Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2003, 19:31   #1
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Het goedpraten van revisionisme door Jan van den berghe als zijnde 'geschiedkundig onderzoek', is een aanzet tot revisionisme.

Darwin zijn anti-islamitische uitspraken waren racistisch. Toch bleven deze het forum vullen.

Vlaanderen72 heeft zich meermaals bezondigt aan racistische uitspraken die nog steeds terug te vinden zijn op het forum.

en ga zo maar door...

Misschien zijn bepaalde topics door hun aard op een forum zowieso een aanzet tot racisme.

Hele wettekstjes worden hier geplaatst om maar op een af andere manier het imago van 'racistisch forum' van zich af te kunnen poetsen.
Zelfs blokofielen herkennen dat dit forum een uitlaatklep geeft aan racisten, revisionisten en anderen. Blokkiezers die hier hun woordje doen verdedigen zich herhaaldelijk met 'ik mag toch mijn racistische mening vrij uiten'. Schrijvers erkennen dus het eigen racisme en kaderen het binnen de vrijheid van meningsuiting. Het verbaasde me in het begin dat de moderatoren bleven stellen dat zij racistische uitspraken weghalen. Dat zij zichzelf niet of naar willekeur aan hun code houden, vind ik echter jammer.

Alhoewel ik zeer sterk twijfel aan de wettelijkheid van dit forum, ben er wel zeker van dat veel mensen onafhankelijk van elkaar in veel uitspraken op dit forum racisme en aanzet tot racisme zullen herkennen.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 19:48   #2
Welvaart&Veiligheid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Het goedpraten van revisionisme door Jan van den berghe als zijnde 'geschiedkundig onderzoek', is een aanzet tot revisionisme.

Darwin zijn anti-islamitische uitspraken waren racistisch. Toch bleven deze het forum vullen.

Vlaanderen72 heeft zich meermaals bezondigt aan racistische uitspraken die nog steeds terug te vinden zijn op het forum.

en ga zo maar door...

Misschien zijn bepaalde topics door hun aard op een forum zowieso een aanzet tot racisme.

Hele wettekstjes worden hier geplaatst om maar op een af andere manier het imago van 'racistisch forum' van zich af te kunnen poetsen.
Zelfs blokofielen herkennen dat dit forum een uitlaatklep geeft aan racisten, revisionisten en anderen. Blokkiezers die hier hun woordje doen verdedigen zich herhaaldelijk met 'ik mag toch mijn racistische mening vrij uiten'. Schrijvers erkennen dus het eigen racisme en kaderen het binnen de vrijheid van meningsuiting. Het verbaasde me in het begin dat de moderatoren bleven stellen dat zij racistische uitspraken weghalen. Dat zij zichzelf niet of naar willekeur aan hun code houden, vind ik echter jammer.

Alhoewel ik zeer sterk twijfel aan de wettelijkheid van dit forum, ben er wel zeker van dat veel mensen onafhankelijk van elkaar in veel uitspraken op dit forum racisme en aanzet tot racisme zullen herkennen.
Er bestaat zoiets als vrije meningsuiting en daaraan valt niet te tornen. Als er hier meningen worden geuit die u niet aanstaan, dan moet u ze maar counteren met tegenargumenten.

Eén ding is echter wel duidelijk : uit de teneur van vele berichten blijkt overduidelijk dat de mensen niet opgezet zijn met het multiculdrama.
Welvaart&Veiligheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 19:51   #3
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Welvaart&Veiligheid
Eén ding is echter wel duidelijk : uit de teneur van vele berichten blijkt overduidelijk dat de mensen niet opgezet zijn met het multiculdrama.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat dit forum representatief is voor de 'mensen' hoor...
Oud 25 juni 2003, 19:56   #4
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Eerlijk gezegd denk ik niet dat dit forum representatief is voor de 'mensen' hoor...
Je vind dat er teveel MENSEN op dit forum neigen naar het gedachtengoed van Vlaams Blok, beste?!? Als het je niet aanstaat kan je nog steeds verhuizen naar Marokko of zo ergens, om daar te verkondigen dat dat land voor IEDEREEN moet klaarstaan....kop eraf....dat zijn geen mietjes, hoor....
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 19:57   #5
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

en ga zo maar door...

Er bestaat zoiets als vrije meningsuiting en daaraan valt niet te tornen. Als er hier meningen worden geuit die u niet aanstaan, dan moet u ze maar counteren met tegenargumenten.

Inderdaad. Wat een gezwets toch altijd over racisme en revisionisme. Als iemand het nodig vindt om de holocaust te ontkennen, SO WHAT? Zoals W&V zegt, moet je dat maar counteren met argumenten. Al dat politiek correct gelul hangt mij zwaar de keel uit. Ik heb toch ook geen centrum voor Belgicistenbestrijding nodig om die eeuwige "Flaminganten zijn fascisten" uitspraken af te breken?
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 20:01   #6
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Je vind dat er teveel MENSEN op dit forum neigen naar het gedachtengoed van Vlaams Blok, beste?!? Als het je niet aanstaat kan je nog steeds verhuizen naar Marokko of zo ergens, om daar te verkondigen dat dat land voor IEDEREEN moet klaarstaan....kop eraf....dat zijn geen mietjes, hoor....
Wow zeg, en dan zeggen ze dat vrouwen teveel tussen de regels lezen...
Oud 25 juni 2003, 20:06   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Raar, maar ik begin meer en meer te geloven dat Thomas een kloon is van Piano.
Als het op de ene topic niet al te best lukt dan maar naar een andere, hé Piano. Desnoods met een andere nick.
Hoeveel van je 'medestanders' op dit forum ben jij eigenlijk zelf?
Oud 25 juni 2003, 20:07   #8
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Is een onschuldig mens doden goed? Misschien volgens u wel, maar ik heb geen zin met een moordenaar met tegenargumenten af te komen. Iemand vermoorden doe je gewoon niet, dat is een ethisch beginsel.

Zo zet je ook geen mensen op tegen andere mensen in een discussie. Dat verziekt de discussie. Ik heb echt geen zin om over fundamentele ethische beginsels te gaan praten tot jij je zin krijgt.

Je mag je mening uiten, maar een vrije meningsuiting over oa de beperking van de meningsuiting voor een bepaalde groep mensen, is een aanzet tot het inperken van de uiting van de vrije mening. En daar ben ik tegen.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Oud 25 juni 2003, 20:09   #9
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

WAAROM LATEN DE MODERATORS ZOVEEL RACISME EN FASCISME VAN LINKS TOE OP DIT FORUM???????????
Ambetanterik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 20:12   #10
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Zeg ambetanterik , fascisme en racisme zijn vandaag de dag in eerste instantie rechtse fenomenen.
Oud 25 juni 2003, 20:13   #11
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is een onschuldig mens doden goed? Misschien volgens u wel, maar ik heb geen zin met een moordenaar met tegenargumenten af te komen. Iemand vermoorden doe je gewoon niet, dat is een ethisch beginsel.

Zo zet je ook geen mensen op tegen andere mensen in een discussie. Dat verziekt de discussie. Ik heb echt geen zin om over fundamentele ethische beginsels te gaan praten tot jij je zin krijgt.

Je mag je mening uiten, maar een vrije meningsuiting over oa de beperking van de meningsuiting voor een bepaalde groep mensen, is een aanzet tot het inperken van de uiting van de vrije mening. En daar ben ik tegen.
mooi staaltje van alles door elkaar gooien, tot zelfs moord.

maar wat je hier voorstelt is zelf een beperking van de vrije meningsuiting dus is het volgens jouw eigen redenering verwerpelijk, dus ben je tegen jezelf
Oud 25 juni 2003, 20:14   #12
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg ambetanterik , fascisme en racisme zijn vandaag de dag in eerste instantie rechtse fenomenen.
dat weten we dan ook al weer
Oud 25 juni 2003, 20:15   #13
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambetanterik
WAAROM LATEN DE MODERATORS ZOVEEL RACISME EN FASCISME VAN LINKS TOE OP DIT FORUM???????????
Heb je de betekenis van beide begrippen nog niet door?
Oud 25 juni 2003, 20:27   #14
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en ga zo maar door...

Ik weet nog niet zo zeker dat de ‘meeste’ mensen op dit forum (of in ’t algemeen) échte rascisten zijn. Ik ga er van uit dat ze meer een vorm van veralgemening aanhangen, én of stereotypen cultiveren. Op zich is dit óók verwerpelijk natuurlijk. Maar wel onschuldiger van aard, omdat het een meer ‘oppervlakkig’ gevoel van onbehagen is tov ‘anderen’.

Echte racisten gaan uit van een écht verschil tussen ‘rassen’, en dan misschien niet zozeer in het onderscheidt tussen ‘beter of slechter’, maar wél in het onderscheidt tussen het ‘onverzoenbaar’ zijn van ‘aangeboren’ culturele ‘eigenschappen’. En dan zijn we weer bij het VB natuurlijk.

Maar om tot de topic te komen; ik vind dat je ‘ze’ hier maar hun ‘gal’ moet laten spuien. Tot op de rand van het wettelijke, of zelfs iets daar voorbij. Beschaafde mensen kunnen er enkel maar uit leren, én er zich leren tegen te wapenen.
Dat je ‘ze’ op hun demagogische discours niet van antwoord kan dienen is bijzaak. Zolang zij de maskers maar laten vallen. Je mag immers niet vergeten dat onder veel van die ‘nicks’ ware VB-madatarissen schuil gaan. ‘Wij’ vinden ooit nog wel uit wie. En da’s dan 'ons' plezierke!
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 20:37   #15
Ali
Schepen

Ali's schermafbeelding

Standaard

mij stoort het niet dat hier van die mensen zijn die niets moeten hebben van de vreemdelingen .

als ze me op straat tegenkomen moeten ze het maar zeggen.
hier is de enige plaats waar ze hun gevoelens kunnen uiten.
gevoelens die ze niet kunnen verwerken.
ze vragen zich af, waarom alles toch zo is zoals het is.
Ali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 20:39   #16
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Hoezo?? Waren het dan vroeger linkse 'fenomenen'?
De dag van vandaag zijn het OOK nog linkse 'fenomenen'
Ambetanterik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 20:47   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de revisionisten geen "geschiedkundig onderzoek" verrichten, dan zou een eenvoudige publicatie van wat weerwerk volstaan. Maar omdat de revisionisten juist wijzen op een aantal feiten die de hele bestaande beeldvorming ondermijnen, probeert men het revisionistisch werk te verbieden. Geen weerlegging, maar een verbod. Wie in dergelijke gevallen juist pleit voor censuur en straffen, toont zich onmiddellijk de mindere in een discussie. Niet het inhoudelijk is voortaan belangrijk, maar alleen het gezagsargument.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 20:48   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kritiek op de islam kan op geen enkele manier gelijkgesteld worden met "racisme". U slaat dus de bal mis. Wat Darwin hier trouwens aanbracht, waren meerdere inhoudelijk sterke berichten waar de linksen niet echt wisten op te antwoorden.
Oud 25 juni 2003, 20:50   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs blokofielen herkennen dat dit forum een uitlaatklep geeft aan racisten, revisionisten en anderen.
"Blokofielen"?

In ieder geval, als VB'er stel ik helemaal niet dat dit forum een "uitlaatklep" is voor "racisten, revisionisten en anderen". Op dit forum kunnen we gewoon onze mening en overtuiging aan bod laten komen. Dat is alles. U hoeft ons geen woorden in de mond te leggen die we nooit "uitgesproken" hebben.
Oud 25 juni 2003, 21:04   #20
amexx
Schepen

Standaard

Op rechts is er iemand die een topic heeft geopend "hoe de linksen het zwijgen opleggen". Op het eerste zicht komt dit nogal offensief over maar ik stel vast dat de linksen niets anders doen dan de rechtsen het zwijgen op te leggen. Heel simpel. Men criminaliseert de tegenstander. Gaat hem zelfs vergelijken met ongedierte.
Te pas en te onpas zitten dan bepaalde personen op de blauwe knoppen te drukken in een poging de boel te verzieken.
Ik vertrouw in de professionaliteit van recitator om misbruiken te bestraffen.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be