Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet er een Nieuw Europa van de europese culturen komen?
Ja, weg met de EU, hoe rapper hoe liever 13 61,90%
Nee, ik ben autochtoon Europeaan en de EU is beter dan een Europa van de Europese Culturen 7 33,33%
Nee ik ben Turk, Europa kan niet zonder Turkije. 0 0%
Nee ik ben Marokkaan en als Turkije bij de EU mag, waarom de Maroc dan ni? 1 4,76%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2005, 21:21   #1
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard Naar een Nieuw Europa (zonder Engelsen, Turken en Amerikanen)?

Wat stelt Europa - de EU bedoel ik dan - vandaag de dag eigenljk nog voor?

De Amerikanen spreken samen met de Engelsen, die zelfs niks van de Euro moeten hebben, af om de toetreding van Turkije door de strot van de Europese bevolkingen te duwen.

Wat voor zin heeft zo'n Europa nog? Als het niks anders meer is dan het speeltje van Amerikanen en Europahatende Engelsen? Als Europa enkel maar dient om bespeeld en uitgezogen en gekoloniseerd te worden door de megakapitalisten?

Wordt het daarom niet tijd om een Nieuw Europa te doen oprijzen uit de asse van het oude? Een Europa dat niet staat voor een vormeloze vlek op de aardbol die naar believen kan geëxploiteerd worden door Amerikanen en Arabieren, maar een Europa dat in de eerste plaats staat voor een vereniging van de talrijke diverse culturen die Europa rijk is?

Wordt het geen tijd om uit het door de Europarasieten gedomineerde EU te stappen? Geen Europa van het Geld, maar een

[size=4]Europa van de Europese Culturen[/size]
?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Wreker on 06-10-2005 at 22:27
Reason:
--------------------------------

De Amerikanen spreken samen met de Engelsen, die zelfs niks van de Euro moeten hebben, af om de toetreding van Turkije door de strot van de Europese bevolkingen te duwen.

Wat voor zin heeft zo'n Europa nog? Als het niks anders meer is dan het speeltje van Amerikanen en Europahatende Engelsen? Als Europa enkel maar dient om bespeeld en uitgezogen en gekoloniseerd te worden door de megakapitalisten?

Wordt het daarom niet tijd om een Nieuw Europa te doen oprijzen uit de asse van het oude? Een Europa dat niet staat voor een vormeloze vlek op de aardbol die naar believen kan geëxploiteerd worden door Amerikanen en Arabieren, maar een Europa dat in de eerste plaats staat voor een vereniging van de talrijke diverse culturen die Europa rijk is?

Wordt het geen tijd om uit het door de Europarasieten gedomineerde EU te stappen? Geen Europa van het Geld, maar een

?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

De Amerikanen spreken samen met de Engelsen, die zelfs niks van de Euro moetne hebben, af om de toetreding van Turkije door de strot van de Europese bevolkingen te duwen.

[size=4] [/size]?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Wreker : 6 oktober 2005 om 21:27.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 21:34   #2
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Welke Arabieren?
Smurfje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 21:35   #3
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Ik kies optie 3.
Smurfje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 21:40   #4
awromele
Banneling

awromele's schermafbeelding

Standaard

Polls opstellen is niet uw sterkste kant, wreker?
Geeft niet, ik mag toch nog niet stemmen.
awromele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 06:55   #5
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Ofwel een Europa met de Engelsen EN de Fransen. Ofwel een Europa zonder de Engelsen EN de Fransen.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 12:48   #6
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Een Europa van de continentale macht in Haushoferiaanse zin.

Een sterk Europa van Europese culturen gebouwd ronde as Parijs-Berlijn-Moskou.

De Britten moeten nu maar eens voor de keuze gesteld worden: erin of eruit, maar niet met één voet erin en de andere eruit. Ofwel kiezen ze voor Europa, ofwel kiezen ze voor het Atlantisme.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 13:50   #7
Stef_duracell
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

De Britten moeten nu maar eens voor de keuze gesteld worden: erin of eruit, maar niet met één voet erin en de andere eruit. Ofwel kiezen ze voor Europa, ofwel kiezen ze voor het Atlantisme.
De Britten zullen in dat geval kiezen voor Atlantisme. Maar zolang ze niet voor de keuze worden gesteld zullen ze Europa in dienst van de Amerikanen blijven dwarsbomen.
Stef_duracell is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 13:54   #8
De Nachtuil
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef_duracell
De Britten zullen in dat geval kiezen voor Atlantisme. Maar zolang ze niet voor de keuze worden gesteld zullen ze Europa in dienst van de Amerikanen blijven dwarsbomen.
Als je de Britten voor die keuze wil stellen zal je hetzelfde moeten doen met de Nederlanders, Denen, Italianen, en quasi al de oostbloklanden.
Dan zitten we met een EU bestaande uit Belgie, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en Rusland.
Droom dus maar lekker verder.
Oud 7 oktober 2005, 14:31   #9
Stef_duracell
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil
Als je de Britten voor die keuze wil stellen zal je hetzelfde moeten doen met de Nederlanders, Denen, Italianen, en quasi al de oostbloklanden.
Dan zitten we met een EU bestaande uit Belgie, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en Rusland.
Ik moet niks mijn beste. Ik doe enkel een voorstel. En ik heb het enkel over de Britten. Waarom ligt gij al die andere landen erbij te sleuren om uw gelijk te halen is een vraag die ik mij stel?
Stef_duracell is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 14:35   #10
De Nachtuil
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef_duracell
Ik moet niks mijn beste. Ik doe enkel een voorstel. En ik heb het enkel over de Britten. Waarom ligt gij al die andere landen erbij te sleuren om uw gelijk te halen is een vraag die ik mij stel?
1)'t Was fout om je te quoten. 't Was meer een opmerking naar het ganse idee van Britten uit de EU schoppen.
2)Omdat al die landen ook nogal zwaar Atlantisch zijn
Oud 7 oktober 2005, 15:30   #11
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
1)'t Was fout om je te quoten. 't Was meer een opmerking naar het ganse idee van Britten uit de EU schoppen.

Toch niet.

De buitenlandse politiek van de Britten is compleet verschillend van de andere landen die je opsomt. Het VK heeft een eeuwenlange traditie in hun buitenlandse politiek en hun geopolitiek die steunt op 2 pijlers:
1) Verhinderen dat er een grote continentale macht ontstaat die reikt tot aan de mondingsdelta van de rivieren Rijn/Maas/Schelde.
2) Een zo groot mogelijke (imperiale) macht behouden voor het VK zelf. Dit laatste wordt sinds de twee wereldoorlogen en het einde van de kolonies bepaald door zich aan de zijde van het machtige Amerika te scharen en zich te profileren als trouwe bondgenoot van de VSA.

De andere Europese landen die je opsomt hebben geen dergelijke traditie. Hun atlantisme is daar veel meer gekleurd volgens de regeringscoalitie die er aan de macht is, met een meer uitgesproken steun voor het Atlantisme wanneer burgerlijk-rechts een regering vormt. Dit wordt evenwel vrij snel teniet gedaan wanneer een centrum-linkse regeringsploeg hen afwisselt. Het mooiste voorbeeld daarvan is wat gebeurde in Spanje met het verdwijnen van Aznar.[edit]
[size=1]After edit by Guderian on 07-10-2005 at 16:31
Reason:

Citaat:
Citaat:

Toch niet.

De buitenlandse politiek van de Britten is compleet verschillend van de andere landen die je opsomt. Het VK heeft een eeuwenlange traditie in hun buitenlandse politiek en hun geopolitiek die steunt op 2 pijlers:
1) Verhinderen dat er een grote continentale macht ontstaat die reikt tot aan de mondingsdelta van de rivieren Rijn/Maas/Schelde.
2) Een zo groot mogelijke (imperiale) macht behouden voor het VK zelf. Dit laatste wordt sinds de twee wereldoorlogen en het einde van de kolonies bepaald door zich aan de zijde van het machtige Amerika te scharen en zich te profileren als trouwe bondgenoot van de VSA.

De andere Europese landen die je opsomt hebben geen dergelijke traditie. Hun atlantisme is daar veel meer gekleurd volgens de regeringscoalitie die er aan de macht is, met een meer uitgesproken steun voor het Atlantisme wanneer burgerlijk-rechts een regering vormt. Dit wordt evenwel vrij snel teniet gedaan wanneer een centrum-linkse regeringsploeg hen afwisselt. Het mooiste voorbeeld daarvan is wat gebeurde in Spanje met het verdwijnen van Aznar.[/size]

Citaat:
Citaat:

Toch niet.

De andere Europese landen die je opsomt hebben geen dergelijke traditie. Hun atlantisme is daar veel meer gekleurd volgens de regeringscoalitie die er aan de macht is, met een meer uitgesproken steun voor het Atlantisme wanneer burgerlijk-rechts een regering vormt. Dit wordt evenwel vrij snel teniet gedaan wanneer een centrum-linkse regeringsploeg hen afwisselt. het mmoitste voorbeeld daarvan is wat gebeurde in Spanje met het verdwijnen van Aznar.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Guderian : 7 oktober 2005 om 15:31.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 16:22   #12
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Nederlandse politiek steunde vroeger op "Gallia amica, set non vinca"(kunnen wel wat taalfouten tusen zitten). Frankrijk werd aanzien als een bondgenoot, zolang ze maar niet te dicht kwamen. Nederland wou dus altijd dat de Zuidelijke Nederlanden gedomineerd werden door een staat die zich kon beschermen tegen de Franse drang om de Zuidelijke Nederlanden te annexeren.

Iets dergelijs voel ik met Rusland. Rusland is speler die we zeker te vriend moeten houden. Voor de Europese buitenlandse politiek is Rusland een perfecte bondgenoot.
Maar verder ook niet. Geen Europees-Russisch Warschapact, geen EU-lidmaatschap voor Rusland,... Rusland moet dé gepriviligeerde partner van de EU zijn.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 16:36   #13
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker

?
Juist, Europa verdient inderdaad betere instellingen, maar dat betekent voor mij geen pleidooi voor een "terugkeer" naar de 19de-eeuwse natiestaat. Zolang er echter geen alternatief is voor de EU, blijft de natiestaat wel verkieslijk boven de EU-Moloch.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 11:25   #14
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
2 pijlers:
het is vooral dat. 'Verdeel en heers', en met een lidmaatschap van de EU kunnen ze meer dwarsbomen dan als ze geen lid waren.
Voor de rest kan ik je enkel gelijk geven. Isolationalistisch tov Europa, met het blik gericht naar het Westen, moeten ze uit de EU gebannen worden. Het is louter om politieke redenen, het Engelse volk kan zonder probleem opgenomen worden in een Europées Europa der volkeren.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 08:00   #15
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ofwel een Europa met de Engelsen EN de Fransen. Ofwel een Europa zonder de Engelsen EN de Fransen.
Zonder de as Berlijn-Parijs is er eenvoudig geen EU meer,maar een verzameling losse flodders.....en mogelijk opnieuw een slagveld

Akkoord om Groot-Brittanie te dumpen.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 11:19   #16
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Als je met een "Europa van de Europese culturen" een christelijk clubje met God in de Grondwet bedoelt, dan ben ik daar natuurlijk radicaal tegen... Het taalgebruik van je peiling is tendentieus en suggereert al de antwoorden, wat je peiling meteen waardeloos maakt. Je zou beter eens een cursus sociologische onderzoeksmethoden volgen!
Oud 13 oktober 2005, 12:17   #17
De Nachtuil
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Zonder de as Berlijn-Parijs is er eenvoudig geen EU meer,maar een verzameling losse flodders.....en mogelijk opnieuw een slagveld

Met een te sterk Frankrijk in de EU mogen we de Vlaamse onafhankelijkheid vergeten.

PS.Het ideale ware natuurlijk een unie tussen gelijkwaardige leden, voor zovere zoiets mogelijk is. Maar het is nu een maal zo dat de grote EU-leden(Frankrijk, UK, Duitsland,...) altijd een invloed willen uitoefenen op de kleine.[edit]
[size=1]After edit by De Nachtuil on 13-10-2005 at 13:20
Reason:

Citaat:

Met een te sterk Frankrijk in de EU mogen we de Vlaamse onafhankelijkheid vergeten.

PS.Het ideale ware natuurlijk een unie tussen gelijkwaardige leden, voor zovere zoiets mogelijk is. Maar het is nu een maal zo dat de grote EU-leden(Frankrijk, UK, Duitsland,...) altijd een invloed willen uitoefenen op de kleine.[/size]

Citaat:

Met een te sterk Frankrijk in de EU mogen we de Vlaamse onafhankelijkheid vergeten.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 13 oktober 2005 om 12:20.
Oud 13 oktober 2005, 15:20   #18
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:

PS.Het ideale ware natuurlijk een unie tussen gelijkwaardige leden, voor zovere zoiets mogelijk is. Maar het is nu een maal zo dat de grote EU-leden(Frankrijk, UK, Duitsland,...) altijd een invloed willen uitoefenen op de kleine.
Parijs ligt daar niet wakker van hoor!
Oud 13 oktober 2005, 15:31   #19
De Nachtuil
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Parijs ligt daar niet wakker van hoor!
Frankrijk beschouwt Belgie(inclusief Vlaanderen) nog altijd als haar eigendom.
-Waarom moedigen zij dan de verfransing, via Francophonie, de ferfransing van Vlaams-Brabant(en zelfs gans Vlaanderen) aan?
-Waarom versterken zij(met Waalse hulp) hun economische positie in Vlaanderen.
-...
Oud 14 oktober 2005, 10:29   #20
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Frankrijk beschouwt Belgie(inclusief Vlaanderen) nog altijd als haar eigendom.
-Waarom moedigen zij dan de verfransing, via Francophonie, de ferfransing van Vlaams-Brabant(en zelfs gans Vlaanderen) aan?
-Waarom versterken zij(met Waalse hulp) hun economische positie in Vlaanderen.
-...
Het is een publiek geheim dat de Fransen een "noodplan" hebben om Wallonië aan te hechten, maar ze zullen het uiteenvallen van België niet tegenhouden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be