![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die zin, heb ik geen moeite om Gaïa haar discriminatoire beleid op basis van haar eigen (m.i. bizarre) waarden en (eveneens m.i. scheve) ethiek te gunnen. Waar ik wel moeite mee heb, is de tweeslachtige houding die de overheid in deze zaak vermoedelijk zal aan de dag leggen. Wat zullen we meer dan waarschijnlijk te zien krijgen? Wanneer b.v. een huisbaas weigert om op basis van zijn door katholieke waarden en ethiek ingegeven homofobie zijn pand te verhuren aan een homokoppel, dan riskeert hij boete en celstraf. Idem ditto voor een privé-werkgever die uit economische overwegingen geen boodschap heeft aan de verplichting om racistische quota te hanteren in zijn aanwervings en personeelsbeleid. Tien tegen een, wordt Gaïa in deze ongemoeid gelaten. Wanneer Gaïa hier niet streng terecht gewezen wordt, dan meet de overheid met twee maten en gewichten. Dan regeert diezelfde overheid met de natte vinger en op basis van een verzwegen eigen arbitraire moraal, wat totaal ongehoord is: de overheid behoort eigenlijk geen moraal op te dringen.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Naast diploma- en andere jobvereisten is er de extra eis dat kandidaten vegetariër moeten zijn.
Normaal, bij Gaia hebben de toiletten geen verluchting.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Van den Bossche is toch zelf ook geen vegetariër dacht ik ?
Volgens mij gaat het hier om een hoax of zo. Gaia is niet tegen het eten van vlees want dan zou het ook tegen het eten van planten zijn. Gaia is tegen de mishandeling van dieren, niet tegen het eten ervan wanneer ze in menswaardige omstandigheden zijn groot gebracht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het normaal bovendien dat ze bij Gaia vleeseters weigeren. Bij vws zouden we ook nooit een niet arme tewerkstellen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 september 2005 om 19:22. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Gaia kan de boom in
![]()
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Wedde dat Vandenbossche het niet eens is met Degreef. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat het niet meer botert bij de gaiatop. Gaia zal waarschijnlijk net als agalev de foute weg op gaan. De weg van het ego.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In feite discrimineert Gaïa op basis van een voedingspatroon. Dat voedingspatroon is voor velen het gevolg van het (soms bijna religieus) aanhangen van een moraal of filosofie. We kunnen dus in elk geval stellen dat Gaïa discrimineert op basis van overtuiging bij haar personeelsbeleid. Nu is mijn vraag: "Waarom mag Gaïa op basis van haar arbitriare morele gronden (zoöfilie) discrimineren, terwijl zulks wettelijk verboden is aan andere werkgevers of huisbazen, die ook discrimineren op even arbitraire gronden zoals homofobie of xenofobie?"[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 23 september 2005 om 19:33. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Omdat gaia politiek correct is ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Omdat Gaia geen politiek gevaar betekent voor paars-groen
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze is officiëel tegen discriminatie, maar pleegt er zelf. Bovendien op basis van puur arbitraire morele overwegingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Is Gaia een overheidsinitiatief?
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Het is noch aan de wetgevende noch aan de uitvoerende macht zich hierin te moeien. De onverkozen derde gerechterlijke macht zou hier moeten op treden. Heu of bij wat de openbare aanklager ook mag ondergebracht worden. Als niemand klacht neerlegt, gebeurt er uiteraard niets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had leuk geweest om de afloop te kennen.........
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() laten we het wat extremer stellen
stel iemand die lid is van de varkensvleeslobby soliciteert bij gaia qua vaardigheden is zijn profiel geschikt mag gaia deze infiltrant niet weigeren ? ik denk dat we een onderscheid moeten maken tussen gewonen bedrijven en ideologische organisaties organisaties die een bepaalde doelstelling nastreven mogen toch wel selectief zijn zeker inzake loyaliteit tav die doelstellingen wat zou er bovendien gebeuren indien ik morgen ging soliciteren bij het algemeen eigenaarssyndicaat ? zou ik aangeworven worden ? Zou een klacht van mij wegens dicriminatie ( omdat ik ook lid ben van vws ) ontvankelijk verklaard worden ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar of dat van de wetgever mag is een andere zaak. Citaat:
Wie bepaalt de rangorde inzake streefdoelen? Waarom zou een organisatie die comfort voor dieren nastreeft op hoogwaardiger morele gronden werken dan een organisatie die comfort voor de mens nastreeft? Vind jij dat de wetgever jou zo een morele rangorde mag opleggen? Citaat:
Waarom zou jouw discriminatie een grond voor vervolging bieden, en die van Gaïa niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() "Hoe ... maar dat is toch logisch?"
*geeuw* |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het Gaïa opbrengt (cfr. de vrijwilligers die wél een steakske mogen eten!)) dan zijn ze plots heel wat minder selectief en discriminatoir.......
![]() |
![]() |