![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met verbazing zie ik hoe geen enkele internationale hulp op gang komt voor de slachtoffers van Katrina, de orkaan die vooral New Orleans en Biloxi getroffen heeft, op gang komt.
Het Rode Kruis heeft geen rekening geopend, terwijl er bij de Tsunami sprake was van massa hysterie, waaraan het genoemde Kruis een flinke rode kluif heeft overgehouden. Men kon geen tien meter lopen of er werd ons een collectebus onder de neus geschoven. Men kon geen tv aanzetten of steeds weer die beelden. Nu raakt me het schaamteloze Europese cynisme. Mississippi is geraakt door een catastrofe die vooral de arme, niet-verzekerde bevolking, meestal afro-amerikanen, geraakt heeft, en waarschijnlijk voor het leven getekend. Is Europa echt zo racistisch? Is dit niet érg omdat het Amerika is? Gelieve mij op de hoogte te houden van de Belgische Hulpprogramma's die de komende dagen opgestart zullen worden door het Rode Kruis en Oxfam. Ik ben reeds bezig met het mobiliseren van zoveel mogelijk hulpkrachten en donateurs. Aangezien ik niet veel online tijd heb om op dit forum te kijken, kun je me best een PM sturen met informatie. Gelieve eveneens uw lokale Rode Kruis en Oxfam kantoren te bellen voor info. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De VS is het rijkste en machtigste land ter wereld. Alleen al met wat jaarlijks aan petro-dollars binnenkomt in de haven van New Orleans kan men zonder probleem alle armen in de VS helpen. Het is nogal een slappe manier om op die manier hulporganisaties aan te vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Verder is dit de website van
het Rode Kruis in de VS: https://www.redcross.org/donate/donation-form.asp |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Niet één eurocent krijgen de amerikanen! Ze hebben poen genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Verenigde Staten kunnen dat zelf aan. Ze zijn zo rijk en vrijgevig dat ze zelf meer hulp geven bij natuurrampen in de wereld dan de Europeanen en de Aziaten samen.
Vandaar dat ze zelf ook geen hulp hebben gevraagd. Ook niet aan hun eigen burgers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't is nu aan de rode halve maan hé, om de zaak op te gaan lossen ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Dank aan diegenen die het Euro-cynisme achterwege laten
We zien hoe ver political correctness ons gekregen heeft: menselijk lijden wordt in petrodollars gerekend op onze televisie, en vele Europeanen slikken dat ook. Gelieve verder te gaan in Privé Berichten voor diegenen die ook hulp willen bieden. Dank alvast voor de goeie berichten die ik privé ontving. Menselijk lijden kent geen politiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Euh, ik begrijp uw vraag en wat u denkt. Maar vergeet niet dat de mensen die getroffen werden door de tsunami echt helemaal niets hadden. Het betrof vooral heel arme landen. Terwijl de V.S. één van de rijkste landen ter wereld is! (Die er nog wel een heekl bedenkelijke ethiek op nahouden). Trouwens ... ik heb net gelezen dat er meer dan 600 mensen zijn gestorven door een probleem met een brug in Bagdad. :-s Er was op één of andere manier paniek ontstaan ... Afgrijselijk. Zouden we hun niet beter massaal steunen?? (Ik bedoel met hun de Irakezen voor alle duidelijkheid).
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wil ervoor wedden dat reeds tientallen lokale gemeenschappen en kerkgemeenschappen hundeuren geopend zullen hebben om mensen op te vangen .
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is dus maar één oplossing. Het Amerikaanse volk, en dan vooral de tientallen miljoenen Amerikanen die onder de armoedegrens leven, moet via een volksrevolutie het regime overwerpen. Geld geven aan de slachtoffers van Katrina, is hetzelfde als het huidige regime helpen deze moeilijke tijd door te komen. Het zijn dit soort rampen die de aanleiding kunnen vormen voor een revolutie in de VS. Ik weet dat het cru en cynisch klinkt, maar de arme bevolking is niet het meest geholpen met directe financiële steun. Daarmee los je fundamenteel niets op. Arme landen kunnen, als het van mij afhangt, rekenen op immense financiële steun. Maar Ameriika IS rijk. De rijkdom zit alleen bij de rijkste 1% van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Laat die Amerikanen maar verzuipen waarom zouden wij die Amerikanen helpen wat doen hun nu voor goeds in de wereld. Kwam er maar eens een grote vloedgolf die al die
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Minister
|
![]() Dat kan toch geen probleem zijn voor Bush die hoeft maar met zijn vingers te knippen en er ligt 100 miljard dollar op zijn bureau, althans toch voor zijn oorlogjes.
Of de VS moet eens 1 jaartje niets besteden aan militaire uitgaven (wat al gauw +- 500 miljard dollar is) daar kan men ook al een flink aantal mensen mee helpen![edit] [size=1]Edit:[/size]
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin. Laatst gewijzigd door Apocalyps : 31 augustus 2005 om 19:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() 'k Vind het eigenlijk grappig en triest tegelijk, terwijl de agenten trachten om het plunderen tegen te gaan, zijn ze achter hun rug alweer bezig ganse winkelrekken in één keer naar buiten te slepen. Doe daar nu maar eens je werk als agent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Geld sturen zou stom zijn, maar we kunnen zeker reddingsteams zenden, er zitten daar weldegelijk mensen vast.
![]() |
#20 |
|
![]() Reddingsteams zullen er wel genoeg zijn.
Misschien moet Nederland wat ingenieurs van Rijkswaterstaat sturen om wat tips te geven ivm het herstel van dijken en stormweringen. |
![]() |
![]() |