Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2003, 16:49   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

<knip knip knip>

JUSTINE HENIN – HARDENNE,
INSPIRATIE VOOR WALLONIE?

De Vlaamse Volksbeweging wenst de Waalse Justine Henin-Dardenne van harte proficiat voor haar prachtige overwinning op Roland-Garros. De VVB hoopt dat het zelfvertrouwen van deze talentrijke Waalse tenniskampioene een voorbeeld en stimulans kan zijn voor een heropbloei van de sociaal-economische situatie in Wallonië

Haar overwinning kan het Waalse imago in het buitenland versterken en de VVB hoopt dan ook dat ze voluit wordt uitgespeeld als Waalse en niet als Belgische vedette.

Het Waals geloof in eigen kunnen staat momenteeL op een zeer laag pitje. Ten onrechte volgens de VVB, want het is uitsluitend de behoudsgezinde opstelling van de Franstalige politieke en syndicale klasse die nog steeds elk creatief inspelen op de verschillende communautaire noden blokkeert. Bovendien bestendigt de Belgische situatie de Waalse afhankelijkheid van Vlaanderen.
Justin Henin-Hardenne bewijst dat Wallonië ook op eigen kracht de top kan bereiken.

De Waals-Vlaamse finale in Parijs bewijst meteen ook het nut van de splitsing van de Belgische tennisbond in een Vlaamse en een Franstalige vleugel.

Zonder de klassieke Belgische blokkeringen zijn de Vlaamse en Waalse tennisfederatie er in geslaagd hun eigen ding te doen om zo, naast Clijsters en Henin, een hele reeks atleten van wereldniveau af te leveren.

De les is ook hier: eigen verantwoordelijkheid houdt winst in, voor zowel Vlaanderen als Wallonië.

Guido Moons
Algemeen voorzitter Vlaamse Volksbeweging
8 juni 2003
Oud 25 juni 2003, 16:57   #2
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

En jullie kwamedn toen zelf klagen dat sport aan politiek werd gelinkt.

Met zo'n hypocriete houding zou je President of the United States kunnen worden
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 17:01   #3
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Renaud's schermafbeelding

Standaard

Man toch, nog nooit bij u opgekomen dat talent het prominente apect is in het succes van onze tennissende meisjes. Zowel de Vlaamse als Waalse tennisfederatie schrijft het succes graag toe aan 'hun eigen visie'. Hoe groot hun aandeel in de succes-story eigenlijk is, moet nog blijken de volgende jaren.
Renaud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 17:05   #4
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
En jullie kwamedn toen zelf klagen dat sport aan politiek werd gelinkt.
Waar kwam ik precies klagen? Want dat weet ik niet meer hoor... Juist ja...

Ewel, dan kunnen jullie het nu toch ook niet erg vinden? Of is dat dan hypocriet?
Oud 25 juni 2003, 17:07   #5
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge
Man toch, nog nooit bij u opgekomen dat talent het prominente apect is in het succes van onze tennissende meisjes. Zowel de Vlaamse als Waalse tennisfederatie schrijft het succes graag toe aan 'hun eigen visie'. Hoe groot hun aandeel in de succes-story eigenlijk is, moet nog blijken de volgende jaren.
Talent is slechts 1 ding hoor... Om effe een dom voorbeeld te geven: voetballers kunnen talent hebben, maar zonder goede trainer of opleiding komen ze nergens...
Oud 25 juni 2003, 17:11   #6
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En een goede trainer of opleiding kregen ze natuurlijk niet van die belgicistische schurken!!!
Oud 25 juni 2003, 17:12   #7
Tantist

Standaard

Citaat:
En een goede trainer of opleiding kregen ze natuurlijk niet van die belgicistische schurken!!!
Bah, toen de tennisbond nog unitair was, welke resultaten haalden we dan?
Oud 25 juni 2003, 17:17   #8
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Appelmans en die andere al vergeten?
Oud 25 juni 2003, 17:20   #9
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge
Talent is slechts 1 ding hoor... Om effe een dom voorbeeld te geven: voetballers kunnen talent hebben, maar zonder goede trainer of opleiding komen ze nergens...
Ik weet dat wel. Maar waarom zou een goede trainer niet kunnen werken in een Belgische federatie? We zullen wel zien hoe goed hun werk wel was...Hoe lang is de federatie al gesplitst?

Los daarvan: België heeft een hééél slecht sportief beleidscultuur. Als ik ooit minister zou worden, (Ik maak kans: 1 op 6 miljard) het zou iets voor zijn...
Oud 25 juni 2003, 17:23   #10
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heeft Appelmans gespeeld voor 30 juni 1979??? Nee, dat wist ik niet... Wat een flater!!!
Oud 25 juni 2003, 19:40   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij contacteerden de prefect van de parijse politie en die verklaarde ons één en ander: "Alles berust op een vergissing. Mijn manschappen grepen snel en kordaat in toen ze de zwartgele vaandels opmerkten. Ze vreesden namelijk een staatsgreep door militanten uit Parijs en Roubaix. Voor je het weet stormen ze na de match op naar de Triomfboog. Bij jullie is het toch ook begonnen met een opera. Waarom kan het dan bij ons niet na een tennismatch?"

We begrijpen de angst van de brave man. Van Frans-Vlamingen is geweten dat ze hun hongerige blikken op Parijs gericht houden. Enfin, het was een hele geruststelling te mogen vernemen dat de preventieve ontvaandeling van Vlaanderen Vlagt een puur interne franse zaak bleek waar noch Albert, noch Verhofstadt iets mee te maken hebben.

Na de overwinning van Justine beviel VVB-voorzitter Guido Moons in elk geval van een opmerkelijke persmededeling. Wellicht daarom is ze onze onfatsoenlijke pers niet opgevallen. Moons wenste Justine hartelijk geluk met haar overwinning. 'De Vlaamse volksbeweging hoopt dat het zelfvertrouwen van deze talentrijke Waalse tenniskampioene een voorbeeld en stimulans kan zijn voor de heropbloei van de sociaal-economische situatie in Wallonië. Haar overwinning kan het Waalse imago in het buitenland versterken en de VVB hoopt dan ook dat ze voluit wordt uitgespeeld als Waalse en niet als Belgische vedette." De mededeling meldt verder subtiel dat de zege van Justine "bewijst dat Wallonië ook op eigen kracht de top kan bereiken". Gelukkig ontging deze gelukwens onze onfatsoenlijke pers, want stel u voor dat het publiek zou vernemen dat de Vlaamse beweging niet tegen Wallonië of de Walen gekant is. Dat zou een te grote schok zijn voor wie de Vlaamse beweging alleen uit de onfatsoenlijke pers kent.

JeKe
Er werd hier ook al lustig overheen gelezen door onze vrienden belgicisten, Tantist.
Oud 25 juni 2003, 21:26   #12
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lachwekkend, Patriot! De Belgische Tennisbond was reeds gesplitst toen Appelmans en Monami-Van Roost nog peuters waren...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 21:30   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Lachwekkend, Patriot! De Belgische Tennisbond was reeds gesplitst toen Appelmans en Monami-Van Roost nog peuters waren...
Maar, "Zorroaster", toch. Nu verstoor je toch wel de zalige rust van de Blubberaars! En zij die dachten dat Appelmans een ster werd onder de hoede van een unitaire bond!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 10:37   #14
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Appelmans heeft als kind wellicht nog getraind onder de unitaire bond, maar wat doet dat ertoe? Feit is dat het puur om talent gaat. Opleiding of niet. Kijk naar Engeland, lange traditie, prachtige velden, prima structuur...maar al jaren niks.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 11:12   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu het plots bewezen is dat de belgische sportbond voor niets tussen het succes van Clijsters zit, telt alleen nog het talent van de bewuste tennisspeelster. Het k�*n natuurlijk niet dat de 'geregionaliseerde' bond de pluimen op haar hoed kan steken die de BUBbers graag op de hoed van hun geliefde, unitaire België hadden gestoken.

Zo doorzichtig als water zijn de BUBbers maar ook zo 'simple' dat ze zich na al hun blunders nog altijd nergens voor schamen.
Oud 26 juni 2003, 11:23   #16
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Appelmans heeft als kind wellicht nog getraind onder de unitaire bond, maar wat doet dat ertoe?
Sabine Appelmans is geboren in 1972, ze begon met tennis op zevenjarige leeftijd, dus 1972+7=1979. En in welk jaar werd de VTV opgericht? 1979...

Sabine heeft dus helaas voor ulder niet meer getraind bij de unitaire bond... 't Was een goede poging om toch nog een beetje de meubelen te redden, maar 't is een sisser geworden.
Oud 26 juni 2003, 11:28   #17
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Henin tenniste vanaf haar 5e, maar de essentie van mijn kritiek omzeilt u.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 11:51   #18
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Appelmans heeft als kind wellicht nog getraind onder de unitaire bond, maar wat doet dat ertoe? Feit is dat het puur om talent gaat. Opleiding of niet. Kijk naar Engeland, lange traditie, prachtige velden, prima structuur...maar al jaren niks.
Neen Tacitus. Het talent is uiteraard het belangrijkste maar de opleiding mag niet zomaar genegeerd worden. Een hoogbegaafde is toch ook maar niets zonder een opleiding, niet?
Beide tennisfederaties hebben zeer degelijk werk verricht, dit mag gezegd worden.
Oud 26 juni 2003, 12:02   #19
Tantist

Standaard

Citaat:
Henin tenniste vanaf haar 5e, maar de essentie van mijn kritiek omzeilt u.
Daar antwoorde de kleine Belg onder u al op...

Citaat:
Neen Tacitus. Het talent is uiteraard het belangrijkste maar de opleiding mag niet zomaar genegeerd worden. Een hoogbegaafde is toch ook maar niets zonder een opleiding, niet? Beide tennisfederaties hebben zeer degelijk werk verricht, dit mag gezegd worden.
En ik haat hem daar voor, want er is niets zo ontwapenend als iemand die zich niet krampachtig vastklampt aan een niet te verdedigen waarheid...

Oh, en wat Justine betreft... Die heeft zelfs met haar 5 jaar NOOIT onder de unitaire koepel getennisd...
Oud 27 juni 2003, 03:29   #20
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Waals-Vlaamse finale in Parijs bewijst meteen ook het nut van de splitsing van de Belgische tennisbond in een Vlaamse en een Franstalige vleugel.

Zonder de klassieke Belgische blokkeringen zijn de Vlaamse en Waalse tennisfederatie er in geslaagd hun eigen ding te doen om zo, naast Clijsters en Henin, een hele reeks atleten van wereldniveau af te leveren.

De les is ook hier: eigen verantwoordelijkheid houdt winst in, voor zowel Vlaanderen als Wallonië.
Fijn! Laten we dit dan meteen doortrekken naar provinciaal nivo, en elke provincie zijn eigen bond geven. Klein is fijn en efficiënt! Als West-Vlaming wens ik de Limburgse Kim Clijsters en de Naamse/Luikse Justine Henin veel sukses.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be