Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2005, 15:42   #1
VSAP
Vreemdeling

VSAP's schermafbeelding

Stuur een bericht via Yahoo naar VSAP
Standaard MISBRUIK van de OCMW

Ik vind het een echte schande hoe mensen soms kunnen profiteren van de OCMW. De laatste tijd is de OCMW geen hulpcentra meer maar een informatiebureau waar men komt vragen hoe men de systeem kan bedotten. Stel nu voor: een koppel komt binnen en doet een aanvraag voor leefloon. Samen krijgen ze categorie 1 (samenwonende) ongeveer 360 euro elk. Dat maakt dus 720 euro voor te zitten nieksen. Dan vragen ze hoeveel ze zullen krijgen als ze elks appart zouden wonen. Dan is het natuurlijk iets meer ongeveer 625 euro elks als ze natuurlijk beiden op een apart adres zouden verblijven. 3 maanden later komen ze af dat ze feitelijk gescheiden zijn. Man en vrouw komen vanaf dan apart naar 't bureau alhoewel ze buiten toch samen zijn en bij elkaar inwonen maar de man heeft zijn adres gewoon ergens anders laten zetten. Dan op een dag komt de vrouw en zegt dat haar vriendin 824 euro krijgt van de OCMW. Dan vraagt ze waarom zij maar 625 euro krijgt. Ze leggen haar uit dat haar vriendin een alleenstaande moeder is en dus recht heeft op een extratje aangezien ze ook kinderen heeft. 2 maanden later komt de vrouw en zegt dat ze zwanger is. Van wie? Dat wil ze niet zeggen maar ze zegt dat ze het kindje wil behoudenj. 3 maanden later komt ze een aanvraag doen voor geboortepremie en kinderbijslagfonds. 4 maanden later bevalt ze van een dochter en komt de OCMW vragen achter meubels en kleren voor haar kindje. Dan stel je de vraag: Wat is er met haar geboortepremie gebeurd? Wat denk je? De meubels worden haar ook geleverd. Dus als je zo een beetje alles optelt verdient de familie: Moeder 824 + Vader 625 + Kindje 120 = 1569 EURO. Die mensen moeten gewoon levenslang niet werken want worden toch verzorgd door de OCMW. Werkende mensen zoals ik en u verdienen ongeveer 1200 of zelfs minder voor een fulltime job. Ik vind dat de ocmw inspecteurs (net als de RVA) moet hebben die de mensen moeten controleren. IK HAAT DIE FOEFELAARS!
Oud 14 oktober 2005, 15:51   #2
Stephanietje
Vreemdeling

Stephanietje's schermafbeelding

Standaard

Dat is zooo waar! Ik ken een koppel die telkens hun ijskast leeghalen als hun wijkwerker op bezoek komt. Ze verstoppen ook al hun kostbare zaken om een arm gevoel te geven. Vorige week kocht haar man nog een auto. Ik denk dat haar man in het zwart werkt. Als ik het zo bekijk hebben ze het eigenlijk veel beter dan ons. Er moet zeker iets aan gedaan worden. Suggestions Marina?
Oud 14 oktober 2005, 15:58   #3
VSAP
Vreemdeling

VSAP's schermafbeelding

Standaard

Gemakkelijk! Net zoals ik het voorstelde 'INSPECTUERS' . Ze moeten die foefelaars in het oog houden en hen aanhouden als ze zien dat er een inbreuk wordt gepleegd. Hun hulpverlening moet dan direct worden gestopt en er moeten terugvorderingen gebeuren als ze een ander inkomen hebben (van den dop of loon). Dat zal hen wel leren om andermans geld af te pakken. Wedden dat ze binnen een week werk zullen vinden als hun inkomen wordt ingehouden?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by VSAP on 14-10-2005 at 16:59
Reason:
--------------------------------

Gemakkelijk! Net zoals ik het voorstelde 'INSPECTUERS' . Ze moeten die foefelaars in het oog houden en hen aanhouden als ze zien dat er een inbreuk wordt gepleegd. Hun hulpverlening moet dan direct worden gestopt en er moeten terugvorderingen gebeuren als ze een ander inkomen hebben (van den dop of loon). Dat zal hen wel leren om andermans geld af te pakken. Wedden dat ze binnen een week werk zullen vinden als hun inkomen wordt ingehouden?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Gemakkelijk! Net zoals ik het voorstelde 'INSPECTUERS' . Ze moeten die foefelaars in het oog houden en hen aanhouden als ze zien dat er een inbreuk wordt gepleegd. Hun hulpverlening moet dan direct worden gestopt en er moeten terugvorderingen gebeuren als ze een ander inkomen hebben (van den dop of loon). Dat zal hen wel leren om andermans geld af te pakken.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door VSAP : 14 oktober 2005 om 15:59.
VSAP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 16:05   #4
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

de enige manier om misbruiken 100% te vermijden is het ocmw afschaffen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 16:10   #5
VSAP
Vreemdeling

VSAP's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Wat dan met mensen die echt in nood zitten?
Oud 14 oktober 2005, 16:12   #6
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VSAP
Wat dan met mensen die echt in nood zitten?
dikke pech.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 16:47   #7
kaatd
Banneling

Standaard

Gewoon ter lering en vermaak even je fouten aangeduid. Leer eerst eens schrijven en kom dan nog eens terug.

Citaat:
Ik vind het een echte schande hoe mensen soms kunnen profiteren van de (het) OCMW. De laatste tijd is de (het) OCMW geen hulpcentra (hulpcentrum) meer maar een informatiebureau waar men komt vragen hoe men de (het) systeem kan bedotten. Stel nu voor: een koppel komt binnen en doet een aanvraag voor leefloon. Samen krijgen ze categorie 1 (samenwonende) ongeveer 360 euro elk. Dat maakt dus 720 euro voor te zitten nieksen (niksen). Dan vragen ze hoeveel ze zullen krijgen als ze elks appart (apart) zouden wonen. Dan is het natuurlijk iets meer ongeveer 625 euro elks als ze natuurlijk beiden op een apart adres zouden verblijven. 3 maanden later komen ze af dat ze feitelijk gescheiden zijn. Man en vrouw komen vanaf dan apart naar 't bureau alhoewel ze buiten toch samen zijn en bij elkaar inwonen maar de man heeft zijn adres gewoon ergens anders laten zetten. Dan op een dag komt de vrouw en zegt dat haar vriendin 824 euro krijgt van de (het) OCMW. Dan vraagt ze waarom zij maar 625 euro krijgt. Ze leggen haar uit dat haar vriendin een alleenstaande moeder is en dus recht heeft op een extratje (extraatje) aangezien ze ook kinderen heeft. 2 maanden later komt de vrouw en zegt dat ze zwanger is. Van wie? Dat wil ze niet zeggen maar ze zegt dat ze het kindje wil behoudenj. 3 maanden later komt ze een aanvraag doen voor geboortepremie en kinderbijslagfonds. 4 maanden later bevalt ze van een dochter en komt de (het) OCMW vragen achter (om of naar) meubels en kleren voor haar kindje. Dan stel je de vraag: Wat is er met haar geboortepremie gebeurd? Wat denk je? De meubels worden haar ook geleverd. Dus als je zo een beetje alles optelt verdient de familie: Moeder 824 + Vader 625 + Kindje 120 = 1569 EURO. Die mensen moeten gewoon levenslang niet werken want worden toch verzorgd door de (het) OCMW. Werkende mensen zoals ik en u verdienen ongeveer 1200 of zelfs minder voor een fulltime job. Ik vind dat de ocmw inspecteurs (net als de RVA) moet hebben die de mensen moeten controleren.
Overigens, als je maar 1.200 euro of minder verdient voor een fulltime job, dan zou ik ofwel opslag vragen of in staking gaan. Dat is een belachlijk loon.
Overigens, het OCMW heeft mensen die controles uitoefenen.[edit]
[size=1]After edit by kaatd on 14-10-2005 at 17:49
Reason:

Gewoon ter lering en vermaak even je fouten aangeduid. Leer eerst eens schrijven en kom dan nog eens terug.

Citaat:
Ik vind het een echte schande hoe mensen soms kunnen profiteren van de (het) OCMW. De laatste tijd is de (het) OCMW geen hulpcentra (hulpcentrum) meer maar een informatiebureau waar men komt vragen hoe men de (het) systeem kan bedotten. Stel nu voor: een koppel komt binnen en doet een aanvraag voor leefloon. Samen krijgen ze categorie 1 (samenwonende) ongeveer 360 euro elk. Dat maakt dus 720 euro voor te zitten nieksen (niksen). Dan vragen ze hoeveel ze zullen krijgen als ze elks appart (apart) zouden wonen. Dan is het natuurlijk iets meer ongeveer 625 euro elks als ze natuurlijk beiden op een apart adres zouden verblijven. 3 maanden later komen ze af dat ze feitelijk gescheiden zijn. Man en vrouw komen vanaf dan apart naar 't bureau alhoewel ze buiten toch samen zijn en bij elkaar inwonen maar de man heeft zijn adres gewoon ergens anders laten zetten. Dan op een dag komt de vrouw en zegt dat haar vriendin 824 euro krijgt van de (het) OCMW. Dan vraagt ze waarom zij maar 625 euro krijgt. Ze leggen haar uit dat haar vriendin een alleenstaande moeder is en dus recht heeft op een extratje (extraatje) aangezien ze ook kinderen heeft. 2 maanden later komt de vrouw en zegt dat ze zwanger is. Van wie? Dat wil ze niet zeggen maar ze zegt dat ze het kindje wil behoudenj. 3 maanden later komt ze een aanvraag doen voor geboortepremie en kinderbijslagfonds. 4 maanden later bevalt ze van een dochter en komt de (het) OCMW vragen achter (om of naar) meubels en kleren voor haar kindje. Dan stel je de vraag: Wat is er met haar geboortepremie gebeurd? Wat denk je? De meubels worden haar ook geleverd. Dus als je zo een beetje alles optelt verdient de familie: Moeder 824 + Vader 625 + Kindje 120 = 1569 EURO. Die mensen moeten gewoon levenslang niet werken want worden toch verzorgd door de (het) OCMW. Werkende mensen zoals ik en u verdienen ongeveer 1200 of zelfs minder voor een fulltime job. Ik vind dat de ocmw inspecteurs (net als de RVA) moet hebben die de mensen moeten controleren.
Overigens, als je maar 1.200 euro of minder verdient voor een fulltime job, dan zou ik ofwel opslag vragen of in staking gaan. Dat is een belachlijk loon.
Overigens, het OCMW heeft mensen die controles uitoefenen.[/size]

Citaat:
Ik vind het een echte schande hoe mensen soms kunnen profiteren van de OCMW. De laatste tijd is de OCMW geen hulpcentra meer maar een informatiebureau waar men komt vragen hoe men de systeem kan bedotten. Stel nu voor: een koppel komt binnen en doet een aanvraag voor leefloon. Samen krijgen ze categorie 1 (samenwonende) ongeveer 360 euro elk. Dat maakt dus 720 euro voor te zitten nieksen. Dan vragen ze hoeveel ze zullen krijgen als ze elks appart zouden wonen. Dan is het natuurlijk iets meer ongeveer 625 euro elks als ze natuurlijk beiden op een apart adres zouden verblijven. 3 maanden later komen ze af dat ze feitelijk gescheiden zijn. Man en vrouw komen vanaf dan apart naar 't bureau alhoewel ze buiten toch samen zijn en bij elkaar inwonen maar de man heeft zijn adres gewoon ergens anders laten zetten. Dan op een dag komt de vrouw en zegt dat haar vriendin 824 euro krijgt van de OCMW. Dan vraagt ze waarom zij maar 625 euro krijgt. Ze leggen haar uit dat haar vriendin een alleenstaande moeder is en dus recht heeft op een extratje aangezien ze ook kinderen heeft. 2 maanden later komt de vrouw en zegt dat ze zwanger is. Van wie? Dat wil ze niet zeggen maar ze zegt dat ze het kindje wil behoudenj. 3 maanden later komt ze een aanvraag doen voor geboortepremie en kinderbijslagfonds. 4 maanden later bevalt ze van een dochter en komt de OCMW vragen achter meubels en kleren voor haar kindje. Dan stel je de vraag: Wat is er met haar geboortepremie gebeurd? Wat denk je? De meubels worden haar ook geleverd. Dus als je zo een beetje alles optelt verdient de familie: Moeder 824 + Vader 625 + Kindje 120 = 1569 EURO. Die mensen moeten gewoon levenslang niet werken want worden toch verzorgd door de OCMW. Werkende mensen zoals ik en u verdienen ongeveer 1200 of zelfs minder voor een fulltime job. Ik vind dat de ocmw inspecteurs (net als de RVA) moet hebben die de mensen moeten controleren.
Overigens, als je maar 1.200 euro of minder verdient voor een fulltime job, dan zou ik ofwel opslag vragen of in staking gaan. Dat is een belachlijk loon.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door kaatd : 14 oktober 2005 om 16:49.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 17:25   #8
JOHN_ZONDER_VREES
Burger

JOHN_ZONDER_VREES's schermafbeelding

Standaard

KAATD gij zijt zeker "het zonneken" in huis ??

(moest ik nu volgens het nieuwste groene boekje de zin zo formuleren:
gij zijt zeker "de ZONNENkes in huiZEN ??)

:--

...religion is the opium for poor minded people...science is the healthfood for atheists !

http://users.pandora.be/diaboloxxx/d...e_of_islam.wmv
JOHN_ZONDER_VREES is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 18:06   #9
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
In een dictatuur zijn de overheidambtenaren per defintie corrupt. Er is immers geen controle op hun werk.
Oud 14 oktober 2005, 18:14   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Van schande gesproken, wat met de volgende?
OCMW voorzitter van de Charleroi heeft naast zijn voorzitterschap ook 10 BESTUURSMANDATEN IN SCHIMMIGE VZW'S DIE DE REGIONALE HUISVESTING IN HUN ZAKKEN AAN HET STEKEN ZIJN! 10 éh!
Maar omdat zijn peetje van cauwenberg onderuit is gegaan, is hij nu rap rap gewoon nog voorzitter van de ocmw!
(Beetje doen alsof zijn neus bloed)

Maar ja wie vanonder zit is dan de profiteur. Nochtans het is van boven dat ze pakken!
Oud 14 oktober 2005, 18:21   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd

Overigens, het OCMW heeft mensen die controles uitoefenen.
Zeer sterke argumentatie.
Wie niet zonder fouten kan schrijven voortaan geen uitkering meer .
Hoe moeten mensen die door het OCMW tewerkgesteld zijn aan amper 1.000 € staken ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 18:23   #12
Georgette
Banneling

Georgette's schermafbeelding

Standaard

OCMW ? afschaffen die handel , twee vliegen in één klap, die dikke vette luizakken van
sociaal werkers en al die hangmatprofiteurs , gedaan met parasiteren...
Georgette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 18:26   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Van schande gesproken, wat met de volgende?
OCMW voorzitter van de Charleroi heeft naast zijn voorzitterschap ook 10 BESTUURSMANDATEN IN SCHIMMIGE VZW'S DIE DE REGIONALE HUISVESTING IN HUN ZAKKEN AAN HET STEKEN ZIJN! 10 éh!
Maar omdat zijn peetje van cauwenberg onderuit is gegaan, is hij nu rap rap gewoon nog voorzitter van de ocmw!
(Beetje doen alsof zijn neus bloed)

Maar ja wie vanonder zit is dan de profiteur. Nochtans het is van boven dat ze pakken!
Of zoals de straatventer zijn waar aanprees:
"grote stelen, kleine stelen, grote stelen 't meest "
Oud 14 oktober 2005, 18:37   #14
Chrisis
Provinciaal Statenlid

Chrisis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, den dop afschaffen, en al de doppers naar het ocmw...
Oud 14 oktober 2005, 18:39   #15
Stephanietje
Vreemdeling

Stephanietje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Probeer jij maar eens zonder fouten te schrijven als iemand juist voor je neus geld krijgt voor te zitten niksen. Ja, Ja, Ja laat mij eens raden. Bent u misschien werkloos? Of bang dat iemand uw leefloon zal afpakken? In HET OCMW krijgt men LEEFLOON. IK NOEM DAT GEEN LOON!!! EEN LOON MOET JE VERDIENEN! HET IS EEN AALMOES! EEN TE HOGE AALMOES voor een BEDELAAR die niet eens de moeite doet om in de straten te bedelen. Marina en ik zitten 8 uur per dag te zwoegen voor een loontje van 1200 euro maar het is een loon dat we met zweet en bloed verdienen.
HET IS NIET EERLIJK TEGENOVER ONS! Er zijn ook mensen die echt in nood (ouderen, zieken,...) DIE PROFITEURS PAKKEN OOK HUN GELD AF!
Oud 14 oktober 2005, 18:51   #16
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stephanietje
Ja, Ja, Ja laat mij eens raden. Bent u misschien werkloos? Of bang dat iemand uw leefloon zal afpakken?
Nee, gelukkig niet. Ik ben één van de gelukkigen met een baan die redelijk betaalt. Ik word er niet rijk van maar ik kan mezelf en mijn kinderen onderhouden.

Citaat:
Marina en ik
Zijn jullie een lesbisch stel?

Citaat:
Marina en ik zitten 8 uur per dag te zwoegen voor een loontje van 1200 euro maar het is een loon dat we met zweet en bloed verdienen.
Met TWEE fulltime werken voor een schamele 1.200 euro? Goed gek. En met zweet en bloed? Dat lijkt meer op slavernij.
En dan zijn er hier op dit forum die volhouden dat de loonkost in ons land te hoog ligt ...[/quote]
Oud 14 oktober 2005, 18:55   #17
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JOHN_ZONDER_VREES
't Is daarom dat ik schreef
Citaat:
ter lering en vermaak
Ik ben lerares, soms kan ik het gewoon niet laten. Zeker als het aantal fouten in een tekst omgekeerd evenredig is met het IQ dat uit de inhoud blijkt.[edit]
[size=1]After edit by kaatd on 14-10-2005 at 19:56
Reason:

Citaat:
Citaat:
ter lering en vermaak
Ik ben lerares, soms kan ik het gewoon niet laten. Zeker als het aantal fouten in een tekst omgekeerd evenredig is met het IQ dat uit de inhoud blijkt.[/size]

Citaat:
Citaat:
ter lering en vermaak
...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door kaatd : 14 oktober 2005 om 18:56.
Oud 14 oktober 2005, 18:58   #18
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter

voicelesscharlie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
Nee, gelukkig niet. Ik ben één van de gelukkigen met een baan die redelijk betaalt. Ik word er niet rijk van maar ik kan mezelf en mijn kinderen onderhouden.

Zijn jullie een lesbisch stel?

Met TWEE fulltime werken voor een schamele 1.200 euro? Goed gek. En met zweet en bloed? Dat lijkt meer op slavernij.
En dan zijn er hier op dit forum die volhouden dat de loonkost in ons land te hoog ligt ..
Het juist omdat de loonkost te hoog ligt dat jullie maar 1200€ NETTO ontvangen.
http://www.youtube.com/watch?v=lgh6w...eature=related
voicelesscharlie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 19:00   #19
VSAP
Vreemdeling

VSAP's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Overigens, als je maar 1.200 euro of minder verdient voor een fulltime job, dan zou ik ofwel opslag vragen of in staking gaan. Dat is een belach(E)lijk loon.
STEPHANIE STEPHANIE STEPHANIE

Meneerken zit mij te verbeteren maar maakt zelf nog es fouten ook. Okee ik zal maar zwijgen want Stephanietje heeft hem uitvoerig alles uitgelegd . Hup Hup Hup Stephanie!!!
Ik ben er zeker mé eens met wat Stephanie zegt! Het is echt een schande om s'morgens 7 uur op te staan en naar werk te gaan terwijl uw buurman zijn parciels naar beneden zijn. Wetend dat hij daar lui in zijn warme bed ligt te snurken: zo zorgeloos! Want het OCMW onderhoud hem wel. Pas wel op mensen! Wat wij hier vertellen gelt zowel voor allohtonen als voor autohtonen. Mensen die mogelijkheden hebben en niet verhinderd zijn om te werken moeten geen uitkering krijgen van het OCMW! OCMW is enkel bedoelt voor mensen die totaal werkonbekwaam zijn (zieken, ouderen, gehandicapten, daklozen,...) en niet voor profiteurs die elke dag met andere foefkes afkomen om nog steeds meer geld te kunnen melken. Indien men die foefelaars aanpakt, zal er heelwat financiele middelen vrijkomen die gebruikt kunne worden waar het ECHT NODIG is! KUNT U DAT VOORSTELLEN DAT ER MENSEN ZIJN DIE OP STRAAT LEVEN EN HUN STEUN WORDT GEWEIGERD! DIE MENSEN HEBBEN EEN LEEFLOON NODIG ZODAT ZE WEER OP HUN BENEN KUNNEN STAAN EN WEER KUNNEN MEEDRAAIEN IN ONS MAATSCHAPPIJ!!!!
Oud 14 oktober 2005, 19:08   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan zijn er hier op dit forum die volhouden dat de loonkost in ons land te hoog ligt ...
De loonkost wel, het loon niet..[edit]
[size=1]After edit by Bobke on 14-10-2005 at 20:08
Reason:

Citaat:
En dan zijn er hier op dit forum die volhouden dat de loonkost in ons land te hoog ligt ...
De loonkost wel, het loon niet..[/size]

Citaat:
[/quote]
De loonkost wel, het loon niet..[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bobke : 14 oktober 2005 om 19:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be