![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zal maar eens reclame gaan maken voor mijn woonprovincie, want na deze kwakkelzomer zien ze hier graag wat meer toeristen komen.
Als je vanavond nog niet gekeken hebt, zondagavond om 17.00 uur de herhaling van Vlaanderen Vakantieland met een reportage over Drenthe. Je ziet achtereenvolgens: - het Hunebedcentrum in Borger - de vestingstad Coevorden - het Van Goghhuis in Veenoord/Nieuw-Amsterdam - het dorp Gees en de beeldentuin Dehullu - kanovaren in het Hunzedal (beschrijving gebied en fietsroute) - het uitgestrekte Nationaal beek- en esdorpenlandschap Drentsche Aa, een van de twintig nationale parken van Nederland Iedereen is welkom, dus komt allen, maar niet allen tegelijk. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Dimitri : 3 september 2005 om 22:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Pff, allemaal dorpen.
Ik blijf dan wel in mijn dorp hoor...
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Een dorp zoals het mijne is geen reis waard, nee.
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Maar goed, ieder zijn voorkeur natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Mooie hunnebedden hebben ze daar. Heb er eens een aantal aangedaan op een fietstochtje. Het hunnebedcentrum was spijtig genoeg gesloten toen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Dat beek- en esdorpenlandschap is blijkbaar wel mooi. Dat stuk van Nederland kende ik niet. Zijn daar toevallig interessante fietsroutes?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Zo kun je bijv. mooi zien dat het grootste hunebed, D49 bij Schoonoord, bijgenaamd de 'Papeloze Kerk' (bij het hunebed werden tijdens de Reformatie hagepreken gehouden), in 1918 nog midden op de heide lag. Tegenwoordig ligt het midden in de Boswachterij Sleenerzand, een van de grote bossen die in de eerste helft van de twintigste eeuw door Staatsbosbeheer zijn aangeplant. De Drentse bossen zijn dus nog relatief jong: 150 jaar geleden bestonden de zandgronden nog uit een zee van heide, met daarin enkel de dorpsgebieden als kleine eilandjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Het predikaat fietsprovincie is overigens zeker niet overdreven: in het buitengebied hebben nagenoeg alle doorgaande wegen aparte fietspaden en daarnaast zijn er nog heel wat speciaal aangelegde fietspaden. Maar ook over de stille landweggetjes is het natuurlijk prima fietsen. Het aanbod en de kwaliteit van de fietspaden is hier nog beter dan in de omgeving van Rotterdam, waar ik vandaan kom. Dat was echt een aangename verrassing toen ik hier kwam wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |