Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2005, 16:21   #1
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard Protest tegen 'ontwrichting van de samenleving'

Protest tegen 'ontwrichting van de samenleving'

AMSTERDAM - Een paar duizend mensen protesteren zaterdag op de Dam in Amsterdam tegen de groeiende spanningen tussen allochtonen en autochtonen, moslims en niet-moslims. Dat is volgens hen het gevolg van de "negatieve toonzetting van het huidige kabinetsbeleid".
Samen met de dreiging van terrorisme leidt dit tot ontwrichting van de Nederlandse samenleving, stellen de betogers. Ze roepen op tot een "vreedzaam en fatsoenlijk Nederland, waar een ieder in vrijheid en veiligheid kan leven".

'Genoeg is Genoeg'

De manifestatie 'Genoeg is Genoeg ' is een initiatief van 32 minderheidsorganisaties, zoals het Nederlands Centrum Buitenlanders , Ander Joods Geluid en de Marokkaanse Vrouwen Vereniging Nederland . Zij willen de krachten bundelen met werkgeversorganisaties, vakbonden en politieke en religieuze stromingen om het in hun ogen "falend integratiebeleid" van minister Verdonk te stoppen.

Optredens

Uit het hele land zijn zestig bussen met actievoerders richting Amsterdam vertrokken. Naast optredens van artiesten als Raymtzer en de cabaretière Funda Müjde zijn er toespraken van politici. Onder anderen GroenLinks-leider Femke Halsema en PvdA-partijvoorzitter Ruud Koole houden het woord. Een vrouw, een vluchteling, een jongere en een allochtoon leggen een korte verklaring af. De manifestatie op de Dam eindigt om 17.00 uur.

bron: nu.nl

Ik vind het een goed inititatief.
En geen gezeik a.u.b. over links dit links dat.
Dit is echt iets wat de integratie bevordert en als ik het niet mis heb wil ''rechts'' dat ook.

Dat beleid van Verdonk zou ik wel goed vinden, als mijn vriend niet elke keer oog in oog staat met het feit dat hij terug naar een land moet waar hij weinig/niks van weet.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Smurfje on 17-09-2005 at 17:24
Reason:
--------------------------------

AMSTERDAM - Een paar duizend mensen protesteren zaterdag op de Dam in Amsterdam tegen de groeiende spanningen tussen allochtonen en autochtonen, moslims en niet-moslims. Dat is volgens hen het gevolg van de "negatieve toonzetting van het huidige kabinetsbeleid".
Samen met de dreiging van terrorisme leidt dit tot ontwrichting van de Nederlandse samenleving, stellen de betogers. Ze roepen op tot een "vreedzaam en fatsoenlijk Nederland, waar een ieder in vrijheid en veiligheid kan leven".

'Genoeg is Genoeg'

De manifestatie 'Genoeg is Genoeg ' is een initiatief van 32 minderheidsorganisaties, zoals het Nederlands Centrum Buitenlanders , Ander Joods Geluid en de Marokkaanse Vrouwen Vereniging Nederland . Zij willen de krachten bundelen met werkgeversorganisaties, vakbonden en politieke en religieuze stromingen om het in hun ogen "falend integratiebeleid" van minister Verdonk te stoppen.

Optredens

Uit het hele land zijn zestig bussen met actievoerders richting Amsterdam vertrokken. Naast optredens van artiesten als Raymtzer en de cabaretière Funda Müjde zijn er toespraken van politici. Onder anderen GroenLinks-leider Femke Halsema en PvdA-partijvoorzitter Ruud Koole houden het woord. Een vrouw, een vluchteling, een jongere en een allochtoon leggen een korte verklaring af. De manifestatie op de Dam eindigt om 17.00 uur.

Dit is echt iets wat de integratie bevordert en als ik het niet mis heb wil ''rechts'' dat ook.

Dat beleid van Verdonk zou ik wel goed vinden, als mijn vriend niet elke keer oog in oog staat met het feit dat hij terug naar een land moet waar hij weinig/niks van weet.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Samen met de dreiging van terrorisme leidt dit tot ontwrichting van de Nederlandse samenleving, stellen de betogers. Ze roepen op tot een "vreedzaam en fatsoenlijk Nederland, waar een ieder in vrijheid en veiligheid kan leven". Ads_kid=0;Ads_bid=0;Ads_xl=0;Ads_yl=0;Ads_xp='';Ad s_yp='';Ads_opt=0;Ads_wrd='';Ads_prf='';Ads_par='' ;Ads_cnturl='';Ads_sec=0;Ads_channels=''; document.write(""); function Ads_PopUp() {}

'Genoeg is Genoeg'

Optredens

Dit is echt iets wat de integratie bevordert en als ik het niet mis heb wil ''rechts'' dat ook.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Smurfje : 17 september 2005 om 16:24.
Smurfje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2005, 23:53   #2
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

"De ontwrichting van de samenleving.."
Protesteerden deze mensen dan tegen de opgedrongen multi-etnokulturaliteit..?
Oud 17 september 2005, 23:59   #3
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het komt mij voor dat de "ontwrichting van de Nederlandse samenleving" velleer het gevolg is van:
-) de politieke moord op Pim Fortuyn
-) de moord op Theo Van Gogh
-) de extremistische dreigementen tegen Wilders en Hirshi Ali
-) de activiteiten van een harde kern van anti-Westerse moslim-extremisten.

Een beleid van open grenzen - dat u blijkbaar voorstaat - zou leiden - en ik overdrijf echt niet - tot een regelrecht bloedbad. Als we het vreedzaam samenleven van diverse etnische en culturele groepen willen bevorderen, dan moeten we een doorgedreven integratiebeleid voeren. Een open grenzen-beleid maakt integratie per definitie onmogelijk.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 01:21   #4
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Ontroerend, dat er nog mensen zijn die in integratie geloven.. Je hebt een paradigmaverschuiving gemist, Jozef.
Oud 18 september 2005, 09:04   #5
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan
Ontroerend, dat er nog mensen zijn die in integratie geloven.. Je hebt een paradigmaverschuiving gemist, Jozef.
Ik ben blij dat ik u kan ontroeren. Er is overigens in mijn ogen geen alternatief voor integratie (maar dan wel een echt integratiebeleid en niet de non-politiek die in de voorbije decennia werd gevoerd).
Oud 18 september 2005, 09:28   #6
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk hebben we in ons dorp geen integratiebeleid.Het percentage allochtonen is hier zeer laag,nihil eigenlijk.Alleen hebben we een asielcentrum een paar kilometer van mijn deur.Maar de hinder van ervan is zeer laag.En bovendien zouden we dat zo graag houden.Het is mij,en de bevolking is ons dorpje goed zo.Nu is het de kunst van dit zo te houden.

Zou niet graag aan de kanten van Anwerpen-Gent-Leuven willen wonen.Als ik soms op TV zie welke verkrotting daar gaande is,bah bah.Hoe is dit in godsnaam mogelijk in de jaren 2000.Verschrikkelijk en een schande voor ons land België![edit]
[size=1]After edit by Grellig on 18-09-2005 at 10:28
Reason:

Persoonlijk hebben we in ons dorp geen integratiebeleid.Het percentage allochtonen is hier zeer laag,nihil eigenlijk.Alleen hebben we een asielcentrum een paar kilometer van mijn deur.Maar de hinder van ervan is zeer laag.En bovendien zouden we dat zo graag houden.Het is mij,en de bevolking is ons dorpje goed zo.Nu is het de kunst van dit zo te houden.

Zou niet graag aan de kanten van Anwerpen-Gent-Leuven willen wonen.Als ik soms op TV zie welke verkrotting daar gaande is,bah bah.Hoe is dit in godsnaam mogelijk in de jaren 2000.Verschrikkelijk en een schande voor ons land België![/size]

Persoonlijk hebben we in ons dorp geen integratiebeleid.Het percentage allochtonen is hier zeer laag,nihil eigenlijk.Alleen hebben we een asielcentrum een paar kilometer van mijn deur.Maar de hinder van ervan is zeer laag.En bovendien zouden we dat zo graag houden.Het is mij,en de bevolking is ons dorpje goed zo.Nu is het de kust van dit zo te houden.

Zou niet graag aan de kanten van Anwerpen-Gent-Leuven willen wonen.Als ik soms op TV zie welke verkrotting daar gaande is,bah bah.Hoe is dit in godsnaam mogelijk in de jaren 2000.Verschrikkelijk en een schande voor ons land België![/size]
[/edit]

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 18 september 2005 om 09:28.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 10:09   #7
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik zou een tegenbetoging organiseren.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 10:48   #8
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Zou niet graag aan de kanten van Anwerpen-Gent-Leuven willen wonen.
Naar mijn inzien is de as Antwerpen-Mechelen-Brussel nog het grootste rampgebied.

Ik geloof trouwens nooit dat allochtonen op het platteland de plak kunnen zwaaien zoals in de stad.

Men houdt daar niet zo van die multikulturele verrijking. On verra ...
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 12:25   #9
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Naar mijn inzien is de as Antwerpen-Mechelen-Brussel nog het grootste rampgebied.
Dan is er daar ook sprake van een rampenplan.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 13:13   #10
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje

'Genoeg is Genoeg'

Optredens

Dat beleid van Verdonk zou ik wel goed vinden, als mijn vriend niet elke keer oog in oog staat met het feit dat hij terug naar een land moet waar hij weinig/niks van weet.
Nuke them. Nuke them all. And nuke them now.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 13:55   #11
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Ey wreker, ge schijt in uw broek als ge ne marrokaan ziet, als ge toch zo kwaad zijn gaat dan gewoon ff naar borgerhout en klopt er ene in mekaar, maar daar zijt ge te laf voor, stukske stront.[edit]
[size=1]After edit by Groot Bakkes on 18-09-2005 at 14:55
Reason:

Ey wreker, ge schijt in uw broek als ge ne marrokaan ziet, als ge toch zo kwaad zijn gaat dan gewoon ff naar borgerhout en klopt er ene in mekaar, maar daar zijt ge te laf voor, stukske stront.[/size]

En wreker, ge schijt in uw broek als ge ne marrokaan ziet, als ge toch zo kwaad zijn gaat dan gewoon ff naar borgerhout en klopt er ene in mekaar, maar daar zijt ge te laf voor, stukske stront.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Groot Bakkes : 18 september 2005 om 13:55.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 13:56   #12
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

(Maar wat zegt gij nu Groot Bakkes? Immers, als Wreker naar Borgerhout gaat, verkrachten die beesten haar vast en zeker. Dat is klaar als een plastiek zakske.)
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 14:47   #13
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
ow ik woon in een rampgebied.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 15:08   #14
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Aha. Ge weet het.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 15:39   #15
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Ga dan mee met de tijdsgeest en eis onmiddellijk een rampen-cheque!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be