Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2005, 18:05   #1
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard Aantrekkelijker maken van knelpunt-beroepen.

Er zijn een pak vacature's op de markt die direkt een job opleveren zoals poetsvrouwen en bouwvakkers.

Maar ieder gezond mens weet dat deze beroepen hard labeur zijn,ga maar eens kijken hoe de vrouwen worden afgebeuld bij ISS Schoonmaakbedrijf.En het is natuurlijk al niet aangenaam om de toiletten te gaan poetsen op de Ford,want daar kom je het één en ander tegen hoor!

Hoe kunnen we die knelpunt-beroepen aantrekkelijker maken?Hoe kunnen we zorgen dat deze mensen krijgen wat ze verdienen,namenlijk een FATSOENLIJK LOON voor wat ze moeten doen?

Ik persoonlijk ga niet voor 40.000bfr/maand iemand anders zijn rotzooi opruimen die hij achterlaat op de plee!

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 18:16   #2
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

lobotomie uitvoeren op werklozen opdat ze het toch zouden doen?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mitgard on 29-09-2005 at 19:17
Reason:
--------------------------------

lobotomie uitvoeren op werklozen opdat ze het toch zouden doen?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

lobotomie uitvoeren op werlozen opdat ze het toch zouden doen?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mitgard : 29 september 2005 om 18:17.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 18:38   #3
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik heb laatst eens door de vacatures van het VDAB gebladerd en zag ook hopen vacatures voor allemaal hetzelfde werk ... er zijn werkelijk grote problemen op de arbeidsmarkt had ik toen de indruk, en dat terwijl de werkloosheidsgraad zo hoog is.

Ik denk hierbij aan:

- Chauffeurs
- Uitzendconsulentes (serieus)
- Verpleeg(st)ers ...

De vraag was enorm. Vooral die naar de eerste en de laatste.
Daarentegen zag ik ook veel vacatures voor leraren, wat me verwonderde want ik dacht dat daar de werkloosheid groot was? Toen ik keek bleek het om werkjes te gaan van bijvoorbeeld twee weken voor 5 uur per week enzo... en daar was geen uitzondering op. Niet bijster aantrekkelijk dus, helaas.

Ik vroeg me toen ook af hoe we deze situatie kunnen verbeteren.

Het grote probleem hierbij is dat als je bijvoorbeeld vandaag de dag een grote 'reclamecampagne' opzet voor de studie verpleegkunde bijvoorbeeld dat er na een tijd weer net teveel verpleegkundigen gaan zijn. Een self-denying prophecy dus.
Oud 29 september 2005, 19:17   #4
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
lobotomie uitvoeren op werklozen opdat ze het toch zouden doen?
Ergens kan ik de werkweigeraars wel begrijpen.Voor 1000euro per maand zou ik ook geen toiletten willen gaan poetsen terwijl ik op den dop 900euro kan krijgen.

Ik stel voor dat de vetbetaalde posten in de politieke tribune een deel van hun loon moeten afstaan om deze knelpunt-beroepen aantrekkelijker te maken.

Voor de staking van volgende week:eigenlijk moeten de vakbonden er een algemene staking van maken en alle punten aankaarten waar de arbeider mee heeft te maken.Niet alleen het brugpensioen maar ook de onderbetaalde onprettige job's meer aantrekkelijk maken.

Er is zoveel oneerlijkheid in België.Maar zolang we onze maag iedere dag vol hebben zullen het frut-stakingske's blijven.Pas wanneer de mensen honger beginnen lijden zullen er grote veranderingen op til zijn.Dan wordt er geweld gebruikt en de leiders van dit land zullen alles op alles zetten dat we onze buik vol hebben.

Novalis
Oud 29 september 2005, 19:36   #5
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik heb laatst eens door de vacatures van het VDAB gebladerd en zag ook hopen vacatures voor allemaal hetzelfde werk ... er zijn werkelijk grote problemen op de arbeidsmarkt had ik toen de indruk, en dat terwijl de werkloosheidsgraad zo hoog is.

Ik denk hierbij aan:

- Chauffeurs
- Uitzendconsulentes (serieus)
- Verpleeg(st)ers ...

De vraag was enorm. Vooral die naar de eerste en de laatste.
Daarentegen zag ik ook veel vacatures voor leraren, wat me verwonderde want ik dacht dat daar de werkloosheid groot was? Toen ik keek bleek het om werkjes te gaan van bijvoorbeeld twee weken voor 5 uur per week enzo... en daar was geen uitzondering op. Niet bijster aantrekkelijk dus, helaas.

Ik vroeg me toen ook af hoe we deze situatie kunnen verbeteren.

Het grote probleem hierbij is dat als je bijvoorbeeld vandaag de dag een grote 'reclamecampagne' opzet voor de studie verpleegkunde bijvoorbeeld dat er na een tijd weer net teveel verpleegkundigen gaan zijn. Een self-denying prophecy dus.
Chauffeurs vragen ze ook veel ja.Maar ook hier gaat het de verkeerde kant op.Er zijn al zeer veel poolse chauffeurs die rijden voor belgische transportfirma's en zo het uurloon drukken.Er zijn zelfs belgische transportfirma's die met poolse nummerplaten rondrijden,let er maar eens op!

Landverraders!

Novalis
Oud 29 september 2005, 20:04   #6
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Chauffeurs vragen ze ook veel ja.Maar ook hier gaat het de verkeerde kant op.Er zijn al zeer veel poolse chauffeurs die rijden voor belgische transportfirma's en zo het uurloon drukken.Er zijn zelfs belgische transportfirma's die met poolse nummerplaten rondrijden,let er maar eens op!

Landverraders!
En wat moeten die uiteindelijk anders gaan doen?
Onze 'vakidioten' zullen er ondertussen nog wel voor zorgen dat de loonkosten hier nog stijgen...

Als binnenkort hier Chinese stofzuigzakken aan 1/10 van de prijs worden ingevoerd, zullen er sommigen ook hun zak kunnen opblazen, vrees ik...

Zakverraders! [edit]
[size=1]After edit by CHIPIE on 29-09-2005 at 21:05
Reason:

Citaat:

Landverraders!
Onze 'vakidioten' zullen er ondertussen nog wel voor zorgen dat de loonkosten hier nog stijgen...

Als binnenkort hier Chinese stofzuigzakken aan 1/10 van de prijs worden ingevoerd, zullen er sommigen ook hun zak kunnen opblazen, vrees ik...

Zakverraders! [/size]

Citaat:

Landverraders!

Als binnenkort hier Chinese stofzuigerzakken aan 1/10 van de prijs worden ingevoerd, zullen er sommigen ook hun zak kunnen opblazen, vrees ik... [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 29 september 2005 om 20:05.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 20:07   #7
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE

Zakverraders!
Pas wanneer de mensen honger beginnen lijden zullen er grote veranderingen op til zijn.Dan wordt er geweld gebruikt en de leiders van dit land zullen alles op alles zetten dat we onze buik vol hebben.

En nu ga ik werken CHIPKE,of zal de machine al stil liggen wegens concurentie uit het oosten?Wie weet hé!

Allez,het ga je goed en tot morgen misschien!

Novalis
Oud 29 september 2005, 20:22   #8
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Landverraders!
Ik vind dat niet echt de verkeerde kant op eigenlijk, dat het loon gedrukt wordt is natuurlijk geen goede zaak. Maar dat de vacatures gevuld zijn dan weer wel ... voor de economie althans, niet voor het milieu.
Hoewel ... ik bezocht ooit een bedrijf en de manager vertelde me doodleuk dat ze nauwegezetheid heel hoog in het vaandel droegen wat er in resulteerde dat als bleek dat een vrachtwagen niet op tijd daar kon zijn met de goederen (die van alle kanten moesten komen blijkbaar) ze wel even een helikopter optrommelden om die (de goederen) te gaan halen ...
(En zich dan maar afvragen waar die stijgende vraag naar olie vandaan komt. )
Oud 29 september 2005, 20:24   #9
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik persoonlijk ga niet voor 40.000bfr/maand iemand anders zijn rotzooi opruimen die hij achterlaat op de plee!
Als je niet in staat bent om iets beters te vinden of te doen dan MOET ge gedwongen worden om iemand anders zijn shot op te ruimen. anders geen dop..

Er zijn veel debiele mensen die enkel in staat zijn om ongeschoold arbeid te verrichten. Ze moeten gedwongen worden te werken
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 21:52   #10
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Er zijn veel debiele mensen die enkel in staat zijn om ongeschoold arbeid te verrichten. Ze moeten gedwongen worden te werken
Voor zover ik meen U te kunnen volgen - beweert U dat vacatures die niet ingevuld raken, net die werkaanbiedingen zijn voor jobs waar enige vorm aan debiliteit als een troef ervaren wordt ? U bent overduidelijk behept met een komisch talent, dat zelden zijn gelijke treft op dit forum. Althans, dat hoop ik ganserharte voor U.[edit]
[size=1]After edit by 4x10E6 on 29-09-2005 at 22:54
Reason:

Citaat:
Voor zover ik meen U te kunnen volgen - beweert U dat vacatures die niet ingevuld raken, net die werkaanbiedingen zijn voor jobs waar enige vorm aan debiliteit als een troef ervaren wordt ? U bent overduidelijk behept met een komisch talent, dat zelden zijn gelijke treft op dit forum. Althans, dat hoop ik ganserharte voor U.[/size]

Citaat:
Voor zover ik meen U te kunnen volgen - beweert U dat vacatures die niet ingevuld raken, net die werkaanbiedingen zijn voor jobs waar enige vorm aan debiliteit als een troef ervaren wordt ? U bent overduidelijk behept met een komisch talent, dat zelden zijn gelijke treft op dit forum. Athans, dat hoop ik ganserharte voor U.[/size]
[/edit]

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 september 2005 om 21:54.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 21:55   #11
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6
Voor zover ik meen U te kunnen volgen - beweert U dat vacatures die niet ingevuld raken, net die werkaanbiedingen zijn voor jobs waar enige vorm aan debiliteit als een troef ervaren wordt ? U bent overduidelijk behept met een komisch talent, dat zelden zijn gelijke treft op dit forum. Athans, dat hoop ik ganserharte voor U.
schizie heeft het nodig om zich met vaste regelmaat kleinerend uit te laten over laaggeschoolden, werklozen...
hij put er zijn mannelijkheid en zelfwaarde uit.
Oud 29 september 2005, 22:37   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

t' is hier allemaal om zeep. Ben blij dat je er allemaal eens over nadenkt nu. Zo plots?
Gaat het nog helpen?
Ik vrees dat het te laat is. Niet gans te laat maar toch wreed op het randje.
Ge hoort het "ik ga niet gaan werken voor 1000€ als ik er 900€ zo krijg" Ik versta dat maar nu geven wij wel die 900€ en voor 100€ meer was iemand geholpen en verdiende hij er ook nog eens 100€ of zo aan. Niet veel meer waarschijnlijk dan dat zelfs. Dat zou al 200€ samen geweest zijn en 900€ van ons gespaard + dat er nadien weer iemand voor 1000€ zou kunnen gaan werken hierdoor. Na zo een stuk of 10 hebben ze dan allemaal 1000€, da's al 10'000€ gespaard tegenover nu 9000€ dat wij betalen.
Nu niet, dat jobke blijft open en wij blijven betalen. De keten is gebroken. Bedrijf gaat achteruit en zal uiteindelijk proberen te verkopen of gewoon failliet gaan. Omdat niemand komt dus.

En dan komen de polen of zo. En die doen het voor 500€ desnoods. Stellen geen vragen of klagen niet en de volgende keer vragen ze weer iemand maar geven nog maximum 500€ natuurlijk nu. En verdienen er zelf 600€ op in plaats van 100€.
T' zal knokken worden voor weinig geld.
Oud 29 september 2005, 22:46   #13
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
t' is hier allemaal om zeep. Ben blij dat je er allemaal eens over nadenkt nu. Zo plots?
Gaat het nog helpen?
Ik vrees dat het te laat is. Niet gans te laat maar toch wreed op het randje.
Ge hoort het "ik ga niet gaan werken voor 1000€ als ik er 900€ zo krijg" Ik versta dat maar nu geven wij wel die 900€ en voor 100€ meer was iemand geholpen en verdiende hij er ook nog eens 100€ of zo aan. Niet veel meer waarschijnlijk dan dat zelfs. Dat zou al 200€ samen geweest zijn en 900€ van ons gespaard + dat er nadien weer iemand voor 1000€ zou kunnen gaan werken hierdoor. Na zo een stuk of 10 hebben ze dan allemaal 1000€, da's al 10'000€ gespaard tegenover nu 9000€ dat wij betalen.
Nu niet, dat jobke blijft open en wij blijven betalen. De keten is gebroken. Bedrijf gaat achteruit en zal uiteindelijk proberen te verkopen of gewoon failliet gaan. Omdat niemand komt dus.

En dan komen de polen of zo. En die doen het voor 500€ desnoods. Stellen geen vragen of klagen niet en de volgende keer vragen ze weer iemand maar geven nog maximum 500€ natuurlijk nu. En verdienen er zelf 600€ op in plaats van 100€.
T' zal knokken worden voor weinig geld.
Dat gaan de commiesossies en de vakbonden niet begrijpen... En als ze het al zouden begrijpen, dan zal het hun nog worst wezen...

Trouwens, hoe meer sociale ellende er gecreëerd wordt, hoe sterker ze worden... Hun bedoeling is niet de kansarmen kansen te geven, de werklozen werk... neen, duidelijk niet...

Ze willen een communistisch regime in de plaats brengen... Een regime dat overal en altijd bittere ellende heeft gebracht... vooral voor de kansarmen... Zeker niet voor de vakbondkoningen...

Maar voor de rest is dat systeem niet slecht...
Oud 29 september 2005, 22:48   #14
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gaan de commiesossies en de vakbonden niet begrijpen... En als ze het al zouden begrijpen, dan zal het hun nog worst wezen...

Trouwens, hoe meer sociale ellende er gecreëerd wordt, hoe sterker ze worden... Hun bedoeling is niet de kansarmen kansen te geven, de werklozen werk... neen, duidelijk niet...

Ze willen een communistisch regime in de plaats brengen... Een regime dat overal en altijd bittere ellende heeft gebracht... vooral voor de kansarmen... Zeker niet voor de vakbondkoningen...

ze willen de middenklasse kapot.

dat is overal bezig.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 08:33   #15
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar

dat is overal bezig.
de middenklasse, de bakkers, slagers, kruideniertjes als ik het tenminste goed voorheb, zullen het anders nogal voelen wanneer de koopkracht van jan modaal zakt omdat hij z'n uitkering verliest in die neoliberale tsunami.
die gaat zijn brood in de carrefour kopen hoor. of zelf bakken, met zo'n oventje.

het mes in de sociale voorzieningen, dat gaan we allemaal voelen.
van onder naar boven.[edit]
[size=1]After edit by Mitgard on 30-09-2005 at 09:34
Reason:

Citaat:

dat is overal bezig.
de middenklasse, de bakkers, slagers, kruideniertjes als ik het tenminste goed voorheb, zullen het anders nogal voelen wanneer de koopkracht van jan modaal zakt omdat hij z'n uitkering verliest in die neoliberale tsunami.
die gaat zijn brood in de carrefour kopen hoor. of zelf bakken, met zo'n oventje.

van onder naar boven.[/size]

Citaat:

dat is overal bezig.
de middenklasse, de bakkers, slagers, kruideniertjes als ik het goed voorheb, zullen het anders nogal voelen wanneer de koopkracht van jan modaal zakt omdat hij z'n uitkering verliest in die neoliberale tsunami.

het mes in de sociale voorzieningen, dat gaan we allemaal voelen hoor.
van onder naar boven.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mitgard : 30 september 2005 om 08:34.
Oud 30 september 2005, 08:40   #16
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

van onder naar boven.
Idd, dankzij het zelfprofiterende socialisme en de vrijwillige pamperfielen...

Wanneer zouden die pamperfielen nu eindelijk eens gaan staken?
Oud 30 september 2005, 08:47   #17
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd, dankzij het zelfprofiterende socialisme en de vrijwillige pamperfielen...

Wanneer zouden die pamperfielen nu eindelijk eens gaan staken?
wat is het nu chipie?
het mes in de SZ, en tis nog niet goed?

jij bent ook niet rap tevreden hé?

zeg eens, hoeveel heb je vandaag al verdiend door op fora te zitten gapen?
je bent natuurlijk geen profiteur hé, begrijp me niet verkeerd aub, maar toch.
voor de aardigheid...
Oud 30 september 2005, 10:53   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het systeem krijgt een bocht van 180° en loondienst wordt afgeschaft.
Enfin voor een groot deel dan toch. Niet overal is dat mogelijk.
Ik weet nu hoe ze nog gaan doen ook maar dat is efkens geheim.
Ze zijn er wel al aan uit.
Heb twee keer moeten slikken want ik had er nog nooit van gehoord. Toch 100% legaal.
Oud 30 september 2005, 10:56   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

4€/uur is al gevallen.
Oud 30 september 2005, 10:57   #20
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alles in!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be