![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() (testing 1..2..3..)
Een van de resoluties van het afgelopen VB-congres liegt er niet om: Citaat:
Een paar vragen dus: - wat houdt die 'politiek van terugkeer' precies in? hoe willen ze dat realiseren? - wat bedoelt het VB met 'legale vreemdelingen'? Zijn dat ALLE burgers van vreemde origine al dan niet van Belgische nationaliteit? we kunnen wel gissen dat als eerste vreemdelingengroep Marokkanen, Turken en moslims in't algemeen op het deportatieverlnglijstje zal staan, dat lees je met zoveel woorden in de overige resoluties. Maar in de vage formulering zou ik eerder begrijpen dat er geen enkele allochtoon aan de controle van het Blok zal ontsnappen en zich terecht bedreigd mag voelen. - het VB 'stimuleert, moedigt aan, en organiseert' de begeleide terugkeer.... Wat moeten we ons dAARbij voorstellen? - 'de vreemdelingen' Het Blok zegt niet 'alle' maar noemt ook geen specifieke groep en vernoemt ook geen categorieen die aan deportatie zouden kunnen ontsnappen. Het Blok spreekt al helemaal niet (meer) over 'aanpassen, dan je mag blijven'. Iets waar ik al vele topics heb aan besteed, waarin ik mijn stelling verdedig dat het Blok helemaal GEEN aangepaste of geassimileerde vreemdelingen wil, want 'dan blijven ze er eeuwig mee opgescheept' snappie? - en wat houdt dat 'vrijwillig' in? Als ze niet 'vrijwillig' willen weggaan, wat dan? - en 'terugkeer'.... terug naar waar als je hier bent geboren en getogen? Zomaar over de grens kieperen? Of even de antecedenten natrekken op een greintje 'ONvlaams' bloed? En wat met de 'mischlingen'? De halfbloeden? (mischlingen waren onder het nazi-rijk Duitsers met joodse voorvaders) Philip Claeys (VB-fractiesecretaris Kamer): "De enige manier is het terugsturen van buitenlanders. Wij geloven niet in integratie. Het zijn er te veel en ze zijn te anders. Het cultuurverschil is te groot. De cultuur zit er biologisch zo diep in gebakken, dat het er nooit uit te krijgen is. Daar kunnen wij niet mee leven." Maar ik zal het zelf nog even duidelijk samenvatten voor wie de cryptische taal met de gekende 'dubbele bodems' van het Vlaams Blok nog altijd niet begrijpt: 1,5 MILJOEN burgers van vreemde origine moeten eruit als het Blok aan de macht komt! Eerst de criminelen, dan de moslims, de Marokkanen en de Turken, dan de Oost-Europeanen, dan de rest van de vreemdelingen, de halfbloeden 2de 3de en 4de generatie, de joden is natuurlijk zoals steeds de 'kers op de taart' van de deportatiepolitiek van het Vlaams Blok, maar dat houden ze nog even achter [/quote]
![]() |
![]() |
#2 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wat betekend VRIJWILLIG? Stimuleren, aanmoedigen en organiseren ... is dat VERPLICHTEN? VRIJWILLIG - VERPLICHTEN !!! Jörgen Noens |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Vrijwillig:
uit vrije beweging, ongedwongen iets doen, resp. geschiedend of aanvaard: zich vrijwillig aanmelden, vrijwillig afstand doen, iets op zich nemen, vrijwillig bijdragen, giften, vrijwillige verkoping, niet op gerechterlijk bevel ... Jörgen Noens |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat om die 'te voeren politiek van terugkeer' die het Vlaams Blok wil voeren. Gezien in de kontekst van alle vorige standpunten omtrent segregatie voor moslims, de burgerschapsproef, assimilatie enz.... lijkt me dat een uitermate duister bericht te zijn dat maar weinig goeds voorspelt, zelfs voor de beste 'aangepaste' allochtoon. Het Blok wil helemaal geen vreemdelingen (meer) in Vlaanderen. Ps: antwoord eens op de rest?
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Ja,
Ik had ook wel een antwoord gewild. 'k Vind de stelling en de vragen die the piano erbij stelt zeer interessant. En 'k Had graag iets meer gezien dan ontwijkende antwoorden erop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Met het discours van het VB is het als met dat van Jajjah: in het Nederlands aanmanen tot kalmte maar in het Arabisch opruien. VB doet net hetzelfde. Voor de camera's zweren ze op hun communicantenzieltje dat ze geen racisten zijn maar in de achterzaal van café Odal wordt de ene Turkenmop na de andere verteld. Het VB heeft het misschien nog niet opgemerkt, maar hier lopen nogal wat Engelsen, Amerikanen,Duitsers rond die ook in aparte wijken wonen en hun kinderen naar aparte scholen sturen en geen Vlaams spreken. Wat maakt hen dan zo verschillend volgens het VB? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Welke tijdperk leef jij? Café Odal ... dat is al lang gesloten! En mogen er geen moppen verteld worden misschien? Ik vertel ook moppen over Nederlanders, Duitsers, Fransen, ... Aaaa ik snap je logica, ik vertel een mopje over een domblondje en ik discrimieer de blondjes. Amai mijn vriendin zal dat graag horen!
Jörgen Noens Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Op de een of andere manier voel jij je aangesproken door wat hier als topic werd geopend, maar spreek e je er ook niet over uit. Het lijkt me dat je elk deftig antwoord ontwijkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() van waar komt die informatie eigenlijk, the piano?
om effe m'n mening over de discussie te geven: vrijwillige terugkeer is ook nu al mogelijk. daar hebben migranten het blok niet bij nodig, denk ik. ik veronderstel dat het blok die redenering zelf ook al gemaakt had en vind daarom het idee van the piano dat hier meer achter moet zitten zo dom nog niet. het is wel duidelijk dat het blok géén migranten wil in vlaanderen. de resolutie is compleet nutteloos en lijkt een afgezwakten versie van een pervers racistisch idee! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Wat die oprottheorie betreft van het Vlaams Blok, is inderdaad zoals Cr. Wouters ook al komt te zeggen: het Blok zegt "vrijwillig" maar het heeft daar een programma voor om dat "vrijwillige" een beetje te pushen. Kindervergoeding afschaffen voor allochtonen, eigen volk eerst bij aanwervingen en bij het verwerven van een eigendom, gescheiden scholing voor migrantenkinderen 'met het oog op de vrijwillige terugkeer', oprotpremies edm.... het staat allemaal in hun programma.
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je dat niet kan staven is het puur stemmingmakerij en brengt het ons geen stap verder, maar gaan we er eerder op achteruit. Dus geen gezever, maar feiten, citaten, bronnen aub. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Wie durft te zeggen dat er in het Vlaams Blok nog steeds teveel racisten schuil gaan? Inderdaad Duym, maar weet dan wel dat ik het woord 'teveel' zal blijven aanwenden tot het laatste excemplaar zijn boeltje gepakt heeft. Maar... met zulk een strenge en overigens utopische maatstaf, kom ik tot de conclusie dat 'racisme' verre van het exclusief domein is van een stel Vlaams Blok kiezers. Integendeel, al langer hoe meer wordt door onze tegenstanders het woord racisme als een politiek schietgeweer bovengehaald. Dat zij diep in hun binnenste geen fluit geven om het lot van onze gekleurde medemens zal hun worst wezen. Het Vlaams Blok bestrijden mag en moet met alle middellen, ook d.m.v. een voorgewende menslievenheid. Dat er in het Vlaams Blok en evenzeer daarbuiten mensen zijn die [size=6]alle [/size]vreemdelingen buiten willen is een feit. Dat het knuffelbeleid en de positieve discriminaties van pater Leman hier vaak de oorzaak van zijn is evenens onloochenbaar. Dagelijks slaat deze oproerkraaier de autochtonen in het gelaat. [size=6]Ik ken veel mensen die onverdraagzaam zijn geworden t.o.v. vreemdelingen juist omwille van het vernietigende werk van Leman. Nog een stap verder en Lemans' 70-koppige en vet betaalde ploeg, wordt een broedmachine van racisten.[/size] Dat het Vlaams Blok als partij alle vreemdelingen gedwongen buiten wil is niet alleen een leugen maar tevens een grove onderschatting van het intellect dat in het partijbestuur aanwezig is. Zulke opzet is immers onuitvoerbaar (gelukkig maar) en zou tevens in een economische catastrofe uitmonden. Maar zij die zich niet willen of kunnen aanpassen, ondanks hun Belgische nationaliteit, moeten zeer zeker aangemoedigd worden om het land te verlaten. En wie misbruik maakt van ons overaanbod aan geboden kansen, zij het door criminaliteit, zij het door te willen leven als parrasiet, moet gedwongen uit onze maatschappij verwijderd worden. Wie hier bezwaar tegen heeft, houdt van chaos en verblijdt zich in een samenleving die gedoemd is om uit te monden in geweld en onleefbaarheid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Als alle kiezers die het eens zijn met het vreemdelingenstandpunt van het Vlaams Blok effectief ook voor die partij zouden stemmen dan haalde het Vlaams Blok de twee derde meerderheid, met de vingers op de rug en de armen in de neusgaten!
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Ten andere, ik ben van mening dat het Vlaams Blok de vreemdelingenkwestie manipuleert en uitbuit om stemmen te halen. Haar werkelijke doel is van een andere waarheid.
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() [quote="thePiano"] Ten andere, ik ben van mening dat het Vlaams Blok de vreemdelingenkwestie manipuleert en uitbuit om stemmen te halen. /quote]
Dat het Vlaams Blok met de vreemdelingenkwestie stemmen wil halen is overduidelijk. Maar hen dit verwijten getuigt toch van een ongebreidelde dwaasheid. Stel dat het Vlaams Blok de partij Agalev zou verwijten de milieuproblematiek aan te wenden om stemmen te winnen. Alsof het de schuld is van Agalev dat ons milieu stilaan naar de kloten gaat. Neen, wanneer je zulke belachelijke argumenten moet aanhalen om een partij iets te kunnen verwijten, dan is dat op zich veelzeggend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() [quote="Duym"]
Citaat:
Ik heb een en ander al elders getypt, maar hier nog even in een notedop: Veelal wordt uit het oog verloren dat het racisme en de vreemdelingenhaat van het Vlaams Blok geen doel is maar een middel. De allochtoon, de vreemdeling, de asielzoeker, de vluchteling, de economische asylant..... is eigenlijk maar de stok waarmee het Vlaams Blok het huidige demokratische systeem wil kapot slaan. Gans de vreemdelingenproblematiek (2) dient de facto als "bliksemafleider" om het werkelijke doel -het vestigen van de dictatuur van het Nationaal-Solidarisme(1)- te vermommen. Wie er de Grondbeginselen van het Vlaams Blok op na slaat kan het einddoel er als volgt geformuleerd vinden: "... de vestiging van een regime dat geleid wordt door een NATUURLIJKE ELITE..." m.a.w. een diktatuur.
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |