![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Guderian kan hier probleemloos een zwarte tennisspeelster uitschelden voor "apin", volgens de interpretatie van moderator Peter Johan is dat geen racisme.
Maar is dat wel zo? Inderdaad zijn volgens de huidige wetgeving "racistische beledigingen" geen racisme, omdat de wetgeving spreekt van "aanzetten tot racisme". Tot zover klopt dit ook. Maar.... Het feit dat dit een publiek forum is, en de moderators weigeren in te grijpen wanneer dat forum ontaard in racistische beledigingen, is dit forum op zich wel een aanzetten tot racisme. Dit publieke forum kan je dan nog best vergelijken met een krant waarin je zulke uitingen als "apin" kan lezen, dat ik dan als privépersoon of organisatie de krant kan laten dagvaarden voor een rechter wegens het publiceren van racistische beledigingen. Niet Guderian overtreed hier de wet, maar het forum (en zijn eigenaars of moderators) ovetreden hier de wetgeving op het racisme.
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() how low can you f*cking go.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() ik vind dit zo belachelijk dat het zelfs twee posts waard is.
mohahahaha apin jongens toch |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Blijkbaar beseffen ze op PI-forum wel degelijk dat het hand- en spandiensten verlenen aan individuen zoals Guderian, door hen een forum te verlenen om racistische beledegingen te uiten, wel degelijk een overtreding van de wet op het racisme is. Niet Guderian gaat hier in de fout (ja mag wettelijk gezien racistisch zijn en je racisme uiten), maar wel het forum zèlf dat die beledigingen online brengt op een voor iedereen (die een internetaansluiting heeft) toegankelijke site.
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Mja, ik heb hier nog al wel uitspraken gelezen die voor mij duidelijk 'aanzetten tot racisme' zijn. Niet uit te sluiten, spijtig genoeg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() Je kan misschien denken dat "apin" maar een futuliteit is, maar in het verleden is Guderian dikwijls uit de bol gegaan vooraleer hij eindelijk wat weerwerk kreeg. Hij is nu heel wat voorzichtiger geworden omdat hij anders niet meer aan de bak komt.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn er zelfs die probleemloos neo-racisme bepleiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als de postings van Guderian dan al ergens toe aanzetten, dan is het wel plaatsvervangende schaamte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Piano, zou je niet beter Karel De Gucht (en jezelf) aanklagen? Of is 'mestkevers' zoveel onschuldiger dan 'apin'?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Ik heb je al eens een foto van een dertigtal boeken op het net weten plaatsen, met de trotse vermelding "mijn bibliotheek"! Het historische werk "De val van Berlijn" was er ook bij, herinner ik me. Als u dat werk gelezen had (blijkbaar gebruikt u het als onderlegger of om uw piano in evenwicht te houden), zou u geweten hebben dat Heinz Guderian niets met de Waffen-SS te maken had, maar een gewoon Wehrmacht-officier was, die met Hitler en Himmler vaak in de clinch ging en op het einde door Hitler met de dood bedreigd werd en tot opstappen gedwongen werd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Van wie was dat nu ook weer? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te vaak gaan zeuren bij die moderator en je zin niet gekregen, Piano? ![]() ![]() ![]() Nu ben je wel mooi door de mand gevallen, gestapootje van mijn voeten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Pianola, Nooit heb ik U gehoord wanneer men de Vlaams Blok mensen heeft gescholden voor mestkever. En nu plots is apin rascistis?
Wanneer U het ene als rascistis beschouwd is het andere ook rascistis. Kijk dan maar de topicks na waar de Vlaams blok mensen verweten worden, en reageer daar dan ook op. Nu bent U volledig ongeloofwaardig! |
![]() |
![]() |