Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2003, 18:33   #1
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

http://www.conceptwizard.com/pipeline_of_hatred.html
Oud 8 juni 2003, 18:47   #2
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Op de slide show staan Georgië en Armenië aangeduid als moslimlanden. Dat is fout. Dat zijn namelijk Christen naties.
Oud 8 juni 2003, 19:00   #3
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Voor de rest zit de slide show wel goed in elkaar hé Piano ?!
En bevat hij een enorm groot deel van waarheid, niet ?!

Als je iets gedeeltelijk kan bekritiseren, moet je er ook waarheidsgetrouw de goede kanten van belichten!

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2003, 19:01   #4
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Op de slide show staan Georgië en Armenië aangeduid als moslimlanden. Dat is fout. Dat zijn namelijk Christen naties.
Goed opgemerkt thepiano, in Georgia ( 69.700 km², bevolking: 4,960,960) zijn er slechts 11% Moslims en in Armenië ( 29,800 km², bevolking: 3,330,100) is dat aantal zelfs verwaarloosbaar (bron: CIA world factbook). U bent blijkbaar vertrouwd met die omgeving

Voor andere lezers: De landjes worden niet bij naam genoemd op de betreffende slide, maar u kunt ze vinden tussen Rusland en Turkije.
Oud 8 juni 2003, 19:31   #5
Dimitri

Standaard

De maker is wel op meer plaatsen nogal scheutig geweest met de groene verf. In West-Afrika bijvoorbeeld zijn alle landen moslimlanden volgens deze kaart, terwijl dat toch echt niet zo is. En ook India is voor het grootste deel groengekleurd, terwijl dit in meerderheid een hindoeland is.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2003, 19:32   #6
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

De auteurs van deze slide hebben ( doelbewust ) twee logische fouten gemaakt.

1. Ze stellen het westerse Linkse ( en vaak atheïstische ) anti-globalisme ( en de kritiek op het kapitalisme en de vrije markt ) gelijk aan de afkeer voor Amerika-het Westen-en Israel ( wat deze auteurs dan Anti-semitisme noemen ). ok beider kritieken zijn gericht op het westen, maar niet op dezelfde aspecten ervan.

2. Dan stellen ze kritiek op het beleid van Israel ( zoals massale invallen in Palestijns gebied; het arbitrair vernielen van burgerwoningen; het "pesten" van gewone burgers; het fysiek en psychologisch geweld ) gelijk aan het zogenaamde anti-semitisme.

Volgens mij groeien vele "ANTI"-gevoelens tegen een volk vooral voort wanneer bepaalde figuren of bepaalde delen van dit volk zich, als reflex op hun sub-positie in de maatschappij, een SUPERIEUR imago aangemeten wordt. Het zogenaamde "anti-semitisme" bestond al in de Hellenistische periode en de reden hiervoor ligt voor een groot stuk bij de joden zelf die zich via hun monotheïsme zoveel beter voelden dan de achterlijke heidenen.

Het is verdorie erg moeilijk te begrijpen trouwens waarom wanneer ik opkom voor respect voor mijn cultuur voor racist wordt uitgescholden. Racisme is namelijk het aanhangen van het idee dat een bepaald ras ( noem het volk ) superieur is aan andere volkeren. Wel, de joden en hun Oude Testament zitten er vol van. Je kan gewoon daar niet naast kijken.

Ieder mens is geworteld in een bepaalde cultuur, en een cultuur is altijd gevat in een aantal generaties . Het is dus logisch dat een individu graag een zekere vaste houvast heeft in zijn culturele en traditionele leefwereld en dat men dus wantrouwig is tegenover vreemde elementen en de al dan niet "ongemerkte" invloed en macht die dezen bij de "eigen" bestuurders hebben. Wanneer deze vreemde elementen dan ook nog eens gaan zwaaien met een superioriteitsgevoel ( of wanneer het economisch slecht gaat waardoor een zondebok nodig is ) dan liggen de "ANTI"-gevoelens uiteraard voor het grijpen. Het hele volk moet daar dan voor boeten.
PS. Ik doel hier niet op wat onder Hitler gebeurde, maar eerder op vroegere vervolgingen van joden en andere minderheidsgroepen.
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2003, 20:17   #7
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar ligt de slideshow voor 2 dagen plat.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2003, 20:19   #8
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Ik zie ook niks
Oud 8 juni 2003, 20:24   #9
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
De maker is wel op meer plaatsen nogal scheutig geweest met de groene verf. In West-Afrika bijvoorbeeld zijn alle landen moslimlanden volgens deze kaart, terwijl dat toch echt niet zo is. En ook India is voor het grootste deel groengekleurd, terwijl dit in meerderheid een hindoeland is.
De maker spreekt dan ook niet over Moslimstaten, maar gebieden waar Moslims uitdrukkelijk aanwezig zijn. Voor de Afrikaanse landen heb ik even de voornaamste opgezocht en het percentage variëert inderdaad van bv 50% in Ethiopië (nog steeds goed voor 33,8 millioen zielen) tot de volle honderd percent. Dus het Afrikaanse gedeelte is toch wel vrij representatief. Voor wat betreft India, da's inderdaad grotendeels een hindoenatie, maar de moslims zijn nog steeds goed voor zo'n 125,500,000 miljoen zielen. Ik weet ook niet welke maatstaven hij of zij gebruikte voor die gebieden aan te duiden maar de doelstelling was de nietigheid van Israel aan te tonen tov de Moslim wereld of neem voor mijn part gewoon al de Arabische wereld.
Oud 8 juni 2003, 20:27   #10
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Pat schreef: " doelstelling was de nietigheid van Israel aan te tonen tov de Moslim wereld of neem voor mijn part gewoon al de Arabische wereld."

Juist, en hier beginnen de auteurs van de Slide-show al uit hun ( zeker op het einde ) geproclameerde objectiviteit te vallen. Israel is Objectief gezien helemaal niet zo nietig. Geografisch misschien wel, maar militair, geopolitiek enz, zeker niet !
Oud 8 juni 2003, 21:26   #11
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader

1. Ze stellen het westerse Linkse ( en vaak atheïstische ) anti-globalisme ( en de kritiek op het kapitalisme en de vrije markt ) gelijk aan de afkeer voor Amerika-het Westen-en Israel ( wat deze auteurs dan Anti-semitisme noemen ). ok beider kritieken zijn gericht op het westen, maar niet op dezelfde aspecten ervan.
Er staat het volgende:

Antiglobalisten zien het globale kapitalisme (wereld wordt één groot dorp) als een bedreiging (oa want de goedkope werkkrachten bedreigen jobs).

Islamisten zien het globale kapitalisme als één grote Joodse samenzwering. (= het alibi tegen Israel)

In deze context zien zowel de Islamisten als de antiglobalisten Israel als één gemeenschappelijke vijand. De Joodse Natie is volgens hen de drijvende kracht achter het globaal kapitalisme.

Citaat:
2. Dan stellen ze kritiek op het beleid van Israel ( zoals massale invallen in Palestijns gebied; het arbitrair vernielen van burgerwoningen; het "pesten" van gewone burgers; het fysiek en psychologisch geweld ) gelijk aan het zogenaamde anti-semitisme.
Nee hoor, totaal naast de kwestie, de betreffende slides weerleggen met eenvoudige, maar valabele argumenten de propaganda zoals die door pro-Palestina groeperingen gebruikt wordt. Die propaganda gaat zelfs zo ver dat Israel vergeleken wordt met Nazi Duitsland en de Israelische interventies met het uitroeien van Palestijnen (naar analogie van de holocaust die ze op hun dan weer beurt minimaliseren). Het is doodeenvoudig een aanklacht tegen een valse propaganda die gevaarlijke vormen aanneemt.

Citaat:
Volgens mij groeien vele "ANTI"-gevoelens tegen een volk vooral voort wanneer bepaalde figuren of bepaalde delen van dit volk zich, als reflex op hun sub-positie in de maatschappij, een SUPERIEUR imago aangemeten wordt. Het zogenaamde "anti-semitisme" bestond al in de Hellenistische periode en de reden hiervoor ligt voor een groot stuk bij de joden zelf die zich via hun monotheïsme zoveel beter voelden dan de achterlijke heidenen.
"Het zogenaamde anti semitisme" Dus die "zogenaamde" Jodenhaat onstond dus als reactie omdat de Joden zichzelf, vanuit hun minderheidscomplex superieur voelden tegenover anderen???? Merkwaardige opvatting, maar als ik u goed begrijp wil u de Jodenhaat door de eeuwen heen dus rechtvaardigen, meer nog, u suggereert tussen de regels door dat die Jodenhaat toch niet zo erg was. Bent u revisionist? U bent een perfect voorbeeld van wat de slide show wil aantonen.

Citaat:
Het is verdorie erg moeilijk te begrijpen trouwens waarom wanneer ik opkom voor respect voor mijn cultuur voor racist wordt uitgescholden. Racisme is namelijk het aanhangen van het idee dat een bepaald ras ( noem het volk ) superieur is aan andere volkeren. Wel, de joden en hun Oude Testament zitten er vol van. Je kan gewoon daar niet naast kijken.
Is dat nu net niet een kenmerk van alle monotheïstische religies? Iedereen die tot de club behoort heeft het grote gelijk in pacht en is superieur tegenover de anderen. Er zijn echter grote verschillen per religie in de uitdrukking van die superioriteit ten opzichte van ongelovigen. De ene religie vertelt: "zalig zijn zij die geloven" (vrij onschuldig), de andere religie dreigt met een straf van god voor de ongelovigen. (wait and see till the day of judgement) een derde religie zet de gelovigen actief aan tot haat en het bevechten van de ongelovigen. Het is echter die derde religie die gevaarlijk is omdat ze mensen zelf (God wil of kan het niet) aanzet tot haat, geweld en terreur.

Citaat:
Ieder mens is geworteld in een bepaalde cultuur, en een cultuur is altijd gevat in een aantal generaties . Het is dus logisch dat een individu graag een zekere vaste houvast heeft in zijn culturele en traditionele leefwereld en dat men dus wantrouwig is tegenover vreemde elementen en de al dan niet "ongemerkte" invloed en macht die dezen bij de "eigen" bestuurders hebben. Wanneer deze vreemde elementen dan ook nog eens gaan zwaaien met een superioriteitsgevoel ( of wanneer het economisch slecht gaat waardoor een zondebok nodig is ) dan liggen de "ANTI"-gevoelens uiteraard voor het grijpen. Het hele volk moet daar dan voor boeten. PS. Ik doel hier niet op wat onder Hitler gebeurde, maar eerder op vroegere vervolgingen van joden en andere minderheidsgroepen.
Goed, dus niet alle culturen kunnen het vinden met elkaar.
Oud 8 juni 2003, 21:29   #12
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pat schreef: " doelstelling was de nietigheid van Israel aan te tonen tov de Moslim wereld of neem voor mijn part gewoon al de Arabische wereld."

Juist, en hier beginnen de auteurs van de Slide-show al uit hun ( zeker op het einde ) geproclameerde objectiviteit te vallen. Israel is Objectief gezien helemaal niet zo nietig. Geografisch misschien wel, maar militair, geopolitiek enz, zeker niet !
Zonder die militaire structuur had Israel nu niet meer bestaan wegens veroverd door de Arabische buren, Egypte is militair gezien trouwens sterker.
Oud 8 juni 2003, 21:51   #13
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zonder die militaire structuur had Israel nu niet meer bestaan wegens veroverd door de Arabische buren, Egypte is militair gezien trouwens sterker.
Mijn reactie was niet gericht op uw ( joodse recuperende ) reactie ! Daarbij komt nog dat Egypte helemaal niet militair sterker is dan Israel. Ze hebben misschien meer soldaten, maar Israel heeft een technologische superiopiteit, met bv de Merkavah-tanks van eigen makelij die perfect gebouwd zijn voor het terrein waarin ze moeten opereren.
Oud 8 juni 2003, 22:17   #14
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Citaat:
Er staat het volgende:

Antiglobalisten zien het globale kapitalisme (wereld wordt één groot dorp) als een bedreiging (oa want de goedkope werkkrachten bedreigen jobs).

Islamisten zien het globale kapitalisme als één grote Joodse samenzwering. (= het alibi tegen Israel)
REACTIE van Alvader:
MIS, ISLAMISTEN RICHTEN ZICH VOORNAMELIJK TEGEN HET WESTERSE DECADENTE EN IMMORELE/AMORELE DENKEN EN LEVEN. ( Ik weet heus wel wat er staat en richt mijn pijlen op waar ze ( bewust ) verkeerd zijn, om met een demagogische weergave hun gelijk te demonstreren ).

Citaat:
In deze context zien zowel de Islamisten als de antiglobalisten Israel als één gemeenschappelijke vijand. De Joodse Natie is volgens hen de drijvende kracht achter het globaal kapitalisme.
REACTIE van ALVADER: Je eerste zin klopt, de tweede uiteraard niet.

Citaat:
Citaat:
Nee hoor, totaal naast de kwestie, de betreffende slides weerleggen met eenvoudige, maar valabele argumenten de propaganda zoals die door pro-Palestina groeperingen gebruikt wordt. Die propaganda gaat zelfs zo ver dat Israel vergeleken wordt met Nazi Duitsland en de Israelische interventies met het uitroeien van Palestijnen (naar analogie van de holocaust die ze op hun dan weer beurt minimaliseren). Het is doodeenvoudig een aanklacht tegen een valse propaganda die gevaarlijke vormen aanneemt.
REACTIE van ALVADER: Sorry hoor, maar de beelden die je in elke Westerse media kon zien, en die je ook in de eigen binnenlandse israelische media kan zien van wat er in Israel en Palestina gaande is, is weldegelijk wat ik in mijn eerdere reactie schreef. Trouwens, we zeggen niet dat er een genociede gebeurd is, maar hoogstens dat er één aan de gang is. De Pro-israelische krachten pogen hier de huidige situatie graag te vergelijken met wat er in 1945 te zien was. Het resultaat van de concentratiekampen enzo, allemaal heel inhumaan. We mogen echter niet vergeten dat het joodse lijden begonnen is in 1933, en ook daar zijn reeds gruwelijke zaken gebeurt. Joden die als vijfde rangsburgers en als uitschot behandeld werden, werden gepest vernedderd, uit hun huizen gezet, onteigend, joden die naar het buitenland vluchten. Allemaal zaken die we niet kunnen of mogen goedkeuren, en die ook in elk boek over de jodenvervolging en het anti-semitisme staan. Het antisemitisme is meer dan de concentratiekampen. Het anti-semitisme is apartheid en racisme. Deze vorm van Anti-semitisme zoals zich dat ontpopte in de jaren dertig in Duitsland vertoont merkwaardig VEL OVEREENKOMST met wat de Israelische regering nu bezig is met de Palestijnen. Als je niet inziet dat je SLIDE-AUTEURS hier ( doelbewust ) een VALSE vergelijking maken, dan kunnen we beter stoppen met discussiëren, en wacht ik wel tot je een paar jaartjes wijzer bent geworden.

Citaat:
Citaat:
"Het zogenaamde anti semitisme" Dus die "zogenaamde" Jodenhaat onstond dus als reactie omdat de Joden zichzelf, vanuit hun minderheidscomplex superieur voelden tegenover anderen???? Merkwaardige opvatting, maar als ik u goed begrijp wil u de Jodenhaat door de eeuwen heen dus rechtvaardigen, meer nog, u suggereert tussen de regels door dat die Jodenhaat toch niet zo erg was. Bent u revisionist? U bent een perfect voorbeeld van wat de slide show wil aantonen.
REACTIE van Alvader: je gaat me toch niet vertellen dat het genetisch bepaald is dat mensen blijkbaar zelfs ten tijde van het Hellenisme problemen zochten met joden omdat het anti-semitisme gewoonweg in de mens aanwezig is, zonder dat de jood ( geen ras, maar een religieuze groepering ) er de facto iets met de oorsprong van dit anti-semitisme te maken had. Het Oude Testament is waarschijnlijk het eerste RACISTISCHE werk dat ooit geschreven is ( waarin 1 volk beweert superieur te zijn tegenover andere ).
En kan u mij uitleggen wat dit met revisionisme te maken heeft ( zoek het eerst eens op ! ) ?

Citaat:
Citaat:
Is dat nu net niet een kenmerk van alle monotheïstische religies? Iedereen die tot de club behoort heeft het grote gelijk in pacht en is superieur tegenover de anderen. Er zijn echter grote verschillen per religie in de uitdrukking van die superioriteit ten opzichte van ongelovigen. De ene religie vertelt: "zalig zijn zij die geloven" (vrij onschuldig), de andere religie dreigt met een straf van god voor de ongelovigen. (wait and see till the day of judgement) een derde religie zet de gelovigen actief aan tot haat en het bevechten van de ongelovigen. Het is echter die derde religie die gevaarlijk is omdat ze mensen zelf (God wil of kan het niet) aanzet tot haat, geweld en terreur..
REACTIE van Alvader: of de religie die beweert dat dit stukje land van hun voorvaderen is ! Welke voorvaderen ? De meeste hedendaagse joden ( zeker meer dan de helft ) stammen helemaal niet af van de joden uit de tijd van het Oude en Nieuwe Testament

Citaat:
Ieder mens is geworteld in een bepaalde cultuur, en een cultuur is altijd gevat in een aantal generaties . Het is dus logisch dat een individu graag een zekere vaste houvast heeft in zijn culturele en traditionele leefwereld en dat men dus wantrouwig is tegenover vreemde elementen en de al dan niet "ongemerkte" invloed en macht die dezen bij de "eigen" bestuurders hebben. Wanneer deze vreemde elementen dan ook nog eens gaan zwaaien met een superioriteitsgevoel ( of wanneer het economisch slecht gaat waardoor een zondebok nodig is ) dan liggen de "ANTI"-gevoelens uiteraard voor het grijpen. Het hele volk moet daar dan voor boeten. PS. Ik doel hier niet op wat onder Hitler gebeurde, maar eerder op vroegere vervolgingen van joden en andere minderheidsgroepen.
Goed, dus niet alle culturen kunnen het vinden met elkaar.
Oud 8 juni 2003, 22:31   #15
vanbasten
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
2. Dan stellen ze kritiek op het beleid van Israel ( zoals massale invallen in Palestijns gebied; het arbitrair vernielen van burgerwoningen; het "pesten" van gewone burgers; het fysiek en psychologisch geweld ) gelijk aan het zogenaamde anti-semitisme
??????
dit stukske moet ge mij toch is uitleggen...tenzij gij hier een typfout maakt of de term anti-semitisme niet verstaat, versta ik onder uw uitleg dat gij Israel beschuldigt van anti-semitisme ??? das straf da
vanbasten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2003, 06:40   #16
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanbasten
Citaat:
2. Dan stellen ze kritiek op het beleid van Israel ( zoals massale invallen in Palestijns gebied; het arbitrair vernielen van burgerwoningen; het "pesten" van gewone burgers; het fysiek en psychologisch geweld ) gelijk aan het zogenaamde anti-semitisme
??????

dit stukske moet ge mij toch is uitleggen...tenzij gij hier een typfout maakt of de term anti-semitisme niet verstaat, versta ik onder uw uitleg dat gij Israel beschuldigt van anti-semitisme ??? das straf da
Wel ik zal het u eens uitleggen. "Ze" dat zijn de makers van de slide-show diee duidelijk pro-israel zijn. Deze pro-israel mensen stellen de vaak terechte kritiek op het wantoestanden begaan door Israel ( vaak dezelfde toestanden die de Nazi's in de jaren dertig met de joden deden ) gelijk aan anti-semitisme. Wie dus kritiek heeft op Israel wordt uitgemaakt en dus bijna monddood gemaakt met de beschuldiging van Anti-semitisme.
Oud 13 juni 2003, 18:49   #17
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Wat een hypocriete onzin! Israël en de arme joden worden weer maar eens afgedaan als de slachtoffers, de arme schaapjes. Terwijl Israël het meest racistische en terroristische land ter wereld is.
Israel moord, liegt, pleegt bedrog en misleidt de internationale gemeenschap, Israel is het land dat resolutie na resolutie naast zich neerlegt, Israel is het land dat zonder pardon huizen van Palestijnen vernielt, met of zonder de bewoners, dat boeit hen niet, maar toch het liefst met...
Israel is het land dat, om terroristische topmensen te raken, rakketten afvuurt in een bomvolle straat. Dat nog eens een raket afschiet als omstaanders te hulp snellen, dat een vrouw en een kindje van ocharm twee jaar vermoordt.
Israel is het land dat op persmensen en vredesactivisten schiet, zo heb ik net nog een mooie reportage gezien op Ned 2, hoe de Israeliërs te werk gaan. Natuurlijk zie je die beelden niet op de TV hier, wel de beelden van wenende joden die treuren om het verlies van een familielid, terwijl er dagelijks in Palestina moslims treuren om het verlies van hun familielid.
Zeg mij eens, wat is het verschil tussen radicale moslims en de joden die zich in Palestina vestigen en zeggen dat het hun land is omdat 'God' het hen gegeven heeft? U kent ze wel, met de vlechtjes en de hoedjes...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 01:20   #18
Juju_La_Terreure
Partijlid

Juju_La_Terreure's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Juju_La_Terreure
Standaard

Deze keer moet ik onze seperatist gelijk geven.
Hij bescrijft duidelijk hoe de situatie is.

En btw, België is nie anti-joods.
JLM, onze minister van buitenlandse zaken, is dat gene jood ?

Ik ben Limburger en voel mij Belg.
maar ik spreek Vlaams.
En ik ben trots op ze alle drie !
Juju_La_Terreure is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 02:45   #19
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Wat een hypocriete onzin! Israël en de arme joden worden weer maar eens afgedaan als de slachtoffers, de arme schaapjes. Terwijl Israël het meest racistische en terroristische land ter wereld is.
Israel moord, liegt, pleegt bedrog en misleidt de internationale gemeenschap, Israel is het land dat resolutie na resolutie naast zich neerlegt, Israel is het land dat zonder pardon huizen van Palestijnen vernielt, met of zonder de bewoners, dat boeit hen niet, maar toch het liefst met...
Israel is het land dat, om terroristische topmensen te raken, rakketten afvuurt in een bomvolle straat. Dat nog eens een raket afschiet als omstaanders te hulp snellen, dat een vrouw en een kindje van ocharm twee jaar vermoordt.
Israel is het land dat op persmensen en vredesactivisten schiet, zo heb ik net nog een mooie reportage gezien op Ned 2, hoe de Israeliërs te werk gaan. Natuurlijk zie je die beelden niet op de TV hier, wel de beelden van wenende joden die treuren om het verlies van een familielid, terwijl er dagelijks in Palestina moslims treuren om het verlies van hun familielid.
Zeg mij eens, wat is het verschil tussen radicale moslims en de joden die zich in Palestina vestigen en zeggen dat het hun land is omdat 'God' het hen gegeven heeft? U kent ze wel, met de vlechtjes en de hoedjes...
La terreure,
Meneer Vlaanderen etc,
Eerst verwijt je alles aan "Israel", dan spreek je over de joden met de vlechtjes en hoedjes (Schläferlockchen en keppeltjes), ttz. de orthodoxe "frommer" die we hier ook kennen. D�*�*r word je antisemiet. De beelden van de treurende Palestijnen worden hier ook ruim op TV gegeven, maar jij lijkt erg selectief te kijken.
Verwijt wat er verkeerd gaat daar aan Sharon en zijn havikken, zoals de meerderheid van de israelis het zèlf doet, en beschuldig niet een gans volk van de misdaden van het militaire apparaat!! Er wordt in de israelische pers bakken kritiek gespuid op het militaire optreden.
Jij lijkt ook te vergeten dat die ongelukkige Palestijnen steun ontvangen van zowel de arabische landen als van de EU en die steun gebruiken om burgerdoelwitten aan te vallen. tik maar eens "suicidebombers", "palestina" en "israel" in in
http://www.google.com, dan krijg je een overzicht van de vrees waar de israelis dagelijks mee moeten leven. Zou JIJ daarmee kunnen leven en toch nog kritiek geven op de regering die daar iets aan probeert te doen?

Hieronder een persoverzicht van de BBC, zojuist van het net geplukt:

Press united on Rantissi strike

In a rare show of unity, most leading Israeli papers join their counterparts in the Arab world and Iran in condemning the assassination attempt on Hamas political leader Abdel-Aziz al-Rantissi.

The consensus among Israeli commentators is that the attack was aimed at the heart of the new peace process known as the roadmap. There is a fear it will trigger off a new spate of suicide attacks.

Commentators in the Islamic world question Israel's commitment to peace.

You tried to assassinate Rantissi, and assassinated Abu Mazen. The rockets fired yesterday morning at Abdel-Aziz al-Rantissi's car were also aimed at Washington.

Headlines in Ma'ariv - Israel

Abdel-Aziz al-Rantissi escaped death by the skin of his teeth. Although it failed, we will pay a heavy political price for this attempt, and it will bring back the suicide-bombers to our streets.

Commentator in Ma'ariv

It may be impossible to clearly differentiate between a 'political' leader and an 'operational' one in organizations like Hamas, but it is doubtful that the attempted assassination on Rantissi falls into the category of dismantling a 'ticking bomb'... Israel's duty is to avoid actions that renew the cycle of escalating violence, and enable the new Palestinian leadership to make its mission a reality.

Editorial in Ha'aretz - Israel

The attempt to assassinate Rantissi did not sabotage the political process because there is no political process.

Commentator in Yedi'ot Aharonot - Israel

More than once the government and the general staff were accused last year of initiating 'targeted assassinations' on days when it seemed that a step, however small, was being made to bring about calm and peace. Yesterday, the government and the general staff proved that there is smoke and fire in this claim.

Editorial in Yedi'ot Aharonot

There is one only thing that lies behind the strange, and in this case, wrong decision of the prime minister: miscalculation, a wrong assessment that the Americans will not respond.

Editorial in Jerusalem Post - Israel

Ariel Sharon, the butcher of Sabra and Shatila, the killer of children and terrorist, has failed in his attempt to kill Hamas leader Abdel-Aziz al-Rantissi... The way the attempt was organized shows the extent of Sharon's hatred towards the Palestinians. Does this Israeli attack not mean a direct military assault on the Sharm el-Sheikh and Aqaba summits?

If this is Israel's position - to persist with the occupation, to kill Palestinians, to set up organized terrorism, to kill with the most advanced and deadly American weapons - how can we ever talk peace?

als d�*t de taal is van wat jij noemt "het meest racistische en terroristische land ter wereld "...

PS Je zou toch je definitie van antisemitisme en racisme moeten herzien volgens de fameuze rassentheorien (dikke bullsh*t trouwens), behoren joden en arabieren allebei tot het semietische ras... dus kùnnen ze tegenover elkaar niet racistisch zijn volgens normale logica: een oostvlaming kan toch ook niet racistisch zijn tegenover een westvlaming, of wel?? Denk eens na aub!
Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/1/h...st/2981230.stm

Published: 2003/06/11 13:15:23 GMT

© BBC MMIII

[size=6]De publieke opinie staat dus duidelijk NIET achter de politiek van Sharon![/size]
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 07:55   #20
Juju_La_Terreure
Partijlid

Juju_La_Terreure's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Juju_La_Terreure
Standaard

Och die joden hebben het zelf gezocht.
Hoe zoudt gij reageren als ze u uit uw huis gooien en in kampen steken.
Nogal logisch dat er dan verzet groeit. En dat dat escaleert, tja... wie z'n fout zou dat zijn ?
Kheb serieus sterke vermoedens dat gij ne Jood zijt.
Israël is niet meer als een Vassalstaat van de United States of Agression.
Als ze dan toch zo tegen Sharon zijn voorwat hebben z'm dan verkozen.
of wouden ze ook een een soort Hitler aan de macht hebben net als de duitsers ?

Ik ben Limburger en voel mij Belg.
maar ik spreek Vlaams.
En ik ben trots op ze alle drie !
Juju_La_Terreure is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be