![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Als Antwerpse ben ik het grondig beu dat die Vlamingen van over 't water ons hier heel de tijd de les komen spellen. Antwerpen hoort historisch gezien helemaal niet bij Vlaanderen. Als FDW het karakter van Antwerpen niet interessant vindt, dat hij dan terug gaat naar waar hij vandaan gekomen is. Brugge dus. Die achterlijke Vlamingen moeten zich hier niet komen moeien.
Verder ben ik ook de geldtransferts van Antwerpen naar Vlaanderen beu. Elke jaar stromen er gigantische fortuinen vanuit de Antwerpse haven en industrie naar Vlaanderen. Die transferts maken zogezegd deel uit van een Vlaamse solidariteit, maar het is allemaal eenrichtingsverkeer. Antwerpen kan dat geld beter zelf gebruiken, er zijn in Antwerpen veel noden. Waarom moet ons zuurverdiende geld naar Vlaanderen versast worden? Daarom wil ik in Antwerpen overgaan tot de oprichting van het Bourgondisch Belang. We zullen ijveren voor de afscheiding van Antwerpen, Brabant en Limburg van Vlaanderen. Antwerpen, Brabant en Limburg moeten een onafhankelijke staat worden, zoals het dat vroeger was, bij voorkeur samen met het Prinsbisdom Luik. Laat die Vlamingen oprotten. Het is een lui en achterlijk volkje. Allemaal profiteurs ook. Wij willen een Bourgondiche staat met een Bourgondsiche regering en een Bourgondsiche levensstijl! En Antwerpen als hoofdstad. Of zoiets... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Gouverneur
|
![]() Het staat u vrij om zoiets op te richten, maar of het ook stemmen zal opleveren...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 23 september 2005 om 10:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het woord Vlaanderen wordt hoedanook in een geheel andere context geplaatst dan in de historische betekenis. Vlaanderen houdt nu Oost- en Westvlaanderen in, Brabant (Antwerpen en Vlaams Brabant) en Limburg. Voor de rest van uw argumenten wil ik wel eens harde bewijzen zien, statuuten en cijfers waarin staat dat Antwerpen enorm veel af zou dragen aan Vlaanderen. De haven van Antwerpen is welliswaar een zegen, maar de Vlaamse Ruit in het algemeen is het hart van Vlaanderen, niet Antwerpen. Ik begrijp je chauvinisme omdat ik zelf nabij Antwerpen woon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U maakt een vergissing! U bedoelt de kamelendrijvers uit de woestijnen zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stel voor Borgerhout af te scheiden van de parasietstaat Antwerpen. Wij moeten ons zuurverdiende geld niet naar die luie Antwerpenaren doorsluizen. Die Antwerpenaren zijn een dom en lui volk. Als hoofdstad stel ik de Provinciestraat voor.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kan mij vergissen, maar is dit weer zo een BUB-dubbelnick ofzo? De stijl doet er mij toch sterk aan denken.
![]() |
#10 |
Lokaal Raadslid
|
![]() "kaatd" kan het blijkbaar niets schelen dat Vlaanderen en Brabant cultureel gezien niet zoveel verschillen. Ten tijde van de Guldensporenslag was er zeker een politiek verschil, als je weet dat er brabanders streden aan de Franse kant. Later was die rivaliteit afgenomen. De taal en cultuur waren echter aan elkaar verwant.
Je verwart echter historie met de hedendaagse werkelijkheid. Waar ga jij je "Bourgondische" regering halen? Er staan trouwens kemels van fouten in uw eerste bericht. "Bourgondsiche" "bourgondiche" enzovoorts ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In een unitair België mag zoiets niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik zie geen toekomst in een unitair België. Er is teveel politieke differentiatie tussen Vlamingen en Walen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Ik dacht dat het was
Antwerpen en brabant = brabant Zeeuws-vlaanderen, West-vlaanderen, Oost-Vlaanderen en frans Vlaanderen = Vlaanderen Nederlands Limburg en Vlaams Limburg = Liumburg |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vergeet ook niet dat het federalisme de (kleine) verschillen alleen maar vergroot. Federalisme is dus juist niet wat we nodig hebben om de verschillen weg te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Da zal nie lukken, de Limburgers krijg je er nooit bij, die hebben al "Het Belang van Limburg"
|
![]() |
![]() |