![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() THe Piano Schreef:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ze zijn niet allemaal zo hoor ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Willekeur is troef, en net zoals iedereen -ook de Blokkers- wens ik een duidelijke en voor iedereen rechtvaardige en aanvaardbare werkwijze die zoveel mogelijk misbruiken kan uitsluiten, en niet een systeem van de goei moeten het maar met de slechten bekopen. Want het gegeven dat inderdaad willekeur (en onbekwaamheid van individuelen) troef blijft zet bij iedereen kwaad bloed. Ook ik wens een transparant en konsekwent beleid waarbij de rechten en plichten van elke partij maximaal aan bod komen en afgedwongen kunnen worden. Ik kan de haat van vele autochtone medeburgers nog goed begrijpen (niet aanvaarden!) wanneer het om huwelijken van allochtonen met allochtonen gaat, maar het wordt echt helemaal te gek wanneer het om personen van verschillende nationaliteiten gaat, waarvan de eerste dikwijls nog eentje van Eigen Bodem is. Als ze echt tegen gemengde huwelijken zijn, dan vind ik -nee, dat eis ik dan- dat ze dat verdomme ook met zoveel woorden in het Burgerlijk Wetboek zetten: "Gij zult geen vreemde huwen", en niet de ontmoedigingspolitiek die nu al jaren in dit land gebezigd wordt. De gemene onmenselijke pesterijen van jarenlange procedures, vernederende en betuttelende onderzoeken, ellenlange wachtlijsten op wachtlijsten om een cursus Nederlands te bemachtigen, aanschuiven aan het OCMW om financiële steun te krijgen (geld te weinig om van te leven en teveel om van te sterven), jarenlang -net zolang de procedure loopt- verbod om te werken enz... Net zoals het Vlaams Blok zijn ook de vele duizenden asielzoekers vragende partij om rechtvaardig te worden behandeld.
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wordt ge nu ook al kwaad op onze multicul regering. Pas maar op of ge wordt nen extremistische Vlaams Blokker. Maar ik denk dat ze U geen partijkaart meer zullen willen verkopen. En wat ik het mooie vind van gans UW situatie is: wanneer ge iets aan de lijve ondervidt, dan begint ge wat anders te piepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ja, bij dat alles krijg ik altijd een déja vue, precies of het is allemaal al eerder voorgekomen. Zelfs met die besluiteloosheid en het enerverend ontmoedigingsbeleid van de regering omtrent schijnhuwelijken, en anderzijds hoezeer sommigen hier op het forum tekeer gaan tav gemengde huwelijken, daarbij moet ik altijd terug denken aan de tijd van de nazis'. Zo was er een tijd geleden de kwestie van een asielprobleem dat ietwat op gelijkaardige wijze zoals Abou Jah Jah een voorspoedig einde kende, maar waarbij het VB het noodzakelijk vond om in te grijpen. Het Vlaams Blok bij monde van Steven Vollebergh, hadt namelijk klacht ingediend tegen burgemeester Edgar Thys en commisaris Robert D'Affay wegens het overtreden van de vreemdelingenwet met de volgende klacht: "De burgemeester treedt niet op tegen een illegale vreemdeling die normaal niet in onze gemeente mag verblijven." en ook nog: "Door niet op te treden hebben ze het verblijf van een illegale in de gemeente mogelijk gemaakt." "De bewuste vreemdeling heeft in Duitsland een asielaanvraag lopen, verblijft al sinds een jaar in Rumst, hij woont er samen met z'n toekosmtige echtgenote en tot voor kort was hij niet ingeschreven in de gemeente. Toen het koppel in november de ondertrouw kwam laten registreren, bleek dat ie geen verblijfsvergunning had. Hij heeft toen een verblijfsattest gevraagd. Een wijkagent is langs geweest en heeft dat attest toen ook gegeven." Aldus de burgemeester. Het Vlaams Blok beloofde prompt actie te voeren tijdens de huwelijksplechtigheid, wat uitmondde in allerhande straatrelletjes !!! Dit alles doet me zo een beetje terugdenken aan de racismewetten ten tijde van Nazi-Duitsland toen gemengde huwelijken ook verboden werden:
Verander een paar woorden en we zijn terug vanwaar we komen: 1933-1945 ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is dat niet strafbaar? Wanneer u van een misdaad kennis heeft bent u verplicht dit te melden. Natuurlijk weer niet als het om allochtonen gaat. Die moegen hier ilegaal verblijven. enz. Wanneer mijn vrouw naar hier is gekomen was het de dienst vreemdelingen die haar uitwijzing op voorspraak van een christelijke burgemeester beval. Moet ik nu kwaad zijn op alle CD&V 'ers. Neen want die burgemeester HAD gelijk. Wij waren niet in orde met onze papperassen. (onwetentheid). Maar er waren geen rode mede partijvrienden die mij vertelden wat ik moest doen. Er waren geen sosciale assistenten die mij vertelden wat ik moest doen. Er waren geen jeugdwerkers die de kinderen vertelden waar ze zich moesten wenden. En er waren geen hulpvaardigen die ons op de hoogte zetten. Natuurlijk, mijn vrouw had de nederlandse nationaliteit, en ik belg, daar konden ze nog een sgoed mee lachen mee die achterlijken he! Een ander klein voorbeeldje, Mijn dochter heeft het syndroom van Down, en weet U wanneer wij wisten dat ze recht had op een studiebeurs..... Als ze 21 jaar was. Terugwerkende kracht?? mijnen hoela. De gasten die hier nu toekomen; de gelukzoekers hebben het adres en het telefoonnummer bij van een advocaat en een sociaal helper. (advocaat pro Deo) en wie betaald dat. JUST honoré gekloot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Even terug naar de oorsprong: dat de wijkagenten steeds de laagst geschoolden zijn, daar ben ik het niet mee eens. Inderdaad, zij hebben hun eigen politieke en persoonlijke ideeën (en zoals iedereen weet is dat in Antwerpen in theorie 1 op de 3) maar mogen die niet laten doorwegen in hun werk als agent.
Ik hoor sommigen al roepen: dat doen ze wel! Natuurlijk. Maar kan iemand mij garanderen dat een advocaat, psycholoog of de meest geleerde mens op aarde dit altijd en overal veel objectiever zou doen? Dat geloof ik niet. Het probleem aan de anti-blokkant is dat ze de kiezers en mandatarissen van het blok veel te snel afschilderen als domme mensen. Vergeet niet dat dat ook medeburgers zijn die ook gehoord moeten worden hé (en dan pleit ik niet voor een meerderheid tussen een partij en het blok). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar die mensen bekkennen zich niet. Ze zijn bang van hun job. Bang om als doktoor klanten te verliezen. Maar deze mensen helpen degenen die hun nek uitsteken. En iedereen moet leergeld betalen. Ook de Vlaams Blokkers wanneer ze in een gemeenteraad komen te zetelen. En weet U wat het voornaamste is. Ze moeten het allemaal zelf uitzoeken. En daardoor vinden ze meer ook. Maar de topic was over de inteligentie van de polies in Antwerpen. En het is wel The Piano , die daar problemen mee had, en niet ik. Ik wou graag weten van andere Antwerpenaren of the piano ons terug een oor aan het aan naaien was! ![]() |
|
![]() |
![]() |