![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Welke 'fractie' wordt volgend jaar de grootste in Antwerpen? | |||
Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
14 | 60,87% |
SP.a - CD&v - vLD - Groen! - ... - MDP(?) |
![]() ![]() ![]() |
9 | 39,13% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [size=4]Welke partij wordt de grootste in Antwerpen?[/size]
[size=3]vr 07/10/05 - Op 8 oktober 2006 zijn het gemeenteraadsverkiezingen in ons land. Alle ogen zullen dan weer onder meer gericht zijn op Antwerpen.[/size] In een peiling proberen de VRT en Gazet van Antwerpen alvast een tipje van de sluier te lichten. Blijft Patrick Janssens (SP.A) aan de macht in Antwerpen of moet hij de burgemeestersjerp doorgeven? Moet Antwerpen auto-arm worden? Ziet u Germinal Beerschot en Antwerp graag fuseren? Op deze en andere vragen proberen we u vanavond om 17.30 uur een antwoord te geven. De peiling in Antwerpen is de eerste in een reeks naar aanleiding van de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar.
#2 |
Minister
|
![]() Geen idee... ik zal het wel horen als het zover is.
#3 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke partij de grootste word/is weten we allemaal. Daar heb ik geen opiniepeiling voor nodig. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door daiwa : 7 oktober 2005 om 12:36. |
|||||
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ehm.
Kweeni eigelijk. Wa gaat er dan veranderen in antwerpen? |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Dat zal wel het VB worden zekers? Tenzij alle andere partijen in een kartel stappen. Maar dat zie ik toch niet rap gebeuren.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() We kennen die peilingen van de vrt .. wie kent ze niet. het GVA gaf het VB in 2000 21 in haar peiling. Het werden er 33% . De enige peiling zijn de verkiezingen zelf. Die van la libre en VTM is nog enigszins betrouwbaar. maar die van de vrt die zijn gewoon steeds om te gieren. Wie herinnert er zich nog die exit-poll waarin onze krelin zender euforisch was tot de echte resultaten binnenkwamen? A'pen wordt sowieso een moeilijke zaak aangezien daar 1/3 allochtonen meestemmen.Ik zie meer naar de rand en bepaalde districten.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Dat is de vraag , maar ik denk dat die daar wel aan herinnert zullen worden door de SPA en door de linkse media.
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Dat gaat wat geven in de rand , grimbergen , vilvoorde ...het VB moet de kiezer herinneren aan dit VLD verraad. Dit gaat het FDF veel zetels opbrengen.
|
![]() |
![]() |
#11 | |||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar nu ben ik wel iets te ver van het onderwerp van de draad aan het afwijken zekers?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Stef_duracell : 7 oktober 2005 om 14:29. |
|||||
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() 2007 zijn het federale verkiezingen... maar ik denk wel degelijk dat je van uit de vlaamse regering een stingent beleid kan voeren dat de verfransing terugdringt. Iets wat leterme nu vertikt e doen. Met een Vlaamse calitie VB-n-va en stuk cdenv zou dat wel mogelijk zijn.
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 |
Burger
|
![]() Als het Vlaams Belang de grootste wordt, dan zal dat ook wel de laatste keer zijn. De mensen gaan snel door hebben dat deze partij veel praatjes heeft, maar daadwerkelijk weinig zal of kan veranderen.
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Naar mijn persoonlijke mening zal het Vlaams belang net niet genoeg stemmen halen. Als ik mij niet vergis moet het Vlaams belang nog 8 zetels halen om de absolute meerderheid te halen, waardoor ze op 28 van de 55 zetels komen niet?
En 8 zetels betekent in absolute getallen een kiezersverhoging van 35.686 stemmers of een kleine 16% van de Antwerpse bevolking. Naar mijn bescheiden mening -en spijtig genoeg- is dat een brug te ver voor het Vlaams Belang of het moet zijn dat een persoon �* la Coveliers samenwerkt met het VB.
#18 |
Minister-President
|
![]() het Vb haalde bij de vorige verkiezingen 35% in a'pen. Met zo'n 7 erbij zit je aan een meerderheid. Op zich géén probleem een meerderheid van de autochtone antwerpenaar zal wel VB stemmen... De rest die kweekt en binnenstroomt als konijnen zal en bloc voor de rode kaviaarsos stemmen.
|
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zeg, aan de poststarter....
Wat bedoel je nu....? We weten allemaal wie de grootste zal zijn, het VB.... Maar vraag je nu of het VB groter wordt dan de anderen tesamen, of niet....? |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat: