![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze brief van een nieuw lid mochten wij ontvangen. Het is één van de zovele voorbeelden van het groeiende ongenoegen van de Belgen tegenover het anti-Belgische federalisme en het haatdragende separatisme dat ons volk uiteen tracht te scheuren.
Geachte, Sinds kort ben ook ik overtuigd lid van de Belgische unie, het enige volwaardige alternatief voor een betere samenleving. Ik richt me tot U in verband met de stigmatiserende uitlatingen over “de Walen” van de minister-president van de Vlaamse gemeenschap Yves Leterme in het VRT journaal van dinsdagavond 13 sept. In de regio van Kortrijk zouden aan de Waalse kant 20 % en aan de Vlaamse kant 6,5 % Belgische werklozen zijn. De minister president verbaasde zich er over dat Vlaamse werkgevers hun vrijstaande vacatures steeds vaker zien ingevuld worden door Franse werkzoekende in plaats van door de “Walen”. Hij ging er gemakshalve dan maar voor gans televisiekijkend Vlaanderen van uit dat de Walen zich werkelijk geen enkele moeite willen getroosten. Naar een andere verklaring zoeken was waarschijnlijk te veel moeite voor dhr. Leterme, daarom heb ik het maar in zijn plaats gedaan. Inderdaad, de Fransen komen in de grensregio met België werken net zoals veel bouwbedrijven in België Polen, Roemenen of Litouwers tewerkstellen. Is dat dan omdat de Belgen hetzij Walen of Vlamingen te lui zijn om die vacatures in te vullen? Ik ben eerder de mening toegedaan dat het onze uitstekende sociale voorzieningen zijn (misschien te uitstekend) die voorkomen dat Belgen voor een minderwaardig loon aan de slag gaan. Ik hoef er niemand op attent te maken dat deze sociale voorzieningen in de hierboven vermelde landen heel wat minder tot totaal ontoereikend zijn en zo kan het komen dat mensen uit die landen bereid zijn om met minder genoegen te nemen. Men mag ook niet uit het oog verliezen dat het voor de 6,5% Vlaamse werkelozen blijkbaar ook niet de moeite loont om voor een nochtans Vlaams bedrijf uit de directe omgeving aan de slag te gaan, ook zij verkiezen het om te blijven stempelen. Vriendelijke groeten, Filip Oosterlynck |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben ook ontevreden over het federalisme. Vlaanderen onafhankelijk!!!
|
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Allé, ze krijgen ook eenqs een brief. Smijten ze dan nog wel direct op het net zeker :d
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() "Het ongenoegen groeit dagelijks bij de bevolking" vind ik nog het meest hilarisch. Conclusie gemaakt door die ene brief?
|
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Ik vind het federalisme prima, en ik ben een doodnormale Belg.
Straf hé.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Enid. : 24 september 2005 om 18:22. |
||
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Als die briefschrijver nu nog eens beseft dat hij met de inhoud vanb zijn briefje eigenlijk Leterme gelijk geeft, dan is ie goed bezig...
|
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Toch niet commandant Filip Oosterlynck? Weldra grijpt den bub de macht en installeren ze een militaire dictatuur (ter bescherming van den belziek uiteraard).
|
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Moeten we Filip Oosterlynck niet laten weten dat zijn naam synoniem is met "de bevolking" volgens zijn nieuwe partij?
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#12 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom: stop die politici vóór ze het land vernietigen! Unitarisme met taalgemeenschappen en provinciale decentralisatie is al meer dan genoeg. Trouwens, welke voordelen heeft dat vermeend federalisme ons zoal opgebracht? Waar stoppen die splitsingen? Heeft men hierover de mening der Belgen gevraagd? Men heeft ons een systeem opgedrongen dat: 1) slecht werkt; 2) veel te ingewikkeld is; 3) zeer duur is. Nee, daar bedankt de B.U.B. voor.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Hans1 : 24 september 2005 om 20:55. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() De meerderheid in Vlaanderen is pro verdere opsplitsing van belangrijke posten zoals sociale zekerheid, werkgelegenheid, enz... .
En de evolutie zet zich door... .
#14 |
Banneling
|
![]() Waaruit leidt u dat af? Toch niet uit de laatste pro-Belgische peilingen zoals die van Reader's Digest, zeker?
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar kan die Oosterlynck het maar niet verkroppen dat Leterme wijst op enkele bezwarende elementen van de Walen. Blijkbaar interesseert het de Walen van Henegouwen bijvoorbeeld niet om hier te komen werken. In Henegouwen is de werkloosheid torenhoog. Ook in het noorden van Frankrijk is de werkloosheid aan de hoge kant. Nu zien we dat de bereidheid aan Franse kant duizendmaal groter is om naar Vlaanderen te komen en er, in de eerste plaats, Nederlands te leren. Frans-Vlamingen/Noord-Fransen zijn massaal aanwezig in de cursussen Nederlands die de Vlaamse overheid in dat verband organiseert. Grote afwezigen zijn juist de Walen, alhoewel die meestal veel dichter bij Kortrijk wonen dan sommige Fransen. Walen lijken dus geruster: laat het geld maar uit Vlaanderen komen, laten wij ondertussen maar stempelen... Het geld komt toch... Daarom is het tijd dat we de Walen voor hun verantwoordelijkheid plaatsen. Ook financieel. Enkel als ze het zelf moeten beredderen zullen ze daar wakker worden. Anders niet. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Mijn opmerking is dat juist de Vlaams-nationalisten door hun haat tegen "Walen" en hun roep voor autonomie geen gezond arbeidsklimaat scheppen in het noorden van het land. De Najma-affaire in West-Vlaanderen zit daar ook voor veel tussen. Je zou voor minder weigeren om over de taalgrens te gaan werken.
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Naïma-affaire? Juist... waar koningshuis en de andere Belgische gevestigde waarden zich grenzeloos belachelijk hebben gemaakt. Heel de zaak draaide rond afgunst en nijd, en misschien ook om een affaire die de baas had met een van zijn arbeidsters... |
|
![]() |
![]() |
#18 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
[size=2][/size] [size=2]In een memorie van toelichting bij artikel 15, § 1 worden ook de beweegredenen vermeld ([size=2]Parl. St. Kamer 1971-1972, nr.373 /1,5 Citaat:
[/size] |
||
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() U stelt de PS gelijk met de "Walen". U haat dus de Walen. Anders zou u de Waalse oppositie steunen.
De Naïma-affaire is niet gesloten. Iedereen ontkent trouwens dat het een interne kwestie was. Zelfs het personeel. De Vlaams-nationale piste lijkt me de enig redelijke. |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |