Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2005, 12:30   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard Zijne Majesteit de Koning zegt zeer goede dingen!

Dames en Heren,

Vandaag zijn wij in de eerste plaats in gedachten bij de onschuldige slachtoffers van de terroristische aanslagen in Londen, en bij hun families. Die barbaarse terreurdaden betekenen een regelrechte agressie tegen de fundamentele waarden van onze democratische samenlevingen.

Maar ook vandaag staan de Koningin en ikzelf erop U een fijne nationale feestdag toe te wensen. Dit jaar immers, viert ons land 175 jaar België en 25 jaar federalisme.

Wij hebben bewondering voor de grote verscheidenheid en de kwaliteit van de feesten die voor deze herdenking worden georganiseerd. Eens te meer stellen we vast dat onze lokale tradities ontelbaar zijn, dat ons verenigingsleven blijft bloeien, en het geeft ons een gevoel van terechte fierheid.

Vanzelfsprekend kijken we tijdens deze feestelijke dagen bewonderend naar ons rijk verleden, maar het is ook wijs onze aandacht op de toekomst te richten en op de nieuwe uitdagingen die zich aandienen.

In dat verband ben ik getroffen geweest door vijf houdingen en reacties die velen onder U de jongste maanden hebben gehad. Ze houden heel wat positiefs in voor de toekomst.

De eerste houding heeft betrekking op ons land. Tijdens mijn contacten met talloze personen in alle hoeken van België hebben velen mij hun bezorgdheid medegedeeld omtrent de eenheid van het land.

Het kwam telkens als een leidmotief terug. Ik ben dan ook niet verrast geweest door de bevindingen van een opiniepeiling betreffende onze gemeenschappelijke toekomst. Ze werd gehouden in maart jongstleden. Op de vraag: "Moet België, volgens U, één blijven" heeft 87 % bevestigend geantwoord en dat percentage was vrijwel hetzelfde in onze drie gewesten.

Alhoewel 13 % het tegenovergestelde denkt, en dat soms luidruchtig te kennen geeft, mag men toch niet vergeten dat de overgrote meerderheid van onze bevolking de eenheid aankleeft.

De tweede houding slaat op de verdraagzaamheid. Het gaat hier om de herdenking, op 8 mei jongstleden, van de 60ste verjaardag van het einde van de Tweede Wereldoorlog in Europa, en van de bevrijding van de kampen.

Tijdens de plechtigheid aan de Congreskolom overhandigde een veteraan de fakkel aan een jongere en dat symbolisch gebaar heeft mij getroffen. Nadien, tijdens de receptie in het Parlement, heb ik met talrijke veteranen gesproken maar ook met veel jongeren die vastbesloten bleken onze waarden van verdraagzaamheid en van democratie in de toekomst te verdedigen, net zoals de ouderen dat hebben gedaan.

Nu extremisme van alle soort zowat overal in Europa de kop opsteekt is dat engagement van de jongeren betekenisvol en een bevestiging van de stevige verankering van onze democratische gedrevenheid.

De derde houding staat in verband met de dialoog. In de loop van dit jaar werden verscheidene manifestaties door zowel de burgerlijke overheden als de vertegenwoordigers van de verschillende godsdiensten en filosofische overtuigingen gezamenlijk bijgewoond.

Het betrof ofwel een bijeenkomst om samen na te denken over thema's als xenofobie, en onverdraagzaamheid, ofwel een plechtigheid om hulde te betuigen aan de slachtoffers van een ramp.

Die ontmoetingen, die gemeenschappelijke ceremonieën, getuigen van een gesteldheid om in dialoog te gaan en weerspiegelen eerbied voor de overtuiging van eenieder.

Overigens, heeft de talrijke aanwezigheid, zij aan zij, van Staatshoofden en Regeringsleiders en van vertegenwoordigers van grote godsdiensten, op de begrafenisplechtigheid van Paus Johannes Paulus II, mij ook sterk getroffen.

Een vierde houding ontwikkelde zich als een spontane reactie begin dit jaar. Wij zijn allen getuige geweest van de vreselijke Tsunami die Zuidoost-Azië heeft getroffen.

Een buitengewoon elan van edelmoedigheid doorkruiste heel snel het ganse land. Enkelingen, media, NGO's, het Rode Kruis en openbare instellingen reageerden op merkwaardige en solidaire wijze om de nood van miljoenen getroffen personen te lenigen.

In een wereld die makkelijk wordt getypeerd als individualistisch zoniet egoïstisch, levert dat het bewijs dat uw solidariteit krachtig en levendig blijft. Het is werkelijk opbeurend.

En tot slot, een laatste punt. Ik ben terug van een Staatsbezoek aan China met de Koningin. Wij waren vergezeld door universiteitsrectoren, vorsers, sinologen, bedrijfsleiders en vertegenwoordigers van de culturele wereld.

In dit onmetelijke land, het meest bevolkte ter wereld, en buitengewoon levendig, heb ik kunnen vaststellen hoezeer onze academici, onze wetenschappers, onze ondernemers en onze kunstenaars zich creatief en dynamisch opstellen en zich inspannen om de aloude cultuur van China te vatten.

Bescheiden maar energiek dragen ze bij tot de buitengewone mutatie van dat land. Het is bij velen onder U een afdoend bewijs van openheid ten aanzien van de wereld.

Ziedaar, Dames en Heren, enkele houdingen en reacties die zich bij ons hebben voorgedaan en die op mij indruk hebben gemaakt. Ik stond erop ze te onderstrepen want ze geven mij vertrouwen in onze toekomst.

Moge dat verlangen naar eenheid, naar verdraagzaamheid en dialoog, die solidariteit en dat openstaan voor de buitenwereld velen onder U blijvend motiveren.

Op die manier, zullen wij, niettegenstaande de moeilijkheden, van ons land een federale modelstaat kunnen maken. Die waarden dienen wij ook in het Europese project gestalte te geven, ongeacht de hindernissen die onze ervaring zullen verrijken. Zodoende kunnen wij helpen het Europese avontuur nieuw leven in te blazen.

De Koningin, ikzelf en gans onze Familie wensen U nogmaals een heel gelukkige nationale feestdag.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 12:33   #2
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

[size=7]Leve België!
[/size][size=7]Leve de Koning![/size]
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 12:33   #3
Abiogenesis
Lokaal Raadslid

Abiogenesis's schermafbeelding

Standaard

Zijn die bubbers er nu weer met hun "87%"? Hun natte droom... Nogmaals: waarschijnlijk is deze enquete uitgevoerd op een of ander feestje voor onze 175 jaar onderdrukking...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Abiogenesis on 20-07-2005 at 13:57
Reason:
--------------------------------

Zijn die bubbers er nu weer met hun "87%"? Hun natte droom... Nogmaals: waarschijnlijk is deze enquete uitgevoerd op een of ander feestje voor onze 175 jaar onderdrukking...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Zijn die bubbers er nu weer met hun "87%"? Hun natte droom... Nogmaals: waarschijnlijk is deze enquete uitgevoerd op een of ander (koninklijk) feestje voor onze 175 jaar onderdrukking...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 20 juli 2005 om 12:57.
Abiogenesis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 12:37   #4
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

c/p zonder eigen opinie, en geen bronvermelding!
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 12:38   #5
nico
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar nico
Standaard

ik denk dat hij in een andere wereld leeft of wil leven.
Net als Hitler die in zijn laastte dagen troepen verplaatsten die al lang van de aart waren geveegd. 87% nog nooit zo'n goei mop gehoord.[edit]
[size=1]After edit by nico on 20-07-2005 at 13:45
Reason:

Net als Hitler die in zijn laastte dagen troepen verplaatsten die al lang van de aart waren geveegd. 87% nog nooit zo'n goei mop gehoord.[/size]

Net als Hitler die in zijn laastte dagen troepen verplaatsten die al lang van de aart waren geveegd.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door nico : 20 juli 2005 om 12:45.
nico is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 12:40   #6
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Pleiten voor solidariteit en democratie. Prachtig, we zullen beginnen met het koningshuis af te schaffen!
Oud 20 juli 2005, 12:42   #7
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

ALMAAR goed dat de worst nog zeer goede dingen zegt...

ANDERS had hij HELEMAAL overbodig geweest...

Het belgisch volk mag blij zijn dat de vorst goede dingen zegt...
WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW

Patriot,
Ziet uw tong nog niet bruin genoeg?
Oud 20 juli 2005, 12:56   #8
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Het is spijtig dat we dit soort gedrochten van speeches erbij moeten nemen om een dagje verlof te hebben. Het goede en slechte zijn dikwijls met elkaar verweven...
Oud 20 juli 2005, 14:18   #9
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Een seniel manneke die mee van links naar rechts bewoog met de tekstband die hij aan het aflezen was.

Na zulke vurige strijdrede van zijne majesteit "de achterlijkheid" zullen de bubbels hier ongetwijfeld de komende dagen heel strijdlustig de virtuele strijd aangaan met het flamingantische beest dat hen schaamteloos uitlacht.
Oud 20 juli 2005, 14:25   #10
Gargamel
Banneling

Standaard

Als ik vandaag mern vuilbak niet buiten zette was hij niet meegenomen,bibber neemt ook de biezen.Das de grappigste als zijn zak buitenstaat,wel kostige kl*ten.

Die zijn idd majestueus zo te zien,hangen zeker op zen knieën[edit]
[size=1]After edit by Gargamel on 20-07-2005 at 15:27
Reason:

Als ik vandaag mern vuilbak niet buiten zette was hij niet meegenomen,bibber neemt ook de biezen.Das de grappigste als zijn zak buitenstaat,wel kostige kl*ten.

Die zijn idd majestueus zo te zien,hangen zeker op zen knieën[/size]

Als ik vandaag mern vuilbak niet buiten zette was hij niet meegenomen,bibber neemt ook de biezen.Das de grappigste als zijn zak buitenstaat,wel kostige kl*ten.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Gargamel : 20 juli 2005 om 14:27.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 14:28   #11
Confucius
Gouverneur

Standaard

Toespraken van de koning worden gedekt door de eerste minister. De cijfers komen dus van onze Guy en moeten heel zeker met een korrel zout genomen worden.
De koning was diep getroffen door het gevoel van eenheid dat in België heerst. DToespraken van de koning worden gedekt door de eerste minister. De cijfers komen dus van onze Guy en moeten heel zeker met een korrel zout genomen worden.
De koning was diep getroffen door het gevoel van eenheid dat in België heerst. Die 13% schreeuwers van het VB doen volgens hem niets terzake. Hij was ook diep getroffen door de solidariteit van de bevolking na de tsunami in Azië. Over "gedwongen" solidariteit met het zuiden van het land die over nog veel grotere bedragen gaat repte hij met geen woord.
Al bij al, niets nieuws onder de zon. Alle ministers zijn met vakantie behalve Flahaut, die zegt dat hij niet gemist kan worden.
Na het goedkeuren van 40 miljard oude franks voor defensie, wil hij er blijkbaar persoonlijk op toezien dat de PS haar deel krijgt.[edit]
[size=1]After edit by Confucius on 20-07-2005 at 15:31
Reason:

Toespraken van de koning worden gedekt door de eerste minister. De cijfers komen dus van onze Guy en moeten heel zeker met een korrel zout genomen worden.
De koning was diep getroffen door het gevoel van eenheid dat in België heerst. DToespraken van de koning worden gedekt door de eerste minister. De cijfers komen dus van onze Guy en moeten heel zeker met een korrel zout genomen worden.
De koning was diep getroffen door het gevoel van eenheid dat in België heerst. Die 13% schreeuwers van het VB doen volgens hem niets terzake. Hij was ook diep getroffen door de solidariteit van de bevolking na de tsunami in Azië. Over "gedwongen" solidariteit met het zuiden van het land die over nog veel grotere bedragen gaat repte hij met geen woord.
Al bij al, niets nieuws onder de zon. Alle ministers zijn met vakantie behalve Flahaut, die zegt dat hij niet gemist kan worden.
Na het goedkeuren van 40 miljard oude franks voor defensie, wil hij er blijkbaar persoonlijk op toezien dat de PS haar deel krijgt.[/size]

Na het goedkeuren van 40 miljard oude franks voor defensie, wil hij er blijkbaar persoonlijk op toezien dat de PS haar deel krijgt. Ik denk dat Verhofstad hiermee uitstel van executie gekocht heeftie 13% schreeuwers van het VB doen volgens hem niets terzake. Hij was ook diep getroffen door de solidariteit van de bevolking na de tsunami in Azië. Over "gedwongen" solidariteit met het zuiden van het land die over nog veel grotere bedragen gaat repte hij met geen woord.
Na het goedkeuren van 40 miljard oude franks voor defensie, wil hij er blijkbaar persoonlijk op toezien dat de PS haar deel krijgt. Ik denk dat Verhofstad hiermee uitstel van executie gekocht heeft.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Confucius : 20 juli 2005 om 14:31.
Confucius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 14:38   #12
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Ik wilde zelf zo'n topic opstarten, om te vermelden hoe zielig het niet is dat de koning al op zoek gaat naar dergelijke 'argumenten' een nuanceloze poll van een of andere nieuwsdienst volstaat al om de wil van de bevolking te weten.
Gelukkig heeft Patriot dit al mooi onderlijnt
België beeft!
Oud 20 juli 2005, 14:41   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Volgens de traditie, behoort le Roi (dat is zijn titel, in zijn eigen - enige - taal) boven de politiek te staan.
Op Zijn edele feestag, heb ik dus moeten vernemen dat mijn politieke mening minderwaardig is. Mijn visie op een beter bestuur voor zowel Wallonië als Vlaanderen, zou ik dus beter maar voor mij houden.

Ik neem het Verafstoot kwalijk dat hij die speech politiek dekte. Diegenen die de partij van Verafstoot herdoopt hebben naar een vroegere naam (PVV) hebben gelijk.

Toch ben ik ergens blij met deze nieuwe flater van Verafstoot. Dat is nu alweer eens dat hij le Roi betrekt in een politieke zaak (de vorige keer was, als ik me goed herinner, de zaak van BHV die in de Hoge speech voorkwam). Waarom ben ik dan ergens blij: boontje komt om zijn loontje; wie zijn neus schendt, schendt zijn aangezicht. Die korte-termijn-politiek van Verafstoot en het blind erop ingaan van Berten Bibber, zal zich tegen hem keren op langere termijn.

Verder had ik enig medelijden met Berten Bibber: zo verliefd op zijn eigen inkomen en beroep, en dat van zijn zoon, dat hij er zo zijn broek moet voor afdoen op tv ... "ik wiil konink blijven".

Tot slot: op het vtm-nieuws zei Pol (ben zijn familienaam even kwijt) de hoofdredakteur dat het schabouwelijke Nederlands van de speech een doorn in het oog was voor ieder met een greintje respekt voor zijn moedertaal.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 14:49   #14
skaldis
Banneling

Standaard

Lang leve België, de koning en het volk !!!!!
Eén rijk, één volk, één koning !!!!!!!
Leve de overwinning !!!!
Lang leve de angsthazen en schijtluizen die alles bij het oude willen laten uit schrik voor verandering !!!!!!!
Sieg heil Belgiën !!!!
Vive la Belgique !!!!
Les flamands qui pense differente dessous la Guillotine !!!!!
Ein reich, ein Führer, ein Leute
Tous le monde sans culotte !!!!
Et moi le roi je dits que je sais que 90 pour sang des peuples est pour La Belgique unifié. Vive Sandra Kim !!!!!
Voor god, koning en vaderland.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 14:52   #15
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Da's precies dezelfde prietpraat als alle jaren. Het enige verschil met zijn laatste toespraak is dat er niet eerst een mislukte lasser voor hem komt spreken.

Wat wil je dat die man komt vertellen?

Ach, laat hem maar vertellen. Het zal niet zijn door altijd te herhalen dat we bijeen moeten blijven enz.... dat de problemen die de aanleiding zijn voor het uiteengroeien van België opgelost worden en dus het proces stoppen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 14:53   #16
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
Lang leve België, de koning en het volk !!!!!
Eén rijk, één volk, één koning !!!!!!!
Leve de overwinning !!!!
Lang leve de angsthazen en schijtluizen die alles bij het oude willen laten uit schrik voor verandering !!!!!!!
Sieg heil Belgiën !!!!
Vive la Belgique !!!!
Les flamands qui pense differente dessous la Guillotine !!!!!
Ein reich, ein Führer, ein Leute
Tous le monde sans culotte !!!!
Et moi le roi je dits que je sais que 90 pour sang des peuples est pour La Belgique unifié. Vive Sandra Kim !!!!!
Voor god, koning en vaderland.
Dazze U nie gevraagd hen voor in Lommel te gaan zingen!
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 15:07   #17
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Jaja...... ik weet het.....
jullie hebben liever dat België weent......waarschijnlijk samen met de hele wereld.
Eindelijk zegt de koning wat het gewone volk denkt. Want ik Labyrinth het gewone volk denk als de koning of de koning denkt als ik het gewone volk. Ook daar groeit de eenheid hihi.......jullie nachtmerrie.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 15:13   #18
eniotna
Provinciaal Statenlid

Standaard

Flaminganten hebben blijkbaar de opiniepeilingen van enkele maanden geleden vergeten. Tja, de waarheid kwetst blijkbaar...
eniotna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 15:15   #19
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniotna
Flaminganten hebben blijkbaar de opiniepeilingen van enkele maanden geleden vergeten. Tja, de waarheid kwetst blijkbaar...
Je bedoelt toch niet de winst van het vb?
Oud 20 juli 2005, 15:17   #20
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

tja, de meerderheid van de belgen is nog altijd voor belgië. Dat ontkennen is niet correct. Ik ontken het dan ook niet. Maar dat doet niets af van het feit dat het er toch redelijk bescheten uitziet voor jullie belgicisten
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be