![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() <knip knip knip>
JUSTINE HENIN &#8211; HARDENNE, INSPIRATIE VOOR WALLONIE? De Vlaamse Volksbeweging wenst de Waalse Justine Henin-Dardenne van harte proficiat voor haar prachtige overwinning op Roland-Garros. De VVB hoopt dat het zelfvertrouwen van deze talentrijke Waalse tenniskampioene een voorbeeld en stimulans kan zijn voor een heropbloei van de sociaal-economische situatie in Wallonië Haar overwinning kan het Waalse imago in het buitenland versterken en de VVB hoopt dan ook dat ze voluit wordt uitgespeeld als Waalse en niet als Belgische vedette. Het Waals geloof in eigen kunnen staat momenteeL op een zeer laag pitje. Ten onrechte volgens de VVB, want het is uitsluitend de behoudsgezinde opstelling van de Franstalige politieke en syndicale klasse die nog steeds elk creatief inspelen op de verschillende communautaire noden blokkeert. Bovendien bestendigt de Belgische situatie de Waalse afhankelijkheid van Vlaanderen. Justin Henin-Hardenne bewijst dat Wallonië ook op eigen kracht de top kan bereiken. De Waals-Vlaamse finale in Parijs bewijst meteen ook het nut van de splitsing van de Belgische tennisbond in een Vlaamse en een Franstalige vleugel. Zonder de klassieke Belgische blokkeringen zijn de Vlaamse en Waalse tennisfederatie er in geslaagd hun eigen ding te doen om zo, naast Clijsters en Henin, een hele reeks atleten van wereldniveau af te leveren. De les is ook hier: eigen verantwoordelijkheid houdt winst in, voor zowel Vlaanderen als Wallonië. Guido Moons Algemeen voorzitter Vlaamse Volksbeweging 8 juni 2003
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Met zo'n hypocriete houding zou je President of the United States kunnen worden ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Man toch, nog nooit bij u opgekomen dat talent het prominente apect is in het succes van onze tennissende meisjes. Zowel de Vlaamse als Waalse tennisfederatie schrijft het succes graag toe aan 'hun eigen visie'. Hoe groot hun aandeel in de succes-story eigenlijk is, moet nog blijken de volgende jaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Ewel, dan kunnen jullie het nu toch ook niet erg vinden? Of is dat dan hypocriet? ![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En een goede trainer of opleiding kregen ze natuurlijk niet van die belgicistische schurken!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Los daarvan: België heeft een hééél slecht sportief beleidscultuur. Als ik ooit minister zou worden, (Ik maak kans: 1 op 6 miljard) het zou iets voor zijn... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Appelmans heeft als kind wellicht nog getraind onder de unitaire bond, maar wat doet dat ertoe? Feit is dat het puur om talent gaat. Opleiding of niet. Kijk naar Engeland, lange traditie, prachtige velden, prima structuur...maar al jaren niks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu het plots bewezen is dat de belgische sportbond voor niets tussen het succes van Clijsters zit, telt alleen nog het talent van de bewuste tennisspeelster. Het k�*n natuurlijk niet dat de 'geregionaliseerde' bond de pluimen op haar hoed kan steken die de BUBbers graag op de hoed van hun geliefde, unitaire België hadden gestoken.
Zo doorzichtig als water zijn de BUBbers maar ook zo 'simple' dat ze zich na al hun blunders nog altijd nergens voor schamen.
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Sabine heeft dus helaas voor ulder niet meer getraind bij de unitaire bond... 't Was een goede poging om toch nog een beetje de meubelen te redden, maar 't is een sisser geworden.
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Henin tenniste vanaf haar 5e, maar de essentie van mijn kritiek omzeilt u.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Beide tennisfederaties hebben zeer degelijk werk verricht, dit mag gezegd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Oh, en wat Justine betreft... Die heeft zelfs met haar 5 jaar NOOIT onder de unitaire koepel getennisd...
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |