Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2005, 11:34   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Turkije MOET Cyprus erkennen.

Er is reeds veel geschreven en geargumenteerd voor en tegen de toetreding van Turkije in de Europese Unie.
Het is dus niet de bedoeling om deze discussie hier opnieuw te beginnen. Daar bestaan andere threads voor.

Maar ik zou het specifiek willen hebben over de verplichte erkenning door Turkije van Cyprus als volwaardig land.

Turkije zou misschien goede redenen kunnen hebben om Cyprus niet te erkennen, maar dan moet Turkije zich geen kandidaat stellen om bij de E.U. aan te sluiten.

Als je lid wilt worden van een club, dan kun je toch niet op voorhand gaan zeggen welke van de bestaande leden van die club je al dan niet gaat erkennen.

Wilt Turkije als ernstige kandidaat in beschouwing worden genomen door de Europese Unie, dan MOET ze onvoorwaardelijk, en nog voor dat enige andere discussie over een mogelijke toetreding begint, Cyprus erkennen als volwaardig land, gezien Cyprus een van de leden is van de club waarbij Turkije zich wilt aansluiten, namelijk de Europese Unie.

Wilt Turkije Cyprus niet onvoorwaardelijk erkennen, dan hoeven er geen andere discussies worden gevoerd, want dan sluit Turkije zich de facto uit als mogelijk lid van de Europese Unie.

Zoweel zou toch zeker moeten zijn, vinden jullie niet?
Oud 6 oktober 2005, 11:44   #2
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Antoon give me a break.
Al erkent Turkije Cyprus, er zijn nog 100 redenen om Turkije geen lid te laten worden.
Reden zoals :

Armoede, achterlijkheid, nationalisme, islam, ligging, laagopgeleid volk etc.. Turkije heeft EU nodig en niet omgekeerd
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 12:53   #3
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is inderdaad al 1 goei politie correcte reden om de palaversessies onmiddelijk stop te zetten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 13:52   #4
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Er is reeds veel geschreven en geargumenteerd voor en tegen de toetreding van Turkije in de Europese Unie.
Het is dus niet de bedoeling om deze discussie hier opnieuw te beginnen. Daar bestaan andere threads voor.

Maar ik zou het specifiek willen hebben over de verplichte erkenning door Turkije van Cyprus als volwaardig land.

Turkije zou misschien goede redenen kunnen hebben om Cyprus niet te erkennen, maar dan moet Turkije zich geen kandidaat stellen om bij de E.U. aan te sluiten.

Als je lid wilt worden van een club, dan kun je toch niet op voorhand gaan zeggen welke van de bestaande leden van die club je al dan niet gaat erkennen.

Wilt Turkije als ernstige kandidaat in beschouwing worden genomen door de Europese Unie, dan MOET ze onvoorwaardelijk, en nog voor dat enige andere discussie over een mogelijke toetreding begint, Cyprus erkennen als volwaardig land, gezien Cyprus een van de leden is van de club waarbij Turkije zich wilt aansluiten, namelijk de Europese Unie.

Wilt Turkije Cyprus niet onvoorwaardelijk erkennen, dan hoeven er geen andere discussies worden gevoerd, want dan sluit Turkije zich de facto uit als mogelijk lid van de Europese Unie.

Zoweel zou toch zeker moeten zijn, vinden jullie niet?
Ik vrees dat we hier in een nepdiscussie aan het verzeilen zijn. Turkije zal Cyprus nooit ofte nimmer erkennen, wat dus vroeg of laat toch al een struikelblok zal vormen tijdens de onderhandelingen (als die er al komen). Bovendien zijn er nog tal van andere struikelblokken wat Turkije betreft. Het is niet eens gezegd dat het zo noodzakelijk is dat Turkije lid moet of mag worden van de Europese Unie. Een geprivilegieerd partnerschap, zoals Oostenrijk dat wenst, lijkt me veel verstandiger. Ge moogt niet vergeten dat het overgrote deel van Turkije in Azië ligt, wat erop zou neerkomen dat de Europese Unie voor een deel in Azië zou komen te liggen, hetgeen iets is dat me op zijn zachtst gezegd ongerijmd voorkomt. Bovendien vind ik het maar matig dat de Europese Unie dan aan landen zoals Syrië, Irak en Iran zou komen te grenzen...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 14:16   #5
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Turkije is een achterlijk land!

Toen Turk Telekom 40 miljard waard was, hebben ze het niet privatiseerd. En als we weten dat Turkije toen maar 15 miljard buitenlandse schuld had ..

Nu hebben ze alles verkocht, ze kunnen nog 1/20 van de schuld niet dekken ...

Erdogan zijn moed verdient respect, maar hij is niet intelligent genoeg. Hij bewijst dat keer op keer.

Dat Turkije nu kan beginnen met de onderhandelingen is niet aan Turkse diplomatie te danken. GB dreigde Grieks-Cyrpus met de erkenning van het Turkse gedeelte. Rice had Oostenrijk bedreigd met sancties ...

Het is alsof dat Amerika gaat toetreden. Er zijn hoge pieten, die doen alles voor Turkije.

Turkije gaat verder afbrokkelen .. Terwijl een klootzak eventjes 700 miljoen Euro in zijn zak steekt, werken er nog miljoenen mensen in zuidoosten kapot voor brood.

Waarom hebben ze niet duidelijk 'nee' gezegd tegen Turkije. Dat zou beter geweest zijn voor de Turken. Voor de Europeane weet ik niet zozeer ...

De kans op een revolutie was dan groot
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 14:31   #6
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Turkije is een achterlijk land!

Toen Turk Telekom 40 miljard waard was, hebben ze het niet privatiseerd. En als we weten dat Turkije toen maar 15 miljard buitenlandse schuld had ..

Nu hebben ze alles verkocht, ze kunnen nog 1/20 van de schuld niet dekken ...

Erdogan zijn moed verdient respect, maar hij is niet intelligent genoeg. Hij bewijst dat keer op keer.

Dat Turkije nu kan beginnen met de onderhandelingen is niet aan Turkse diplomatie te danken. GB dreigde Grieks-Cyrpus met de erkenning van het Turkse gedeelte. Rice had Oostenrijk bedreigd met sancties ...

Het is alsof dat Amerika gaat toetreden. Er zijn hoge pieten, die doen alles voor Turkije.

Turkije gaat verder afbrokkelen .. Terwijl een klootzak eventjes 700 miljoen Euro in zijn zak steekt, werken er nog miljoenen mensen in zuidoosten kapot voor brood.

Waarom hebben ze niet duidelijk 'nee' gezegd tegen Turkije. Dat zou beter geweest zijn voor de Turken. Voor de Europeane weet ik niet zozeer ...

De kans op een revolutie was dan groot
Ik krijg sterk de indruk dat uw betoog niet al te veel samenhang vertoont...
Oud 6 oktober 2005, 14:37   #7
JusticeLover
Banneling

Standaard

Grappig dat Antoon tegen de toetreding van Turkije is

Van Amerika tot en met Israël gaat profiteren van een Turkse slaaf.
Oud 6 oktober 2005, 15:12   #8
JusticeLover
Banneling

Standaard

Ik zal nogmaals vermelden. Principieel gezien ben ik voor de toetreding. Maar er is nog heel veel werk aan de winkel. Turkije moet de EU-normen halen, Turkije moet samenwerken met Europa, .. Allemaal dik in orde.

Waarom lobbyen de Vs,UK voor Turkije? Alsof dat Amerika Turkije zovéél geld geeft. We mogen zelfs de Koerdische terroristen - die de Turkse soldatne vermoorden - niet aanpakken in noord-Irak.

-Ik begrijp de modale Europeanen wel (Oost-bloklanden zijn niet zo beter maar). Ze moeten taxen betalen voor Turkse boeren .. Een Jos snapt ook niet veel van politiek (toetreding heeft ook veel voordelen voor Europa ..)
-Je hebt ook mensen die angst hebben van de Islam. Turkije is een seculier land, ze treden ginder harder op tegen de fundemantalistische moslims. Ik begrijp ze wel deels, ze willen hun eigen identiteit behouden (alsof Turkije het gaat vernietigen ..)
-Er zijn ook nationalisten(niet te verwarren met fascisten, godsdienstfanaten,..). Ze zijn tegen de toetreding van Turkije, maar ook tegen de bezetting door Amerika. Ze zouden eigenlijk voor de toetreding van Turkije (véél nationalisten in Turkije) moeten zijn. Turkije is nu een grote fort van Amerika in het Midden-Oosten. Turkije heeft enorme capaciteiten ..
Maar de pro-Amerikaanse lobby in Turkije is sterk.
-Er zijn ook veel Turken die voor de toetreding. Ze zien de EU als een springplank om welvaart te bereiken .. Bon, zie wat de onderhandeling met zich zal meebrengen ..

conclusie: de onderhandelingen zijn gestart. Naar Turkse zenders kijken is nu dubbel gevaarlijk voor mijn hart.

Beledig de Turken, bombardeer Sultan Ahmet, verklaar Turkije de oorlog .. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by EL TURCO on 06-10-2005 at 16:25
Reason:
--------------------------------

Ik zal nogmaals vermelden. Principieel gezien ben ik voor de toetreding. Maar er is nog heel veel werk aan de winkel. Turkije moet de EU-normen halen, Turkije moet samenwerken met Europa, .. Allemaal dik in orde.

Waarom lobbyen de Vs,UK voor Turkije? Alsof dat Amerika Turkije zovéél geld geeft. We mogen zelfs de Koerdische terroristen - die de Turkse soldatne vermoorden - niet aanpakken in noord-Irak.

-Ik begrijp de modale Europeanen wel (Oost-bloklanden zijn niet zo beter maar). Ze moeten taxen betalen voor Turkse boeren .. Een Jos snapt ook niet veel van politiek (toetreding heeft ook veel voordelen voor Europa ..)
-Je hebt ook mensen die angst hebben van de Islam. Turkije is een seculier land, ze treden ginder harder op tegen de fundemantalistische moslims. Ik begrijp ze wel deels, ze willen hun eigen identiteit behouden (alsof Turkije het gaat vernietigen ..)
-Er zijn ook nationalisten(niet te verwarren met fascisten, godsdienstfanaten,..). Ze zijn tegen de toetreding van Turkije, maar ook tegen de bezetting door Amerika. Ze zouden eigenlijk voor de toetreding van Turkije (véél nationalisten in Turkije) moeten zijn. Turkije is nu een grote fort van Amerika in het Midden-Oosten. Turkije heeft enorme capaciteiten ..
-Er zijn ook veel Turken die voor de toetreding. Ze zien de EU als een springplank om welvaart te bereiken .. Bon, zie wat de onderhandeling met zich zal meebrengen ..

conclusie: de onderhandelingen zijn gestart. Naar Turkse zenders kijken is nu dubbel gevaarlijk voor mijn hart.

Beledig de Turken, bombardeer Sultan Ahmet, verklaar Turkije de oorlog .. [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Waarom lobbyen de Vs,UK lobbyen voor Turkije? Alsof dat Amerika Turkije zovéél geld geeft. We mogen zelfs de Koerdische terroristen - die de Turkse soldatne vermoorden - niet aanpakken in noord-Irak.

Beledig de Turken, bombardeer Sultan Ahmet, verklaar Turkije de oorlog .. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 6 oktober 2005 om 15:25.
Oud 6 oktober 2005, 15:55   #9
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Grappig dat Antoon tegen de toetreding van Turkije is

Van Amerika tot en met Israël gaat profiteren van een Turkse slaaf.
Antoon heeft een eigen mening, niet zoals de onvoorwaardelijke anti's.
Oud 6 oktober 2005, 15:55   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus
Ik krijg sterk de indruk dat uw betoog niet al te veel samenhang vertoont...
Da's het minste.
Oud 6 oktober 2005, 15:57   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Antoon give me a break.
Al erkent Turkije Cyprus, er zijn nog 100 redenen om Turkije geen lid te laten worden.
Reden zoals :

Armoede, achterlijkheid, nationalisme, islam, ligging, laagopgeleid volk etc.. Turkije heeft EU nodig en niet omgekeerd
Zoals ik hierboven heb geschreven gaat het mij niet om pro of contra toetreding van Turkije. Het gaat mij over het feit dat ik niet snap hoe men überhaupt met een kandidaat gaat praten die om te beginnen al weigert om alle volwaardige leden van de Europese Unie te erkennen. Dat is toch ongehoord.
Oud 6 oktober 2005, 16:00   #12
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik hierboven heb geschreven gaat het mij niet om pro of contra toetreding van Turkije. Het gaat mij over het feit dat ik niet snap hoe men überhaupt met een kandidaat gaat praten die om te beginnen al weigert om alle volwaardige leden van de Europese Unie te erkennen. Dat is toch ongehoord.
Jij bent niet alleen.
Oud 6 oktober 2005, 16:05   #13
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Da's het minste.
Inderdaad. Het enige dat die gast doet is een stelletje onsamehangende zinnen uitkramen en aaneenrijgen. Van inhoudelijk commentaar op het onderwerp van discussie is absoluut niets te zien. En dan maar klagen dat hij niet begrepen wordt...
Oud 6 oktober 2005, 16:25   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Het enige dat die gast doet is een stelletje onsamehangende zinnen uitkramen en aaneenrijgen. Van inhoudelijk commentaar op het onderwerp van discussie is absoluut niets te zien. En dan maar klagen dat hij niet begrepen wordt...
Volgens mij vertaalt hij letterlijk uit het Turks. Vandaar het onbegrip.
Oud 6 oktober 2005, 16:28   #15
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Volgens mij vertaalt hij letterlijk uit het Turks. Vandaar het onbegrip.
Oud 6 oktober 2005, 17:16   #16
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Turkije wordt lid van de EU dat staat zo goed als vast.
Al die nepmaneuvres is acteren!
Vooral die stoere madam van Oostenrijk, dacht ze nu echt dat ze iets kon betekenen?

Turkije wordt lid van de EU omdat de VS het wil en dat ten koste van alles. punt a/d lijn.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 17:17   #17
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Turkije wordt lid van de EU dat staat zo goed als vast.
Al die nepmaneuvres is acteren!
Vooral die stoere madam van Oostenrijk, dacht ze nu echt dat ze iets kon betekenen?

Turkije wordt lid van de EU omdat de VS het wil en dat ten koste van alles. punt a/d lijn.
Sinds wanneer is u wil wet?

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 17:18   #18
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Alsof ik jullie wel (altijd) begrijp ...

Volgende keer kan je misschien citeren zodat ik je wat kan helpen, het hoeft niet hoor ...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by EL TURCO on 06-10-2005 at 18:26
Reason:

Citaat:
Alsof ik jullie wel (altijd) begrijp ...

Volgende keer kan je misschien citeren zodat ik je wat kan helpen, het hoeft niet hoor ...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Alsof ik jullie wel (altijd) begirijp ...

Volgende keer kan je misschien citeren zodat ik je wat kan helpen, het hoeft niet hoor ...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 6 oktober 2005 om 17:26.
Oud 6 oktober 2005, 17:19   #19
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Herlees mijn topic is jongetje.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 17:21   #20
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

40 miljard waard ? so what ? in USA zijn honderden indien niet duizenden firma's die zoveel en meer waard zijn

ik ben heel blij dat Turk Telekom 40 miljard waard was, maar is Turkije DAAROM geen achterlijk land ? Vergeleken met West Europeanen zijn de Turken en Turkije in het algemeen minder ontwikkeld.

Long way ahead, right ? Door tot de EU toe te treden zou de weg wel korter kunnen worden, maar dat zou een stap terug zijn voor Europa. Turkse problemen exporteren naar de EU is precies een droom van de meeste Turken.

forget it
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be