![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 09/09 "Roken vergroot kans op lesbisch kind"
Moeders die tijdens de zwangerschap roken, maken een grotere kans op een lesbische dochter. Dat beweert neurobioloog en hersenonderzoeker Dick Swaab van de Universiteit van Amsterdam in een blad voor oud-studenten dat deze week is gepubliceerd. Swaab voerde kortgeleden een studie uit over de hypothalamus, een klein gedeelte van de hersenen dat onder meer hartslag en gewicht regelt, maar ook seksuele voorkeur. Volgens Swaab verstoren nicotine en amfetamine, stoffen die in sigaretten en afslankmiddelen zitten, de wisselwerking van de hormonen en de zich ontwikkelende systemen in de hypothalamus. Ook de aanleg voor agressie, depressie en schizofrenie worden er volgens hem door bepaald. Daarnaast kunnen ook stress en het gebruik van aspirientjes tijdens de zwangerschap de ontwikkeling van de hersenen van het ongeboren kind beïnvloeden, aldus de neurobioloog. Nog een redenen om te stoppen met roken of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() euhm. Een lesbisch kind is niet meer of niet minder dan een ander kind. Dit is dus geen reden om te stoppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Domme reden om te stoppen met roken. Er zijn er veel betere...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nog een reden om vrouwen te laten stoppen met pijpen of niet?
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Moeders, gelieve dus meer te roken. Hoe meer lesbiennes hoe meer vreugd.
Het doel van elk weldenkend mens is toch de vernietiging van de burgerlijke patriarchale kern-familie (Maman-papa-et-moi) die leidt tot geweld, oorlog, fascisme, racisme en een heleboel gestoorde mensen. Gelieve dus zoveel mogelijk lesbische meisjes ter wereld te brengen. U doet de mensheid er een plezier mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Hoe zou dat zitten met moeders die enkel meeroken.
Zouden die dochters een beetje van de twee hebben, bi zijn?
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() blockwatcher snapt waarschijnlijk de contradictie tussen zijn verschillende nieuwe draden niet. Best lachwekkend.
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() mijn vader rookt ook.
Ik ben idd ook lesbisch. Dit klopt dan ook |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
da's dan alvast een correlatie gelijk aan 1 dat moet wel wijzen op een oorzakelijk verband misschien alvast een partij oprichten die dit belangrijk vaststaand feit kan uitmelken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() lesbiesen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het kan wel kloppen. Homosexualiteit wordt volgens onderzoek namelijk veroorzaakt door een verkeerd hormonale 'inspuiting' van de moeder bij de foetus. Het geslacht wordt bepaald door de zaadcel van de man. Maar tijdens de zwangerschap zijn er ook tal van factoren die belangrijk zijn. Daar behoren ook 2 hormonen injecties.
Wanneer een mannelijke foetus te weinig testosteron krijgt en/of teveel oestrogeen, dan krijgt hij vrouwelijke trekjes (vrouwelijke hersenen in een mannelijk lichaam zeg maar). Bij de vrouwelijke foetus kan het omgekeerd voorvallen, dan zitten we met een vrouw die mannelijke trekjes vertoont. Kort gezegd komt het hier op neer. Als roken dan inderdaad de hormone-werking van de vrouw verstoord, dan kan dat dus blijkbaar (maar niet noodzakelijk) de kans op homosexualiteit verhogen. Mannen en vrouwen gebruiken hun hersen dan ook op verschillende wijze (dit valt op bij hersenscans). Vrouwen scoren gemiddeld genomen dan ook opvallend beter bij taaltesten dan mannen (ze spreken ook dubbel zo veel dan de mannen), mannen zijn over het algemeen (weeral niet altijd) beter in ruimtelijk inzicht en wiskunde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() konklusie : homofilie is een beschavingsziekte. Dat zeg ik al lang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Minister-President
|
![]() Tiens en geen van mijn ouders rookt hier...
Een beschavingsziekte???? Bewijzen graag?[edit] [size=1]Edit:[/size]
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen. Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren Laatst gewijzigd door bartje : 10 september 2005 om 18:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Leer lezen. Dat staat er niet. Uw moeder heeft ook duidelijk gerookt tijdens de zwangerschap (kan ook andere effecten hebben op de foetus buiten homosexualiteit)
Of u moest me er van kunnen overtuigen dat ik ergens in mijn tekst de link heb gelegd tussen 'beschavingsziekten' en homosexualiteit. (ik ken misschien nog wel een leuke site voor u: http://www.reandev.com/taliban/ )[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Twanne : 10 september 2005 om 18:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Konklusie... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
en inderdaad: konklusie, de dame moet niet alleen leren lezen, ze moet ook nog eens gaan leren schrijven[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Twanne : 10 september 2005 om 18:54. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
2. De zogenaamde progressieve spelling die ik gebruik is een vorm van verzet tegen de smeltkroesgelijkschakeling van de politieke korrektheid. 3. mijn reaktie werd niet geschreven op uw post. In het andere geval had ik de KWOOT-funktie gebruikt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Uw spelling is eerder vooroorlogs.
|
![]() |
![]() |