Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2003, 23:16   #1
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Wat vindt u eigenlijk van de gedeeltelijke entnazifizierung van het blok naar buiten toe?
Vindt u het goed dat het blok zijn zeventig punten programma heeft aangepast om meer kiezers te winnen, of had u liever dat de basistekst ook publiek zou blijven?
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2003, 23:56   #2
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Wat vindt u eigenlijk van de gedeeltelijke entnazifizierung van het blok naar buiten toe?
Vindt u het goed dat het blok zijn zeventig punten programma heeft aangepast om meer kiezers te winnen, of had u liever dat de basistekst ook publiek zou blijven?

Je bedoelt of het Vlaams Blok amnestie moet krijgen? Ja, als ze schuldig bekennen voor dat schrijven van dat 70-puntenprogramma kunnen we d'r over nadenken.....

...maar ik heb zo m'n twijfels of dat wel werd ingetrokken.... :

Een breedgrijnzende Filip Dewinter op 28/3/2000 over het intrekken van het 70-puntenplan: "We hebben in dit verband inderdaad een bocht genomen, maar dan wel een bocht van 360 graden".
Oud 6 juli 2003, 00:04   #3
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas

Je bedoelt of het Vlaams Blok amnestie moet krijgen? Ja, als ze schuldig bekennen voor dat schrijven van dat 70-puntenprogramma kunnen we d'r over nadenken.....

Piano, ik ben er zeker van dat het is om kiezers te winnen. Dat 70pntn-plan is een ideaal voor het blok. Waarnaar gestreefd kan worden.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 10:37   #4
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Het blok heeft tenminste nog iets om aan te passen.
Dat kan je moeilijk nog zeggen van het marketingprogramma van de meerderheidspartijen.
Eigelijk is het VB de enigste partij die begrijpt dat een partijprogramma niks te maken heeft met de heersende modegrillen.
Oud 6 juli 2003, 10:41   #5
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herr fritz
Het blok heeft tenminste nog iets om aan te passen.
Dat kan je moeilijk nog zeggen van het marketingprogramma van de meerderheidspartijen.
Eigelijk is het VB de enigste partij die begrijpt dat een partijprogramma niks te maken heeft met de heersende modegrillen.
Euh, bedoel je daarmee soms de goeien ouwe tijd van 1302 misschien?
Oud 6 juli 2003, 12:11   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Eerder als een antidosis voor het politieke correct zakkenvullen wat de optrekkers van het Cordon sanitair nu nog steeds doen.

Piano, wie zijn je Broodheren? Het VB, of de heersende partijen?
Als het het VB is, dan ben je een Bleke Abou, indien je ingehuurd bent door de politiek korrecten, dan lijk je meer op een slechte agigator.
Oud 6 juli 2003, 12:26   #7
Jinx
Burger

Standaard

Citaat:

Een breedgrijnzende Filip Dewinter op 28/3/2000 over het intrekken van het 70-puntenplan: "We hebben in dit verband inderdaad een bocht genomen, maar dan wel een bocht van 360 graden".
Je weet best dat heet 70 puntenplan op zich is afgeschaft, de redenen hiervoor heb ik al neergepend in een andere topic, voornamelijk omdat het verouderd was en omdat een aantal punten al min of meer uitgevoerd waren. Bovendien is er naar buiten toe niet echt een afzwakking van het partijprogramma... Want de stelling blijft nog steeds aanpassen of terugkeren. Daar komt nog bij dat de realiteit is dat je al de vreemdelingen die hier zijn niet kunt terugsturen naar hun land van herkomst. In tegenstelling tot bepaalde andere partijen ontkennen ze de realiteit dan niet. Dus wat staat er nu exact in het programma: Het Vlaams Blok eist de terugkeer van alle vreemdelingen die hier illegaal verblijven, criminele feiten plegen en degenen die zich niet willen integreren en assimileren. En daar Piano is niks racistisch aan, anders had een of andere inquisitiepater zijn slag al lang thuis gehaald.
Jinx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 12:53   #8
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Het Blok is een partij die al jaren een duidelijk programma heeft en altijd rond dezelfde thema's. Dit in tegenstelling tot alle andere partijen die tijdens de verkiezingen rond thema's werken die de bevoling aangaat en na de verkiezingen dat allemaal overboord gooien en hun verborgen agenda bovenhalen en deze verwezenlijken tegen de wil van de bevolking.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 13:08   #9
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door natioke
Citaat:

Je weet best dat heet 70 puntenplan op zich is afgeschaft, de redenen hiervoor heb ik al neergepend in een andere topic, voornamelijk omdat het verouderd was en omdat een aantal punten al min of meer uitgevoerd waren. Bovendien is er naar buiten toe niet echt een afzwakking van het partijprogramma... Want de stelling blijft nog steeds aanpassen of terugkeren. Daar komt nog bij dat de realiteit is dat je al de vreemdelingen die hier zijn niet kunt terugsturen naar hun land van herkomst. In tegenstelling tot bepaalde andere partijen ontkennen ze de realiteit dan niet. Dus wat staat er nu exact in het programma: Het Vlaams Blok eist de terugkeer van alle vreemdelingen die hier illegaal verblijven, criminele feiten plegen en degenen die zich niet willen integreren en assimileren. En daar Piano is niks racistisch aan, anders had een of andere inquisitiepater zijn slag al lang thuis gehaald.
Onzin. Het Vlaams Blok heeft geen jota veranderd aan haar racistisch programma. Alleen voor de vorm werden er wat schoonheidsfoutjes weggewerkt aan het programma, en dat vooral met de bedoeling om de juristen op het verkeerde been te zetten en ook om stemmen binnen te halen.

Maar het racisme en het anti-islamitisme blijft het grote bindmiddel van het het VB. Trouwens, je bent niet eens mandataris, hoe zou je dan gerechtigd kunnen zijn om de VB-doctrine te interpreteren? VB-mandatarissen blijven wijselijk weg met kommentaren omdat het hen niet eens toegestaan wordt om openlijk het VB-programma te verdedigen.

Wat jij hier brengt is een louter persoonlijke interpretatie van hoe jij denkt dat het VB-programma zou moeten begrepen worden.
Oud 6 juli 2003, 13:10   #10
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Het Blok is een partij die al jaren een duidelijk programma heeft en altijd rond dezelfde thema's.
Jeps, vreemdelingenhaat en anit-islamitisme.
Oud 6 juli 2003, 13:14   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

't is een even "eerlijk" programma als de alles Gratis instelling van Steveart en zijn SPa troepen, of de Goed Nieuws show van Verafstoot en zijn buikwrijvers.
Oud 6 juli 2003, 13:16   #12
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Je weet toch dat het aanpassen van de partijstandpunten als gevolg van veranderende maatschappelijke ontwikkelingen een duidelijk teken zijn van democratisch werken ?
Oud 6 juli 2003, 13:31   #13
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Je weet toch dat het aanpassen van de partijstandpunten als gevolg van veranderende maatschappelijke ontwikkelingen een duidelijk teken zijn van democratisch werken ?
Ik herhaal: het Vlaams Blok heeft niks aangepast. Ze zijn niet minder anti-democratisch, racistisch en discrimerend dan pakweg 25 (of zelfs 70) jaar geleden. Het Blok houd jullie (en een pak anderen) voor de gek.
Oud 6 juli 2003, 13:32   #14
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Welke maatschappelijk ontwikkeling heeft ervoor gezorgd dat de vreemdelingen plots mogen blijven, dan wel geassimileerd uiteraard, waar ze vroeger gewoon hun biezen moesten pakken.

Of verwart u juridische ontwikkelingen met maatschappelijke?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 13:33   #15
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Tja kijk, als die mensen dan eens hun standpunten durven aan te passen dan roepen jullie om ter hardst dat ze nog altijd hun oude standpunten aanhouden. Wat willen jullie nu eigenlijk ? Ze terug in het verdomhoekje van vuile racisten duwen of ze aanmoedigen om een meer humane richting te volgen ?

En Paulus, juridisch is maatschappelijk naar mijn opvatting.
Oud 6 juli 2003, 13:34   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alsof andere politieke partijen niet in hetzelfde bedje ziek zijn?

Ze liegen en bedriegen hun kiezers, om zo hun zakken te blijven vullen. Welke van de "grote" politici heeft geen dikke wagen bovenop zijn wagen met Chauffeur van overheidswege? Welke van die dikkoppen heeft geen villa in België en het buitenland?
Oud 6 juli 2003, 13:47   #17
Bolter
Gouverneur

Standaard

Ik vraag me af wat in het nieuwe regeerakkoord gaat staan omtrent de problemen die het Vlaams Blok, terecht soms, heeft aangekaart.

Ik ga wel niet akkoord met de oplossingen van het Vlaams Blok maar ze niet oplossen is al even erg....

Trouwens, op één uitspraak hoor ik Verhofstadt nooit meer terugkomen..

Hij zou het slagen van zijn regering afmeten aan de hand van de voor- of achteruitgang van het Vlaams Blok...
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 13:48   #18
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter

Hij zou het slagen van zijn regering afmeten aan de hand van de voor- of achteruitgang van het Vlaams Blok...

Ze hebben dat afgeschoven op AGALEV
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2003, 15:05   #19
Jinx
Burger

Standaard

Citaat:
Onzin. Het Vlaams Blok heeft geen jota veranderd aan haar racistisch programma. Alleen voor de vorm werden er wat schoonheidsfoutjes weggewerkt aan het programma, en dat vooral met de bedoeling om de juristen op het verkeerde been te zetten en ook om stemmen binnen te halen.

Maar het racisme en het anti-islamitisme blijft het grote bindmiddel van het het VB. Trouwens, je bent niet eens mandataris, hoe zou je dan gerechtigd kunnen zijn om de VB-doctrine te interpreteren? VB-mandatarissen blijven wijselijk weg met kommentaren omdat het hen niet eens toegestaan wordt om openlijk het VB-programma te verdedigen.

Wat jij hier brengt is een louter persoonlijke interpretatie van hoe jij denkt dat het VB-programma zou moeten begrepen worden.

Wat ik breng is wat er in het partijprogramma staat... En aangezien het Vlaams Blok een rechtlijnige partij is en er ook geen alternatieve en verborgen agenda bestaat, is dat ook de enige manier hoe het programma kan begrepen worden.
Oud 6 juli 2003, 15:06   #20
Jinx
Burger

Standaard

Bovendien pianoke, weet jij helemaal niet wie of wat ik ben...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be