![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Geeft u gemakkelijk geld voor een goed doel? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
12 | 52,17% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
11 | 47,83% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Vandaag las ik het column
![]() Mijn vraaf en mijn bedenkingen zijn: wat is nu het verschil tussen ons en onze Noorderburen? Onze Noorderburen zijn steeds bereid om een gifte te geven aan goede doelen. Als je bij ons komt moet je eens de mensen hun reactie zien,vooral aan een toplicht;het kom bloedheet zijn maar de raampjes gaan pijlsnel dicht. Ik woon een beetje in een provenciale stad en wij heben eigenlijk bijna geen last van bedelaars ed. Onlangs ging ik naar Brussel en zag tot mijn grootste onsteltenis zwaar lichamelijke gehandicapten bedelen aan een stoplicht.Toeval of niet enkele dagen later las ik in de krant dat deze mensen Roemenen waren en naar hier gebracht werden door de maffia. Ja nu kan ik ergens min of meer verstaan dat wij Belgskes benauwd zijn voor onze centjes. Is het verschil dan nu zo groot,kwa mentaliteit,met onze Noorderburen? Zij moeten toch ook last hebben van fraudeurs of toestanden met de maffia? Vroeger als wij een zigeuner zagen afkomen begon bij de meeste het bloed te koken.Nu is dat al een beetje verminderd maar toch...... Akties zoals 11.11.11 ,levenslijn,kankerhulp enz... die grotendeels via de media naar voor gebracht worden brengen veel geld op maar de huis aan huis rondgang of in de straat,supermarkt,enz... zij n niet van die aard om over naar huis te spreken.Daarentegen in Nederland is dit niet het geval en is iedereen zeer vrijgevig. Snel worden steunfondsen opgericht wanneer er drama's gebeuren.Bij ons daarentegen zie ik niet het zo snel gebeuren. Waarom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Ik woon in Brussel op zo'n drukke laan, aan een stoplicht waar je 's morgens ziet hoe misvormde mensen uit een busje gesmeten worden om te gaan bedelen. Die mensen hebben noch drinken noch voedsel bij en worden 's avonds gewoon opnieuw opgehaald. Er werd ons aangeraden deze mensen te negeren, ze vooral geen geld te geven en ze evenmin van water of voedsel te voorzien. Kwestie van niet constant lastig te worden gevallen om nog meer geld. Bovendien gaat het geld dat ze samenbedelen duidelijk niet naar die mensen zelf.
De vraag die je je moet stellen is niet: waarom geven we er geen geld aan? De vraag die gesteld moet worden is: hoe kan het dat deze mensen zo openlijk 's morgens gedropt worden en 's avonds terug opgehaald worden, zonder dat daar in al die tijd een sociale dienst is tussengekomen? Als wij perfect kunnen volgen welke de uren van die mensen zijn, dan moet de politie dat toch ook kunnen? En dan wil ik gerust mijn bijdrage leveren aan welke sociale organisatie dan ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De column van Peter Selie, waarover sprake in dit topic kan je nalezen op:
http://www.politics.be/modules.php?o...117&page=1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() Wanneer ik een tijdje geleden langs de Grotesteenweg in Berchem reed, kwamen er mensen vragen om mijn ramen te wassen wanneer ik aan het verkeerslicht stond... Ik vind dit erg dat zulke toestanden in Vlaanderen nog bestaan! Maar een aantal van deze bedelaars hebben van het bedelaarschap hun beroep gemaakt!
Hoe herken je nog echte armoede uit fake?? Als ik soms een oude man zie lopen op de Groenplaats; de ene dag met kruk, de andere dag zonder en de volgende dag weer met... Dit zet me toch aan het denken hoor. Om geld te geven aan een organisatie als levenslijn zal ik steevast mijn portefeuille boven halen; bij deze (en nog bij een aantal andere organisaties) weet ik zeker dat ze bonafide zijn en dat het geld de maatschappij ten goede komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik ben arm, geef mij eens wat geld
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Gertj3 : 23 februari 2005 om 08:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() ik geef enkel geld aan blanke bedelaars.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En de reden hiervoor?
Achja juist, zwarten kunnen geen honger hebben... of beter nog: zwarten kunnen geen Belg of Vlaming zijn (...mocht uw argument zijn: 'eigen volk eerst'..) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zulk een atomistische mensvisie is een volstrekte ontkenning van de biologische realiteit die de mens is. de mens is de materie van zichzelf. zijn ziel is de materie van eeuwen. hij is het bloed in zijn aderen. de genen in zijn chromosomen. niets meer of minder. genen zijn alles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Of wou je enkele zinnen die je ergens opgeraapt hebt even komen showen op het forum? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() het feit dat jij dit als gezwets beschouwt, is omdat jij geen wetenschapper bent, maar een idealist.
idealisten denken de wetten van het leven zelf te kunnen maken, en ontkennen daarbij het hardnekkige determinisme van de materialistische imperatief. ik, in tegenstelling tot jou, kies voor de wetenschap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is Mitgards instinct, dat zovelen onderdrukt hebben door al die linkiwinkies, dat bepaalt dat hij alleen aan blanken geeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Helaas voor jou is voor sommigen het materialisme niet aldeterminerend. Het is niet omdat een bepaalde stelling opgaat in jouw geval, dat ze daarom algemeen geldend is hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() om iets concreten te antwoorden op jouw vraag; ik geef enkel aan blanke bedelaars omdat allochtone bedelaars zoals reeds gezegd meestal 'werken' in opdracht van roemeense bendes en dan een nummertje opvoeren gekleed in lompen en vaak met een kind op de arm.
blanke bedelaars zijn doorgaans gewoon sukkelaars die veel tegenslag hebben gehad en tussen de mazen van het sociaal vangnet sukkelden. zo een jammerende roemeense vrouw met kind op de arm is oneerlijke concurrentie voor de echte sukkelaars. inderdaad, hoe verklaar je verschillen in de natuur, als alles en iedereen gelijk zou moeten zijn? jij denkt wat je denkt, maar waarom? op basis van je ervaringen, de dingen die je gelezen hebt? alléén daarom, meia? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En idd, volgens mij is ieders denken beïnvloed door hetgeen waargenomen werd doorheen iemands leven: zien, horen,... Vanzelfsprekend hoort hier ook de opvoeding bij die je kreeg. Via opvoeding is het mogelijk dat bepaalde denkpatronen, bepaalde gedragingen overgedragen woren tussen generaties. Ik denk niet dat genen hier iets mee te maken hebben. Conditionering als het ware. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
dan nog liever geld geven aan rode kruis of vlaams kruis die er dan eten en kleren mee koopt |
|
![]() |
![]() |