Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2005, 22:50   #1
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard Voeren

Een tijdje geleden is het dat we de flaminganten nog hebben horen klagen over Voeren.

Mag ik daaruit besluiten dat de communautaire problemen er zijn opgelost?

De flaminganten kennende zouden ze er al lang zijn opgevlogen indien er nog iets mis ging op vlak van taal.

Idem in Brussel overigens.

Tweetaligheid kan, dus ook op Belgisch niveau.

Op naar het unitaire België zou ik zeggen en het Vlaams-nationalisme begraven we diep onder de grond.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 22:56   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op naar het unitaire België zou ik zeggen en het Vlaams-nationalisme begraven we diep onder de grond.
Alsof je daar je unitare wensdroom mee kunt redden.
Oud 31 augustus 2005, 22:57   #3
despeRRado
Burger

despeRRado's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Een tijdje geleden is het dat we de flaminganten nog hebben horen klagen over Voeren.

De flaminganten kennende zouden ze er al lang zijn opgevlogen indien er nog iets mis ging op vlak van taal.

Voeren heeft sinds 2000 (eindelijk) een Vlaamse burgemeester die - hoewel revanchisme begrijpelijk zou zijn - zich uiterst correct gedraagt tegenover de Franstaligen in die gemeente. De Nederlandstalige Voerenaars (niet enkel Vlamingen maar ook een hoop Nederlanders) worden eindelijk goed bestuurd en de Franstaligen worden niet gekoeioneerd. Beter kan toch niet ? Het contrast met de R�*L-periode is immens.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by despeRRado on 31-08-2005 at 23:59
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Voeren heeft sinds 2000 (eindelijk) een Vlaamse burgemeester die - hoewel revanchisme begrijpelijk zou zijn - zich uiterst correct gedraagt tegenover de Franstaligen in die gemeente. De Nederlandstalige Voerenaars (niet enkel Vlamingen maar ook een hoop Nederlanders) worden eindelijk goed bestuurd en de Franstaligen worden niet gekoeioneerd. Beter kan toch niet ? Het contrast met de R�*L-periode is immens.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Voeren heeft sinds 2000 (eindelijk) een Vlaamse burgemeester die - hoewel revanchisme begrijpelijk zou zijn - zich uiterst correct gedraagt tegenover de Franstaligen in die gemeente. De Nederlandstalige Voerenaars (niet enkel Vlamingen maar ook een hoop Nederlanders) worden eindelijk goed bestuurd en de Franstaligen worden niet gekoeioneerd. Beter kan toch niet ?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door despeRRado : 31 augustus 2005 om 22:59.
despeRRado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 23:01   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door despeRRado
Voeren heeft sinds 2000 (eindelijk) een Vlaamse burgemeester die - hoewel revanchisme begrijpelijk zou zijn - zich uiterst correct gedraagt tegenover de Franstaligen in die gemeente. De Nederlandstalige Voerenaars (niet enkel Vlamingen maar ook een hoop Nederlanders) worden eindelijk goed bestuurd en de Franstaligen worden niet gekoeioneerd. Beter kan toch niet ? Het contrast met de R�*L-periode is immens.
In Voeren is dus alles dik in orde.
Omdat een Vlaming het er voor het zeggen heeft.

In het Bruxelles, Brabant en Belgique echter waar Hans le Grand zich het beste thuis voelt...[edit]
[size=1]After edit by Knuppel on 01-09-2005 at 00:01
Reason:

Citaat:
Voeren heeft sinds 2000 (eindelijk) een Vlaamse burgemeester die - hoewel revanchisme begrijpelijk zou zijn - zich uiterst correct gedraagt tegenover de Franstaligen in die gemeente. De Nederlandstalige Voerenaars (niet enkel Vlamingen maar ook een hoop Nederlanders) worden eindelijk goed bestuurd en de Franstaligen worden niet gekoeioneerd. Beter kan toch niet ? Het contrast met de R�*L-periode is immens.
Omdat een Vlaming het er voor het zeggen heeft.

In het Bruxelles, Brabant en Belgique echter waar Hans le Grand zich het beste thuis voelt...[/size]

Citaat:
Omdat een Vlaming het er voor her het zeggen heeft.

In het Bruxelles, Brabant en Belgique echter waar Hans le Grand zich het beste thuis voelt...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 31 augustus 2005 om 23:01.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 23:08   #5
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Elke normale politicus zou nét content zijn dat het daar rustig is.

Niet zo bij Hans! Hans is blijkbaar gebaat bij communautaire onvrede, daar zijn één-themapartij het daar nu eenmaal van moet hebben...
Vroeger was er nog zo'n partij: de VU! Is die niet uiteengevallen en opgehouden te bestaan?
Als de BUB niet snel gaat diversifiëren qua programma, dan zal de BUB binnenkort ook snel verdwijnen...

Hans: time for some introspection!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 23:32   #6
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Elke normale politicus zou nét content zijn dat het daar rustig is.

Niet zo bij Hans! Hans is blijkbaar gebaat bij communautaire onvrede, daar zijn één-themapartij het daar nu eenmaal van moet hebben...
Vroeger was er nog zo'n partij: de VU! Is die niet uiteengevallen en opgehouden te bestaan?
Als de BUB niet snel gaat diversifiëren qua programma, dan zal de BUB binnenkort ook snel verdwijnen...

Hans: time for some introspection!
U begrijpt de tekst blijkbaar niet. Wij stellen dat alles er nu rustig is, dat alles er goed gaat, dat zowel Vlamingen als Franstaligen er content zijn. Daar zijn wij blij om, maar we stellen ook vast dat de flaminganten NOOIT zeggen dat het ergens goed gaat, dat ze énkel de paar communautaire dispuutjes die nog overblijven in de verf zetten. Dat is intellectueel oneerlijk. Dáár gaat het om.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 23:36   #7
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
U begrijpt de tekst blijkbaar niet. Wij stellen dat alles er nu rustig is, dat alles er goed gaat, dat zowel Vlamingen als Franstaligen er content zijn. Daar zijn wij blij om, maar we stellen ook vast dat de flaminganten NOOIT zeggen dat het ergens goed gaat, dat ze énkel de paar communautaire dispuutjes die nog overblijven in de verf zetten. Dat is intellectueel oneerlijk. Dáár gaat het om.
Gelukkig dat de aanwezige Vlaamsgezinden op dit forum niet vermeld hebben dat het niet echt botert tussen de burgemeester en het lokale OCMW dat wordt gerund door de franstaligen.

Maar provoceert u gerust verder.
CHW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 23:39   #8
despeRRado
Burger

Standaard

Ik ben Flamingant en zeg bij deze dat het goed gaat met het Nederlands in Neerpelt, Deinze, Koekelare, Keerbergen en Lint.

Nu content ?[edit]
[size=1]After edit by despeRRado on 01-09-2005 at 00:39
Reason:

Ik ben Flamingant en zeg bij deze dat het goed gaat met het Nederlands in Neerpelt, Deinze, Koekelare, Keerbergen en Lint.

Nu content ?[/size]

Ik ben Flamingant zeg bij deze dat het goed gaat met het Nederlands in Neerpelt, Deinze, Koekelare, Keerbergen en Lint.

Nu content ?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door despeRRado : 31 augustus 2005 om 23:39.
despeRRado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2005, 01:22   #9
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Manmanman...

In de categorie 'Meest zinloze en inhoudsloze topics' is dit alvast een goede kanshebber op een podiumplaats!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2005, 07:03   #10
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is daar meer en meer in het voordeel van de Vlamingen, dus waarom zouden we daar dan over moeten klagen?
Oud 1 september 2005, 07:10   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHW
Gelukkig dat de aanwezige Vlaamsgezinden op dit forum niet vermeld hebben dat het niet echt botert tussen de burgemeester en het lokale OCMW dat wordt gerund door de franstaligen.

Maar provoceert u gerust verder.
De bub kan toch moeilijk zelf over die paar communautaire dispuutjes beginnen klagen.
En al zeker niet als het, zoals in Voeren, toch weer om Franstalige dwarsliggers gaat.
Oud 1 september 2005, 08:48   #12
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Voeren is Limburgs = OK

Dankzij onze Nederlands Limburgse vrienden is er eindelijk terug een Nederlandstalige burgemeester en eindelijk terug een normaal bestuur.

De BUB heeft NIETS te zoeken in Voeren. (In Brussel ook niet btw, als ik zie hoeveel personen er naar jullie manifestaties komen. Hans , waarom is de fotograaf niet op de bloembakken aan de Belgacom-winkel gaan staan, zodat het volledige muntgebouw in beeld kwam en jullie 50????? aanwezigen op de foto werden vastgelegd?)
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2005, 08:52   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dankzij onze Nederlands Limburgse vrienden is er eindelijk terug een Nederlandstalige burgemeester en eindelijk terug een normaal bestuur.
Dat in Voeren de band tussen Belgique en Nederland hersteld werd zal toch zeker niet de reden geweest zijn van Hans' verzuurde reactie?
Oud 1 september 2005, 13:04   #14
Mosasaurus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
De BUB heeft NIETS te zoeken in Voeren. (In Brussel ook niet btw, als ik zie hoeveel personen er naar jullie manifestaties komen. Hans , waarom is de fotograaf niet op de bloembakken aan de Belgacom-winkel gaan staan, zodat het volledige muntgebouw in beeld kwam en jullie 50????? aanwezigen op de foto werden vastgelegd?)

Wanneer kan een bubber me hier een antwoord op geven???

Hans?
Patriot?
Kim?
Oud 1 september 2005, 13:11   #15
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu content ?
Nee.

Hoe rijmt u dat trouwens met de "Franstalige dictatuur" waarvan uw soortgenoten gewag maken?[edit]
[size=1]After edit by Hans1 on 01-09-2005 at 14:12
Reason:

Citaat:

Nu content ?
Nee.

Hoe rijmt u dat trouwens met de "Franstalige dictatuur" waarvan uw soortgenoten gewag maken?[/size]

Citaat:

Nu content ?
Nee.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Hans1 : 1 september 2005 om 13:12.
Oud 1 september 2005, 13:13   #16
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hans?
Patriot?
Kim?
Omdat die bloembakken gereserveerd waren voor de flaminganten.

Tevreden, nu?
Oud 1 september 2005, 13:14   #17
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:

Hans?
Patriot?
Kim?
Ik kan u er geen antwoord op geven want ik was er niet (helaas).
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2005, 14:05   #18
Mosasaurus
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat die bloembakken gereserveerd waren voor de flaminganten.

Tevreden, nu?
niet echt,

mochten er daar flaminganten aanwezig geweest zijn, dan zouden die in de bub-propaganda afgeschilderd zijn geweest als 'facistische provocateurs'

Nu ik heb er geen problemen mee dat jullie een manifestatie houden, om het eender welke reden dan ook, maar vind het raar dat jullie er zelf een karikatuur van moeten maken (op dit forum), dit wekt bij mij zelfs plaatsvervangende schaamte op en onderstreept nogmaals het marginale karakter van jullie kliekje.

Dat jullie een clubje zijn met nostalgie naar het verleden, daar hebben jullie recht op, maar te poneren dat jullie een politieke partij zijn met een groot draagvlak is toch wel enkele bruggen te ver.

ik ben er zelfs zeker van dat de BUB zeker geen struikelblok zal zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen...

Met Vlaams-Limburgse groet,
Oud 1 september 2005, 22:48   #19
despeRRado
Burger

Standaard

Citaat:
Nee.

Hoe rijmt u dat trouwens met de "Franstalige dictatuur" waarvan uw soortgenoten gewag maken?
Die gebeurt uiteraard via de federale regering en tal van onbenoemde duistere politieke manoeuvres in Belgenland, niet op een doorsnee gemeentelijk niveau.
Oud 1 september 2005, 23:35   #20
giserke
Banneling

Standaard

Ik kan met veel trots melden dat de Burgemeester van Voeren een lidkaart heeft van N-VA
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be