Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2006, 14:37   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Twee Belgen sterven tijdens de Hadj...

Twee Belgen gedood bij ramp Hadj.

Volgens Buitenlandse Zaken in Brussel stierven in het gedrang bij de Al-Jamaratbrug in Mina, nabij de heilige stad Mekka, twee landgenoten: een vrouw van Marokkaanse afkomst van in de vijftig uit de regio Antwerpen, en een man van rond de zestig jaar van Pakistaanse afkomst uit de streek van Brussel.
de Standaard 1601

Ik blijf het persoonlijk irritant vinden dat er volgens sommigen een kat geen kat meer mag worden genoemd... want dan ben je racistisch bezig of zo. Bij het krantenlezen zijn er heel wat mensen die denken aan een titel genoeg te hebben, het interesseert hen niet echt maar ze houden er wel een (verkeerde) indruk aan over! In heel wat artikels en nieuwsberichten doet men niet eens de moeite meer om te verduidelijken.Laat ons dan beter de kogel helemaal door de kerk jagen: we zijn allemaal "wereldburgers" vanaf nu. De oorsprong en/of nationaliteit vermelden is voortaan uit den boze en heeft hoe dan ook geen enkele bestaansreden meer. Wat is er nu in feite verkeerd aan om te vermelden dat het om een Marokkaanse en om een Pakistanees gaat? Daar is niets minderwaardig aan maar het is wel veel duidelijker en laat meteen begrijpen hoe de vork aan de steel zit! Zo zaten er onlangs ook twee "Belgen" in Guantanamo. Neen, niet Piet en Pol van achter de hoek.. En dan zijn er nog de "jongeren"...
Men moet maar eens dringend stoppen met de mensen die nonsens op te dringen, er gebeurt al genoeg in die zin!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 14:37   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Allen daarheen!
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 14:43   #3
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht

Volgens Buitenlandse Zaken in Brussel stierven in het gedrang bij de Al-Jamaratbrug in Mina, nabij de heilige stad Mekka, twee landgenoten: een vrouw van Marokkaanse afkomst van in de vijftig uit de regio Antwerpen, en een man van rond de zestig jaar van Pakistaanse afkomst uit de streek van Brussel.
de Standaard 1601

Ik blijf het persoonlijk irritant vinden dat er volgens sommigen een kat geen kat meer mag worden genoemd... want dan ben je racistisch bezig of zo. Bij het krantenlezen zijn er heel wat mensen die denken aan een titel genoeg te hebben, het interesseert hen niet echt maar ze houden er wel een (verkeerde) indruk aan over! In heel wat artikels en nieuwsberichten doet men niet eens de moeite meer om te verduidelijken.Laat ons dan beter de kogel helemaal door de kerk jagen: we zijn allemaal "wereldburgers" vanaf nu. De oorsprong en/of nationaliteit vermelden is voortaan uit den boze en heeft hoe dan ook geen enkele bestaansreden meer. Wat is er nu in feite verkeerd aan om te vermelden dat het om een Marokkaanse en om een Pakistanees gaat? Daar is niets minderwaardig aan maar het is wel veel duidelijker en laat meteen begrijpen hoe de vork aan de steel zit! Zo zaten er onlangs ook twee "Belgen" in Guantanamo. Neen, niet Piet en Pol van achter de hoek.. En dan zijn er nog de "jongeren"...
Men moet maar eens dringend stoppen met de mensen die nonsens op te dringen, er gebeurt al genoeg in die zin!
Wat loop je nou te zaniken man, begrijp nou toch gewoon dat de nationaliteit tegenwoordig afhangt van welk paspoort je hebt en niet van je huidskleur of geloof of wat dan ook. Het zijn dan toch gewoon belgen, of niet soms? En dat krantje van je zet er toch ook gewoon bij van welke afkomst ze zijn, wat voor mij trouwens niet eens nadig was geweest, wat wat is de nieuwswaarde daarvan?. Ik zie alweer het probleem niet zo.
Oud 16 januari 2006, 14:49   #4
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Wat loop je nou te zaniken man, begrijp nou toch gewoon dat de nationaliteit tegenwoordig afhangt van welk paspoort je hebt en niet van je huidskleur of geloof of wat dan ook. Het zijn dan toch gewoon belgen, of niet soms? En dat krantje van je zet er toch ook gewoon bij van welke afkomst ze zijn, wat voor mij trouwens niet eens nadig was geweest, wat wat is de nieuwswaarde daarvan?. Ik zie alweer het probleem niet zo.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 14:54   #5
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Klap eens in je handjes, blij, blij, blij, op je.............
of is dit niet het moment om kleuterliedjes te gaan zingen?
Oud 16 januari 2006, 14:56   #6
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Klap eens in je handjes, blij, blij, blij, op je.............
of is dit niet het moment om kleuterliedjes te gaan zingen?
Ik zag geen andere smilie die een "applaus" beter benaderde dan deze.

Oud 16 januari 2006, 14:59   #7
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is de mening van heel wat mensen, beste vriend! Telkens er maar een halve opmerking gemaakt in het multicul-gedoe zijn er natuurlijk mensen zoals jij die meteen hoog van de toren moeten blazen? Schrik dat de tak eens afkraakt
Oud 16 januari 2006, 14:59   #8
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is de mening van heel wat mensen, beste vriend! Telkens er maar een halve opmerking gemaakt in het multicul-gedoe zijn er natuurlijk mensen zoals jij die meteen hoog van de toren moeten blazen? Schrik dat de tak eens afkraakt waarop
Oud 16 januari 2006, 14:59   #9
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is de mening van heel wat mensen, beste vriend! Telkens er maar een halve opmerking gemaakt in het multicul-gedoe zijn er natuurlijk mensen zoals jij die meteen hoog van de toren moeten blazen! Schrik dat de tak eens afkraakt waarop ze zitten? Dat "krantje van mij" (prulkrant zoals de Standard, nietwaar...) heeft verduidelijking gegeven, maar ik had het over de vele gevallen waar men dat blijkbaar niet meer durft! Geloof het of niet, ik ben niet zomaar "tegen" mensen met een ander huidskleur of zo maar ik heb er de pest aan dat dat precies zoveel mogelijk moet "verstopt en doodgezwegen" worden omdat het niet past in het opgedrongen multicul-sprookjeswereldje! Ik heb niets tegen een Pakistaanse belg of een Marokkaanse belg (... tenzij ze last veroorzaken of profiteren, maar dat heb je bij de "autochtonen" ook) maar ik heb geen boodschap aan dat opgedrongen "wereldburgergedoe". Een Pakistanees die in België woont is een Pakistanese Belg. Simpel en duidelijk. Met of zonder stukje papier waarop Belg of wathever op staat. En ik heb niets tegen die persoon indien daar geen reden toe is!

Laatst gewijzigd door andev : 16 januari 2006 om 15:13.
Oud 16 januari 2006, 15:00   #10
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

iedereen die bij hadj sterft VRAAGT erom.
geen medelijden..

hopelijk doen ALLE belgische moslims mee volgende jaar
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 15:00   #11
Gargamel
Banneling

Standaard

Is toch goed nieuws,is de droom van elke moslim,die kregen alle 2 een Thalis naar de hemel en de vent krijgt er 77 maagden bij
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 15:12   #12
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dit is de mening van heel wat mensen, beste vriend! Telkens er maar een halve opmerking gemaakt in het multicul-gedoe zijn er natuurlijk mensen zoals jij die meteen hoog van de toren moeten blazen? Schrik dat de tak eens afkraakt
Citaat:
Dit is de mening van heel wat mensen, beste vriend! Telkens er maar een halve opmerking gemaakt in het multicul-gedoe zijn er natuurlijk mensen zoals jij die meteen hoog van de toren moeten blazen? Schrik dat de tak eens afkraakt waarop
Citaat:
Dit is de mening van heel wat mensen, beste vriend! Telkens er maar een halve opmerking gemaakt in het multicul-gedoe zijn er natuurlijk mensen zoals jij die meteen hoog van de toren moeten blazen? Schrik dat de tak eens afkraakt waarop ze
Lukt het niet?

Oud 16 januari 2006, 15:16   #13
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Dit is de mening van heel wat mensen, beste vriend! Telkens er maar een halve opmerking gemaakt in het multicul-gedoe zijn er natuurlijk mensen zoals jij die meteen hoog van de toren moeten blazen? Schrik dat de tak eens afkraakt waarop ze
Goed argument zeg, omdat heel veel mensen het vinden zal het wel goed zijn. Om dan maar met Rob Oudkerk te spreken: het mogen dan wel kutmarokkanen zijn, het zijn wel onze kutmarokkanen.
Oud 16 januari 2006, 15:19   #14
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Is toch goed nieuws,is de droom van elke moslim,die kregen alle 2 een Thalis naar de hemel en de vent krijgt er 77 maagden bij
oh, dus in principe zou een moslim blij moeten zijn als je hem om godsdiensrredenen af zou schieten? Hij is dan tenslotte een martelaar en krijgt dan zowiezo zijn 77 maagden. Ik denk dat ze daar zelf toch net iets anders over denken
Oud 16 januari 2006, 15:20   #15
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Lukt het niet?
Toch wel, gewoon eronder kijken. Bij het iewat vlug intikken op een laptop durft er al eens een toets teveel of verkeerd aangeslagen worden... Maar er zijn ergere problemen in de wereld, nietwaar?
Oud 16 januari 2006, 15:20   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom dat die achtergestelde sukkelaars die het zo koud hadden in hun verrijkte buurten rond Parijs ook ineens maar "jongeren" genoemd werden? Behalve als het rasechte SintNiklazenaars waren, d�*t is blijkbaar een nationaliteit die wèl vernoemd mag worden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 15:22   #17
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:

de Standaard 1601

andev,
het staat iedereen natuurlijk vrij informatie naar believen te verstrekken.
Maar kunt u mij even uitleggen wat de meerwaarde is aan de berichtgeving
als je de persoonlijke achtergrond van de getroffenen gaat berichten in het nieuws ?
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 15:23   #18
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

O ja,
vergeten, aan vriend en vijand
I'AM BACK
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 15:29   #19
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
O ja,
vergeten, aan vriend en vijand
I'AM BACK
Wordt het weer 'VuilB hier, VuilB daar'?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 15:32   #20
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed argument zeg, omdat heel veel mensen het vinden zal het wel goed zijn. Om dan maar met Rob Oudkerk te spreken: het mogen dan wel kutmarokkanen zijn, het zijn wel onze kutmarokkanen.
Inderdaad, indien veel mensen een bepaalde mening zijn toegedaan mag daar wel eens rekening mee gehouden worden! Dat heeft iets te maken met "democratie" of zoiets... Onze politiekers hebben daar niet genoeg een boodschap aan en denken te rap dat ze de bevolking (oorspronkelijke -) "vertegenwoordigen", eens ze op hun politiek stoeltje zitten. Moesten ze het eens aandurven van een ernstige vragenlijst over een aantal problemen en steeds weerkerende onderwerpen mee te sturen samen met de belastingsbrieven bvb, een referendum dus, dan zouden de antwoorden wellicht niet zo goed passen in sommigen hun kraam! Dus doen ze het niet en werken liever enkel met gegevens die in hun kraam passen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be