verloren gaan.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 14:13   #16
H. Guderian
Banneling
 
 
H. Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: In toekomst: Wetstraat 16 Brussel
Berichten: 1.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
De jongeren van de Linkse Socialistische Partij ondersteunen volledig de oproep voor een 24u staking bij de NMBS op 29 en 30 juni.
Alle vier?

Citaat:
Bart Vandersteene
Woordvoerder LSP
Vandersteene... Die pipo is ooit begonnen in Gent aan Pol&Soc maar geraakte er niet door. Maakte mondelinge examens in korte broek en met basketschoentjes aan!!!
En dat soort plebs kost de gemeenschap handenvol geld aan "democratisering" van het onderwijs!
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 14:19   #17
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door braambos
Pff, waar hebben we meer last van: een dag staking of op termijn weer enkele duizenden jobs die verloren gaan.
Benepen visie hebben sommigen hier.
Denk je nu echt dat je door een staking duizenden jobs kan behouden? Als er jobs moeten verdwijnen dan moet dat zo en dan moet je dat niet proberen te rekken! Nogmaals, uw job verliezen is heel erg maar een volledig bedrijf dat failliet gaat omwillen van starre vakbonden is nog veel erger!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 14:29   #18
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Samengevat: LSP steunt het kloten van pendelaars.
Lid zijn van de LSP getuigt al van lompigheid en met deze actie zetten maken ze dat nog eens duidelijk.
Woorden gebruiken die niet bestaan getuigt nog meer van lompheid
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 14:41   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
De meeste treinen die de NMBS op lange afstand inzet, koppelen en ontkoppelen automatisch, zodus...
Neen, om even de woordenschat van de mensen aan "de ijzeren weg" te gebruiken: de "vieze viertjes" worden nog steeds manueel gekoppeld en ontkoppeld. Ook bij de koppeling en ontkoppeling van de "springkastelen" is er nog een menselijke tussenkomst nodig (de zwarte balgen moeten ontlucht worden bijvoorbeeld). Bij de rest is menselijke tussenkomst ook nog nodig, daar de hogedrukslagen manueel los- of vastgekoppeld moeten worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 14:44   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door braambos
Pff, waar hebben we meer last van: een dag staking of op termijn weer enkele duizenden jobs die verloren gaan.
Benepen visie hebben sommigen hier.
De NMBS zal men niet redden door nu te staken: gedenk Sabena. En maar staken, en maar staken, en ieder voorstel weigeren... En toen viel het doek.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be