![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Berichten: n/a
|
Veroorzaakte racisme niet zo'n ernstig crimineel roofachtig gedrag
dan was deze ernstige gestoordheid grappig en zielig tegelijk geweest. Het zou niet veel verschillen van de idioot die poep op zijn boterham gesmeerd had en dacht dat hij een boterham met pindakaas at. Wat men ook tegen hem zei, hij hield maar vol dat het pindakaas was en kon niet geloven dat er mensen waren die zagen dat hij poep at. Zielig natuurlijk. Dat racisten zich net als deze idioot gedragen is een feit. Het is echter niet grappig en ook niet zielig maar een gedrag dat reeds miljoenen mensen het leven gekost heeft. Nu anno 2005 moeten wij Nederlanders, zoals het in de Nederlandse pers media staat, het een hele eer vinden dat onze eigen Hirsi Ali, het zwarte Nederlandse meisje dat uit Afrika kwam, die de moslims problematiseert en criminaliseert is voorgedragen om Europeaan van de eeuw te worden Wie anders kan het beter weten dan een zwarte als moslim opgevoede vrouw. Hirsi Ali is een voorbeeld voor heel blank Europa en hoort daarom de Europeaan van het jaar te worden. In menige hoogontwikkelde huiskamer wordt zij met ontzag verheven tot grote glorie van de natie met als onderschrift de mededeling dat het hier om iemand gaat die zwart van vel was, maar wit van ziel. Het lijk weer tijden in de Gouden eeuw. Dit paardemiddel werkte toen. Het werkt nu ook weer. Maar het feit alleen al dat er een dergelijk paardemiddel voor nodig is, maakt duidelijk dat geen mens zonder meer een gerust geweten heeft over de behandeling van de moslims, of de Marokkaan, of de allochtoon. Het innerlijke geweten knaagt waar de zieke racistische geest voorschrijft. Hirsi Ali is de Nederlandse Johannes Capitein van 2005. Zo heeft ook elk land uit racistendom zijn eigen Hirsi Ali's. Maar de rest van de wereld constateert dat Hirsi Ali een gefrustreerde zwarte moslim vrouw is en de mond van de Nederlandse racisten in racistendom is geworden net als Johannes Capitein 250 jaar geleden De rest van de wereld constateert dat Hirsi Ali de Nederlandse wetten overtreedt die racisme verbieden. Maar de racistische Nederlanders zien dat niet, net als de idioot die poep at en dacht lekker pindakaas te eten. De rest vna de werled vindt het helemaal niet grappig en ook niet zielig. Men weet wat er aan de hand is. Het Nederlandse volk is ernstig ziek. Over 250 jaar zal in een of andere Nederlandse krant net zoals 1998 Gerard van Westerloo een artikel schreef over 250 jaar geleden toen Johannes Capitein, de Hirsi Ali van 250 jaar geleden werd vereerd. http://www.groene.nl/1998/26/gvw_slavernij.html Het probleem van Gerard van Westerloo is dat hij anno 1998 het racisme in Nederland van 1998 net zoals zijn racistische voorouders in de gouden eeuw niet kon waarnemen. De Groene Amsterdammer van 24 juni 1998 Wit vel, zwarte ziel Op 1 juli aanstaande is het 135 jaar geleden dat Holland de slavernij afschafte. Hoe kon de gemiddelde planter veranderen in een bruut, die de neger zag als 'zeer luy, bedrieglyk en wreed'. Afgezien misschien van die 'Moor uyt Africa', die 'zwart van vel maar wit van ziel' was. door Gerard van Westerloo DE KOMENDE week herdenkt de organisatie Freedom op tal van plaatsen in Nederland het heuglijke feit dat er op 1 juli 1863, precies 135 jaar geleden, een einde kwam aan de Hollandse tak van de slavernij. Op die dag werden te Suriname 33.000 slaven en op de Antillen 12.000 slaven van hogerhand tot vrije mensen verklaard. Het is voor het eerst in die 135 jaar dat er in Nederland zo uitvoerig bij Emancipatiedag wordt stilgestaan. In Suriname is 1 juli allang een Nationale Feestdag. Midden in Paramaribo, rond het beeldje van het negerslaafje Kwakoe dat zijn ketenen verbreekt, ontsteken zijn nakomelingen vreugdevuurwerk en zingen zij dat Sranan hun kondre tru is. Het was niet zo, meent van Lier, dat de doorsnee planter als bruut in Suriname arriveerde. Het was zo dat hij, uitzonderingen daargelaten, ter plaatse in een bruut veranderde. In zijn hoofd voltrok zich een 'ziekelijk proces', een verandering in zijn 'geestelijke structuur' waarbij hij eerst de negers over wie hij heerste moest 'dehumaniseren', moest 'verdierlijken', zodat hij zich daarna van 'zijn eigen wreedheid niet meer volledig bewust' was. In deze transformatie schuilt de kern van de verhoudingen in de West-Indische slavenmaatschappij. Iedereen die er als scheepskapitein, als handelaar, als plantagehouder of hoe dan ook mee te maken kreeg, moest, om de eigenwaarde in stand te houden, willens en wetens een enorme stap terug doen in de eigen beschavingsgeschiedenis. Als gezegd: in het deel van de wereld dat hij zelf bewoonde werden horigheid en slavernij als barbaars gezien. Nu het om 'Moren uyt Africa' ging kon de barbarij alleen gerechtvaardigd worden door hen een deel van hun menselijkheid te ontnemen. Het is waar: pas in 1686, een halve eeuw na de eerste afvaart van het eerste met negers volgestouwde Hollandse zeilschip, werd de slaaf officieel tot mens verklaard. Maar ook uit de jaren daarvoor zijn er geen getuigenissen die hem zijn principiële menselijkheid ontzegden. Dat maakt het niet beter, dat maakt het erger. Juist omdat de slaaf een mens was, moest zijn meester hem eerst tot een inferieure variant ontmenselijken. De godgeleerde schrijvers beriepen zich op de bijbel, zowel om het slavenbedrijf te rechtvaardigen als om het te veroordelen. De beste zet ooit door de voorstanders bedacht heette Jacobus Elisa Johannes Capitein, zelf een 'Moor uyt Africa', zoals de titelpagina van zijn in 1742 te Leiden verdedigde proefschrift meldt. In enkele maanden beleefde zijn werk vier herdrukken - wie zou er beter de bijbelse fundering van de slavernij kunnen verdedigen dan een neger? In menige godvrezende huiskamer hing zijn beeltenis met als onderschrift de mededeling dat het hier om iemand ging die zwart van vel was, maar wit van ziel. Dat paardemiddel heeft zeker gewerkt. Maar het feit alleen al dat er een dergelijk paardemiddel voor nodig was maakt duidelijk dat geen mens zonder meer een gerust geweten had over het slafelijk bedrijf. Dat is de rode draad die door 350 jaar slavernij loopt: een ongemakkelijk schuldgevoel dat alleen maar bestreden kon worden door de slachtoffers als inferieure en in wezen slechte mensen af te schilderen. Zelfs de Europese reizigers die terugkwamen met verschrikkelijke verhalen over willekeurig geweld en hemeltergende misstanden gaven inktzwarte beschrijvingen van de 'Heidensche' aard der 'Slaven uit den geslagte Chams'. Voor de een ging het om 'verraders, bloetdorstig van natuur', volgens de ander was de doorsnee slaaf 'zeer luy, bedrieglyk, wreed en genegen tot Diefstal, den Drank en de Vrouwen'. En een derde noemde ze 'trots, hooghartig en wraakzuchtig.' |
|
|
#2 |
|
Berichten: n/a
|
"R.Wereldsman" de weeffout blijft maar gefrustreerde getiktelingenkolder brabbelen. Zwart van vel, grappig maar zielig. |
|
|
#3 |
|
Berichten: n/a
|
Ben je niet gewoon een beetje jaloers?
|
|
|
#4 |
|
Berichten: n/a
|
R.Wereldsman wrote:
> Veroorzaakte racisme niet zo'n ernstig crimineel roofachtig gedrag > dan was deze ernstige gestoordheid grappig en zielig tegelijk geweest. > Het zou niet veel verschillen van de idioot die poep op zijn boterham > gesmeerd had en dacht dat hij een boterham met pindakaas at. > Wat men ook tegen hem zei, hij hield maar vol > dat het pindakaas was en kon niet geloven dat er mensen waren die > zagen dat hij poep at. Zielig natuurlijk. > > Dat racisten zich net als deze idioot gedragen is een feit. > Het is echter niet grappig en ook niet zielig maar > een gedrag dat reeds miljoenen mensen het leven gekost heeft. > > Nu anno 2005 moeten wij Nederlanders, zoals het in de Nederlandse > pers media staat, het een hele eer > vinden dat onze eigen Hirsi Ali, het zwarte > Nederlandse meisje dat uit Afrika kwam, die de moslims problematiseert > en criminaliseert is voorgedragen om Europeaan van de eeuw te worden > Wie anders kan het beter weten dan een zwarte als > moslim opgevoede vrouw. Hirsi Ali is een voorbeeld voor heel blank > Europa en hoort daarom de Europeaan van het jaar te worden. > > In menige hoogontwikkelde huiskamer wordt zij met ontzag > verheven tot grote glorie van de natie met als > onderschrift de mededeling dat het hier om iemand gaat die > zwart van vel was, maar wit van ziel. Het lijk weer tijden in de > Gouden eeuw. > Dit paardemiddel werkte toen. Het werkt nu ook weer. > Maar het feit alleen al dat er een dergelijk paardemiddel > voor nodig is, maakt duidelijk > dat geen mens zonder meer een gerust geweten heeft > over de behandeling van de moslims, of de Marokkaan, of de > allochtoon. Het innerlijke geweten knaagt waar de zieke > racistische geest voorschrijft. > Hirsi Ali is de Nederlandse Johannes Capitein van 2005. > Zo heeft ook elk land uit racistendom zijn eigen Hirsi Ali's. > > Maar de rest van de wereld constateert dat Hirsi Ali een gefrustreerde > zwarte moslim vrouw is en de mond van de Nederlandse racisten in > racistendom is geworden net als Johannes Capitein 250 jaar geleden > De rest van de wereld constateert dat Hirsi Ali > de Nederlandse wetten overtreedt die racisme verbieden. > Maar de racistische Nederlanders zien dat niet, net als de idioot die > poep at en dacht lekker pindakaas te eten. > De rest vna de werled vindt het helemaal niet grappig en ook > niet zielig. Men weet wat er aan de hand is. > Het Nederlandse volk is ernstig ziek. > > Over 250 jaar zal in een of andere Nederlandse krant net zoals > 1998 Gerard van Westerloo een artikel schreef over 250 jaar geleden > toen Johannes Capitein, de Hirsi Ali van 250 jaar geleden > werd vereerd. > http://www.groene.nl/1998/26/gvw_slavernij.html > > Het probleem van Gerard van Westerloo is dat hij anno > 1998 het racisme in Nederland van 1998 net zoals zijn > racistische voorouders in de gouden eeuw niet kon waarnemen. > > De Groene Amsterdammer van 24 juni 1998 > > Wit vel, zwarte ziel > > Op 1 juli aanstaande is het 135 jaar geleden dat Holland > de slavernij afschafte. Hoe kon de gemiddelde planter > veranderen in een bruut, die de neger zag als 'zeer luy, > bedrieglyk en wreed'. Afgezien misschien van die > 'Moor uyt Africa', die 'zwart van vel maar wit van ziel' was. > > door Gerard van Westerloo > > > DE KOMENDE week herdenkt de organisatie Freedom > op tal van plaatsen in Nederland het heuglijke feit dat > er op 1 juli 1863, precies 135 jaar geleden, een einde kwam > aan de Hollandse tak van de slavernij. Op die dag werden > te Suriname 33.000 slaven en op de Antillen 12.000 slaven > van hogerhand tot vrije mensen verklaard. > > Het is voor het eerst in die 135 jaar dat er in Nederland zo > uitvoerig bij Emancipatiedag wordt stilgestaan. > In Suriname is 1 juli allang een Nationale Feestdag. > Midden in Paramaribo, rond het beeldje van het negerslaafje > Kwakoe dat zijn ketenen verbreekt, ontsteken zijn nakomelingen > vreugdevuurwerk en zingen zij dat Sranan hun kondre tru is. > > Het was niet zo, meent van Lier, dat de doorsnee planter als bruut > in Suriname arriveerde. Het was zo dat hij, uitzonderingen daargelaten, > ter plaatse in een bruut veranderde. > In zijn hoofd voltrok zich een 'ziekelijk proces', een verandering in zijn > 'geestelijke structuur' waarbij hij eerst de negers over wie hij heerste > moest 'dehumaniseren', moest 'verdierlijken', zodat hij zich daarna > van 'zijn eigen wreedheid niet meer volledig bewust' was. > > In deze transformatie schuilt de kern van de verhoudingen > in de West-Indische slavenmaatschappij. Iedereen die er > als scheepskapitein, als handelaar, als plantagehouder of hoe > dan ook mee te maken kreeg, moest, om de eigenwaarde in stand > te houden, willens en wetens een enorme stap terug doen in > de eigen beschavingsgeschiedenis. Als gezegd: in het deel van > de wereld dat hij zelf bewoonde werden horigheid en slavernij > als barbaars gezien. > > Nu het om 'Moren uyt Africa' ging kon de barbarij alleen > gerechtvaardigd worden door hen een deel van hun menselijkheid te ontnemen. > Het is waar: pas in 1686, een halve eeuw na de eerste afvaart van het eerste > met negers volgestouwde Hollandse zeilschip, werd de slaaf officieel > tot mens verklaard. Maar ook uit de jaren daarvoor zijn er geen > getuigenissen die hem zijn principiële menselijkheid ontzegden. > Dat maakt het niet beter, dat maakt het erger. > Juist omdat de slaaf een mens was, moest zijn meester hem eerst > tot een inferieure variant ontmenselijken. > > De godgeleerde schrijvers beriepen zich op de bijbel, zowel om > het slavenbedrijf te rechtvaardigen als om het te veroordelen. > De beste zet ooit door de voorstanders bedacht heette > Jacobus Elisa Johannes Capitein, zelf een 'Moor uyt Africa', > zoals de titelpagina van zijn in 1742 te Leiden verdedigde proefschrift > meldt. > In enkele maanden beleefde zijn werk vier herdrukken - wie zou er beter > de bijbelse fundering van de slavernij kunnen verdedigen dan een neger? > > In menige godvrezende huiskamer hing zijn beeltenis met als > onderschrift de mededeling dat het hier om iemand ging die > zwart van vel was, maar wit van ziel. > Dat paardemiddel heeft zeker gewerkt. Maar het feit alleen al > dat er een dergelijk paardemiddel voor nodig was maakt duidelijk > dat geen mens zonder meer een gerust geweten had > over het slafelijk bedrijf. > Dat is de rode draad die door 350 jaar slavernij loopt: > een ongemakkelijk schuldgevoel dat alleen maar bestreden kon > worden door de slachtoffers als inferieure en in wezen slechte mensen > af te schilderen. > Zelfs de Europese reizigers die terugkwamen met verschrikkelijke > verhalen over willekeurig geweld en hemeltergende misstanden > gaven inktzwarte beschrijvingen van de 'Heidensche' aard > der 'Slaven uit den geslagte Chams'. Voor de een ging > het om 'verraders, bloetdorstig van natuur', > volgens de ander was de doorsnee slaaf 'zeer luy, bedrieglyk, > wreed en genegen tot Diefstal, den Drank en de Vrouwen'. > En een derde noemde ze 'trots, hooghartig en wraakzuchtig.' > > > Wat is er Wereldsman? Ben je een beetje in paniek? Nu een zwarte vrouw de ziekte "rascisme" heeft opgelopen waarvoor jij dacht dat ze imuun waren omdat alleen witten dat konden krijgen? Schrijf nog wat langere lulverhalen dan gaan wij je misschien geloven. |
|
|
#5 |
|
Berichten: n/a
|
R.Wereldsman schreef: > Veroorzaakte racisme niet zo'n ernstig crimineel roofachtig gedrag Rot op met je racistische praatjes uit nl.geschiedenis |
|
|
#6 |
|
Berichten: n/a
|
R.Wereldsman schreef: > Het zou niet veel verschillen van de idioot die poep op zijn boterham > gesmeerd had > dat er mensen waren die > zagen dat hij poep at. > > net als de idioot die > poep at Ach, net zo gek als Maarten Tromp........ |
|
|
#7 |
|
Berichten: n/a
|
R.Wereldsman wrote: > Wit vel, zwarte ziel Wat is een "zwarte" ziel? En wat een "witte"? RS |
|
|
#8 |
|
Berichten: n/a
|
|
|
|
#9 |
|
Berichten: n/a
|
On Tue, 27 Sep 2005 05:53:04 +0200, "R.Wereldsman"
<[email protected]> wrote: >Veroorzaakte racisme niet zo'n ernstig crimineel roofachtig gedrag >dan was deze ernstige gestoordheid grappig en zielig tegelijk geweest. U heeft het achterstevoren (gebeurt wel vaker). Crimineel roofachtig gedrag met als uitgangspunt rassenverschil = racisme. >Maar de rest van de wereld constateert dat Hirsi Ali een gefrustreerde >zwarte moslim vrouw is Time magazine zag iets anders :)))) Hans 'Ik discrimineer niet. Van mijn ken iedereen de pleuris krijge!' - Haagse Harry - |
|
|
#10 |
|
Berichten: n/a
|
surodje wrote:
> R.Wereldsman wrote: > >>Veroorzaakte racisme niet zo'n ernstig crimineel roofachtig gedrag >>dan was deze ernstige gestoordheid grappig en zielig tegelijk geweest. >>Het zou niet veel verschillen van de idioot die poep op zijn boterham >>gesmeerd had en dacht dat hij een boterham met pindakaas at. >>Wat men ook tegen hem zei, hij hield maar vol >>dat het pindakaas was en kon niet geloven dat er mensen waren die >>zagen dat hij poep at. Zielig natuurlijk. >> >>Dat racisten zich net als deze idioot gedragen is een feit. >>Het is echter niet grappig en ook niet zielig maar >>een gedrag dat reeds miljoenen mensen het leven gekost heeft. >> >>Nu anno 2005 moeten wij Nederlanders, zoals het in de Nederlandse >>pers media staat, het een hele eer >>vinden dat onze eigen Hirsi Ali, het zwarte >>Nederlandse meisje dat uit Afrika kwam, die de moslims problematiseert >>en criminaliseert is voorgedragen om Europeaan van de eeuw te worden >>Wie anders kan het beter weten dan een zwarte als >>moslim opgevoede vrouw. Hirsi Ali is een voorbeeld voor heel blank >>Europa en hoort daarom de Europeaan van het jaar te worden. >> >>In menige hoogontwikkelde huiskamer wordt zij met ontzag >>verheven tot grote glorie van de natie met als >>onderschrift de mededeling dat het hier om iemand gaat die >>zwart van vel was, maar wit van ziel. Het lijk weer tijden in de >>Gouden eeuw. >>Dit paardemiddel werkte toen. Het werkt nu ook weer. >>Maar het feit alleen al dat er een dergelijk paardemiddel >>voor nodig is, maakt duidelijk >>dat geen mens zonder meer een gerust geweten heeft >>over de behandeling van de moslims, of de Marokkaan, of de >>allochtoon. Het innerlijke geweten knaagt waar de zieke >>racistische geest voorschrijft. >>Hirsi Ali is de Nederlandse Johannes Capitein van 2005. >>Zo heeft ook elk land uit racistendom zijn eigen Hirsi Ali's. >> >>Maar de rest van de wereld constateert dat Hirsi Ali een gefrustreerde >>zwarte moslim vrouw is en de mond van de Nederlandse racisten in >>racistendom is geworden net als Johannes Capitein 250 jaar geleden >>De rest van de wereld constateert dat Hirsi Ali >>de Nederlandse wetten overtreedt die racisme verbieden. >>Maar de racistische Nederlanders zien dat niet, net als de idioot die >>poep at en dacht lekker pindakaas te eten. >>De rest vna de werled vindt het helemaal niet grappig en ook >>niet zielig. Men weet wat er aan de hand is. >>Het Nederlandse volk is ernstig ziek. >> >>Over 250 jaar zal in een of andere Nederlandse krant net zoals >>1998 Gerard van Westerloo een artikel schreef over 250 jaar geleden >>toen Johannes Capitein, de Hirsi Ali van 250 jaar geleden >>werd vereerd. >>http://www.groene.nl/1998/26/gvw_slavernij.html >> >>Het probleem van Gerard van Westerloo is dat hij anno >>1998 het racisme in Nederland van 1998 net zoals zijn >>racistische voorouders in de gouden eeuw niet kon waarnemen. >> >>De Groene Amsterdammer van 24 juni 1998 >> >>Wit vel, zwarte ziel >> >>Op 1 juli aanstaande is het 135 jaar geleden dat Holland >>de slavernij afschafte. Hoe kon de gemiddelde planter >>veranderen in een bruut, die de neger zag als 'zeer luy, >>bedrieglyk en wreed'. Afgezien misschien van die >>'Moor uyt Africa', die 'zwart van vel maar wit van ziel' was. >> >>door Gerard van Westerloo >> >> >>DE KOMENDE week herdenkt de organisatie Freedom >>op tal van plaatsen in Nederland het heuglijke feit dat >>er op 1 juli 1863, precies 135 jaar geleden, een einde kwam >>aan de Hollandse tak van de slavernij. Op die dag werden >>te Suriname 33.000 slaven en op de Antillen 12.000 slaven >>van hogerhand tot vrije mensen verklaard. >> >>Het is voor het eerst in die 135 jaar dat er in Nederland zo >>uitvoerig bij Emancipatiedag wordt stilgestaan. >>In Suriname is 1 juli allang een Nationale Feestdag. >>Midden in Paramaribo, rond het beeldje van het negerslaafje >>Kwakoe dat zijn ketenen verbreekt, ontsteken zijn nakomelingen >>vreugdevuurwerk en zingen zij dat Sranan hun kondre tru is. >> >>Het was niet zo, meent van Lier, dat de doorsnee planter als bruut >>in Suriname arriveerde. Het was zo dat hij, uitzonderingen daargelaten, >>ter plaatse in een bruut veranderde. >>In zijn hoofd voltrok zich een 'ziekelijk proces', een verandering in zijn >>'geestelijke structuur' waarbij hij eerst de negers over wie hij heerste >>moest 'dehumaniseren', moest 'verdierlijken', zodat hij zich daarna >>van 'zijn eigen wreedheid niet meer volledig bewust' was. >> >>In deze transformatie schuilt de kern van de verhoudingen >>in de West-Indische slavenmaatschappij. Iedereen die er >>als scheepskapitein, als handelaar, als plantagehouder of hoe >>dan ook mee te maken kreeg, moest, om de eigenwaarde in stand >>te houden, willens en wetens een enorme stap terug doen in >>de eigen beschavingsgeschiedenis. Als gezegd: in het deel van >>de wereld dat hij zelf bewoonde werden horigheid en slavernij >>als barbaars gezien. >> >>Nu het om 'Moren uyt Africa' ging kon de barbarij alleen >>gerechtvaardigd worden door hen een deel van hun menselijkheid te ontnemen. >>Het is waar: pas in 1686, een halve eeuw na de eerste afvaart van het eerste >>met negers volgestouwde Hollandse zeilschip, werd de slaaf officieel >>tot mens verklaard. Maar ook uit de jaren daarvoor zijn er geen >>getuigenissen die hem zijn principiële menselijkheid ontzegden. >>Dat maakt het niet beter, dat maakt het erger. >>Juist omdat de slaaf een mens was, moest zijn meester hem eerst >>tot een inferieure variant ontmenselijken. >> >>De godgeleerde schrijvers beriepen zich op de bijbel, zowel om >>het slavenbedrijf te rechtvaardigen als om het te veroordelen. >>De beste zet ooit door de voorstanders bedacht heette >>Jacobus Elisa Johannes Capitein, zelf een 'Moor uyt Africa', >>zoals de titelpagina van zijn in 1742 te Leiden verdedigde proefschrift >>meldt. >>In enkele maanden beleefde zijn werk vier herdrukken - wie zou er beter >>de bijbelse fundering van de slavernij kunnen verdedigen dan een neger? >> >>In menige godvrezende huiskamer hing zijn beeltenis met als >>onderschrift de mededeling dat het hier om iemand ging die >>zwart van vel was, maar wit van ziel. >>Dat paardemiddel heeft zeker gewerkt. Maar het feit alleen al >>dat er een dergelijk paardemiddel voor nodig was maakt duidelijk >>dat geen mens zonder meer een gerust geweten had >>over het slafelijk bedrijf. >>Dat is de rode draad die door 350 jaar slavernij loopt: >>een ongemakkelijk schuldgevoel dat alleen maar bestreden kon >>worden door de slachtoffers als inferieure en in wezen slechte mensen >>af te schilderen. >>Zelfs de Europese reizigers die terugkwamen met verschrikkelijke >>verhalen over willekeurig geweld en hemeltergende misstanden >>gaven inktzwarte beschrijvingen van de 'Heidensche' aard >>der 'Slaven uit den geslagte Chams'. Voor de een ging >>het om 'verraders, bloetdorstig van natuur', >>volgens de ander was de doorsnee slaaf 'zeer luy, bedrieglyk, >>wreed en genegen tot Diefstal, den Drank en de Vrouwen'. >>En een derde noemde ze 'trots, hooghartig en wraakzuchtig.' >> >> >> > > > Wat is er Wereldsman? Ben je een beetje in paniek? Nu een zwarte vrouw > de ziekte "rascisme" heeft opgelopen waarvoor jij dacht dat ze imuun > waren omdat alleen witten dat konden krijgen? Schrijf nog wat langere > lulverhalen dan gaan wij je misschien geloven. volgens mij is het een citaat uit de groene amsterdammer 24-6-'98 JayJBee "Je kunt R.Wereldsman gelijk blijven geven door te doen alsof je een broodje pindakaas aan het eten bent terwijl je kan ruiken dat het poep is." |
|
|
#11 |
|
Berichten: n/a
|
Gij zit zot in uw vel en gek van geest en dat is een heel ernstige
entriestige ziekte. Helemaal niet grappig, eerder meelijwekkend. |
|
|
#12 |
|
Berichten: n/a
|
> De rest van de wereld constateert dat Hirsi Ali
> de Nederlandse wetten overtreedt die racisme verbieden. Arme zielepoot. Ben jij de rest van de wereld? Hirsi Ali kan volgens je eigen definitie nooit en te nimmer een racist zijn. Dat komt immers volgens jou alleen bij blanken voor? Ik zou als ik jou was maar gauw "de rest van de wereld" gaan vertellen dat je het er niet mee eens bent. Stakker. |
|
|
#13 |
|
Berichten: n/a
|
Richard Smol wrote:
> R.Wereldsman wrote: > > >>Wit vel, zwarte ziel > > > Wat is een "zwarte" ziel? En wat een "witte"? > > RS > vraag dat aan die "mensen" die destijds Jacobus Elisa Johannes Capitein zo betitelden. JayJBee "doe aldoende een beetje vaderlandse geschiedenis op. Zet jezelf eens een historische spiegel voor." |
|
|
#14 |
|
Berichten: n/a
|
> Nu anno 2005 moeten wij Nederlanders, zoals het in de Nederlandse
> pers media staat, het een hele eer > vinden dat onze eigen Hirsi Ali, het zwarte > Nederlandse meisje dat uit Afrika kwam, die de moslims problematiseert > en criminaliseert Daar hebben de moslims Hirsi Ali heus niet voor nodig. -- Gerard van Wilgen www.majstro.com - Veeltalig vertaalwoordenboek www.erotikejo.com - Internationaal sexportaal |
|
|
#15 |
|
Berichten: n/a
|
R.Wereldsman wrote:
....dat het hier om iemand gaat die > zwart van vel was, maar wit van ziel. Oftewel het Bounty-racisme van ene wereldsman... |
|
|
#16 |
|
Berichten: n/a
|
R.Wereldsman schreef:
> Nu anno 2005 moeten wij Nederlanders, zoals het in de Nederlandse > pers media staat, het een hele eer > vinden dat onze eigen Hirsi Ali, het zwarte > Nederlandse meisje dat uit Afrika kwam, die de moslims problematiseert > en criminaliseert is voorgedragen om Europeaan van de eeuw te worden Kom eens met voorbeelden waaruit blijkt dat Hirsi Ali moslims problematiseert en criminaliseert. > Wie anders kan het beter weten dan een zwarte als > moslim opgevoede vrouw. Hirsi Ali is een voorbeeld voor heel blank > Europa en hoort daarom de Europeaan van het jaar te worden. Er is niemand die beweert dat Hirsi Ali een voorbeeld voor blank Europa is. Voor échte racisten kan ze sowieso geen voorbeeld zijn, juist omdat ze zwart is. > Maar de rest van de wereld constateert dat Hirsi Ali een gefrustreerde > zwarte moslim vrouw is en de mond van de Nederlandse racisten in > racistendom is geworden net als Johannes Capitein 250 jaar geleden > De rest van de wereld constateert dat Hirsi Ali > de Nederlandse wetten overtreedt die racisme verbieden. Het is opmerkelijk hoe jij namens de rest van de wereld denkt te kunnen spreken. Heb je ze allemaal om hun mening gevraagd? 'De rest van de wereld' constateert dat Hirsi Ali Nederlandse wetten overtreedt die racisme verbieden, zo schrijf je. Als dat waar is, waarom wordt ze dan niet aangeklaagd of veroordeelt? Het enige wat we gezien hebben waren wat moslims die een filmpje wilden verbieden nog voordat het gemaakt was. > Maar de racistische Nederlanders zien dat niet, net als de idioot die > poep at en dacht lekker pindakaas te eten. > De rest vna de werled vindt het helemaal niet grappig en ook > niet zielig. Men weet wat er aan de hand is. > Het Nederlandse volk is ernstig ziek. Nog niet zo ziek als de Arabieren die zwarten afslachten in Sudan. |
|
|
#17 |
|
Berichten: n/a
|
"R.Wereldsman" <[email protected]> schreef in bericht
<[email protected]>: Ik heb een mooie rol voor je in m'n SM-sjoow - raad eens als wat. <knip> --�* PietHein Waar zou de elite het meeste schijt aan hebben: een gewapend of een ongewapend volk? |
|
|
#18 |
|
Berichten: n/a
|
"surodje" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Wat is er Wereldsman? Ben je een beetje in paniek? Nu een zwarte vrouw > de ziekte "rascisme" heeft opgelopen waarvoor jij dacht dat ze imuun > waren omdat alleen witten dat konden krijgen? Schrijf nog wat langere > lulverhalen dan gaan wij je misschien geloven. Onzin, een zwarte vrouw kan niet de ziekte racisme oplopen maar wel ziekelijk gefrustreerd zijn door de racistische propaganda van racistendom overal in de wereld. De leiders van racistendom zorgen ervoor de media in de wereld te controleren en zodoende de wereld te bestoken met hun eigen racistische leefideeen. Op dit moment maak je mee dat zij in de wereld doen voorkomen alsof Iran gevaarlijk is vanwege nucleaire wapens terwijl racistendom tot de tanden toe bewapend is met nucleaire wapens die zij ook tegen niet-blanken gebruiken. Je weet wel, racistendom gedraagt zich als de idioot die een broodje poep eet en de omgeving wijs maakt dat hij een broodje pindakaas eet. Maar racistendom is een tandje erger. Racistendom doet alsof Iran een broodje poep eet en dat zij broodje pindakaas eten. Belachelijker kan niet. Alleen als je lijdt aan racisme, kan je meemaken wat er nu gebeurt met Iran en de USA en de landen van Europa die als marionetten optreden voor leider racistenleider Bush. Ook de geestelijke zwakkeren overal ter wereld denken dat Iran gevaarlijk is aangezien zij niet beschikken over andere informatie. Pas als het hun wordt uitgelegd hoe het in elkaar zit, begrijpen zij wat er aan de hand is. Maar andere informatie bezitten zij niet. Probeer maar een blank Nederlandse jongen of meisje uit te leggen wat er aan de hand is. Je zal merken dat ze draaiend en ongemakkelijk in hun stoel gaan bewegen en niet weten naar welke kant ze moeten kijken indien je ze het duidelijk maakt. Aangezien hun bewustzijn nog gezonde ruimte heeft beseffen ze hoe gevaarlijk en ziekelijk sommige blanken die aan racisme lijden wel zijn. Je weet hoe dat gaat. Het is net zoals bij jou. Ik ben een van de mensen die je probeert uit te leggen wat er aan de hand is. Maar jij bent blank en jij hebt je jarenlang met de racistische informatie geidentificeerd en het in je bewustzijn opgeslagen als werkelijkheid. Jij wordt racist. Hetgeen ik je nu vertel, roept wrevel bij je op. Een duidelijk bewijs dat je ziek bent in je hoofd. Jouw refentei kaders zit vol racistische verzinsels. En zoals je weet is iemand die dat doet een idioot. Maar je kan er van afkomen. Ik heb hier regelmatig aangegeven dat de racistische leerstellingen van de blanken 2 slachtoffers maken. 1. Blanken kunnen zich makkelijk identificeren met de racistische leerstellingen en zo gauw als zij geloven in de racistische onzin als te zijn de werkelijkheid zijn het racistische idioten geworden. 2. Zwarten zijn eveneens dagelijks onderhevig aan de racistische leerstellingen van de blanken en kunnen zich daarmee niet identificeren. Op het moment dat zij erin gaan geloven ontstaan er gefrustreerde niet blanken die alles eraan doen om op blanken te lijken en zich als blanken te gedragen. Als voorbeeld pak maar een van de bekende racistische leerstellingen van de blanken. Denk jij dat een zwarte kan geloven dat hij een minderwaardig mens ten opzichte van een blanke en inferieur is.? Een zwarte die hetgeen de waanzinnige racistische leerstelling van de blanke leert en propageert als werkelijkheid ziet, wordt een gefrustreerde zwarte. Hij gaat zich natuurlijk als ondergeschikte van de blanke gedragen. Een zwarte die zich zo gedraagt is ook geestelijk gestoord. Of ben jij instaat een dergelijke zwarte ook een racist te noemen? Alleen blanken hebben racistische leerstellingen. Tot heden ken ik geen ander ras die racistische leerstellingen verkondigen en propageren. Nu omgekeerd: Denk jij dat er geen blanken zijn die zich niet kunnen vereenzelvigen met de waanzin dat blanken superieur zijn en zwarten inferieur? Een blanke die zich wel vereenzelvigt met de waanzinnige racistische leerstellingen van de blanken, zal zich superieur voelen ten opzichte van zwarten. Ik hoop dat je kan inzien dat we een dergelijk gedrag niet kunnen plaatsen onder frustratie indien deze frustratie zoals uit de praktijk blijkt een rechtvaardiging is van uitbuiting roof en moord. Een blanke die zich zo gedraagt, wordt crimineel en is dus levensgevaarlijk geestelijk gestoord voor niet-blanken. Aangezien er in principe geen verschil is in het gedrag van mensen onafhankelijk van de kleur stel ik het volgende vast: Stelling: Als door de racistische leerstellingen van de blanken zo ongeveer 30% van de blanken racistische getiktelingen worden zullen ook 30% van de niet-blanken gefrustreerden niet-blanken worden. We kennen allemaal de Hirsi-Ali's en in slaventijd de Capitein, s en op dit moment de Rice's van de USA Racisme wordt door opvoeding door ouders en omgeving doorgegeven en is een levensgevaarlijke vorm van geestelijke gestoordheid. Racisme: Gestoordheid die bij "sommige blanken met een bepaalde waanzin" voorkomt met de bedoeling haat te kweken t.o.v. andere groepen die er biologisch anders uitzien om uiteindelijk de slachtoffers te kunnen uitbuiten, beroven en zelfs eventueel te mogen vermoorden. Racisme is een gevaarlijke ziekte die helaas nog niet leidt tot automatische opsluiting en behandeling in een psychiatrische inrichting. Racisme wordt anno 2005 door de opvoeding nog steeds doorgegeven door mensen met een kolonialistische bewustzijn dat vanaf 1550 is ontstaan. Hier beschrijf ik de verschijningsvormen van racisme die afhankelijk zijn van de fase waarin deze ziekte zich bevindt.. fase 1: De persoon met een kolonialistisch bewustzijn ziet veel groepen van mensen die er anders uitzien dan hijzelf. In zijn bewustzijn zijn deze mensen ondergeschikt en horen uitgebuit te worden. Als de ondergeschiktheid en uitbuiting niet kunnen worden vergolden zal fasen 2 in werking treden. fase 2: De racist gaat haat en nijd kweken door de andere groepen negatief te stigmatiseren. Dan komen de volgende zaken aan de orde: "het zich ergeren aan vreemde en onverstaanbare talen, afwijkende religie en kleding, vermeend inpikken van banen, vermeend misbruik van uitkeringen, angst voor overbevolking, en nog veel meer." fase 3: De fase van de rechtvaardiging van de negatieve gevoelens. Dus: "het derde stadium worden aan de vreemdeling andere biologische eigenschappen toegedicht; racistische media, wetenschappers politici en burgers die niks van genetica afweten maar 'allochtonen' minder intelligentie luiheid, crimineelkarakter toedichten zijn daarvan een goed voorbeeld. fase 4: De toepassing van de waanideeën op individuele personen van de andere groepen alsof de eigen verzinsels werkelijkheid zijn.. Fase 5: De meest gewelddadige fase: geweldstoepassing: fascisme, nazisme en genocide. |
|
|
#19 |
|
Berichten: n/a
|
Na rijp beraad schreef R.Wereldsman :
> "surodje" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > >> Wat is er Wereldsman? Ben je een beetje in paniek? Nu een zwarte vrouw >> de ziekte "rascisme" heeft opgelopen waarvoor jij dacht dat ze imuun >> waren omdat alleen witten dat konden krijgen? Schrijf nog wat langere >> lulverhalen dan gaan wij je misschien geloven. > > Onzin, een zwarte vrouw kan niet de ziekte racisme oplopen > maar wel ziekelijk gefrustreerd zijn door de racistische propaganda > van racistendom overal in de wereld. De leiders van racistendom > zorgen ervoor de media in de wereld te controleren en > zodoende de wereld te bestoken met hun eigen racistische leefideeen. > Op dit moment maak je mee dat zij in de wereld doen > voorkomen alsof Iran gevaarlijk is vanwege nucleaire wapens > terwijl racistendom tot de tanden toe bewapend is met > nucleaire wapens die zij ook tegen niet-blanken gebruiken. KNIP Oh je bedoeld zoals de poster campagne die nu weer door een Joodse stichting wordt gevoerd met texten als hier gingen vroeger de joden op de trein, gemakshalve alle andere slachtoffers van de 2e wereld oorlog maar weer vergeten. Of de vele zwarte gangsta groepen die oproepen geweld tegen blanken te gebruiken enz enz. Mark |
|
|
#20 |
|
Berichten: n/a
|
"Mark" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Na rijp beraad schreef R.Wereldsman : >> "surodje" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> >>> Wat is er Wereldsman? Ben je een beetje in paniek? Nu een zwarte vrouw >>> de ziekte "rascisme" heeft opgelopen waarvoor jij dacht dat ze imuun >>> waren omdat alleen witten dat konden krijgen? Schrijf nog wat langere >>> lulverhalen dan gaan wij je misschien geloven. >> >> Onzin, een zwarte vrouw kan niet de ziekte racisme oplopen >> maar wel ziekelijk gefrustreerd zijn door de racistische propaganda >> van racistendom overal in de wereld. De leiders van racistendom >> zorgen ervoor de media in de wereld te controleren en >> zodoende de wereld te bestoken met hun eigen racistische leefideeen. >> Op dit moment maak je mee dat zij in de wereld doen >> voorkomen alsof Iran gevaarlijk is vanwege nucleaire wapens >> terwijl racistendom tot de tanden toe bewapend is met >> nucleaire wapens die zij ook tegen niet-blanken gebruiken. > > KNIP > > Oh je bedoeld zoals de poster campagne die nu weer door een Joodse > stichting wordt gevoerd met texten als hier gingen vroeger de joden op de > trein, gemakshalve alle andere slachtoffers van de 2e wereld oorlog maar > weer vergeten. > Probeer te beseffen dat je niet bevoegd bent vast te stellen wat ik bedoel. Dat kan je helaas (nog) niet. Wat ik bedoelde te zeggen staat in mijn tekst. > Of de vele zwarte gangsta groepen die oproepen geweld tegen blanken te > gebruiken enz enz. Maar de zwarte gangsta troepen hebben geen gelijkwaardige wapens en zij lijden niet aan racisme. Er bestaat geen enkele groep van niet-blanken die zich verenigen tegen blanken. Daarvoor moeten ze aan racisme lijden. Was dat maar zo dat hadden ze de racistiscje blanken reeds lang een kopje kleiner gemaakt. Individuele blenken die lijden onder het racisme van de blanken en die meemaken wat racistische blanken met hun ouders en kinderen doen raken helemaal gefrustreerd en gebruiken steeds vaker hun eigen leven en lichaam als wapens. Maar de wereld van de niet-blanken wordt gegijzeld door racistendom |