Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: In België ook?
Ja 5 50,00%
Nee 4 40,00%
Geen mening 1 10,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2005, 19:06   #1
PetSel
Gouverneur

PetSel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard U.K. nieuwe regels tegen terrorisme

Londen heeft maatregelen uitgewerkt om ongewenste buitenlandse radicalen het land uit te zetten of er buiten te houden. De plannen werden vandaag (21 aug. 2005)voorgesteld door minister van Binnenlandse Zaken Charles Clarke.

Clarke gaf een lijst vrij van wat ,,onaanvaardbaar gedrag'' is dat tot deportatie van buitenlanders kan leiden. Het betreft onder meer oproepen tot geweld of terrorisme, of dit goedpraten, via websites, artikelen, preken of godsdienstonderricht.

Om de rechten van degenen die Groot-Brittannië zullen moeten verlaten te verzekeren, wil de Britse regering akkoorden afsluiten met de betrokken regeringen. Londen gaat er alles voor doen opdat uitgewezenen niet worden gefolterd, maar zal ook niet werkeloos blijven zitten terwijl de ,,predikers van de haat'' schade blijven berokkenen en mogelijk nieuwe aanslagen voorbereiden, aldus de bewindsman.

Wat vinden jullie hiervan? Moet dit ook in België komen?

PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 19:08   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Neen want ik hou niet van regels.
Trouwens da gaat toch niks tegenhouden.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 19:18   #3
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel

Clarke gaf een lijst vrij van wat ,,onaanvaardbaar gedrag'' is dat tot deportatie van buitenlanders kan leiden. Het betreft onder meer oproepen tot geweld of terrorisme, of dit goedpraten, via websites, artikelen, preken of godsdienstonderricht.

De terroristen gaan daar wakker van liggen zeker probleem is dat de meeste terroristen mensen zijn waarbij het niet eens opvalt dat ze een terrorist zijn

en voor men weet wie ze zijn is het al te laat
je kunt wel streger optreden of inspecteurs naar moskééén sturen vind ik maar zo een lijst weet niet of dat zal helpen hoor
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 19:37   #4
PetSel
Gouverneur

Standaard

Wel dat gaan ze doen in U.K. , ze gaan de immans controleren of ze geen haat verkondigen of aanzetten tot terrorisme , enz...

Oud 26 augustus 2005, 20:04   #5
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard Meer en beter

Citaat:
Wel dat gaan ze doen in U.K. , ze gaan de immans controleren of ze geen haat verkondigen of aanzetten tot terrorisme , enz...
ze zouden die moskees moeten infiltreren:Arabieren die tegen de islamisten zijn inhuren als geheimagenten(er zijn er meer als men denkt, die afgezien hebben van de islamisten), om de gewelddadige groepen van binnenuit in't oog te houden, net zoals gedaan word bij maffiabendes.Ik denk echt dat men die groepen de baas kan, het "westen" heeft daarvoor genoeg geld en middellen.Maar wilt men het?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 20:46   #6
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
dat kan ik alleen maar steunen en zeg nu niet dat ik ne belanger ben e
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 20:52   #7
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Londen heeft maatregelen uitgewerkt om ongewenste buitenlandse radicalen het land uit te zetten of er buiten te houden. De plannen werden vandaag (21 aug. 2005)voorgesteld door minister van Binnenlandse Zaken Charles Clarke.

Clarke gaf een lijst vrij van wat ,,onaanvaardbaar gedrag'' is dat tot deportatie van buitenlanders kan leiden. [size=4]Het betreft onder meer oproepen tot geweld of terrorisme, of dit goedpraten, via websites, artikelen, preken of godsdienstonderricht.[/size]

Om de rechten van degenen die Groot-Brittannië zullen moeten verlaten te verzekeren, wil de Britse regering akkoorden afsluiten met de betrokken regeringen. Londen gaat er alles voor doen opdat uitgewezenen niet worden gefolterd, maar zal ook niet werkeloos blijven zitten terwijl de ,,predikers van de haat'' schade blijven berokkenen en mogelijk nieuwe aanslagen voorbereiden, aldus de bewindsman.

Is dat geen vrije meningsuiting?
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 20:58   #8
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
staat in de UVRM
is dus bijgevolg niet van toepassing op immans ed[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by praha on 26-08-2005 at 21:58
Reason:
--------------------------------

Citaat:
staat in de UVRM
is dus bijgevolg niet van toepassing op immans ed[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
staat in de UVRM
is dus niet van toepassing op immans ed[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door praha : 26 augustus 2005 om 20:58.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 22:10   #9
PetSel
Gouverneur

Standaard

@ Towelie
Citaat:
onze hippie is daar weer zenne , manneken , omdat ik een VB'r ben , heb ik nog altijd een logische denkwijze hoor. Ik weet wel dat er hier "ook" extreme gevallen op de forum zitten. Maar drom moet jij mij daarmee niet vergelijken!! Ik heb respect voor ieder zijn mening , maar vind dat de vlamingen moeten opkomen voor hun recht.
En u zegt daar " is dat geen vrije meningsuiting" ,

1] Wij zijn vlaming in ons land en preken geen geweld. Zij daarentegen preken haat en geweld.
2]Het VB geeft misschien af op de Islam. Maar de Islam geeft af op alle Godsdiensten?

Dus ik zou zeggen smoort nog een jointje en laat je hersens nog meer aantasten.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by PetSel on 26-08-2005 at 23:11
Reason:

@ Towelie
Citaat:
onze hippie is daar weer zenne , manneken , omdat ik een VB'r ben , heb ik nog altijd een logische denkwijze hoor. Ik weet wel dat er hier "ook" extreme gevallen op de forum zitten. Maar drom moet jij mij daarmee niet vergelijken!! Ik heb respect voor ieder zijn mening , maar vind dat de vlamingen moeten opkomen voor hun recht.
En u zegt daar " is dat geen vrije meningsuiting" ,

1] Wij zijn vlaming in ons land en preken geen geweld. Zij daarentegen preken haat en geweld.
2]Het VB geeft misschien af op de Islam. Maar de Islam geeft af op alle Godsdiensten?

Dus ik zou zeggen smoort nog een jointje en laat je hersens nog meer aantasten.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

@ Towelie [quote]onze hippie is daar weer zenne , manneken , omdat ik een VB'r ben , heb ik nog altijd een logische denkwijze hoor. Ik weet wel dat er hier "ook" extreme gevallen op de forum zitten. Maar drom moet jij mij daarmee niet vergelijken!! Ik heb respect voor ieder zijn mening , maar vind dat de vlamingen moeten opkomen voor hun recht. En u zegt daar " is dat geen vrije meningsuiting" ,

Dus ik zou zeggen smoort nog een jointje en laat je hersens nog meer aantasten.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door PetSel : 26 augustus 2005 om 22:11.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be