![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() De VLD begint meer en meer de pedalen kwijt te geraken, al dat gedoe en gezever ben ik kotsbeu te geraken. Het is allemaal begonnen met het migrantenstemrecht en sindsdien stopt het gewoon niet meer. Als liberaal doet het echt pijn je partij zo kapot te zien gaan maar ik begin me meer en meer de vraag te stellen of de VLD wel nog echt liberaal is.
Ook dat gedoe rond De Gucht: ik heb geen probleem met wat hij gezegd heeft over de Nederlandse Premier maar ik heb een veel grote probleem dat hij dat eerst probeerde te ontkennen door zelfs de schuld in de schoenen van hln te schuiven. Dit kan toch allemaal niet meer hé. Ik vraag me dan ook af of de regering niet terminaal is. De VLD is dringend toe aan een oppositiekuur met nieuwe mensen, mensen die het goed menen en zich niet op alles vastpinnen en zich niet meer laten mondsnoeren door de top. Om al die redenen vraag ik me af ok ik wel nog VLD ga stemmen? Zijn er die me een partij kunnen aanbevelen?
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez Bartje.
Wat valt er de VLD te verwijten ivm het migrantenstemrecht? De partij was ertegen en heeft in het parlement (op enkele uitzonderingen na) ertegen gestemd. De uitspraken van De Gucht waren misschien niet bijster intelligent, maar daar nu een stem van laten afhangen? Vraag is toch vooral wat het alternatief is. Weer 40 jaar regeringen gedomineerd door de CD&V? Was het toen zoveel beter?
#3 |
Minister-President
|
![]() Bij het migrantenstemrecht moesten ze gewoon uit de regering gestapt zijn omdat ze het niet tegen konden houden omdat dit voor hen en vooral hun kiezers een cruciaal punt was!
#4 |
Minister-President
|
![]() ik vind mijzelf zeer liberaal zeker en vooral op economisch vlak en daarom stem ik zeker niet op de V(L)D want waar hun L voorstaat dat wordt mij maar zelden duidelijk in de wetten die met hun steun zijn gestemd. Als je kijkt naar de bedreigingen die militanten krijgen binnen de eigen partij als je kijkt naar als het ware de crissisen die zij hebben georganiseerd en die de economie een pak geld hebben gekost, dan zeg ik voorlopig nee! aan de vld.
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Pas op, ik beweer heus niet dat er geen liberalen meer zitten bij de VLD. Maar je kan moeilijk ontkennen dat die "links liberale hegemonie" van deGucht/Somers/Verhofstadt/Decroo zowat al het Liberalisme heeft beknot, en haar diepblauwste aanhangers heeft buitengejaagd of uit de partij gezet. Het is zelfs zo ver gekomen dat degene die wanen nog op liberalistische wijze hun eigen mening te verkondigen in de pers, prompt eruit gezet worden door Somers... En zelfs voor kritiek op deze praktijk, is Patricia Dewaele buitengesmeten. ja, in uw plaats zou ik beschaamd zijn die avatar te hebben. Ik hoor firestone opperen: Wat is dan het alternatief? CD&V? Dat is maar een vrij deprimerende motivatie om te stemmen... Beetje zoals een huwelijk, waarin de ene partner de andere bedriegt en beliegt, maar men toch samenblijft.... ja... voor wat eigenlijk? De kinderen? Het huis? Zo belangrijk zal je politieke keuze toch wel niet zijn, hoop ik?
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Idd bart
Ik zit met hetzelfde probleem! Ik ben overtuigd liberaal, maar er is niet echt meer een partij waar ik dat terugvind! De vld heeft enkele belangrijke misstappen begaan, en meestal omdat ze bang zijn de regering te laten vallen! -migrantenstemrecht: ze moesten op hun strepen staan: ik ben ervan overtuigd dat meer dan de helft van de bevolking ook tegen migrantenstemrecht was!! Als de regering gevallen was had dat zeker opgebracht voor de vld, nu is het omgekeerde waar!!! -BHV: Veel roepen en brullen, en uiteindelijk blijkt het dossier niet belangrijk genoeg! Ze moeten durven stemmen in het parlement, dan zien of di rupo het lef heeft aan het belletje te trekken! Als ze het doen, dan is het de PS die de regering laat vallen, niet de VLD!! Daarnaast waren ze ook té bereid om veel toegevingen te doen aan de fransen! ongehoord -Het cordon sanitair: een echte discussie is er nooit geweest, het ja van verhofstadt ,de gucht en somers aan het cordon was voldoende om het op te dringen aan alle vld-leden; - Het recht van spreken is onlangs afgeschaft binnen de VLD: p dewaele wordt door somers uit de partij gezet, door een commisie slechts "geschorst" tijdens de vakantie!!! Laat de mensen toch spreken, echte vld's apprecieren dat!! Op elkanders kop zitten is wat anders (maar wie anders dan karel de gucht is daar verantwoordelijk voor) - Hugo coverliers: (ook een driftkikker, toegegeven) Die man heeft het aan het rechte eind (alsook bv prof. bouckeart), en wat doen, de vier hooge mannetjes zetten hem professioneel aan de deur!!! Richt een partij op Hugo, je zal veel kiezers trekken -... Kortom, de VLD zit in een echte crisis, ze zal er niet meer uitraken voor de volgende verkiezingen, en mijn stem zijn ze kwijt totdat nieuwe mensen hun opwachting (eindelijk) kunnen (mogen) maken!!!! Het wachten is op Q!!! Maar waar moeten de kiezers zoals ik naartoe??? Naar het vlaams belang??? Natuulijk niet!!! maar vele zullen dat wel doen! Waar ik heen ga weet ik nog niet... Hoplijk komt er een nieuwe liberale rechtsere partij, maar dat zal wel niet, het zal dan wel NVA worden denk ik!!! |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor jou beter van niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() nva lijkt mij stilaan ook één van de betere opties, je hebt ook nog liberaal appel maar die gaan waarschijnlijk toch geen parlementsleden kunnen leveren en hebben ook niet echt een volwaardig programma
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() misschien maakt coveliers wel een lijst in antwerpen al lijkt het mij waarschijnlijker dat hij net voor de verkiezingen het nva kamp zal binnentreden om zo zout in de wonde te stooien bij de (v)(l)d
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() N-VA & VLD zijn één pot nat. Ook Bourgouis blijft confortabel zitten terwijl zijn breekpunten afgeschoten worden en men nog moet aanvaarden dat voor de komende legislatuur er geen enkel dossier nog opborrelt dat Di Rupo niet zint. Waarom niet ineens een voorkeur stem geven aan Di Rupo... Ik zie maar 1 alternatief, stemmen voor een partij die haar idealen niet verloochend. Namelijk, de nieuwe Moslim Democratische Partij... Maar dat zal wel te links zijn voor associale Kapitalisten.[edit] [size=1]Edit:[/size]
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 11 juni 2005 om 13:30. |
|||||
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De fameuze "donkerblauwen" (Liberaal Appel bvb) verkrachten de liberale ideleologie. Van de VLD kan je dat ook zeggen (op sociaal-economisch vlak weliswaar) maar daar zit het probleem hem vooral in de grote kloof tussen theorie en praktijk, m.a.w. het falen van de partijtop. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Het is ook niet moeilijk om u idealen niet te verloochenen, als je niet de kans krijgt!!! Net als het vlaams belang, zit ook die parijt (gelukkig) nergens in 1 of ander bestuur, en moeten ze dus nooit toegevingen doen!!! Daarbij vind ik een partij waar er een godsdienst in de partijnaam staat op zich al een gevaar voor de democratie!!!! scheiding van kerk en staat!!! ik vind natuurlijk wel dat de VLD haar ideologiën wat teveel verloochend! |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu ja Coveliers hij is misschien soms wa te ver gegaan destijds maar hij heeft het toch allemaal netjes voorspeld.