Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2005, 10:46   #1
kaatd
Banneling

Standaard Bourgondsich Belang

Als Antwerpse ben ik het grondig beu dat die Vlamingen van over 't water ons hier heel de tijd de les komen spellen. Antwerpen hoort historisch gezien helemaal niet bij Vlaanderen. Als FDW het karakter van Antwerpen niet interessant vindt, dat hij dan terug gaat naar waar hij vandaan gekomen is. Brugge dus. Die achterlijke Vlamingen moeten zich hier niet komen moeien.

Verder ben ik ook de geldtransferts van Antwerpen naar Vlaanderen beu. Elke jaar stromen er gigantische fortuinen vanuit de Antwerpse haven en industrie naar Vlaanderen. Die transferts maken zogezegd deel uit van een Vlaamse solidariteit, maar het is allemaal eenrichtingsverkeer. Antwerpen kan dat geld beter zelf gebruiken, er zijn in Antwerpen veel noden. Waarom moet ons zuurverdiende geld naar Vlaanderen versast worden?

Daarom wil ik in Antwerpen overgaan tot de oprichting van het Bourgondisch Belang. We zullen ijveren voor de afscheiding van Antwerpen, Brabant en Limburg van Vlaanderen. Antwerpen, Brabant en Limburg moeten een onafhankelijke staat worden, zoals het dat vroeger was, bij voorkeur samen met het Prinsbisdom Luik.

Laat die Vlamingen oprotten. Het is een lui en achterlijk volkje. Allemaal profiteurs ook. Wij willen een Bourgondiche staat met een Bourgondsiche regering en een Bourgondsiche levensstijl! En Antwerpen als hoofdstad. Of zoiets...
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 10:50   #2
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Het staat u vrij om zoiets op te richten, maar of het ook stemmen zal opleveren...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by De Nachtuil on 23-09-2005 at 11:51
Reason:
--------------------------------

Het staat u vrij om zoiets op te richten, maar of het ook stemmen zal opleveren...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Het staat u vrij om zoiets op te richten, maar of ook stemmen zal opleveren...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 23 september 2005 om 10:51.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 10:52   #3
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Verder ben ik ook de geldtransferts van Antwerpen naar Vlaanderen beu.
En, al een beetje volk achter dat standpunt verzameld?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 10:55   #4
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

Het woord Vlaanderen wordt hoedanook in een geheel andere context geplaatst dan in de historische betekenis. Vlaanderen houdt nu Oost- en Westvlaanderen in, Brabant (Antwerpen en Vlaams Brabant) en Limburg. Voor de rest van uw argumenten wil ik wel eens harde bewijzen zien, statuuten en cijfers waarin staat dat Antwerpen enorm veel af zou dragen aan Vlaanderen. De haven van Antwerpen is welliswaar een zegen, maar de Vlaamse Ruit in het algemeen is het hart van Vlaanderen, niet Antwerpen. Ik begrijp je chauvinisme omdat ik zelf nabij Antwerpen woon.
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 10:55   #5
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Antwerpse ben ik het grondig beu dat die Vlamingen van over 't water ons hier heel de tijd de les komen spellen.

U maakt een vergissing! U bedoelt de kamelendrijvers uit de woestijnen zeker?
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 11:00   #6
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard Borgerhouts Belang

Ik stel voor Borgerhout af te scheiden van de parasietstaat Antwerpen. Wij moeten ons zuurverdiende geld niet naar die luie Antwerpenaren doorsluizen. Die Antwerpenaren zijn een dom en lui volk. Als hoofdstad stel ik de Provinciestraat voor.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 11:33   #7
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Antwerpse ben ik het grondig beu dat die Vlamingen van over 't water ons hier heel de tijd de les komen spellen. Antwerpen hoort historisch gezien helemaal niet bij Vlaanderen. Als FDW het karakter van Antwerpen niet interessant vindt, dat hij dan terug gaat naar waar hij vandaan gekomen is. Brugge dus. Die achterlijke Vlamingen moeten zich hier niet komen moeien.

Verder ben ik ook de geldtransferts van Antwerpen naar Vlaanderen beu. Elke jaar stromen er gigantische fortuinen vanuit de Antwerpse haven en industrie naar Vlaanderen. Die transferts maken zogezegd deel uit van een Vlaamse solidariteit, maar het is allemaal eenrichtingsverkeer. Antwerpen kan dat geld beter zelf gebruiken, er zijn in Antwerpen veel noden. Waarom moet ons zuurverdiende geld naar Vlaanderen versast worden?

Daarom wil ik in Antwerpen overgaan tot de oprichting van het Bourgondisch Belang. We zullen ijveren voor de afscheiding van Antwerpen, Brabant en Limburg van Vlaanderen. Antwerpen, Brabant en Limburg moeten een onafhankelijke staat worden, zoals het dat vroeger was, bij voorkeur samen met het Prinsbisdom Luik.

Laat die Vlamingen oprotten. Het is een lui en achterlijk volkje. Allemaal profiteurs ook. Wij willen een Bourgondiche staat met een Bourgondsiche regering en een Bourgondsiche levensstijl! En Antwerpen als hoofdstad. Of zoiets...
bespeur ik hier enige vorm van ironie? 8)
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 11:36   #8
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avondland
Het woord Vlaanderen wordt hoedanook in een geheel andere context geplaatst dan in de historische betekenis.
Door de Vlamingen ja, zij vervalsen de geschiedenis. De Gulden Sporenslag en dat soort flauwekul, de Burgse Metten, daar hadden Antwerpenaars niets mee te maken. En terecht. De Leeuw van Vlaanderen, die kan ons gestolen worden.

Citaat:
Vlaanderen houdt nu Oost- en Westvlaanderen in, Brabant (Antwerpen en Vlaams Brabant) en Limburg.
Is dat een argument? België houdt Vlaanderen en Wallonië in. En dan? Sommige Vlaams-nationalisten willen dat niet. Wel, het Bourgondsich Belang wil niet bij Vlaanderen horen.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 12:50   #9
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Ik kan mij vergissen, maar is dit weer zo een BUB-dubbelnick ofzo? De stijl doet er mij toch sterk aan denken.
Oud 23 september 2005, 12:58   #10
Avondland
Lokaal Raadslid

Standaard

"kaatd" kan het blijkbaar niets schelen dat Vlaanderen en Brabant cultureel gezien niet zoveel verschillen. Ten tijde van de Guldensporenslag was er zeker een politiek verschil, als je weet dat er brabanders streden aan de Franse kant. Later was die rivaliteit afgenomen. De taal en cultuur waren echter aan elkaar verwant.

Je verwart echter historie met de hedendaagse werkelijkheid. Waar ga jij je "Bourgondische" regering halen? Er staan trouwens kemels van fouten in uw eerste bericht. "Bourgondsiche" "bourgondiche" enzovoorts ...
Oud 23 september 2005, 13:01   #11
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Belgische Unie is het dichtst mogelijk bij wat u zoekt.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 13:04   #12
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat die Vlamingen oprotten. Het is een lui en achterlijk volkje. Allemaal profiteurs ook.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Zo is dat, Hans.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 13:04   #13
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het woord Vlaanderen wordt hoedanook in een geheel andere context geplaatst dan in de historische betekenis. Vlaanderen houdt nu Oost- en Westvlaanderen in, Brabant (Antwerpen en Vlaams Brabant) en Limburg. Voor de rest van uw argumenten wil ik wel eens harde bewijzen zien, statuuten en cijfers waarin staat dat Antwerpen enorm veel af zou dragen aan Vlaanderen. De haven van Antwerpen is welliswaar een zegen, maar de Vlaamse Ruit in het algemeen is het hart van Vlaanderen, niet Antwerpen. Ik begrijp je chauvinisme omdat ik zelf nabij Antwerpen woon.
Om de transfers vanuit Brussel en Zuid-België niet te vergeten. Ik heb uit zeer goede bron vernomen dat een bedrijf in Noord-België een stuk minder belastingen betaalt dan een bedrijf in Zuid-België omdat de fiscus in het noorden soepeler schijnt te zijn.

In een unitair België mag zoiets niet meer.
Oud 23 september 2005, 13:07   #14
Avondland
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik zie geen toekomst in een unitair België. Er is teveel politieke differentiatie tussen Vlamingen en Walen.
Oud 23 september 2005, 13:07   #15
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"kaatd" kan het blijkbaar niets schelen dat Vlaanderen en Brabant cultureel gezien niet zoveel verschillen. Ten tijde van de Guldensporenslag was er zeker een politiek verschil, als je weet dat er brabanders streden aan de Franse kant. Later was die rivaliteit afgenomen. De taal en cultuur waren echter aan elkaar verwant.

Je verwart echter historie met de hedendaagse werkelijkheid. Waar ga jij je "Bourgondische" regering halen? Er staan trouwens kemels van fouten in uw eerste bericht. "Bourgondsiche" "bourgondiche" enzovoorts ...
Binnen de E.U. zijn er sowieso weinig culturele verschillen. De culturele verschillen tussen bijv. mannen en vrouwen zijn veel groter en daar kunnen we blijkbaar ook mee leven.
Oud 23 september 2005, 13:08   #16
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik dacht dat het was

Antwerpen en brabant = brabant
Zeeuws-vlaanderen, West-vlaanderen, Oost-Vlaanderen en frans Vlaanderen = Vlaanderen
Nederlands Limburg en Vlaams Limburg = Liumburg
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 13:08   #17
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie geen toekomst in een unitair België. Er is teveel politieke differentiatie tussen Vlamingen en Walen.
En wat als de meerderheid van de Belgen er nu wel een toekomst inziet? Dan zal u zich daarbij moeten neerleggen.

Vergeet ook niet dat het federalisme de (kleine) verschillen alleen maar vergroot. Federalisme is dus juist niet wat we nodig hebben om de verschillen weg te werken.
Oud 23 september 2005, 13:09   #18
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soort zoekt soort.
Oud 23 september 2005, 13:10   #19
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat als de meerderheid van de Belgen er nu wel een toekomst inziet? Dan zal u zich daarbij moeten neerleggen.

Vergeet ook niet dat het federalisme de (kleine) verschillen alleen maar vergroot. Federalisme is dus juist niet wat we nodig hebben om de verschillen weg te werken.
Federalisme legt net de verschillen bloot. In een dictatuur gaan bij de mensen ook pas de ogen open als ze met de verschillen worden geconfronteerd.
Oud 23 september 2005, 13:11   #20
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Da zal nie lukken, de Limburgers krijg je er nooit bij, die hebben al "Het Belang van Limburg"
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be