Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2005, 08:28   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Orkaan Katrina en multicultuur

De VSA worden dikwijls als voorbeeld gesteld van een geslaagde multicultuur die immigranten van over heel de wereld verwelkomt, en er wel bij vaart. De VSA zijn de machtigste economie ter wereld en zijn er zelfs in geslaagd de eerst mens op de maan te brengen.
Dat economisch en technisch succes heeft echter een treurige keerzijde. In die zogenaamde succesvolle multiculturele samenleving zijn verhoudingsgewijs wel 10 maal meer gevangenen dan bij ons.
De chaos na de huidige natuurrramp Katrina toont aan dat samen-leving in de VSA een zeer relatief begrip is. Er is zeer grote massa die uit de boot valt: armen, analfabeten, ouderen, zieken en zwarten. Diezelfde massa kon niet tijdig veilige oorden opzoeken en werd zwaarst getroffen. De VSA lijkt nu wel ee reus op lemen voeten.
Ook bij ons lijkt een gespleten samenleving in de maak. Ons onderwijs is het beste ter wereld maar de kloof tussen goede en zwakkeren wordt groter. Onze gevangenissen zitten overvol. Molenbeek en andere wijken in onze steden zuchten onder de last van ongecontroleerde immigratie. Maar de betere klasse geniet met volle teugen van een rijk aanbod van culturele evenementen en andere voordelen van de globalisatie.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 08:34   #2
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar de betere klasse geniet met volle teugen van een rijk aanbod van culturele evenementen en andere voordelen van de globalisatie.
Hou dan op met klagen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 08:44   #3
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Hou dan op met klagen.
En wat als ge toevallig niet tot de 'betere' klasse behoort? En ge alleen maar de last van de multikul dient te dragen? Wat dan, he? Ze mogen blij zijn dat we alleen maar wat 'zagen'; wacht tot wij ook met bommen beginnen...
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 08:48   #4
Bhairav

Standaard

Dan hebde pech en moede hard werken?
Koekje van eigen deeg.
Oud 3 september 2005, 09:05   #5
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan hebde pech en moede hard werken?
Koekje van eigen deeg.
Ahzo, wel dat geldt dan ook voor de immigranten. Als die het dus moeilijk hebben, ok, pech en 'moede hard werken'. Onnozelaar! En wat bedoelt de forumidioot met 'koekje van eigen deeg'... Hebben arme autochtonen misschien iets misdaan waarvoor ze moeten boeten? Vuile kapitalistische fascist!!!!!!!!!!!
Oud 3 september 2005, 09:14   #6
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote
En wat als ge toevallig niet tot de 'betere' klasse behoort? En ge alleen maar de last van de multikul dient te dragen? Wat dan, he? Ze mogen blij zijn dat we alleen maar wat 'zagen'; wacht tot wij ook met bommen beginnen...
Er is dan geenenkele reden waarom jij meer dan iemand met een andere huidskleur steun verdient.
En je kan natuurlijk gaan werken. Je hebt alvast een enorm concurrentievoordeel tov de immigranten: je kent de taal.
Oud 3 september 2005, 09:17   #7
barney
Burger

Standaard

jup, het is niet omdat jij belg bent dat je meer rechten hebt dan een ander
barney is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 09:38   #8
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ahzo, wel dat geldt dan ook voor de immigranten. Als die het dus moeilijk hebben, ok, pech en 'moede hard werken'. Onnozelaar! En wat bedoelt de forumidioot met 'koekje van eigen deeg'... Hebben arme autochtonen misschien iets misdaan waarvoor ze moeten boeten? Vuile kapitalistische fascist!!!!!!!!!!!
Oud 3 september 2005, 09:58   #9
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Er is dan geenenkele reden waarom jij meer dan iemand met een andere huidskleur steun verdient.
En je kan natuurlijk gaan werken. Je hebt alvast een enorm concurrentievoordeel tov de immigranten: je kent de taal.
En waar zei ik dat ik meer dan iemand met een andere huidskleur verdien? Kom, toon mij waar ik dat zei. Wat ik natuurlijk wou zeggen, en dat weten jullie maar al te goed, is dat iemand die toevallig in een 'betere' buurt woont ook niet meer rechten heeft dan ik. Het is niet omdat ik toevallig in de Seefhoek woon dat ik alles maar moet verdragen.
En waar zei ik dat niet werk? Ik werk wel degelijk.
Conclusie: jullie leggen mij van alles in de mond en gaan daar dan op in. Stop dan maar met reageren want jullie spreken alleen tegen jezelf, naar anderen luisteren is er bij jullie niet bij. Egoïsten!!!!!!!!!!!
Oud 3 september 2005, 10:00   #10
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barney
Idioot, waar schreef ik dat? Kom dan, zeg mij waar ik dat schreef, dat ik meer rechten zou hebben omdat ik belg ben?
Wat een gezeik zeg, als je niet kunt reageren op wat ik werkelijk zeg, zwijg dan...
Oud 3 september 2005, 10:01   #11
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar een deftig antwoord kunt ge natuurlijk niet geven!
't is hier vanmorgen precies het feest van de idiote dikke nekken.
Oud 3 september 2005, 11:12   #12
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Je hebt alvast een enorm concurrentievoordeel tov de immigranten: je kent de taal.
In eigen land heeft iedereen dat concurrentievoordeel.
Oud 3 september 2005, 11:26   #13
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
In die zogenaamde succesvolle multiculturele samenleving zijn verhoudingsgewijs wel 10 maal meer gevangenen dan bij ons.
Ik vraag mij wel af waar dat cijfer van daan komt.
Soit, mss dat er hier verhoudingsgewijs meer criminelen vrij rondlopen.
Dank zij de wet Lejeune...
Oud 3 september 2005, 13:53   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barney

oeps,oeps,oeps.....juist wel!!

Dat is nu juist de basis van ons huidig stelsel van onafhankelijke landen en soevereine landen met burgers....

Maar,landen die VN-regels onderschrijven,doen feitelijk wel beloftes aan elkaar, en aan elkaars burgers...

Bijvoorbeeld elementaire mensenrechten,bijvoorbeeld bepaalde gedragingen en procedures in geval van moelijke situaties....

Misschien bedoelde U dat?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 14:04   #15
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In Europa is de "middenklasse" nog reusachtig sterk.Dat zijn de mensen die werken in normale banen,in normale uurregelingen een normaal loon verdienen en een normaal leven kunnen uitbouwen...met huisje tuintje kindje boompje..........

In de VS heeft deze klasse enorme klappen gekregen,vooral door de spectaculaire verdwijning van ganse industrie-sektoren in dertig jaar tijd .Gezien de loonkost en taxatie lager zou zijn dan in Europa is dat één van de grootste raadsels van de economie.Is er misschien ,pakweg dertig jaar geleden een middenklasse-vernietigend effect gestart in de VS?

Daarom bekijk ik mensen die het "Rigide" Europese systeem willen vervangen door een "flexibel" Angelsaksisch systeem met het grootste wantrouwen....

Een economie die maximalistisch inkomen verspreid en toch het vrije initiatief niet versmacht (= Europa) is te prefereren boven een economie voor hyperdynamische kikkers in een stinkende modderpoel.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 14:32   #16
Aereal
Burger

Aereal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
De VSA worden dikwijls als voorbeeld gesteld van een geslaagde multicultuur die immigranten van over heel de wereld verwelkomt, en er wel bij vaart. De VSA zijn de machtigste economie ter wereld en zijn er zelfs in geslaagd de eerst mens op de maan te brengen.
Dat economisch en technisch succes heeft echter een treurige keerzijde. In die zogenaamde succesvolle multiculturele samenleving zijn verhoudingsgewijs wel 10 maal meer gevangenen dan bij ons.
De chaos na de huidige natuurrramp Katrina toont aan dat samen-leving in de VSA een zeer relatief begrip is. Er is zeer grote massa die uit de boot valt: armen, analfabeten, ouderen, zieken en zwarten. Diezelfde massa kon niet tijdig veilige oorden opzoeken en werd zwaarst getroffen. De VSA lijkt nu wel ee reus op lemen voeten.
Ook bij ons lijkt een gespleten samenleving in de maak. Ons onderwijs is het beste ter wereld maar de kloof tussen goede en zwakkeren wordt groter. Onze gevangenissen zitten overvol. Molenbeek en andere wijken in onze steden zuchten onder de last van ongecontroleerde immigratie. Maar de betere klasse geniet met volle teugen van een rijk aanbod van culturele evenementen en andere voordelen van de globalisatie.
Alleen het Vlaams Belang kan Amerikaanse toestanden verkomen.
Aereal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 19:19   #17
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aereal
Alleen het Vlaams Belang kan Amerikaanse toestanden verkomen.
Enkel uitstellen. Maar voorkomen..? Daarvoor zijn ze te soft en te hypocriet.
Oud 4 september 2005, 00:07   #18
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Is er in de VS wel een echte multicultuur. Zitten de verschillende culturen daar ook niet elk in hun eigen wijken. Alleen is het land zo groot en de afstanden zo groot dat de verschillende culturen geen last hebben van elkaar. Hoeveel moslims zouden de rednecks in het binnenland in hun hele leven tegenkomen? Bitter weinig denk ik.
Oud 4 september 2005, 08:39   #19
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan
Is er in de VS wel een echte multicultuur. Zitten de verschillende culturen daar ook niet elk in hun eigen wijken. Alleen is het land zo groot en de afstanden zo groot dat de verschillende culturen geen last hebben van elkaar. Hoeveel moslims zouden de rednecks in het binnenland in hun hele leven tegenkomen? Bitter weinig denk ik.
Als multicultuur betekent dat verschillende culturen samenleven in vrede en welvaart en vrijheid dan bestaat dit denk ik nergens ter wereld.
De VSA wordt door voorstanders van de multicultuur dikwijls als voorbeeld gesteld. De rampzalige toestand na orkaan Katrina zal hen hopelijk doen inzien dat ze zich deerlijk vergissen.
Oud 4 september 2005, 11:00   #20
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ja, maar een deftig antwoord kunt ge natuurlijk niet geven!
't is hier vanmorgen precies het feest van de idiote dikke nekken.
Was dat dan de bedoeling?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be