Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: wat betekent Europa nog, mits Turkse toetreding?
een waardeloos begrip 32 64,00%
maakt niet uit / het geeft zelfs een meerwaarde 14 28,00%
ik hou mij buiten deze discussie 4 8,00%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2005, 19:06   #1
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Wat vindt u van Europa, mét Turkije?

even een peiling: Vindt u 'Europa' nog relevant, in de vorm van EU, of eender welke andere vorm, als Turkije zal toetreden?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 19:23   #2
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Aangezien je zo'n beperkte keuzes geeft, is deze peiling zinloos. Ik heb toch maar op de middelste optie gestemd, hoewel ik een fervent voorstander ben van Turkije's toetreding. Zonder Turkije is Europa een waardeloos begrip.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 20:48   #3
JOHN_ZONDER_VREES
Burger

JOHN_ZONDER_VREES's schermafbeelding

Standaard

[QUOTE Zonder Turkije is Europa een waardeloos begrip.[/quote]

??????

noem mij de toegevoegde waarde aan europa als turkije zou toetreden a.u.b.
want ik vind er GEEN EEN !
(het heeft geen zin om toerist plaatsen/reservaten in het islamland als
waardevermeerdering en gegronde reden voor toetreding te vermelden
vermits dit allemaal fake is en gewoon in scene is gezet voor toeristen.
geen enkele echte islam turk komt/mag komen op die plaatsen)

...religion is the opium for poor minded people...science is the healthfood for atheists !

http://users.pandora.be/diaboloxxx/d...e_of_islam.wmv
JOHN_ZONDER_VREES is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 00:17   #4
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
Aangezien je zo'n beperkte keuzes geeft, is deze peiling zinloos. Ik heb toch maar op de middelste optie gestemd, hoewel ik een fervent voorstander ben van Turkije's toetreding. Zonder Turkije is Europa een waardeloos begrip.
Ik sluit mij grotendeels aan bij oliepiek, alleen ben ik fervent tegenstander van EU-lidmaatschap, en heb ik dus maar optie één gekozen.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 08:11   #5
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Een Europees Rijk zonder Turkije en zonder de zionistische vazalstaat Groot-Britannië moet er komen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by max4westland on 07-10-2005 at 09:11
Reason:
--------------------------------

Een Europees Rijk zonder Turkije en zonder de zionistische vazalstaat Groot-Britannië moet er komen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Een Europa zonder Turkije en zonder de zionistische vazalstaat Groot-Britannië.[/size]
[/edit]

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 7 oktober 2005 om 08:11.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 08:14   #6
Stinkyweasel
Vreemdeling

Stinkyweasel's schermafbeelding

Standaard

Is Groot-Brittannië niet arisch genoeg ofzo?
Oud 7 oktober 2005, 08:28   #7
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

GB probeert constant een sterk Europa tegen te werken en trekt zich hoegenaamd niets aan van de andere Europese landen. Bovendien zijn de anti-europese regimes in GB (sinds de jaren 1940, zowel de (neo)conservatieven als Labour) de beste maatjes met de JewSA, die wil de Europese cultuur en beschaving helemaal kapot krijgen om zo meer macht op wereldvlak te krijgen.

Het feit dat EU voorzitter GB en Amerika kost wat kost Turkije willen binnenhalen in de EU zegt genoeg. Ook Karel Van Miert had het door in Ter Zake. Hij zei dat de Engelsen baat hebben bij een onbestuurbare en onsamenhangende Europese Unie. Want eens Turkije is toegetreden willen Marokko en allerlei sojetrepublieken ook wel toetreden. En Europa zal geen redenen hebben om ze te weigeren, eens Turkije is toegetreden.

Bovendien zal de islamisering van Europa nog veel meer in een stroomversnelling komen. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by max4westland on 07-10-2005 at 09:29
Reason:

GB probeert constant een sterk Europa tegen te werken en trekt zich hoegenaamd niets aan van de andere Europese landen. Bovendien zijn de anti-europese regimes in GB (sinds de jaren 1940, zowel de (neo)conservatieven als Labour) de beste maatjes met de JewSA, die wil de Europese cultuur en beschaving helemaal kapot krijgen om zo meer macht op wereldvlak te krijgen.

Het feit dat EU voorzitter GB en Amerika kost wat kost Turkije willen binnenhalen in de EU zegt genoeg. Ook Karel Van Miert had het door in Ter Zake. Hij zei dat de Engelsen baat hebben bij een onbestuurbare en onsamenhangende Europese Unie. Want eens Turkije is toegetreden willen Marokko en allerlei sojetrepublieken ook wel toetreden. En Europa zal geen redenen hebben om ze te weigeren, eens Turkije is toegetreden.

Bovendien zal de islamisering van Europa nog veel meer in een stroomversnelling komen. [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Bovendien zal de islamisering van Europa nog veel meer in een stroomversnelling komen.[/size]
[/edit]

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 7 oktober 2005 om 08:29.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 10:09   #8
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

De kans dat Marokko erbij zal komen is zeer nihil, maar de sovjetrepublieken (waaronder ik oa. Wit-Rusland versta) kunnen inderdaad wel zich kandidaat stellen voor een eventuele toetreding. Turkije zal in mijn ogen een grote misstap zijn voor de EU. Men denkt alleen aan de economische voordelen, terwijl een grote migratie naar West-Europa niet te overzien zal zijn. De neveneffecten van de toetreding zullen veel zwaarder doorwegen, maar de burgerlijke elite denkt blijkbaar alleen maar aan hun portomonnee. Het wordt tijd dat er een gezamenlijke Europese geest zal opstaan opdat Europa de bemoeienis van de VS niet nodig heeft en een halt toeroept aan de McDonnaldisering van onze maatschappij.
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 16:49   #9
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Met Turkije , tja iets zielloos, iets naamloos want de E kan je al weglaten. deze unie zal niet meer dan een filiaal van de al corrupte en inefficiente VN zijn
Oud 7 oktober 2005, 17:17   #10
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Voor mij is europa waardeloos, met of zonder Turkije.
Oud 7 oktober 2005, 19:41   #11
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Voor mij is europa waardeloos
de EU, het europa van het kapitaal wel, het Europa der volkeren niet!
De huidige EU is een zielloze economische machine, die niets met identiteit te maken (wil?) hebben.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 19:44   #12
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JOHN_ZONDER_VREES
??????

noem mij de toegevoegde waarde aan europa als turkije zou toetreden a.u.b.
want ik vind er GEEN EEN !
(het heeft geen zin om toerist plaatsen/reservaten in het islamland als
waardevermeerdering en gegronde reden voor toetreding te vermelden
vermits dit allemaal fake is en gewoon in scene is gezet voor toeristen.
geen enkele echte islam turk komt/mag komen op die plaatsen)
Wat is voor Europa de toegevoegde waarde van Vlaanderen?
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 19:56   #13
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Gisterenavond was er op Ned 3 een uitzending over de revolutionaire jaren in Colombia. Op een gegeven ogenblik ontmoette er een journalist een Europese Delegatie die een bezoek bracht aan een "gedemilitarizeerde zone" en wat later reisde iemand aarover de reportage ging door Europa. Voor deze (en ook andere in de Wereld, kijk maar naar Ceuta en Mellilla) is Europa het lichtend voorbeeld in de Wereld hoe een grote groep uiteenlopende volkeren, met uiteenlopende godsdiensten en met economieën in diverse toestanden op een vreedzame wijze gedurende langer dan een halve eeuw kunnen samenwerken en vooruitgang kunnen boeken. In een wereld vol epidemieën, honger, oorlogen en discriminatie
is dit geen geringe prestatie. Garanderen van gelijke rechten voor iedereen..
instellen van sociale zekerheidssystemen, milieubescherming, vrij verkeer van personen en goederen.. voor ons vanzelfsprekend, voor de meeste van de overige 5,5 miljard mensen een droom...

Europa .. waardeloos ? Ik zou zeggen emigreer eens naar Colombia...
Oud 7 oktober 2005, 20:08   #14
Groentje-18

Standaard

De toetreding van Turkije tot de Europese Unie zou in mijn ogen een enorme meerwaarde geven aan de E.U.
Voor degenen die door de bomen het bos niet meer zien: een niet te onderschatten voordeel vind ik al dat de E.U. door Turkije toelating te geven laat zien dat ze een ethisch correcte weg wil inslaan, dat ze deontoligische en menselijke waarden belangrijker vindt dan puur materiële en financiële waarden. Dat ze in staat is tot lange termijn denken in plaats van vastgeroest te geraken in het denken aan het eigenbelang op korte termijn. Dit zou een psychologisch heel belangrijk signaal naar de wereld toe zijn.
Oud 7 oktober 2005, 20:23   #15
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
De toetreding van Turkije tot de Europese Unie zou in mijn ogen een enorme meerwaarde geven aan de E.U.
Voor degenen die door de bomen het bos niet meer zien: een niet te onderschatten voordeel vind ik al dat de E.U. door Turkije toelating te geven laat zien dat ze een ethisch correcte weg wil inslaan, dat ze deontoligische en menselijke waarden belangrijker vindt dan puur materiële en financiële waarden. Dat ze in staat is tot lange termijn denken in plaats van vastgeroest te geraken in het denken aan het eigenbelang op korte termijn. Dit zou een psychologisch heel belangrijk signaal naar de wereld toe zijn.
Even ethisch correct, deonthologisch en menselijk waardevol als uw bankier. It's all about the money. Een stel bedrijfsleiders ziet Turkije wel zitten omdat ze vinden dat de lonen in Polen te hoog zijn. Omdat ze in een stabielland willen investeren, dwingen ze dan maar de EU om Turkije erbij te laten.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 20:55   #16
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Europa was niet in staat tot een politieke organisatie over te gaan want er was geen ijzeren hand om die eenheid door te voeren. Om die reden moest de beweging van de handel uitgaan, zoals inderdaad ook gebeurd is. Naar mijn inzien had het ook omgekeerd moeten gebeuren, maar het is nu zo gegaan. Ik kies in de eerste plaats ook voor een spiritueel Europa, een Europa van de geest, maar voor een kosmopolitisch Europa gebaseerde op egalitaire schijnwaarden pas ik evenwel.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 21:58   #17
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Wat is voor Europa de toegevoegde waarde van Vlaanderen?
Die vraag dient niet eens gesteld worden, wij ZIJN europa, europeanen.
Dat iedereen dat van de Turken in vraag stelt is voldoende.
Oud 8 oktober 2005, 13:49   #18
eur0fighter
Vreemdeling

eur0fighter's schermafbeelding

Standaard

een poll is pas betrouwbaar als er een pak meer dan 28 mensen stemmen, en dit niet alleen op een forum waarop extremen elkaar ontmoeten.
eur0fighter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 14:02   #19
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Er zijn anders genoeg politici die een heus referendum 'onbetrouwbaar' vinden als plots blijkt dat het volk een andere mening heeft.
Oud 8 oktober 2005, 15:10   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ben voorstander van Turkije, en ja zelfs alle landen rond de middellandse zee, en uit het oostblok erbij te pakken.

Hoe groter de luchtbel "Europa" word, des te harder en sneller ze uiteen knalt. En da's wat ik met graagte zie gebeuren.
Europa, zoals het nu is ,is een postjesmachine, een gat waar geld in gegooid blijft worden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be