Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2004, 21:09   #1
Black Girlke
Banneling

Black Girlke's schermafbeelding

Standaard

05/07 Neo-nazi’s stromen samen in Waasmunster
Op een geheime locatie in Waasmunster had zaterdagavond een internationale bijeenkomst plaats van neonazi’s. Aanvankelijk was de meeting gepland in taverne Uylenhoeve in de Kuilstraat in Waasmunster, uitgebaat door [size=6]Vlaams Blok-gemeenteraadslid Frida Foubert van Waasmunster.[/size]
Zowel de plek waar de bijeenkomst aanvankelijk gepland was, als de zaal waar de deelnemers samenkwamen, werden afgeschermd door een eigen, uitgebreide veiligheidsdienst. Mannen in zwarte kleren, walkie-talkies en gsm’s waren ingehuurd om te beletten dat de pers in de buurt zou komen.
Naar verluidt woonden zo’n 120 belangstellenden de bijeenkomst bij. De politie hield vanop een afstand een oogje in het zeil. Volgens bepaalde bronnen ging het om een belangrijke internationale bijeenkomst van neo-nazi’s, georganiseerd door de Vlaamse en de Europese tak van [size=7]‘Blood & Honour’.[/size]Er werd een discussie aangegaan met Amerikaanse leden van de ‘National Alliance’ die één van hun bekendste sprekers afvaardigden. De National Alliance staat in de Verenigde Staten bekend als één van de belangrijkste nazi-organisaties. De groep werd in 1974 opgericht door William Pierce, één van de ideologen van de Amerikaanse nazi’s. Eén van de sprekers in Waasmunster was Robert S. Griffin, een Amerikaanse professor die een boek schreef over William Pierce.
De bijeenkomst in Waasmunster had ook tot doel contacten te leggen tussen Amerikaanse, Zuid-Afrikaanse en Europese sympathisanten van het extreem-rechtse gedachtengoed.

Black Girlke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 21:11   #2
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

8) De blokkers beweren wel, geen connecties te hebben met neo-nazis, maar heel "toevallig" gebeurt die meeting wel in een "blok-café" . . En dat is niet de eerste keer 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 21:13   #3
Black Girlke
Banneling

Black Girlke's schermafbeelding

Standaard

puur toeval 8) zou Rob Klop pleiten
Black Girlke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 21:26   #4
VL Nationalist
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Girlke
Jouw postings getuigen ook niet van enige intelligentie hoor. VL Blok bashing is o zo makkelijk.
VL Nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 21:27   #5
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL Nationalist
Citaat:
Jouw postings getuigen ook niet van enige intelligentie hoor. VL Blok bashing is o zo makkelijk.

Bashing ??? De feiten, spreken gewoon voor zich 8)
Oud 5 juli 2004, 22:56   #6
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

ik citeer: " De bijeenkomst in Waasmunster had ook tot doel contacten te leggen tussen Amerikaanse, Zuid-Afrikaanse en Europese sympathisanten van het extreem-rechtse gedachtengoed."

aangezien we in 2004 leven, vraag ik me af wat dit met het Nazisme zou te maken hebben, og is Nazisme nu al gewoon een ander woord voor "extreem-rechts" ??? Wel infantiel dan.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 22:59   #7
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
ik citeer: " De bijeenkomst in Waasmunster had ook tot doel contacten te leggen tussen Amerikaanse, Zuid-Afrikaanse en Europese sympathisanten van het extreem-rechtse gedachtengoed."

aangezien we in 2004 leven, vraag ik me af wat dit met het Nazisme zou te maken hebben, og is Nazisme nu al gewoon een ander woord voor "extreem-rechts" ??? Wel infantiel dan.
8) Kijk op de site van Blood & Honour. Als je dan nog zegt, dat dit geen (neo) nazisme is, ben je wel heel "moedwillig" 8)
Oud 5 juli 2004, 23:16   #8
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

aha, u geeft toe dat het VB extreem rechts is
FDW beweert nochtans in alle toonaarden van niet.
U weet toch wat 'extreemrechts' is? juist dat wat het Blok alle moeite voor doet om niet mee gelinkt te worden.

toen ik toevallig opreis was met een aantal Blok kopstukken, (ik zal hun namen nog wel opzoeken in mijn fotoboeken. Ik weet wal dat VRT journalist Bruno Huygebaart erbij was met een Vlaams Blok kliek uit de polders o.a. Ivo Coulier) naar de Oekraïne, zag ik ze wegsluipen naar vergaderingen en zuippartijen. Het was nog veel te vroeg in de avond om zat te zijn, toch stonden ze daar gretig Hitler slogans te verheerlijken.

Ik weet wel dat niet alle Blok symphatisanten hier (zoals Knuppel, Distel, KVE, Jan Van den berghe enz...) het nasisme symphatiseren, maar ik weet wel dat ze nog voor geen tiende beseffen wie ze hier verdedigen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 23:30   #9
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

U weet toch wat 'extreemrechts' is? juist dat wat het Blok alle moeite voor doet om niet mee gelinkt te worden.

toen ik toevallig opreis was met een aantal Blok kopstukken, (ik zal hun namen nog wel opzoeken in mijn fotoboeken. Ik weet wal dat VRT journalist Bruno Huygebaart erbij was met een Vlaams Blok kliek uit de polders o.a. Ivo Coulier) naar de Oekraïne, zag ik ze wegsluipen naar vergaderingen en zuippartijen. Het was nog veel te vroeg in de avond om zat te zijn, toch stonden ze daar gretig Hitler slogans te verheerlijken.
Waar spreek IK over het VB ?
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Oud 5 juli 2004, 23:40   #10
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waar spreek IK over het VB ?
ik dacht gelezen te hebben in de topic: neo nasi bijeenkomst in café van Vlaams Blok gemeenteraadslid
als ik dan uw quote lees, dat het maar een bijeenkomst was van groeperingen met 'extreemrechtse gedachtehoeden' is voor mij de link snel gelegt. Daar zullen wel geen Blokkers bij geweest zijn zeker
Oud 5 juli 2004, 23:44   #11
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Citaat:

8) Kijk op de site van Blood & Honour. Als je dan nog zegt, dat dit geen (neo) nazisme is, ben je wel heel "moedwillig" 8)
zo kun je alles Neo-... noemen ! Trouwens : weet u precies wat de term Nazisme inhoud ??? Lees eens wat boeken over die tijd ( bv Ian Kershaw ) en dan zal u doorhebben dat de term "nazisme" heel veel verschillende ladingen dekt. En de term "Neo-Nazisme" zal er nog wel meer dekken.
Verhofstadt met zijn "burgermanifest" is dan ook een neo-Nazi zeker ??

"Nazisme" is een modewoord net zoals "racisme". Hier een lezersbrief van de MDP-site:

"Re: Brief naar alle Militanten van AEL-MDP
door faatimazahraa (-) op jun 14, 2004 - 10:42 PM
(Gebruikersinformatie | Verzend een bericht)
Gisteren hebben veel mensen in onze gemeenschap gekozen om niet voor de MDP te stemmen. Grootste reden was dat ze dachten dat het een verloren stem zal zijn. Veel mensen hebben wel sympathie en staan achter de standpunten maar hebben ons verteld dat ze hun stem geven aan een partij die iets kan veranderen. Iets kan veranderen? Welke partij is dat? Hoe is een stem op de racistische CD&V een gewonen stem? Of op de populistische Spa?
UNQUOTE
Een verloren stem: dit heb ik meermaals gehoord van onze gemeenschap. Met Resist was het ook hetzelfde lied.

En maar vrezen voor het Vlaams Blok, dan heb ik het over de allochtone (moslim)gemeenschap. Boontje komt om zijn loontje. Laat iedereen maar lekker proeven van het Vlaams Blok nu, het zal wel bitter smaken.

Ik ging niets meer zeggen over onze gemeenschap, maar aangezien Aboe Jahjah het toch heeft bevestigd, herbevestig ik met alle plezier.

Bovendien heb ik reeds moeten aanhoren dat ik (en anderen) mijn stem aan mdp heb (hebben) kwijtgespeeld alsof dit iets had uitgehaald....!

Met vreedzame groeten"

Let vooral op de beschrijving van CD&V.
Oud 5 juli 2004, 23:47   #12
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

zo kun je alles Neo-... noemen ! Trouwens : weet u precies wat de term Nazisme inhoud ??? Lees eens wat boeken over die tijd ( bv Ian Kershaw ) en dan zal u doorhebben dat de term "nazisme" heel veel verschillende ladingen dekt. En de term "Neo-Nazisme" zal er nog wel meer dekken.

"Nazisme" is een modewoord net zoals "racisme". Hier een lezersbrief van de MDP-site:

Gisteren hebben veel mensen in onze gemeenschap gekozen om niet voor de MDP te stemmen. Grootste reden was dat ze dachten dat het een verloren stem zal zijn. Veel mensen hebben wel sympathie en staan achter de standpunten maar hebben ons verteld dat ze hun stem geven aan een partij die iets kan veranderen. Iets kan veranderen? Welke partij is dat? Hoe is een stem op de racistische CD&V een gewonen stem? Of op de populistische Spa?
UNQUOTE
Een verloren stem: dit heb ik meermaals gehoord van onze gemeenschap. Met Resist was het ook hetzelfde lied.
En maar vrezen voor het Vlaams Blok, dan heb ik het over de allochtone (moslim)gemeenschap. Boontje komt om zijn loontje. Laat iedereen maar lekker proeven van het Vlaams Blok nu, het zal wel bitter smaken.
Ik ging niets meer zeggen over onze gemeenschap, maar aangezien Aboe Jahjah het toch heeft bevestigd, herbevestig ik met alle plezier.
Bovendien heb ik reeds moeten aanhoren dat ik (en anderen) mijn stem aan mdp heb (hebben) kwijtgespeeld alsof dit iets had uitgehaald....!
Met vreedzame groeten"
ik denk niet dat die gasten nazisme zien in een context van mode of een sprookje zoal jij dat hier probeert uit te leggen
Oud 6 juli 2004, 00:06   #13
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

UNQUOTE
Met vreedzame groeten"
ik denk niet dat die gasten nazisme zien in een context van mode of een sprookje zoal jij dat hier probeert uit te leggen
U weet al wat die "gasten " denken ? U weet al wat zij onder "nazisme" verstaan ? Als we dus goed opletten hebben we "de historische definitieS van racisme", uw idee over de term "racisme" en de "ideeën van die gasten over racisme". Wordt allemaal heel gemakkelijk om subtiel alles met alles gelijk te stellen, maar intellectuele eerlijkheid gebiedt ons om OBJECTIEF te blijven. Soms zijn de ideologische verschillen subtiel, maar ze zijn er wel.
Oud 6 juli 2004, 00:21   #14
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

8) De site van Blood & Honour spreekt "boekdelen". Als je dan bedenkt, dat die "lieverdjes" , hun bijeenkomst houden, in een café van een blokmandataris, moet je al heel moedwillig ofwel heel naief zijn om geen "link" te zien 8)
Oud 6 juli 2004, 00:27   #15
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
8) De site van Blood & Honour spreekt "boekdelen". Als je dan bedenkt, dat die "lieverdjes" , hun bijeenkomst houden, in een café van een blokmandataris, moet je al heel moedwillig ofwel heel naief zijn om geen "link" te zien 8)
geef mij dan die link met die " boekdelen" eens ?
Oud 6 juli 2004, 00:41   #16
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL Nationalist
Citaat:
In plaats van iemand simpelweg als onintelligent te bestempelen kan je je misschien eens in alle rust eens afvragen waarom dat zo makkelijk is...
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 01:12   #17
The Agitator
Burger

The Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.Aanvankelijk was de meeting gepland in taverne Uylenhoeve in de Kuilstraat in Waasmunster, uitgebaat door Vlaams Blok-gemeenteraadslid Frida Foubert
Zij baat die taverne reeds een tijd niet meer uit...

*KNIP*

*Na terechte klacht i.v.m. schelden.
Gelieve u hieraan niet meer te bezondigen.

Peter Johan
The Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 04:09   #18
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Agitator
Citaat:
.Aanvankelijk was de meeting gepland in taverne Uylenhoeve in de Kuilstraat in Waasmunster, uitgebaat door Vlaams Blok-gemeenteraadslid Frida Foubert
Zij baat die taverne reeds een tijd niet meer uit...

Of hoe een smerige teef als jij leugens verspreidt om zichzelf interessant te willen maken.
Dit heeft in de pers gestaan, en werd door niemand tegengesproken
Oud 6 juli 2004, 06:17   #19
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Wellicht zal elke strekking zijn afgeleide producten hebben die zich zover buiten de lijnen van de partij bevinden waar ze mee gelinkt worden, dat ze feitelijk geheel los staan van deze partij.

Hetzelfde geldt voor de zogenaamde neo-nazis en het Vlaams Blok. In feite zijn dit twee geheel verschillende werelden die niets met elkaar gemeen hebben.

Terwijl het hier om een betrekkelijk kleine groep gaat wordt daar zo een ophef over gemaakt. Vergelijkt men dit met de linkse geweldgroepen weredwijd, dan zijn is het verschil wel enorm frappant. Denk daarbij aan de linkse autonomen in Duitsland, de linkse anti-globalisten die keer op keer weer ware veldslagen leveren, de massa linkse terreur organisaties in de wereld.

Wie eerlijk is moet toegeven dat het geweld niet van rechts maar bijna uitsluitend uit de linkse hoek komt.

PS. De neo-nazis zijn ook uit de Duitse socialisten voort gekomen.
Oud 6 juli 2004, 07:29   #20
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
8) De blokkers beweren wel, geen connecties te hebben met neo-nazis, maar heel "toevallig" gebeurt die meeting wel in een "blok-café" . . En dat is niet de eerste keer 8)
de vergadering ging door op een geheime plaats...
er was 120 man op aanwezig...
in een blokcafé dat niet meer bestaat...

wat je hierboven allemaal leest is een spookverhaal !

Ghostbuster en Blokbusters... je moet er wel eerst in geloven...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be