Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is het onderwijs in Vlaanderen goed genoeg of kan het (veel) beter?
Laat het zoals nu! 7 20,59%
Misschien kan er toch nog wat beter. 19 55,88%
Gooi alles op zijn kop! 8 23,53%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 mei 2002, 23:28   #1
Jan Willem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 9
Stuur een bericht via MSN naar Jan Willem
Standaard

Het is inderdaad zo dat het Vlaams Blok niet werd uitgenodigd op deze rondetafelconferentie en ik vind dat zeker geen goede zaak. Maar een discussie over het cordon sanitair zou ik liever in een ander forum houden.

Ik ben zelf een van de vele deelnemers van de rondetafelconferentie en ik vertegenwoordig aldaar VSK (Vlaamse Scholierenkoepel) op de werkgroep Vrije Keuze. Het was een schitterend idee om iedereen eens rond de tafel te brengen al is natuurlijk te betwijfelen of je 1. met meer als 50 man een fatsoenlijke discussie kan voeren, 2. of er ooit rekening zal worden gehouden met de conclusies van de RCTO en 3. of men over belangrijke thema's zoals Pluralisme binnen zo een RCTO ooit tot een eenvormig besluit komt vermits de meningen zo ver uit elkaar liggen.

In het onderwijs is in elk geval nog héél veel werk!
En om halstarrig vast te houden aan het argument, het onderwijs in Vlaanderen is een van de beste dat werd bewezen is onjuist. Het is inderdaad zo dat wat de kennis betreft ons Vlaams onderwijs er best mag zijn, maar uit diezelfde studie blijkt echter ook dat de motivatie in het Vlaamse onderwijs zeer laag scoort. Rede genoeg dus om het onderwijs te hervormen. Volgens mij (ik spreek hier in persoonlijke naam) moeten we eens ernstig discussiëren over de invoering van een modulair systeem zoals dat in vele landen al bestaat. En inderdaad, in een aantal van die landen, zoals bijvoorbeeld GB scoort het onderwijs dan weer laag, maar in evenveel landen zoals bijvoorbeeld Finland scoort men nog hoger als Vlaanderen (ook als het over motivatie gaat). Het gaat hier enkel over een juiste invulling. Binnen dit modulaire systeem kunnen scholieren zelf kiezen welke vakken zij, naast het verplichte basispakket, verkiezen. Ook moeten de lessen interactiever en vooral praktischer worden. Dit kan bijvoorbeeld door (meer) uitwisselingen te organiseren om zo een taal eens van een andere en meer praktische kant te bekijken. Bovendien moet voor het voor mij eindelijk eens gedaan zijn met het onderscheid tussen ASO-BSO-TSO (ook als we niet werken met een modulair systeem). Dit onderscheid zorgt alleen maar voor vooroordelen en voor het welbekende watervaleffect. Laat het nu voor eens en voor altijd duidelijk zijn dat een richtingen zoals Toerisme of Kantoor niet minder waard zijn als Latijn of Wiskunde-Wetenschappen!
Daarnaast moeten schoolbesturen in plaats van van boven naar onder van onder naar boven opgebouwt worden. Een directie moet gedragen worden door zijn personeel om het zo voor hem én voor zijn personeel aangenamer en makkelijker te maken. Ook moet elk personeelslid geevalueerd worden. En ook hier pleit ik voor een 'button-to-top evaluatie systeem' waarbij ook de leerlingen worden betrokken. Tenslotte zijn wij, naar mijn bescheiden mening, de belangrijkste partij binnen het schoolgebeuren! We zijn als het ware de klant van het onderwijs. En de klant is koning, toch? Vandaag de dag worden wij nog altijd (dikwijls toch) behandelt als een noodzakelijk kwaad. Ook leerlingenraden hebben vandaag enkel een adviserende rol. Geluk voor diegenen met een goede en geëngageerde directie, maar pech voor al die anderen. Dat moet anders kunnen! En zo zou ik nog honderden dingen kunnen opnoemen, maar ja laat het ons hierbij houden.

Jan Willem Melis
Jan Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2002, 23:28   #2
Jan Willem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 9
Stuur een bericht via MSN naar Jan Willem
Standaard

Het is inderdaad zo dat het Vlaams Blok niet werd uitgenodigd op deze rondetafelconferentie en ik vind dat zeker geen goede zaak. Maar een discussie over het cordon sanitair zou ik liever in een ander forum houden.

Ik ben zelf een van de vele deelnemers van de rondetafelconferentie en ik vertegenwoordig aldaar VSK (Vlaamse Scholierenkoepel) op de werkgroep Vrije Keuze. Het was een schitterend idee om iedereen eens rond de tafel te brengen al is natuurlijk te betwijfelen of je 1. met meer als 50 man een fatsoenlijke discussie kan voeren, 2. of er ooit rekening zal worden gehouden met de conclusies van de RCTO en 3. of men over belangrijke thema's zoals Pluralisme binnen zo een RCTO ooit tot een eenvormig besluit komt vermits de meningen zo ver uit elkaar liggen.

In het onderwijs is in elk geval nog héél veel werk!
En om halstarrig vast te houden aan het argument, het onderwijs in Vlaanderen is een van de beste dat werd bewezen is onjuist. Het is inderdaad zo dat wat de kennis betreft ons Vlaams onderwijs er best mag zijn, maar uit diezelfde studie blijkt echter ook dat de motivatie in het Vlaamse onderwijs zeer laag scoort. Rede genoeg dus om het onderwijs te hervormen. Volgens mij (ik spreek hier in persoonlijke naam) moeten we eens ernstig discussiëren over de invoering van een modulair systeem zoals dat in vele landen al bestaat. En inderdaad, in een aantal van die landen, zoals bijvoorbeeld GB scoort het onderwijs dan weer laag, maar in evenveel landen zoals bijvoorbeeld Finland scoort men nog hoger als Vlaanderen (ook als het over motivatie gaat). Het gaat hier enkel over een juiste invulling. Binnen dit modulaire systeem kunnen scholieren zelf kiezen welke vakken zij, naast het verplichte basispakket, verkiezen. Ook moeten de lessen interactiever en vooral praktischer worden. Dit kan bijvoorbeeld door (meer) uitwisselingen te organiseren om zo een taal eens van een andere en meer praktische kant te bekijken. Bovendien moet voor het voor mij eindelijk eens gedaan zijn met het onderscheid tussen ASO-BSO-TSO (ook als we niet werken met een modulair systeem). Dit onderscheid zorgt alleen maar voor vooroordelen en voor het welbekende watervaleffect. Laat het nu voor eens en voor altijd duidelijk zijn dat een richtingen zoals Toerisme of Kantoor niet minder waard zijn als Latijn of Wiskunde-Wetenschappen!
Daarnaast moeten schoolbesturen in plaats van van boven naar onder van onder naar boven opgebouwt worden. Een directie moet gedragen worden door zijn personeel om het zo voor hem én voor zijn personeel aangenamer en makkelijker te maken. Ook moet elk personeelslid geevalueerd worden. En ook hier pleit ik voor een 'button-to-top evaluatie systeem' waarbij ook de leerlingen worden betrokken. Tenslotte zijn wij, naar mijn bescheiden mening, de belangrijkste partij binnen het schoolgebeuren! We zijn als het ware de klant van het onderwijs. En de klant is koning, toch? Vandaag de dag worden wij nog altijd (dikwijls toch) behandelt als een noodzakelijk kwaad. Ook leerlingenraden hebben vandaag enkel een adviserende rol. Geluk voor diegenen met een goede en geëngageerde directie, maar pech voor al die anderen. Dat moet anders kunnen! En zo zou ik nog honderden dingen kunnen opnoemen, maar ja laat het ons hierbij houden.

Jan Willem Melis
Jan Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2002, 23:31   #3
Jan Willem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 9
Stuur een bericht via MSN naar Jan Willem
Standaard

Voor alle duidelijkheid met RCTO bedoel ik dus Rondetafelconferentie.
Ik wou dit bericht eigenlijk onder het onderwerp Rondetafel zetten, maar ik heb blijkbaar toch iets verkeerd gedaan. Nevermind
Jan Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2002, 23:31   #4
Jan Willem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 9
Stuur een bericht via MSN naar Jan Willem
Standaard

Voor alle duidelijkheid met RCTO bedoel ik dus Rondetafelconferentie.
Ik wou dit bericht eigenlijk onder het onderwerp Rondetafel zetten, maar ik heb blijkbaar toch iets verkeerd gedaan. Nevermind
Jan Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 15:58   #5
Anarcho
Burger
 
Anarcho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 143
Stuur een bericht via MSN naar Anarcho Stuur een bericht via Yahoo naar Anarcho
Standaard

Wat met echt kosteloos onderwijs?

En wat is het voordeel van de verschillende netten in een tijd waarin er geen haan meer naar kraait of een school nu katholiek is of niet?
__________________
Anarcho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 16:06   #6
Celebfin
Provinciaal Statenlid
 
Celebfin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Locatie: Antwerpen(Wilrijk)
Berichten: 668
Standaard

Ons onderwijs is goed, maar kan nog altijd beter. Meer geld voor onderwijs is zeker geen weg gegooid geld. Mijn persoonlijk standpunt is dat we meer naar Angelsaksch model moeten gaan, waar je bepaalde hoofdvakken zelf kan kiezen. Zo heb je meer gespecialiseerde, en meer gemotiveerde leerlingen.
__________________
You have a voice don't loose it
You have a choice so choose it
you have a brain so use it
the time has come to peace the fuck out
Celebfin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 16:34   #7
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Willem
Binnen dit modulaire systeem kunnen scholieren zelf kiezen welke vakken zij, naast het verplichte basispakket, verkiezen. Ook moeten de lessen interactiever en vooral praktischer worden. Dit kan bijvoorbeeld door (meer) uitwisselingen te organiseren om zo een taal eens van een andere en meer praktische kant te bekijken. Bovendien moet voor het voor mij eindelijk eens gedaan zijn met het onderscheid tussen ASO-BSO-TSO (ook als we niet werken met een modulair systeem). Dit onderscheid zorgt alleen maar voor vooroordelen en voor het welbekende watervaleffect. Laat het nu voor eens en voor altijd duidelijk zijn dat een richtingen zoals Toerisme of Kantoor niet minder waard zijn als Latijn of Wiskunde-Wetenschappen!
Ik ben het gedeeltelijk met de rest van u betoog eens.
Allereerst vind ik dat het in stand houden van de verschillende netten compleet overbodig is en enkel maar voor onnodige complexiteit zorgt.
Ik ben het niet eens met u argument dat er geen onderscheid zou bestaan tussen het ASO en BSO-TSO. Het is overduidelijk dat er verschillende vaardigheden aangeleerd worden en er dus ook verschillende klemtonen dienen gelegd te worden. Het ASO is hoofdzakelijk (eigenlijk zelfs volledig) gericht op het verder zetten van de studies na de beëindiging van de humaniora en daarom is het helemaal niet nodig om die lessen praktischer te maken. Het TSO-BSO (zeker het BSO) is er om de studenten op te leiden naar bepaalde beroepen toe en moet dus bijgevolg grotendeel praktisch zijn en dit is ook in de realiteit zo.
Ten slotte moet onderwijs (zoals ik al wel vaker op dit forum gezegd heb) op alle niveau's, voor iedereen volledig kosteloos worden) En dan mag u vinden dat een richting tourisme gelijk is aan een wiskunde-wetenschappen, maar dit argument houdt echt wel geen rekening met de economische werkelijkheid. Ten eerste is het duidelijk dat men wanneer men afstudeert in het ASO veel meer slaagkans zal hebben aan een Unif of Hogeschool dan iemand die uit het BSO komt, bijgevolg zal men ook hoger gekwalificeerd zijn, makkelijker (en vooral aan beter/beter betaald) aan werk geraken, ten 2de is het ook (of u dit nu onder ogen wil zien of niet) zo dat het niveau in het ASO toch wel merkbaar hoger ligt dan in het TSO (waar het dan nog hoger ligt dan in het BSO)
Ik vind wel dat er iets gedaan moet worden aan het lessenpaket: 1) in alle scholen moeten dezelfde richtingen onderwezen worden (voor zover er voldoende leerlingen zijn natuurlijk) en overal moeten deze richting bestaan uit eenzelfde hoeveelheid aan lesuren van dezelfde vakken. 2) Een aantal vakken hoeft echt niet (vb zedenleer/godsdienst) 3) de leerplannen moeten beter (het is namelijk onzinnig om gedurende verschillende jaren steeds terug te komen op dezelfde materie en ook om in verschillende vakken over eenzelfde onderwerp te spreken) 4) Er moet inderdaad meer werk gemaakt worden van keuzenvakken (vanaf het 5de middelbaar bv is het niet echt zinvol meer om uren en uren Nederlands op een week te krijgen, nog steeds aardrijkskunde te hebben etc etc) 5) Men moet zorgen dat er door de leerlingen minder thuis gewerkt dient te worden want het is vooral dit dat leerlingen schoolmoe maakt (het huiswerk moet dus idd wel interactiever en minder theoretisch zou moeten zijn)
Tenslotte moet het onderwijs (zoals ik al meermaals op dit forum gezegd heb) op alle niveau's en voor iedereen volledig gratis zijn.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 16:38   #8
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Er bestaat nog een serieuze discriminatie tussen het staats- en Katholiek onderwijs. Een kind in het Katholiek onderwijs is maar 62 BEF waard, terwijl een kind in het staatsonderwijs 100 BEF waard is.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 16:45   #9
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

en blablabla....afschaffen dus en 1onderwijs waarin iedereen gelijk is.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2003, 16:58   #10
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
en blablabla....afschaffen dus en 1onderwijs waarin iedereen gelijk is.
Ik denk dat dit toch een stap te ver is. Dit zou langs beide kanten moeilijk aanvaard worden.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2003, 19:12   #11
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Moeilijke aanvaarding is geen voldoende reden om tegen een voorstel te zijn en er zijn geen enkele objectieve criteria om tegen een samensmelting van de verschillende netten te zijn (en van beide kanten?)
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2003, 19:34   #12
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Moeilijke aanvaarding is geen voldoende reden om tegen een voorstel te zijn en er zijn geen enkele objectieve criteria om tegen een samensmelting van de verschillende netten te zijn (en van beide kanten?)
maw one brave world! Hoe kan men dit democratisch verantwoorden? Leve de diversiteit!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2003, 20:02   #13
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Ik zou nog een vak willen toevoegen bij uw rijtje van vakken die u zou willen afschaffen, namelijk PO(plastische opvoeding). Wat is de meerwaarde van te moeten knutselen en tekenen in het middelbaar onderwijs? Als je echt met zulke dingen wil bezig zijn moet je maar naar het kunstonderwijs gaan vind ik.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2003, 20:37   #14
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ik zou nog een vak willen toevoegen bij uw rijtje van vakken die u zou willen afschaffen, namelijk PO(plastische opvoeding). Wat is de meerwaarde van te moeten knutselen en tekenen in het middelbaar onderwijs? Als je echt met zulke dingen wil bezig zijn moet je maar naar het kunstonderwijs gaan vind ik.
Indien we deze lijn zouden doortrekken zouden we evengoed:
* MO (Muziekale Opvoeding): waarom de kinderen lastig vallen door ze blokfluit te leren, ga dan naar een academische school;
* Fysica: wie is er hier nu geïnteresserd en indien je fysicus wilt worden studeer je dit toch later;
* ...;
kunnen afschaffen

Ik heb ook een aantal vakken gehad die mij echt niet interesseerden, maar die neem je er bij. Deze horen bij je algemene kennis die je vergaart tijdens je schoolopleiding.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2003, 20:38   #15
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ik zou nog een vak willen toevoegen bij uw rijtje van vakken die u zou willen afschaffen, namelijk PO(plastische opvoeding). Wat is de meerwaarde van te moeten knutselen en tekenen in het middelbaar onderwijs? Als je echt met zulke dingen wil bezig zijn moet je maar naar het kunstonderwijs gaan vind ik.
Indien we deze lijn zouden doortrekken zouden we evengoed:
* MO (Muziekale Opvoeding): waarom de kinderen lastig vallen door ze blokfluit te leren, ga dan naar een academische school;
* Fysica: wie is er hier nu geïnteresserd en indien je fysicus wilt worden studeer je dit toch later;
* ...;
kunnen afschaffen

Ik heb ook een aantal vakken gehad die mij echt niet interesseerden, maar die neem je er bij. Deze horen bij je algemene kennis die je vergaart tijdens je schoolopleiding.
Ik vind inderdaad ook dat MO moet afgeschaft worden, dat kan je leren aan de muziekschool. Fysica kun je echter aan geen enkele school leren maar heb je later wel nodig aan het hoger onderwijs.

Wat voor algemene kennis brengen tekenen en blokfluit spelen ij?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2003, 22:12   #16
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Met alle vakken dient kennis gemaakt te worden zodat men kan te weten komen waarin men geïnteresseerd is en waarin men goed is en toekomst heeft. (en er bestaan inderdaad tekenscholen en muziekscholen, ik ken geen wiskundescholen!)
Een algemen ontwikkeling is noodzakelijk en ik pleit dan ook voor meer algemeen ontwikkelde vakken (over bv politiek) Maar het is bijvoorbeeld zinloos om iemand die in een ASO richting Wetenschappen-Wiskunde volgt nog op te zadellen met 5uur Nederlands in het 5de en 6de middelbaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
maw one brave world! Hoe kan men dit democratisch verantwoorden? Leve de diversiteit!
Leve de diversiteit?! Bent u hier dan voorstander van?
En ja hoor, maar een school kan ook een eigen karakter hebben zonder dat deze godsdienstig geïnspireerd is of denkt u dat er nog enkel Katholieken zitten in de Katholieke scholen?
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2003, 22:33   #17
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
En ja hoor, maar een school kan ook een eigen karakter hebben zonder dat deze godsdienstig geïnspireerd is of denkt u dat er nog enkel Katholieken zitten in de Katholieke scholen?
Denkt u nu echt dat er enkel nog katholieke godsdienst wordt gegeven in de katholieke scholen? Alle godsdiensten komen aan bod en het grootste deel van de tijd is godsdienst eerder filosofie of zedenleer.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2003, 22:40   #18
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

1) Ja er zijn nog scholen (al zijn er inderdaad zoals u zegt steeds vaker waar het niet het geval is) die enkel Godsdienst aanbieden aan hun leerlingen (en dat is ook wettelijk zo voorzien)
2) Daarmee bewijst u net dat het totaal geen zin meer heeft om die netten in stand te houden omwille van dat argument en dat het ook geen zin heeft om het vak Godsdienst op school te onderwijzen (net als ook zedenleer geen zin heeft)
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2003, 23:06   #19
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
1) Ja er zijn nog scholen (al zijn er inderdaad zoals u zegt steeds vaker waar het niet het geval is) die enkel Godsdienst aanbieden aan hun leerlingen (en dat is ook wettelijk zo voorzien)
2) Daarmee bewijst u net dat het totaal geen zin meer heeft om die netten in stand te houden omwille van dat argument en dat het ook geen zin heeft om het vak Godsdienst op school te onderwijzen (net als ook zedenleer geen zin heeft)
Wel ik heb ook het vak godsdienst gekregen maar heb amper meer over het christendom gehoord dan over de Islam of het Boedhisme. Het grootste deel van die lessen werd besteed aan filosofie en dergelijke dingen, maar het vak noemde nog wel godsdienst.

Ik geef u gelijk dat het idioot is om de netten in stand te houden omwille van het vak godsdienst. Maar ik zou het niet slim vinden om van alle scholen staatsscholen te maken want dan verdwijnt de concurrentie en ook de kwaliteit van het onderwijs.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2003, 23:15   #20
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Vervang dan ineens in alle scholen het vak Godsdienst door een vak "algemene vorming" (zodat in alle scholen met 1zelfde leerplan gewerkt kan worden) waarin gedurende een bepaalde periode (bijvoorbeeld 1schooljaar) onderwezen wordt over alle in België erkende godsdiensten.
Welke verschillen zijn er nu volgens u tussen de verschillende netten?
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be