Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2003, 22:25   #1
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Met het woord 'nieuwkomers' bedoel ik niet die mensen van de 2de of 3de generatie allochtone ingeburgerden. Ik heb het in deze topic over nieuwkomers. Over mensen aan wie verteld werd dat het hier in het westen goed is omdat je er eerst een tijd moet werken vooraleer je kan doppen... Een maatschappelijk werkster van een sociale dienst in Antwerpen vertelde me dat. Volgens haar zou het ideaal zijn een tijdelijke migratiestop in te voeren, waarbij de reeds hier verblijvende mensen (en niet de meerderheid van de goed ingeburgerde Marokkanen en Turken) een soort inburgeringstraject doorlopen waarin ze de basis meekrijgen om in onze cultuur wegwijs te kunnen: bij de dokter, het ziekenfonds, enz... en tegelijk deze mensen aan het werk zetten.
Zo wodt de mythe doorbroken dat men hier zodanig rijk is dat je hier veel geld voor niks krijgt.
Zodanig dat die mensen genoeg basis meekrijgen om in onze samenleving en cultuur te kunnen overleven. Nu worden deze mensen nog te veel aan hun lot overgelaten. En is de instroom niet te bolwerken. In Antwerpen zijn vele zo'n gezinnen, die met allerlei mentaliteitsweerstanden zitten, waardoor het zeer moeilijk is er mee te werken.
Vele oorzaken worden extern gelegd. De omstandigheden hebben het gedaan. Om zo'n mentaltiteitswijziging in te brengen moet meer personeel, geld en minder instroom van vluchtelingen komen.

Ik wil alleszins geen pleidooi houden voor racisme, maar als de overheid nu niet met middelen en mensen afkomt om deze mensen daadwerkelijk op weg te zetten, kweken we enkel maar verder racisme en problemen.

En nogmaals: ik heb het niet over Turken, Marokkanen enz... Ik heb het eerder over Berbers, Romazigeuners, Roemenen en Tjetjenen.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 23:23   #2
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Je hebt gelijk hoor, zeker. Maar is het al in je op gekomen dat het voor die 9 to 5 ambtenaar, zelfs met de voldoende bereidwilligheid, wel eens even moeilijk kan zijn om die mensen te begrijpen als zij ons? En dan heb ik het niet louter over de taal. Het feit dat wij vertreken van ons gelijk maakt het er zeker niet makkelijker op.
Groetjes
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 00:27   #3
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Ik vind het ook een goed idee.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 00:36   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

In mijn ogen zeik je er verdomt links op los Thomas.

De eerste marokaanse inwijkelingen waren berbers. Ze hebben 3 en zelfs 4 generaties tijd gehad, en nu pas zijn de grote tegenstellingen aan het verschijnen, bij de jongeren die noch vis, noch vlees zijn.
Lees de topics inv de ster enzo maar.Of de kranten.
De Italianen,Portugezen en Spanjaarden, hoor je daar veel van?Ook ongeveer even lang hier hoor.

De nieuwe lichting kan hier geraken mits het betalen van zelfs voor ons grote sommen geld aan mensensmokkelaars.

Hoe ga je de reeds al lang ingestelde migratiestop waarmaken?
Oud 28 juni 2003, 08:42   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Zeg mij eens Thomas waarom we deze nieuwkomers aan het werk moeten zetten.
Er is onvoldoende werk voor de eigen inwoners.
Waarom al die moeite doen en kosten maken om nieuwkomers klaar te stomen voor een ontoereikende arbeidsmarkt.
Wanneer ik in het buitenland verblijf moet ik daar ook betalen voor diensten en gezondheidszorg.
Ik zie niet in waarom dat voor vreemdelingen uit andere werelddelen anders zou moeten zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 09:07   #6
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Waarom al die moeite doen en kosten maken om nieuwkomers klaar te stomen voor een ontoereikende arbeidsmarkt.
Wanneer ik in het buitenland verblijf moet ik daar ook betalen voor diensten en gezondheidszorg.
Ik zie niet in waarom dat voor vreemdelingen uit andere werelddelen anders zou moeten zijn.
Het klopt dat heel wat mensen van hier niet aan werk raken. Ook daarvoor worden maatregelen genomen. Maar op dit moment zijn er zelfs mensen (nieuwkomers) die zelfs niet weten hoe ze een afspraak met de dokter moeten maken.
Hoe je met een voorschrift medicamenten moet halen,
Hoe je een uitkering moet aanvragen terwijl je werk zoekt,
Waar je je kan inschrijven voor een taalcursus enz...

Dat is echt wel basis.

Terugsturen is echter geen oplossing. Dat kan je die mensen gewoon niet aandoen. Wel kan je het doen met de mensen die er nu zijn, en voor de rest (eventueel tijdelijk) zo goed als mogelijk de grenzen dicht houden voor nieuwkomers.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Oud 28 juni 2003, 09:10   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Terugsturen is echter geen oplossing. Dat kan je die mensen gewoon niet aandoen. Wel kan je het doen met de mensen die er nu zijn, en voor de rest (eventueel tijdelijk) zo goed als mogelijk de grenzen dicht houden voor nieuwkomers.
Waarom zou men die mensen niet kunnen wegsturen? Wie hier illegaal verblijft, moet eruit. Eens kijken hoe u zult reageren wanneer er een groep van een dertig tal man plotseling in uw tuin staat en er een grote tent optrekt. Ongetwijfeld zal Thomas dan plechtig verklaren: blijft maar hier, jongens!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 09:14   #8
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Waarom zou men die mensen niet kunnen wegsturen? Wie hier illegaal verblijft, moet eruit. Eens kijken hoe u zult reageren wanneer er een groep van een dertig tal man plotseling in uw tuin staat en er een grote tent optrekt. Ongetwijfeld zal Thomas dan plechtig verklaren: blijft maar hier, jongens!
Jan, lijdt je aan hallucinaties of zo? Bij mijn weten is dit nog nergens gebeurd. Pure fantasie volledig naast de realiteit vandaag.

Trouwens elke nieuwkomer is 'illegaal' voordat zijn aanvraag is goedgekeurd. dus je redenering raakt zoals steeds kant nog wal.
Oud 28 juni 2003, 09:17   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan, lijdt je aan hallucinaties of zo? Bij mijn weten is dit nog nergens gebeurd. Pure fantasie volledig naast de realiteit vandaag.
Natuurlijk niet, het gaat tenslotte om een beeld dat ik gebruik. Ons land heeft immers geen enkele verplichting tegenover die mensen; bijgevolg hebben we ook het volste recht hen terug te sturen wanneer ze niet beantwoorden aan het asielrecht (om gegronde politieke redenen).
Oud 28 juni 2003, 09:24   #10
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het klopt dat heel wat mensen van hier niet aan werk raken. Ook daarvoor worden maatregelen genomen. Maar op dit moment zijn er zelfs mensen (nieuwkomers) die zelfs niet weten hoe ze een afspraak met de dokter moeten maken.

Dat is echt wel basis.

Daar wringt het schoentje nietwaar. Nieuwkomers hebben helemaal geen recht op een uitkering terwijl ze werk zoeken.
Dat werk is er niet voor mensen die nog niet weten hoe voor zichzelf te zorgen.
Nieuwkomers zouden moeten bewijzen dat ze hier werk hebben voor ze opgenomen worden.
De rest zijn toeristen en moeten zelf instaan voor hun levensonderhoud.
Dat is de enigen manier om de grenzen gesloten te houden voor ongewenste individuen. Er is nu eenmaal vrij verkeer van personen en goederen.
Oud 28 juni 2003, 09:31   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Trouwens elke nieuwkomer is 'illegaal' voordat zijn aanvraag is goedgekeurd. dus je redenering raakt zoals steeds kant nog wal.
Helemaal geen fantasie.
Volgens uw gedachtegang zou jij die mensen bovendien nog moeten te eten geven en voor hun kleding en medische kosten moeten opdraaien.
Oud 28 juni 2003, 09:34   #12
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Is het niet mogelijk om asielaanvragen in het land van herkomst te doen ?
Pas indien de aanvraag ontvankelijk is kunnen ze naar hier komen.
Oud 28 juni 2003, 09:41   #13
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

ik begrijp het standpunt van Thomas wel, zoals : er komt iemand aan mijn deur bedelen en ik stop hem iets toe, zeer prachtig.
Er komen er 10 aan mijn deur bedelen, ik doe hetzelfde maar sta toch wat wantrouwig , er komen er 100 aan mijn deur bedelen, ik sla de deur dicht. Wat moet er dan gebeuren met die 100 die voor mijn deur staan ?
Aan jullie de oplossing.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 10:05   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou wel moeilijk gaan voor de echte politieke vluchtelingen... Maar zoals we allemaal weten is het overgrootste deel van de vreemdelingen die hier binnenstromen helemaal geen politiek vluchteling, maar een gelukzoeker en niet zelden zelfs een profiteur.
Oud 28 juni 2003, 10:06   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
ik begrijp het standpunt van Thomas wel, zoals : er komt iemand aan mijn deur bedelen en ik stop hem iets toe, zeer prachtig.
Er komen er 10 aan mijn deur bedelen, ik doe hetzelfde maar sta toch wat wantrouwig , er komen er 100 aan mijn deur bedelen, ik sla de deur dicht. Wat moet er dan gebeuren met die 100 die voor mijn deur staan ?
Aan jullie de oplossing.
De politie bellen en de straat schoonvegen. Klaar is kees.
Oud 28 juni 2003, 10:24   #16
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

ik had ook dat idee !
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 11:08   #17
kirie
Burger

Standaard

Citaat:
Maar op dit moment zijn er zelfs mensen (nieuwkomers) die zelfs niet weten hoe ze een afspraak met de dokter moeten maken.

Dat is echt wel basis.
waarom krijg ik nu de indruk dat ze allen zeer goed de weg weten te vinden naar een aof andere advocaat die jarenlang verblijf in dit land kan arrangeren. Of is dit nu de eerste regel van de basis ?
kirie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 12:01   #18
luke dierick
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar luke dierick Stuur een bericht via MSN naar luke dierick Stuur een bericht via Yahoo naar luke dierick
Standaard

Citaat:
De idee lijkt mij totaal onzinnig. Asielaanvragen kunnen slechts gedaan worden door personen die in hun eigen land vervolgd worden. Hoe kan men dan in dit "vervolgend" land , onderzoeken of de voorwaarden van asiel vervuld zijn? Ook de plaatselijke politie heeft zulke ideeen, zo moest ik eens enkele Laotianen verdedigen bij onze politie, zij hadden inlichtingen gevraagd aan de ambassade van dat nog steeds communistisch land, over asylanten die het land verlaten hadden op vlucht voor dat communisme.! U kunt zich voorstellen hoe betrouwbaar die inlichtingen waren??!!

Heb zeer veel asylanten menen te moeten helpen, ben er zelf zeer bekaaid vanaf gekomen( "belgische" deurwaarder heeft mijn meubels in beslag genomen wegens een schuld van een mijner "beschermelingen|"...

Moet bovendien niet alles geloven wat men U probeert wijs te maken. Zij krijgen op voorhand lessen hoe zij in ons land, ons westen, de argumenten kunnen uitspelen hoe ze kunnen aanvaard worden. Daartoe zijn schriftvervalsingen schering en inslag, gaande van naam over geboortedatum ,leefomstandigheden, betrekking,pensioen, vergiftiging(sic),doodsoorzaken van familieleden, optreden van politie in hun homeland, diploma's....

De meeste personen komen als economische vluchtelingen naar hier. Voor hen ware het best hen te helpen in eigen land, zodat ze daar kunnen blijven...

In de marge van de immigratiepolitiek zijn er dan de profiteurs, de maffiosi...Dan nog de "politieke" terroristen.... Enfin zij die het nog niet doorhebben dat we in de puree zitten , zullen het binnen afzienbare tijd aan den lijve ondervinden...

Tenslotte : het verschil tussen goeden en kwaden is dubbel moeilijk uit te maken . Het nabije verleden heeft bewezen dat zelfs goeden op een mum van tijd kunnen veranderen in kwaden...Houden we daar ook rekening mee.

Luke
luke dierick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be