![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ter voorbereiding van het mondeling gedeelte ervan en owv het feit dat ik mijn Frans al een hele tijd niet meer gebruikt hebt, ik het wel moet gebruiken weldra, zoek in het Vlaams Brabantse/Brusselse een manier om via 'onderdompeling' dat leuk taaltje weer op het niveau van vloeiend te krijgen.
Iemand enig idee omtrent avondschool of iets dergelijks ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Avondschool...laat me niet lachen. Je kan nog beter een grammatica vastpakken en het allemaal zelf leren.
Een avondschool, dat is waarschijnlijk even productief als de lessen Frans in het secundair onderwijs... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
er zijn taalbaden die georganiseerd worden in avondonderwijs, alleen waar en wanneer ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Prima avondonderwijs.
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() In Brussel kan je Frans leren door door de straten te wandelen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het moet iets met chichi zijn. En ook niet teveel chichi zoals de clubs bezuiden bruxelles. Enfin, iets voor een aardige boerenjongen van de buiten die in Bruxelles hoger ambetenaartje moet gaan spelen. Of zoiets in dien aard. U begrijpt mij wel ... ... niet waarschijnlijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Sorry ik spreek geen TSO.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Musketo : 22 september 2005 om 22:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bij ons was dat archieslecht (slechte teksten, leraar zonder gezag, totaal gebrek aan interesse in de klas, slechts drie lesuren / week frans, nooit mondelinge oefeningen, etc etc) zodat ik na het zesde eigelijk nog altijd geen frans kan. Nu, ik rouw er niet om, het zal mij een worst wezen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 22 september 2005 om 23:04. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ah nee, jij rouwt daar niet om. Frans is toch alleen maar de tweede wereldtaal na Engels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar Frans blijft een belangrijke taa, en zeker in Belziek! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() ha die Turco, nog steeds aan't posten?
![]() Ja, als ik nu zo een talengenie zou zijn ![]() Maarja, ik kom gewoon veel te weinig in contact met franssprekenden, of de franstalige cultuur om te zeggen: kijk hier kan ik die taal oefenen of actief bijhouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Kijk naar Franse zenders ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Helft van Europeanen beheerst een tweede taal (23/09 16:03) (Belga) De helft van de Europese burgers beheerst naast de moedertaal een tweede taal. Dat blijkt uit een opiniepeiling die de Europese Commissie in de aanloop naar de "Europese Dag Van De Talen" heeft gepresenteerd. Door de oostwaartse uitbreiding van de Europese Unie heeft het Duits het Frans voorbijgestoken in de hiërarchie van de tweede talen. Op 26 september viert Europa voor de vijfde keer de diversiteit aan talen op het continent. Uit een voorafgaande opiniepeiling van de Commissie blijkt dat 50 procent van de Europese burgers zich in staat acht een gesprek te voeren in een andere taal dan hun moedertaal. Dat is drie procent meer dan vijf jaar geleden. De talenknobbels wonen vooral in kleinere lidstaten waar meer dan één officiële taal gehanteerd wordt. Dat geldt in het bijzonder voor Luxemburg, waar liefst 99 procent een tweede taal beheerst, maar ook voor Malta en de Baltische staten. In België daarentegen claimt amper 71 procent van de respondenten de kennis van een tweede taal. Dat zijn er een pak minder dan in Nederland (91 pct), Denemarken en Zweden (88 pct). In Hongarije (29 pct), Groot-Brittannië (30 pct), Italië, Spanje en Portugal (36 pct) vindt men de minste polyglotten. Wanneer mensen claimen dat ze een tweede taal beheersen, gaat het meestal om Engels. (drm) (Belga) bron: De Morgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Frans is wereldwijd, na Engels, de meest geleerde tweede taal. Met of zonder uw onnozel berichtje uit de Morgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs chinezen leren Frans. |
|
![]() |
![]() |