![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Pater Theunis verschijnt morgen voor volksrechter za 10/09/05 - De Belgische witte pater Guy Theunis verschijnt morgen voor de volksrechtbank, de gacaca, in Kigali. Pater Theunis werd dinsdag opgepakt op de luchthaven van Kigali toen hij het vliegtuig naar Brussel wou nemen. De gacaca beoordeelt de lagere categorieën van misdaden tijdens de genocide in 1994. De pater wordt ervan verdacht door zijn geschriften en woorden het volk te hebben opgehitst tot die genocide. Pater Theunis was verscheidene jaren directeur van het Rwandese tijdschrift Dialogue. Volgens Emmanuel Rukangira, de procureur van Rwanda, werden in dat tijdschrift artikels overgenomen uit het extremistische blad Kangura. Guy Theunis was van 1970 tot 1994 missionaris in Rwanda. Tijdens de genocide in 1994 werd hij geëvacueerd uit Rwanda. Nadien verbleef hij in Zuid-Afrika en Rome. Minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht (VLD) heeft de Rwandese ambassadeur laten weten dat hij bezorgd is over de zaak. Hij heeft ook getelefoneerd met zijn Rwandese collega. http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ter/index.html Dat zijn nou missionarissen ! In dienst van de Belgische staat, maar dat wordt er, natuurlijk niet, niet bij vermeld. |
![]() |
#2 |
|
![]() Vitae forma vocatur, Don Quichot <[email protected]>, die Sat, 10 Sep 2005
23:35:54 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: > > > >Pater Theunis verschijnt morgen voor volksrechter > >za 10/09/05 - De Belgische witte pater Guy Theunis verschijnt morgen voor >de volksrechtbank, de gacaca, in Kigali. Pater Theunis werd dinsdag >opgepakt op de luchthaven van Kigali toen hij het vliegtuig naar Brussel >wou nemen. [....] >Minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht (VLD) heeft de Rwandese >ambassadeur laten weten dat hij bezorgd is over de zaak. Hij heeft ook >getelefoneerd met zijn Rwandese collega. > >http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ter/index.html ===== De pagina die u zoekt, is niet beschikbaar. Onze excuses hiervoor. Gelieve het volgende even te controleren : * Als u zelf het adres van de pagina hebt ingetikt, controleer dan het adres. * Klik op de knop 'Vernieuwen' of probeer het later eens opnieuw. * Wanneer u deze pagina via uw favorieten of bladwijzers hebt opgeroepen, pas dan de link aan. ==== dus, niet. > >Dat zijn nou missionarissen ! In dienst van de Belgische staat, maar dat >wordt er, natuurlijk niet, niet bij vermeld. > Grove onzin: een minister verdedigt eindelijk eens een landgenoot die door een vreemde macht wordt vastgehouden voor "misdaden" welke meer dan de helft van de journalisten zouden doen opsluiten, moest men dat soort aanklacht in België of Nederland durven hanteren. -- Fusti |
![]() |
#3 |
|
![]() On Sun, 11 Sep 2005 13:23:04 +0200, Fustigator <[email protected]>
wrote: >dus, niet. > >> >>Dat zijn nou missionarissen ! In dienst van de Belgische staat, maar dat >>wordt er, natuurlijk niet, niet bij vermeld. >> >Grove onzin: een minister verdedigt eindelijk eens een landgenoot die >door een vreemde macht wordt vastgehouden voor "misdaden" welke meer dan >de helft van de journalisten zouden doen opsluiten, moest men dat soort >aanklacht in België of Nederland durven hanteren. Sorry Fust, maar gisterenavond had ik teveel WTT gedronken, daarom wist ik (zoals altijd) niet wat ik intypte. Nogmaals duizendmaal excuus. Mensen beledigen is een tweede natuur van me. B55, |
![]() |
#4 |
|
![]() Vitae forma vocatur, Don Quichot <[email protected]>, die Sun, 11 Sep 2005
13:46:38 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Sun, 11 Sep 2005 13:23:04 +0200, Fustigator <[email protected]> >wrote: > > >>dus, niet. >> >>> >>>Dat zijn nou missionarissen ! In dienst van de Belgische staat, maar dat >>>wordt er, natuurlijk niet, niet bij vermeld. >>> >>Grove onzin: een minister verdedigt eindelijk eens een landgenoot die >>door een vreemde macht wordt vastgehouden voor "misdaden" welke meer dan >>de helft van de journalisten zouden doen opsluiten, moest men dat soort >>aanklacht in België of Nederland durven hanteren. > >Sorry Fust, maar gisterenavond had ik teveel WTT gedronken, daarom >wist ik (zoals altijd) niet wat ik intypte. Nogmaals duizendmaal >excuus. Mensen beledigen is een tweede natuur van me. U zijt vergeven: drink er nog meer vanavond maar *na* het posten. ;-)) >B55, F37 aka -- Fusti |