![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 17 oktober 2005 om 20:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Voila, de rechtbank mag zich ook eens laten horen in deze interessante kwestie van 'rechtopstaken of rechtopwerken?' Eens zien welke politieke kleur de edelachtbaren van het hof zullen hebben...
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() tijd dat de macht van de vakbonden wordt gebroken want ze als ze zo'n grote muil blijven opzetten en de noodzakelijke maatregelen tegenhouden, blijven er hier straks geen grote bedrijven (en dus geen werkgelegenheid)meer over.
Geen macht zonder verantwoordelijkheid! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Een goed begin: er is inderdaad recht op staken, maar dat houdt niet in dat die stakers de anderen die willen werken moeten verhinderen om dit te doen: er is namelijk ook recht op werken!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de kloof tussen arm en rijk groter en groter maakt , het tegen elkaar opzetten van mensen, meer en meer en mensen zijn psychisch ofwel lichamelijk kapot en komen in de WAO terecht... de maatschappij is ziek, de mensen zijn depressief , er is geen levenskwaliteit meer, mensen zien geen doel meer, en beseffen meer dan ooit dat ze moderne slaven zijn en dat haatgevoel wordt aangewakkerd door diet schijterds van de VLD , hautain volk als Ceysens , Daems, ...die neerkijken op het werkvolk. er zijn ook werknemers die in bed kruipen met de baas om hogerop te geraken, zoals bij VTM .... gatlikkers heb je overal... Laatst gewijzigd door Sofietje : 17 oktober 2005 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, diezelfde die nu steeds zitten te janken over het recht op arbeid. Iedere dag wordt er hier 600.000 keer het recht op arbeid geschonden, terwijl het om een dood-normale situatie gaat. En tijdens een staking, zoals ik al zei primeert stakingsrecht boven recht op arbeid, kunnen er enkele duizenden mensen niet gaan werken en gaan ze rechtzaken aanspannen en schreeuwen ze moord en brand. Burgerlijke hypocrisie!
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 17 oktober 2005 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Beste Jonas,
stel je hebt 5000 euro die je niet meteen nodig hebt. Je besluit ze te sparen (misschien komt het je wel goed uit om een sociaal project in de nabije toekomst te steunen) en hierbij heb je verschillende alternatieven. Je zit echter met een dilemma: je kan investeren in staatsobligaties: je geld krijg je gegarandeerd terug maar met een laag rendement. Amper genoeg om de geldontwaarding tegen te houden, maar enfin, je houdt er iets aan over en iets is nu éénmaal beter dan niets. Je kan ook anders denken. Je surft het internet af op zoek naar een bedrijf waar je aandelen van kunt kopen. Hoogstwaarschijnlijk ben je een pacifistisch persoon en daarom wil je enkel een bedrijf steunen die niet handelt in wapens, defensie, niet aan milieuvervuiling of dierenmishandeling doet. Je vindt zo'n bedrijf en ze bieden goede mogelijkheden om winst te maken. Prachtig denk je, misschien kan ik mijn beginsom verdubbelen en zo kan ik mijn sociaal project nog stukken beter steunen. Jammer genoeg zitten er heel wat risico's aan vast: als de economie achteruit boert, is er veel kans dat jouw aandeel mee de dieperik insuist, samen met je zuurverdiende centen. Wat ga je doen: ga je voor de veilige belegging of ga je voor het ethische bedrijf? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En niet beginnen dat er 50.000 jobs open staan he. Denk daar maar eens dieper over na,als ze van iedere werkende het onmogelijke gaan vragen,nog flexibeler, nog meer overuren,weekendwerk, een aangepast mimimumloon ,geen vaste contracten meer,willekeur alom,om kort te zijn daar zijn we goed naar op weg! En zal het meer jobs opleveren?;natuurlijk niet!wel meer winst in de zakken van de ondernemers,en ik spreek hier niet van de kleine ondernemers hoor,waar het meestal nog goed om te werken is. De overheid die moet ge aanvallen,want die hebben het jaren laten aanrotten. Tel uw vaste kosten maar eens en zeg me dan van welk armoeloontje dat allemaal gaat betalen? Belastingen 750euro Kadastraal inkomen 550 euro Gemeentelasten +/-350 euro Aanbetaling ziekenkas +hospitalisatie +/- 500 euro Brandverzekering +/- 300 euro Millieu,water,vuilzakken 750 euro Autoverzekering +/- 600 euro Autotaks +/- 400 euro Elektriciteit en gas +/-2500 euro Familiale verzekering +/-100euro Dat betaal ik ongeveer en ik ben er zeker van dat ik er nog een aantal vergeten ben,en dan heb ik nog gene naft getankt,ni gegeten,geen nieuwe kleding of schoenen gekocht,geen druppel gedronken en geen andere levensnoodzakelijke zaken gekocht,zoals aphoteker,dokter, wasmiddelen en hygieneprodukten. Dan heb ik mijn vakantie en mijn uitjes niet geteld hoor,dus mogen wij niet opkomen voor onze rechten,of krijgt gij even kritisch naar diegenen die niks doen,maar als er een akkord of goedgekeurde cao is,ineens wel mee profiteren en de koek mee verdelen.
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De stelling die ik hierboven aan Jonas voorlegde is gewoon dat ieder menselijk individu voor het aangaan van extra risico een extra return verwacht. Dat is gewoon de basis. Nu, jij zal wsl niet veel met het kapitalisme ophebben wat uiteraard je goed recht is. Ik kan ook wel die angst begrijpen over het meer flexibele etc. Maar kijk nu eens in China, hoe die arbeidsvoorwaarden onder het communisme (hoewel ik geloof dat het niet dit soort communisme is die jullie willen gerealiseerd zien) eruit zien. Bij ons vergeleken is het pure luxe. Maar kan China eigenlijk iets anders? Is het communisme (hoe utopisch je het ook mag voorstellen en ik geloof dat jullie goede bedoelingen hebben) niet inherent aan menselijke labiliteit? Aan stagnatie? Hoe kun je nu iemand motiveren om jarenlang te gaan studeren als die amper een meerwaarde op materieel vlak verwezenlijkt ziet ten opzichte van een straatveger? Beide beroepen zijn nodig, maar vind je nu ook niet dat een beroep met extra verantwoordelijkheid extra beloond moet worden? En ja hoor, dat de CEO van Hewlett-Packard een gouden handdruk krijgt van 500 miljoen dollar vind ik -als kapitalist, jawel- ook een schande. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is een proces dat per definitie plaats vindt in elke vorm van belegingen. Het kapitaal K kan inmmers niet zonder tussenkomst verhogen tot kapitaal "K' "... Daarvoor is er een waarde aan toegevoegd, en die waarde is geproduceerd door iemand die die waarde niet gekregen heeft.
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar vind je het dan geen uitbuiting wanneer er sprake is van stock options? Arbeiders die tegen een gunstig prijsje aandelen van het bedrijf kunnen kopen en zo kans krijgen op de toekomstige winst (of verlies)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |