![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() De tijd van het lief vragen aan de Walen of zij aub. ook willen meedoen aan de Belgische eenheidsworst moet toch eens eindelijk voorbij zijn.
Vlaanderen moet eisen dat het Nederlands verplicht wordt onderwezen in Wallonië! Gebeurt dit niet moet Vlaanderen onmiddelijk de verplichting om Frans te leren intrekken. Als Wallonië niet bereid is zijn deel bij te dragen, moeten de Vlamingen tesamen met de Duitstalige minderheid onmiddelijk zijn consequenties trekken... Als Wallonië niet binnen afzienbare tijd zijn financiën op orde krijgt, moet Vlaanderen de 'subsidies' intrekken. Het is niet meer van deze tijd om een regio op de economische 'levensappen' van een ander te laten leven (lees hierover ook het oordeel van de VN en IMF inzage structurele bilaterale hulpverlening)... De Vlamingen moeten het recht opeisen dat zij middels een eenzijdig referendum over hun eigen toekomst kunnen beslissen. Het is simpelweg absurd dat mocht er een referendum komen over de Vlaamse onafhankelijkheid dat de Walen daar over mogen meebeslissen... Suggesties ![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zullen het onze 'Vlaamse' politici eens lief vragen.
We zullen hen terwijl even lief vragen het cordon sanitair op te heffen. We zullen hen zelfs uitzonderlijk lief vragen om te beginnen met naar de eisen de van de Vlaamse Beweging te luisteren. Zucht... Maar gelijk heb. Overschot van gelijk zelfs.
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de zin " Gebeurt dit niet moet Vlaanderen onmiddelijk de verplichting om Frans te leren intrekken." kan ik mij eerlijk gezegd niet vinden. Het wordt inderdaad tijd om eisen te gaan stellen, maar ik denk dat we met bovenstaande reactie enkel in onze eigen voet zouden schieten (onze talenkennis is een van onze grote economische troeven).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, als zelfs een overbekend politicus Belgîë een apenland mag noemen, komen wij er nog goed uit, hé?
Alleen, wij staan volkomen machteloos er iets beters van te maken als weer andere politici maar één favoriet woordje Frans spreken: NON!
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom spreken dan vandaag meer Waalse ministers Nederlands dan destijds?
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me af waarom die Hollander zich constant met onze Belgische problemen aan het moeien is. Zijn er dan geen problemen in Nederland?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Nee, daar wonen geen "Walen"
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat is er jongens, bang voor buitenlandse kritiek ![]() Hans, jongen komop...Ik geloof in je!!!
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde het dus niet als economisch argument, maar als politiek drukmiddel...
![]() |
![]() |
#17 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
België (of zoals sommigen het willen Vlaanderen/Walonnië) zie ik ook als een onderdeel van de Nederlanden ![]()
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() "De tijd van het lief vragen aan de Walen of zij aub. ook willen meedoen aan de Belgische eenheidsworst moet toch eens eindelijk voorbij zijn. "
Is dit jullie breeddenkendheid? Wij spreken toch geen kwaad over de Hollanders? Spreek dan ook geen kwaad over België en de Belgen. Ik heb meestal geen problemen met Hollanders, over het algemeen zijn het coole gasten, maar ze moeten wel hun grenzen kennen. België is Europa, maar niet Nederland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat is het probleem broebelen ze niet goed genoeg Frans ? BUB=KOLDERBRIGADE |
|
![]() |
![]() |