![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Om de discussie over het VEN proper te houden deze nevendiscussie effe naar een nieuwe topic gekopieerd:
Citaat:
't was op het radionieuws. Ik heb even de bronnen opgezocht, en die zijn iets optimistischer: Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oh please!! Laat het waar zijn, goedkope woningprijzen in Nederland!!!
![]()
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Vergeet het. De toevloed aan (rijke) Nederlanders schijnt nog toe te nemen.
Ik merk het in mijn (bouw)sector. Villaatje met zwembad, fitness, bowling, barhoekje, 3 badkamers ... Maaj, cheen cent tefeel hooj ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Kan mij ni schelen dat die hollanders de prijzen van dure villas de hoogte injagen. De enige die daar problemen mee hebben zijn mensen die tot hun spijt een chicke villa moeten kopen in plaats van een poepchicke. Die hollanders consumeren hier ook vanalles.
Zolang ze maar van de gewone huizen afblijven mogen ze blijven. Tis trouwens ook nooit goed hé; als arme mensen hier komen wonen halen ze 'de prijzen van de huizen naar beneden', als rijke mensen hier komen wonen 'halen ze de prijzen van de huizen naar boven'. Stomme xenofoben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
...is trouwens geweldig nieuws bavo, ik ga hier wat over opzoeken mbt de Belgishe markt. Misschien toch nog een paar jaarkes wachten voordat ik een huis koop..., hoewel, de rente staat superlaag nu. Verdoeme he, waarom kan het leven ni veel simpelder zijn. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Ack, ze zijn serieus van deflatie aan het dromen....
Vergeet niet dat bij deflatie uw loon naar beneden gaat en dat die afbetaling op uw huisje dezelfde blijft he kindjes...
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een oplettende leerling ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
Daar bovenop komt dan nog eens dat het huis dat ge aan het afbetalen bent minder waard word (monetair gezien, in koopkracht niet natuurlijk, maar in het geval dat ge bvb. 1 kamer wilt verhuren om de kosten wat te dekken bent ge dik gekloot) Deflatie heeft trouwens nog een serie andere leuke gevolgen voor de economie.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moesten de marokanen nu nog willen vertrekken, dan zou het pas feest zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dit is het gevolg van vraag en aanbod dacht ik en komt voort uit de steeds schaarser wordende gronden die vorig jaar nog met [size=6]20% in één jaar tijd[/size] in waarde toenamen. Zonder grond kan je namelijk geen huis bouwen en moet je een woning kopen. Dus wordt die woningmarkt extra onder druk gezet door mensen die geen grond meer kunnen kopen. Wat je wel ziet zijn duurdere huizen van boven de 300.000 EUR. Die staan met bosjes te koop. Maar dit komt wellicht door de ongunstigere conjunctuur van het ogenblik. Wie boven zijn mogelijkheden had gekocht moet nu zijn huis van de hand doen om er een bescheidener woonst mee te kopen. En zo worden de duurdere huizen relatief gezien minder duur en de goedkopere huizen relatief gezien nog duurder. De Hollanders (en trouwens alle buitenlanders) jagen de prijzen van de huizen de hoogte in. Simpelweg omdat ze ruimte innemen om te leven. Door huizen en gronden te kopen maken ze dat gronden steeds schaarser en daardoor steeds duurder worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Après nous les mouches .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Als de prijzen van de woningen in Holland met twintig procent naar beneden gegaan zijn zal de prijs van het aluminium of het glas misschien zwaar gezakt zijn, al die kwieten wonen daar namelijk in een "doorkijk-woning"..........een voorruit en een achterruit,met tussenin een bankstel, een TV en een keuken met opklaptafel.... precies een serre.......
Gesellich..... kan je sien hoe het bankstel bij Mien staat ! ![]()
![]() |
#17 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
In elk geval, deflatie (= veralgemeende daling van het prijspeil) dient kost wat kost te worden vermeden. Het draagt immers bij tot een achteruitgang van de economie (o.m. omdat de consumenten een groot deel van hun aankopen uitstellen in afwachting van verdere prijsdalingen) en tot een stijging van de werkloosheid, die dan op zijn beurt de neerwaartse spiraalbeweging versterkt. De economische malaise in Japan als gevolg van de deflatie die daar reeds vele jaren aansleept is een concreet voorbeeld van de negatieve spiraalbeweging waartoe deflatie leiden kan. Deflatie is ook moeilijk te bestrijden. Nu het nog kan, zou de ECB er goed aan doen de rente nóg verder te verlagen, want ook in Europa (en zeker in Duitsland) valt een deflatiescenario niet geheel uit te sluiten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |