![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vergissing.
Wij contacteerden de prefect van de parijse politie en die verklaarde ons één en ander: "Alles berust op een vergissing. Mijn manschappen grepen snel en kordaat in toen ze de zwartgele vaandels opmerkten. Ze vreesden namelijk een staatsgreep door militanten uit Parijs en Roubaix. Voor je het weet stormen ze na de match op naar de Triomfboog. Bij jullie is het toch ook begonnen met een opera. Waarom kan het dan bij ons niet na een tennismatch?" We begrijpen de angst van de brave man. Van Frans-Vlamingen is geweten dat ze hun hongerige blikken op Parijs gericht houden. Enfin, het was een hele geruststelling te mogen vernemen dat de preventieve ontvaandeling van Vlaanderen Vlagt een puur interne franse zaak bleek waar noch Albert, noch Verhofstadt iets mee te maken hebben. Na de overwinning van Justine beviel VVB-voorzitter Guido Moons in elk geval van een opmerkelijke persmededeling. Wellicht daarom is ze onze onfatsoenlijke pers niet opgevallen. Moons wenste Justine hartelijk geluk met haar overwinning. 'De Vlaamse volksbeweging hoopt dat het zelfvertrouwen van deze talentrijke Waalse tenniskampioene een voorbeeld en stimulans kan zijn voor de heropbloei van de sociaal-economische situatie in Wallonië. Haar overwinning kan het Waalse imago in het buitenland versterken en de VVB hoopt dan ook dat ze voluit wordt uitgespeeld als Waalse en niet als Belgische vedette." De mededeling meldt verder subtiel dat de zege van Justine "bewijst dat Wallonië ook op eigen kracht de top kan bereiken". Gelukkig ontging deze gelukwens onze onfatsoenlijke pers, want stel u voor dat het publiek zou vernemen dat de Vlaamse beweging niet tegen Wallonië of de Walen gekant is. Dat zou een te grote schok zijn voor wie de Vlaamse beweging alleen uit de onfatsoenlijke pers kent. JeKe
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
![]() Citaat:
Zelf heb ik er ooit dit nog over gezegd, toen de oorlog in Kosovo nog volop aan de gang was (3 april 1999): "Het grote woekergezwel, de grootste kanker van deze eeuw, is het nationalisme.... in combinatie met religie, de cocaïne voor de nationalist, komt de grote moordmachine in warp-speed !"
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is er iets anders aan de hand? Wees gerust. Ik heb een liefdesleven waar iedereen van droomt maar dat slechts zeer weinigen mogen beleven. En neen, Jos Verhulst heeft er niets mee te maken, nonkel Hugo. Is het mij toegelaten Mijnheer Verhulst te bewonderen om wat hij doet? En de wijze waarop hij het doet? Hij is even gedreven als u maar dan voor een goede zaak: het BROV. De manier om te overtuigen van Mijnheer Verhulst spreekt mij echter meer aan dan de uwe, nonkel Hugo. Ik zie eerlijk gezegd niet zoveel verschil tussen de islamvreterij van het Blok en de Blokvreterij van Piano. Niks voor mij dus. Geef mij maar het systeem van Jos Verhulst, volgens u mijn forumlief. En nu ga ik lekker en met een gerust hart slapen. Doet u dat ook maar, nonkel Hugo. Blokvreterij slorpt immers een enorme energie op. Kusje, je Knuppeltrees
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
![]() Citaat:
Welterusten Knuppel, en morgen gezond weer op ! ![]()
![]() |
![]() |
#8 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Oh nee, oh nee, dat hebben jullie eertijds al bewezen (komaan begin nu over Degrelle)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan mij, net als vele andere Vlaams-Nationalisten trouwens, niet herinneren dat ik ooit deel uitgemaakt heb van een moordmachine. Maar blijkbaar zijn alle Vlaams-Nationalisten voor u gelijk en moet men hen het verleden (waar de meesten NIETS mee te maken hebben) blijven aanwrijven. Dit terwijl u een koningshuis aanbidt dat zelf geen al te fraai verleden heeft. Twee maten en twee gewichten, onverdraagzaamheid, en onvermogen tot nuancering. Meer lees ik niet in uw bericht. Waarom verbaast mij dat niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Niet alles, slechts zijn vorstelijke prerogatieven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blij dat je toegeeft dat de eerste beschuldiging aan het adres van Albert en Verhofstadt enkel op leugens gebaseerd waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie helemaal geen toegeving van Knuppel. Ik zie enkel een verklaring van de Parijse politie.
"Ze vreesden namelijk een staatsgreep door militanten uit Parijs en Roubaix. Voor je het weet stormen ze na de match op naar de Triomfboog. Bij jullie is het toch ook begonnen met een opera. Waarom kan het dan bij ons niet na een tennismatch?" ![]() ![]() ![]() ![]() Als ze dan toch een excuus gaan verzinnen, zou je toch verwachten dat ze het iets geloofwaardiger zouden maken. Alsof De Vlaamse vlag daar niet gekend is! Alsof Klijsters daar nog nooit een match gespeeld heeft met Vlaamse supporters in het publiek! Ik geloof er geen knijt van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |||
Secretaris-Generaal VN