![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Minister-President
|
![]() blijkbaar gaat de n-va zowat overal samen met de royalistsiche tsjeven op pad. Want zover ik weet zijn de Vu en ook de N_VA zowat altijd de grootste vijanden van de cdenv in aalter geweest. Dat ze nu dan ook een kartel vormen is hilarisch...
zelfs op plaatsen waar ze historisch gezien steeds de grootste tegenstanders waren. Dus volgens mij zal je overal dat machtskartel zien. Volgens mij moet er dus toch afspraken van ovenaf zijn.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ilfalco : 7 oktober 2005 om 10:53. |
||
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Aalter is toch waar De Crem de plak tegenwoordig zwaait? Ale dat is wat ik weet van iemand van Jong VLD Aalter.
#3 |
Minister-President
|
![]() ja een n-va'er noemde het nog het cremlin...
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben wel van Oost-Vlaanderen, maar niet van die streek, dus daar kan ik niets op zeggen eerlijk gezegd.
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als er iemand het VB een pad in de korf kan zetten... |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En in Aalter gaan alle opositie partijen samen naar de verkiezingen om De Crem het lastig te maken |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Het Vb komt niet op in Aalter men beste en de cdenv en Vu zijn er historische vijanden. Niet omdat ik het zelf weet , maar omdat andere n-va'ers het zo zeggen.
Ik heb trouwens liever dat decrem daar wint dan de oppositie met groen en andere links extremisten. |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Ik wil der hier op wijzen dat men altijd een onderscheid moet maken tussen Lokale politiek en Nationale Politiek.
Op Lokaal vlak is het nagenoeg logisch dat N-VA met de CD&V samenwerkt. Kwestie dat ze niet overal genoeg kandidaten zullen hebben om een volledig lijst in te dienen. Indien de CD&V zo Royalistisch speelt dit op lokaal vlak toch geen enkele rol. Lokale (dorps) Politiek is wat anders als Nationale aangezien hier volledig andere thema's van belang zijn. |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Neen maar men heeft mij altijd vertelt dat ze juist in aalter lijnrecht tegenover elkaar stonden... daarom.
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Enfin, begrijpelijke reflex nadat bekend werd dat VLD met groen en zoiets als 'Groep' samen gaat werken om De Crem van zijn toren te stoten.
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() AALTER - De drie oppositiepartijen in Aalter willen volgend jaar met één lijst naar de gemeenteraadsverkiezingen. De VLD, die in het verleden tegen een kartel was, doet nu een huwelijksaanzoek aan Groep en Groen! Die reageren beiden enthousiast.
,,Indien we een kartel vormen is de kans groot dat we De Crem en de CD&V, na 59 jaar, van het bewind houden'', zegt VLD-kopman Hans Herbrandt. ,,Het verlies van de CD&V mag volgend jaar niet groter zijn dan 300 stemmen of ze zijn hun meerderheid kwijt. In 2000 haalden zij 52 procent, de oppositie 48 procent. Maar op één lijst levert 48 procent extra zetels op. De samenwerking van de CD&V en de N-VA is bij onze leden in het verkeerde keelgat geschoten. Ze halen een grote vijand binnen, enkel en alleen uit schrik om de verkiezingen te verliezen.'' Herbrandt is zelfs bereid om, indien het zover komt, Jef Tavernier de burgemeesterssjerp te gunnen. Die reageert positief, maar verrast. ,,In de eerste helft van het jaar hebben wij nog gesprekken gevoerd over een kartel, maar die zijn toen afgesprongen, zonder ruzie weliswaar. Maar dat betekent niet dat we niet willen praten, integendeel. Ikzelf was trouwens de initiatiefnemer voor eerdere gesprekken'', aldus Tavernier. Ook bij Groep reageren ze enthousiast. ,,Ik ben altijd een grote pleiter voor een kartel geweest'', zegt Mie Van den Kerchove. ,,Uiteindelijk strubbelden de VLD en Herbrandt altijd tegen. Eindelijk komt het er toch van. We nemen die uitgestoken hand graag aan. Aalter heeft nood aan een nieuwe wind.'' Pieter De Crem maakt zich naar eigen zeggen weinig zorgen. ,,Dit is een totaal ongeloofwaardig verhaal. Voor de VLD wordt dit een drama, want dit gaat versterkend werken voor ons. VLD en Groen! samen, nee, de blauwe kiezers zullen dat niet pikken.'' |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() yep ze halen de grote vijand binnen ? snap jij er nog iets van....
|
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() VLD die met Groen gaat samenwerken? Das om te lachen. Voor hen is alles goed om aan de macht te komen. In Antwerpen zijn ze dan weer bezig om Groen na 2006 uit de coalitie te houden. Het bewijst wel mijn eerder geposte stelling denk ik.
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Ja maar 40 jaar de plaatselijke cdenv verketteren en er dan mee in bed duikelen lijkt me ook niet erg logisch...
|
![]() |
![]() |
#20 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En dan nog aan Jef Tavernier, klungelaar van beroep! ![]() Zijn ze daar zo wanhopig geworden dat ze daar gewoon met links gaan collaboreren?! De VLD is zwak, zeer zwak![edit] [size=1]Edit:[/size]
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 7 oktober 2005 om 11:47. |
|||||
![]() |